0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.
Ja znam za jedno opste uputstvo, savet, za automobile sa turbo punjacem, a to je da se nakon prekida voznje ostavi da auto radi na leru jedno 10-15 sekundi, bas zato da bi se turbina primirila pa tek nakon toga da se ugasi motor...
Nisam razumeo kakve to ima veze sa ovom temom?
Pa kako nema? Covek pita sta moze da mu pisti pod haubom? Neko je odgovorio moze ovo, moze ono...A mozda mu se vrti turbina
Pazi..izgleda da se opet ne razumemo. Kad vozis sa odredjenom turazom tebi se aktivira turbo punjac. I tako vozis...vozis...I sad se negde parkiras...MOtor se primirio na leru, ali turbina pod inercijom se i dalje vrti....sve manje i manje, ali ipak vrti....Zato je i receno za pravilo da se motor pre gasenja pusti neko vreme 10-15 sekundi da radi, da se da vremena turbini da se potpuno umiri, da se broj tih obrtaja smanji na nulu i da se tek tada motor poptpuno ugasi. A moguce je da pokretac teme upravo to ne radi, ugasi motor skroz nakon neke zustrije voznje, a turbina se polako vrti dok se sama ne zaustavi i to daje taj pistav zvuk, a pri tome i lezajevi propadaju...