Autor Tema: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...  (Pročitano 6404 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vtomic85Započeo temu

Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« poslato: 08. Dec, 2020. 10:08 »
Zdravo svima. Pretraga je izbacila par sličnih tema ali nijednu istu, a i sve su od pre par godina, zato otvaram novu.
Planiram uskoro kupovinu novog automobila. Primarni zahtev mi je da ima automatski menjač, a zatim da ne bude neki preveliki potrošač i da ima relativno dobru servisnu mrežu. Više volim dizelaše, ali prihvatam i benzinca ako ima nisku potrošnju, pošto mi je 90% vožnje tokom špica u Beogradu. Jednom nedeljno vozim Ibarskom magistralom (dakle, 80-90 km/h ukupno nekih 100 km) i jednom godišnje odem na more (znači autoput, 120 km/h, oko 1000 km). Dakle, tu bih mogao da preživim i nešto veću potrošnju. I ono što je bitno - uzeo bih novi auto, što je sigurno sigurno je. Sumnjam da mogu da nađem polovnjaka koji je samo 2-3 godine star (ili do nekih 70-80 hiljada km), kome je dovoljno pala cena, a da znam da je normalno vožen i održavan.

Ostalo mi nije bitno, ne moram da stavim slona u gepek, ne moram da krenem prvi na semaforu, ne očekujem da se žene i muškarci okreću za mnom na ulici :)...

Kandidati su mi, između ostalog, Clio, Duster, Polo, Yaris, možda neka manja Kia ili i20/i30... i konačno, Fabia. Drug koji radi u rent-a-car agenciji i koji je vozio gomilu automobila, savetovao mi je da u širokom luku zaobiđem sve što pravi Renault (i Dacia), kaže da je Polo super, ali mi je preporučio upravo Fabiu 1.0 TSI sa 7-stepenim DSG menjačem. Kaže - to ti dođe kao Polo, samo za manje para.

Interesuje me da li je neko vozio pomenuti model. Kakvi su utisci? Kako se menjač ponaša u gradskoj vožnji, kakva je potrošnja, kakav je za održavanje? Šta je posebno pozitivno a šta posebno negativno? I na kraju - da li biste mi umesto ovog modela preporučili nešto drugo slične cene, a u skladu sa pomenutim kriterijumima koje imam?

P.S.
Poslednjih 6-7 godina vozim Renault Clio 1.5dCi (2002), čisto ako neko želi da da poređenje, šta mogu da očekujem ako pređem u Škodu 1.0, šta će me nervirati a šta će mi biti olakšanje? :)

Hvala svima :)
« Poslednja izmena: 08. Dec, 2020. 10:17 vtomic85 »
  • Vozi: Škoda Fabia III 1.0 TSI DSG-7

Van mreže petarp031

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #1 poslato: 08. Dec, 2020. 10:53 »
Dobrodosli na forum. Nadam se da cemo Vam pomoci u odabiru vozila, bez preteranog favorizovanja brenda skoda.
Vozilo koje trenitno posedujete je izuzetno stedljivo, rekao bih ako radi kako treba jedan od rekordera minimalne potrosnje, zahvalan, okretan auto, a opet i zivahan. Moze da napravi ozbiljne muke zbog dephi ubrizgavanja, ali opet sve zavisi od majstora i odrzavanja. Mana su trapovi i nasi putevi, manjak prostora, godine starosti....
Da se vratimo na vas upit. Dosta dugo sam vozio fabiu 3 sa 1.2tsi motorom od 90ks i mogu reci auto za svaku pohvalu, neverovatno zahvalan, mali potrosac, od ulaganja u poredjenju sa daciom, fiatom prakticno neuporediv jer do 200.000km nije bilo ozbiljnih kvarova osim malih servisa, plocica, svecica i to je to. Dok su pomenuta dva brenda imala dosta kvarcica na duplo manjim km, barem kod mene u firmi. Potrosnjom sam bio prijatno iznenadjen, znao sam na magistrali da je spustim ispod 4l, dok je prosek grad otvoreno bio oko 5,6l, dugorocna potrosnja na 5.000km sa 60-70% grada i ne bas neznom nogom na gasu. Ono sto je iritiralo u zimskom periodu, zvuk iz prednjeg trapa, da li gumice balans stangle ili solje amortizera, cim krene visa temperatura isti nestane. Inace auto ima mesta, cesto nas bude u kolima 4 odrasla, pa i 5, naravno da niko nije srecan u toj varijanti, ali nije ni totalno gnjecenje kao u kliju. Gepek opet solidan za klasu, fino moze da se upakuje jer je pravilnog oblika, ima i dubine.
Pre izvesnog vremna imao sam fabiu monte carlo 1.2tsi 110ks dsg, menjac je neverovatan, saltanje kao na video igrici, ni jedan bag da sam primetio, mnogo lepse i brze radi nego DSG 6 i 7 brzina mokro kvacilo koji ide na jace aute. Inace taj menjac iz fabie DQ200 je imao reviziju 2015.godine i nema ni jednu manu koliko je meni poznato, a uverio sam se da radi super. Sto se tice motora 1.0, vozio sam ga u par vecih skoda, poput octavie, scale, verzija od 115ks, ide super, cak bolje od 1.2 tsi. Ne mogu da kazem kakav je u fabia vozilu, ali verujem da ima snage koliko bi trebalo da ima i da je potrosnja i manja u odnosu na 1.2tsi.
Pretpostavljam da gledate 95ks dsg koja je jedina u cenovniku. Obavezno bacite pogled na kocnice zadnje osovine. Trebalo bi da su na dsg diskovi nazad, a na manuelnom nazalost dobosi koje ne bih nikome preporucio jer mi sada na mpi verziji od 75ks zadaju muke. Fabiu ako kupite sa sva 4 diska, sto je bilo normalno do poslednjih par godina, necete sigurno pogresiti. Dobicete okretan, startan auto, malo kruci ali prijatnije upija rupe od clia, pouzdan auto jednom recju kome cena ne opada nesto preterano sto govore i ponude  polovnjaka.
Mene jedino brine sto cena novih vozila raste drasticno, ali opet se potrudite da dobijete popuste kod pregovaranja jer uskoro izlazi fabia 4 pa bi trebalo da odlazeci model bude povoljniji, barem je tako logicno.
Pozdrav

Van mreže vtomic85Započeo temu

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #2 poslato: 08. Dec, 2020. 11:30 »
...
Vozilo koje trenitno posedujete je izuzetno stedljivo, rekao bih ako radi kako treba jedan od rekordera minimalne potrosnje, zahvalan, okretan auto, a opet i zivahan. Moze da napravi ozbiljne muke zbog dephi ubrizgavanja, ali opet sve zavisi od majstora i odrzavanja. Mana su trapovi i nasi putevi, manjak prostora, godine starosti....
...
Tako je, po pitanju potrošnje se ozbiljno plašim da više nikada neću naći ovakav auto (osim ako ne uzmem nešto što ide 100% na struju :)). Trap jeste problem, tačnije naši putevi su problem, pa sam već navikao da na svakih par meseci posećujem servis zbog toga.

...
Pretpostavljam da gledate 95ks dsg koja je jedina u cenovniku. Obavezno bacite pogled na kocnice zadnje osovine. Trebalo bi da su na dsg diskovi nazad, a na manuelnom nazalost dobosi koje ne bih nikome preporucio jer mi sada na mpi verziji od 75ks zadaju muke. Fabiu ako kupite sa sva 4 diska, sto je bilo normalno do poslednjih par godina, necete sigurno pogresiti. Dobicete okretan, startan auto, malo kruci ali prijatnije upija rupe od clia, pouzdan auto jednom recju kome cena ne opada nesto preterano sto govore i ponude  polovnjaka.
Mene jedino brine sto cena novih vozila raste drasticno,
...
Da, upravo taj model sam gledao. Hvala na savetima, obratiću pažnju na kočnice. Da budem iskren, to mi nije ni padalo na pamet da proveravam, nisam baš preterano upućen u to šta je bolje - diskovi ili doboši.

...
ali opet se potrudite da dobijete popuste kod pregovaranja jer uskoro izlazi fabia 4 pa bi trebalo da odlazeci model bude povoljniji, barem je tako logicno.
Pozdrav
Hvala i na ovom savetu, dobro je znati.
  • Vozi: Škoda Fabia III 1.0 TSI DSG-7

Na mreži hakkler

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #3 poslato: 08. Dec, 2020. 17:02 »
Do 100ks (95ks) idu doboši (diskovi su doplata)
 iznad 100ks (110ks)u seriji su  diskovi (bolja varijanta)
Kolega je imao 110ks verziju sa dsg.om u f3. Ugl brza zujalica. Potrošnja je širok pojam vezan za težinu noge na gasu.

Van mreže petarp031

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #4 poslato: 08. Dec, 2020. 17:31 »
U pravu je kolega, sada gledam 95ks u svim verzijama ide sa dobosima. Snaga motora je sasvim dovoljna, ali ako ikako moze doplatio bih za diskove. Da me ne shvatite pogresno, nije moj hir, ali ovo vozilo ima problem sa dobosima. Prvo, lezanje zadnjeg kraja na kocenju ne moze da se poredi kao na 4 diska jer sam vozio F3 pre FL od 90ks koja je imala 4 diska i sada F3FL koja ima dobose, zadnji kraj ima tendenciju da gubi trakciju na kocenju. Ovo vozilo ima problem sa dobosima i treba ih izbeci jer se paknovi cuju, skripucu, losa feroda, lose resene anker platne i ulazi voda, prljavstina. Druga stvar, prednja osovima je opterecena znatno vecom silom i diskovi i plocice mnogo krace traju nego na prethodnim fabijama koje su gazile i preko 100k km bez zamena kocnica. Kada se samo setim kako me je sluzbena fabia iz 2016.godine prijatno iznenadila nakon izlaska iz jedne krivine gde me cekalo palo stablo u traci, vozilo je sa nekih 80kmh ukocilo na 0 sigurnih 5 metara pre prepreke, a vec sam video sebe  u skoku sa ostalim motorom na asfaltu, e to je za sadasnju fabiu sa dobosima misaona imenica. Ne mora vozilo da mi ima bog zna opreme, ali mora da ima dobre kocnice i da ne crvenim kada prolazim kroz grad a konstantno cvili iz zadnjih kocnica.
Inace fabia od mk1 do poslednje, po meni najozbiljniji auto u odnosu na pola, ibizu i uvek bih je rado kupio.
Pozdrav

Van mreže sale.kriminale

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #5 poslato: 08. Dec, 2020. 18:11 »
savetovao mi je da u širokom luku zaobiđem sve što pravi Renault (i Dacia),

Poslednjih 6-7 godina vozim Renault Clio 1.5dCi (2002), čisto ako neko želi da da poređenje,

Druže, imam jedno pitanje za tebe. Kakvi su tvoji utisci sa Cliom 1.5dCi (2002) ?  Sa kojom kilometražom si ga kupio ?   bravo2
  • Vozi: Dacia Logan

Na mreži predragas

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #6 poslato: 08. Dec, 2020. 19:05 »
Ja sam presao upravo sa Clia 1.5dci 2004. na  turbo benzinca. Clio je odlicno sluzio, lagan, startan, presao 260.000 bez problema sa motorom i sistemom ubrizgavanja, ali na gotovo svakom servisu nesto na trapu je menjano, ili nosaci motora. Potrosnju da ne spominjem, sada trosim bar 1.5-2.0l vise na 100km. Na skodi je trap malo tvrdji ali mi odaje cvrstinom i boljim kvalitetom, kao i citav auto. Moj sadasnji motor nije trom, elasticniji je u ubrzanju, osim sto nekad trazi vece obrtaje i pojavi se izrazenija "rupa" kada je potrebno ubrzati na nizim obrtajima, tu mi se turbo dizeli vise svidjaju jer bolje povuku u tom trenutku. Malo se na to treba naviknuti kada se predje na benzinca. Vozio sam 1.0 tsi i slicno se ponasa kao 1.2 tsi, osim sto je potrosnja nesto niza. Da li taj DSG pravi neku razliku, nemam pojma.
  • Vozi: Škoda Rapid 1.2tsi 2014. Elegance

Van mreže sale.kriminale

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #7 poslato: 08. Dec, 2020. 20:07 »
I kod mene na nekim malim servisima su menjani krajevi spona, gumice balans štngle, nosač motora i tako po nešto ali nisam to tako dramatično shvatio. Za 13 godina to je ništa. Moja Dačija ima 14 felnu i dosta debelu gumu koja preuzima na sebe dobar deo stresa. Zato podnosi rupe i udarce bez problema. Uvek bih birao deblju gumu da imam Clio.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Karlheinz

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #8 poslato: 08. Dec, 2020. 21:13 »
 backtotopic1
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Na mreži Nenad78

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #9 poslato: 09. Dec, 2020. 05:58 »
Zar nije fabia 1.0 dsg samo u verziji sa 110hp?
  • Vozi: Škoda Kodiaq 1.5TSI DSG 2022

Na mreži Nenad78

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #10 poslato: 09. Dec, 2020. 06:07 »
Stvarno jeste samo sa 95hp,izvinjavam se za prethodno pitanje.
  • Vozi: Škoda Kodiaq 1.5TSI DSG 2022

Van mreže vtomic85Započeo temu

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #11 poslato: 09. Dec, 2020. 08:40 »
Druže, imam jedno pitanje za tebe. Kakvi su tvoji utisci sa Cliom 1.5dCi (2002) ?  Sa kojom kilometražom si ga kupio ?   bravo2
Uzeo sam ga sa nekih 75000, a sada ima oko 320000.
  • Od problema bih izdvojio srpske (posebno beogradske) puteve, tako da mi je najveći broj odlazaka u servis bio zbog raznih delova trapa. Al' da se ne lažemo, nije ni da ga ja nešto čuvam i mazim tokom vožnje. Od ostalih stvari, svojevoljno sam menjao set kvačila na oko 250000, tu negde je morala da se zameni i letva volana jer je bila oštećena, negde na 300000 sam remontovao turbinu jer su mi "stručnjaci" rekli da je to uzrok što je odjednom počeo slabo da vuče, a odmah zatim sam morao i da čistim EGR ventil kad se ispostavilo da je ipak to problem a ne turbina. I to je otprilike to. Plastika je lošijeg kvaliteta, meni je čak i napukla na nekoliko mesta. Još me pomalo nervira što za tako mali auto ima prilično veliki krug zaokreta, pa umem nekad da ispadnem smešan kad radim polukružno. Mislim da sam lakše okretao Mercedesa 124 :). Meni kao vozaču je udobno, ali na zadnjoj klupi baš i ne ostaje previše mesta za noge. Inače mu radim mali servis na 8000, a veliki otprilike jednom u 2 godine, uglavnom pred letovanje, opet svojevoljno.
  • Od dobrih strana prvo moram da izdvojim potrošnju. Prelazim nedeljno oko 200 km po gradu (Beograd, uglavnom špic) i oko 100 km po magistrali. Nisam nimalo nežan prema gasu, volim da krenem prvi na semaforu, imam dosta preticanja, nervira me kad neko na magistrali vozi 70 umesto 80 (zato valjda i hoću da uzmem nekog slabijeg benzinca, da me malo dovede u red :)). Svaki put napunim rezervoar do kraja i tako pratim potrošnju. Do sada se prosek kreće oko 5.5 - 5.6 litara, a rekord mi je bio 5.9 kada sam skoro ceo rezervoar ispraznio po Beogradu, na magistralu skoro da nisam ni izašao. Super je auto za grad, malo troši a parkiraš ga gde hoćeš. Na otvorenom putu se snalazi super, pri ravnomernoj vožnji (90-100 km/h) ne troši ništa, a ume lepo da povuče kad treba da se preteknu 3 šlepera. Ovaj moj ima automatsku klimu koja i dan danas funkcioniše bez problema, samo sam jednom do sad dopunio freon.
Upravo zbog iskustva sa njim, do skoro mi je prvi kandidat za novi auto bio ili novi Clio ili Sandero kao jeftinija varijanta, takođe sa 1.5dCi. Međutim, dunulo mi je da hoću da vozim automatika (a i ženi je lakše), tako da je Sandero otpao iz kombinacije.

Sada back to the topic, što se tiče ove Fabije za koju mi je zapalo oko, vidim da fabrika kaže da troši 5.8, pa računam da je realno da ide do 6.5, što mi je i dalje ok (pogotovo što je sad benzin jeftiniji od dizela). A i taman da me to motiviše da malo popustim gas i da probam da smanjim prosek :). Jednom godišnje idem na more autoputem i računam da će tad potrošnja da me ubije, ali preživeću nekako :)
  • Vozi: Škoda Fabia III 1.0 TSI DSG-7

Van mreže Karlheinz

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #12 poslato: 09. Dec, 2020. 14:01 »
Druže, imam jedno pitanje za tebe. Kakvi su tvoji utisci sa Cliom 1.5dCi (2002) ?  Sa kojom kilometražom si ga kupio ?   bravo2
Ovakvim off-topic pitanjem drastično remetiš tok teme i kao i ukupan sadržaj i kvalitet započete diskusije na ovom forumu.
Ukoliko nemaš šta da pišeš u vezi naslova teme, zamolio bih te da minimizuješ svoje učešće.
Nemam više tolerancije za tebe, predlažem ti da nađeš drugi forum na kome ćeš pisati, obzirom da Škodu i ne voziš.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže vtomic85Započeo temu

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #13 poslato: 09. Dec, 2020. 16:56 »
Da se vratimo na originalnu temu na kratko, postoji još jedna stvar koja me posebno zanima, pa posle možda možemo i da zatvaramo polako...

Interesuje me kako su se do sad u pretežno gradskoj vožnji pokazali 7-stepeni DSG menjači. Kako utiču na potrošnju (npr. u poređenju sa 6-stepenim manuelnim), koliko često im je potreban servis, koliko su česti kvarovi (ako neko ima te informacije)... Malo sam se informisao, kopao po starim temama na forumu i video da postoje "mokri" i "suvi" menjači i koliko sam shvatio kod Fabije bi trebalo da je "suv"? Ako optimistički pretpostavimo da neće biti kvarova u narednih 5-6 godina, koliki su troškovi njegovog redovnog održavanja?

Hvala još jednom svima na odgovorima.
  • Vozi: Škoda Fabia III 1.0 TSI DSG-7

Van mreže Filip BG

Odg: Fabia 1.0 TSI DSG - utisci, zamerke, pohvale...
« Odgovor #14 poslato: 09. Dec, 2020. 16:58 »
Dobro nam došli vtomic85,
Nadam se da ćete se pridružiti ljubiteljima Škode i uživati u vožnji iste.
Što se tiče kočnica, koje izbiše u prvi plan u ovoj temi:
Do 100ks (95ks) idu doboši (diskovi su doplata)
 iznad 100ks (110ks)u seriji su  diskovi (bolja varijanta)
Ovo je na srpskom tržištu bilo tačno do prošle modelne godine - MY2020. Od aktuelne modelne godine, MY2021, je to promenjeno. U standardnoj opremi i 1.0 TSI 70kw DSG ima disk kočnice pozadi. Zabuna je možda nastala zbog toga što je do MY2020 DSG išao samo uz TSI od 81kw, a sada samo uz tsi od 70kw. Govorim o „običnoj“ Fabiji. Kod Monte Carlo je bilo drugačije, ali da se ne udaljavamo od Vašeg upita…
Čak i ako odaberete TSI model koji standardno ima doboš kočnice pozadi, doplata za diskove je 90 evra bez popusta. Kod MPI nije moguća doplata za diskove.
Pošto ste kao kandidate za novi auto naveli Hyndai i30 i manji Kia model (pretpostavljam Ceed), onda Fabia nije model koji može da se sa njima poredi. Scala im je bliža, ako je to klasa koju tražite.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014



Pretraga foruma [Google]