Dva nova lica modela ŠKODA Yeti - elegantan za grad i kao off-road za teren
Kompaktni SUV sada dolazi u dve verzije - elegantna ŠKODA Yeti za grad i robustna verzija za avanture u terenskim uslovima. Obe varijante će privući pažnju novim prednjim i zadnjim delom, novim felnama od aluminijuma, svežim interijerom, novim "Simply Clever" idejama , funkcionalnošću i novim motorima.
Obe varijante će imati svetsku prmijeru 10. septembra na autosalonu IAA u Frankfurtu i na odabrana tržišta biće uvedeni već do kraja 2013. godine.
Dizajn - dve samostalne dizajnerske linije
Kompaktni SUV marke ŠKODA od sada će biti u elegantnoj varijanti za grad i varijanti za izlete van puteva. Na prvi pogled se razlikuju po prednjem i zadnjem braniku ali tu su razlike i u bočnim lajsnama i pragovima. Gradski Yeti ima lajsne lakirane u boji karoserije a outdoor varijanta od crne plastike.
Novi prednji deo ima kod obe verzije markantniji horizontalni akcent i skrenuće pažnju pre svega izražajnom prednjom maskom i farovima. Farovi su po želji opremljeni i bi-ksenosnkim sijalicama sa integrisanim LED diodama za dan. Prednje maglenke su u skladu sa novim dizajnom marke ŠKODA i smeštene su niže u prednjem braniku.
Novi zadnji deo je jasno raščlanjen. Peta vrata su dobila dva kubistička trougla i novi logo marke ŠKODA – tačno u duhu aktuelnog dizajna marke. Zadnje LED lampe noću svetle u obliku slova „C“.
Ponuda aluminijumskih felni proširena je za četiri nove kao i paleta boja - Moon White, Jungle Green, Metal Grey i Magnetic Brown(samo za ekskluzivnu opremu Laurin&Klement).
Sportski izgled unutrašnjosti naglašavaju trokraki volani u ukupno sedam varijanti, novi materijali presvlaka i linije koje krase instrument tablu.
Motori i menjači
ŠKODA Yeti ima za izbor četiri dizel motora i tri benzinska, svi sa turbinama , direktnim ubrizgavanjem goriva i snage od 77 kW (benzinac 1.2 TSI), sve do 125 kW (dizel 2.0 TDI). U zavisnosti od motora tu je pogon na prednjim točkovima, ili pogon na svim točkovima realizovan preko pete generacije spojke Haldex. Što se tiče automatskih menjača korosti Jeti samo moderne DSG menjače sa dva kvačila i šest ili sedam brzina.
Verzija GreenLine sa motorom 1,6 TDI/77 kW, sa pogonom na prednje točkove i manuelnim menjačem ima emisiju CO2 samo 119 g/km. To odgovara potrošnji od 4,6 litara nafte na 100 km. Tui su u ponudi još tri motora u verziji Green tec: 1,4 TSI/90 kW, 2,0 TDI/103 kWsa manuelnim šestostepenim menjačem i 1,6 TDI/77 kW sa sedmostepenim DSG, koji ima sistem Start-Stop, obnavljanje kočione energije i gume sa sniženim stepenom otpora.
Bezbednost na visokom nivou
Bezbednsot kod modela ŠKODA Yeti igra glavnu ulogu. Za bezbednsot putnika kompaktni SUV prilikom predstavljanja na tržištu 2009 godine je dobio maksimalnu ocenu testova Euro NCAP u vidu pet zvezdica.
Aktivna bezbednost:
• ESC i ABS sa asistentom kočenja
• elektronski asistenti za polaženje na uzbrdici i za vožnju po nizbrdici
• kontrola pritiska u pneumaticima
• po želji maglenke sa corner funkcijom
Pasivna bezbednost:
• čak devet vazdušnih jastuka
• Isofix držače za dečije sedište
• sigurnosni pojasevi sa visinskim podešavanjem napred
• po visini podesivi nasloni za glavu na svim sedištima
http://www.autocacak.co.rs/models/new-yeti/overview