Autor Tema: nece da vergla  (Pročitano 4876 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže duleyoZapočeo temu

Odg: nece da vergla
« Odgovor #30 poslato: 11. Jan, 2015. 23:44 »
znaci doslo vreme da se menja :)

Van mreže zesto

Odg: nece da vergla
« Odgovor #31 poslato: 01. Apr, 2024. 17:57 »
Hvala na korisnim informacijama. Kod mene je bio problem sa osiguranjem.

Van mreže Sadrak

Odg: nece da vergla
« Odgovor #32 poslato: 15. Avg, 2024. 11:39 »
Pozdrav svima.
Ja imam sljedeći problem sa paljenjem.
Anlaser sam više puta čistio. Nekad mi nije davao nikakav znak, a nekad bi caktao.
Sada nakon mjesec dana ispravnog rada opet mi ne daje nikakakv znak, ali čujem neko čudno caktanje sa releja na ploči sa osiguračima. Može li sada biti da mi je anlaser u biti ispravan, ali da zeza neki od releja, i koji bi to mogao biti?
Hvala unaprijed na odgovoru.
  • Vozi: Felicia 1.3

Na mreži Ljuba

Odg: nece da vergla
« Odgovor #33 poslato: 15. Avg, 2024. 17:03 »
Deluje da licno cackas oko auta ali na osnovu tvoje kratke poruke ne mogu da zakljucim koliko zapravo znas oko tih stvari. Elem, kada kazes kako je ciscen anlaser - sta je tacno rađeno? Skinut, rastavljen ociscen od prljavstine i vracen na auto? Ako je to urađeno, jesu li pregledane cetkice, automat (bendix), provereni unutrasnji spojevi za struju (kontakti), usput i biksne itd.
Ovako kako stvari stoje, prvo bih proverio da li dolazi "ziva" sruja na anlaser, a zatim i pobuda koja ide sa kontakt brave, za to ti je dovoljna i pipalica (ispitivac) ali klasicna sa sijalicicom a ne diodom. Takođe, potreban ti je jos jedan/jedna pomagac da okrece kljuc u bravi dok ti pipas pipalicom kontakte na anlaseru.

1.Kad utvrdis da je sve ok sa strujom skidas anlaser i radis remont..

2. Kad utvrdis da fali nesto od struje koja treba da dolazi na anlaser ides ka osiguracima, relejima itd.

I za kraj, sve ovo moje pisanije pada u vodu ako ne znas o cem govorim  :))

  • Vozi: Fabia 2

Van mreže pajapop

Odg: nece da vergla
« Odgovor #34 poslato: 17. Avg, 2024. 10:22 »
Nekad mi nije davao nikakav znak, a nekad bi caktao.
Sada nakon mjesec dana ispravnog rada opet mi ne daje nikakakv znak, ali čujem neko čudno caktanje sa releja na ploči sa osiguračima.

Felicija 1.3 nema relej za startovanje. To caktanje sa ploce sa osiguracima moze da proizidje od releja 18 koji je zapravo relej za rasterecenje svetala i drugih vecih potrosaca, prekida dotok struje u te potrosace prilikom startovanja motora a masa mu je vezana preko automata za startovanje na alnasru. Malo je komlikovana ta veza za objasnjavanje na ovaj nacin. Nego sve upucuje na pad napona za startovanje. Uzrok pada napona moze biti bilo gde u tom strujnom krugu: slab napon akumulatora, los spoj na klemama, losa masa na motoru, karoseriji, i pad napona na kontakt brtavi. Moze da se desi da ispitnom lampicom cak i utvrdis da ima struje na kontaktu 50 na automatu, ali da postoji pad napona (mora voltmetrom da se meri) tako da te to zavara a problem pravi je u kontakt bravi, tj u ulosku brave. Normalno problem moze biti u cetkicama, kolektoru rotora, samom rotoru...u najgorem slucaju u samom statoru ako su biksne lose pa rotor razjeda stator. Zato je nejbolje da to pogleda pravi majstor. Inace na feliciji se zbog pristupacnosti to lsako utvrdjuje. Skines kontakt sa magneta, uzmes produzni kabl sa bbuksnom nataknes na magnet a drugi kraj na plus akumulatora. ako normalno vergla onda je sa anlaserom sve u redu a problem je u strujnom grugu koji sam napomenuo. ako ne vergla proveriti akumulator, kleme, masu motora pa remontovati anlaser.
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Sadrak

Odg: nece da vergla
« Odgovor #35 poslato: 19. Avg, 2024. 19:16 »
Kad direktno spojim struju na anslaser, i kad izbaci bendix vrti dobro. Međutim, svakih nekoliko pokušaja "začuka", odnosno, kao da zablokira.
Od samog početka su bili čudni simptomi. Prvo je krenulo bez ikakve reakcije na okretanje ključa, odnosno bez kliktanja. Pošto sam utvrdio da struje na pobudi ima, očistio sam anlaser. Pritom sam utvrdio da četkice imaju dosta mesa. Nakon toga bi mjesec dana radio bez problema. Pri kraju tog "grace"perioda sam primjetio da bi se pri kraju postupka paljenja, čuo bendix kako struže. Ono metal o metal. Nakon toga nije htio paliti, samo bi kliktao. Onda sam ga brzinski očistio i mjesec, dva dana bez problema. Sad opet bez ikakvog znaka kad okrenem ključ.
Sutra ću se nastojati ozbiljnije pozabaviti sa problemom.
  • Vozi: Felicia 1.3

Van mreže pajapop

Odg: nece da vergla
« Odgovor #36 poslato: 20. Avg, 2024. 10:27 »
 Pa sad, tu problem moze biti i do samog magneta. On u sebi ima dva namotaja koji su medjusobno paralelno vezani, To su radni i pomomcni namotaj tj. namotaj za pridrzavanje klipa tj bendiksa u zamajcu. Kad se skine magnet sa anlasera moze se lako ispitati. Stavi se magnet na masu a kablic sa plusom se dodirne sa kontaktom na magnetu. Treba da se pojavi varnicenje. Zatim see mesingani kontakt koji se vezuje sa statorom stavi na masu i opet kablic sa plusom na kontakt magneta. Treba da se popjavi varnicenje blago naravno,,,smercovanje...I to upucuje na ispravnost magneta. Ako nema tog varnicenja onda je neki od napotaja magneta u prekidu i magnet je neispravan.
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.