0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.
ulje mjenjam nakon prijeđenih 10.000 km, sipam već 1,5 godinu INA Delta Sint 10w40, u zadnje vrijeme sam primjetio da mi škodilak na 10.000 km potroši 0,5-0,7 dcl ulja.
Druze pa tebi taj SDI ulje i ne trosi 0,7 dcl ni ne mozes primetiti, i bas me interesuje metoda kojojm si to izmerio a jos vise ovih 0,3 dcl.. Elem salu na stranu verovatno se radi od 0,7l a ne 0,7dcl...Ja ti mogu ispricati moje iskustvo sa SDijem, vozim ga 75% vremena u gradu (BGu), na otvorenom do 3200-3300 obrtaja odnosno do 140km/h. Kupio sam auto sa 92 000km i ovih dana sam mu 4ti put menjao ulje. Prva tri puta (prvih 3x 10000km) sam stavljao Castrol edge 5W-40, sada prvi put 10W -40 Magnetic Castrol. Gradacije 5W-40 mi je trosio oko 0.6-0.8l/ 10 000km. Odnosno jednom sam dopunjavao izmedju dve zamene ulja. Pri tom bih naglasio da ovo ulje ima cudno svojstvo da skoro 5000km ne spadne nivo ni za 2mm a onda u drugih 5000km vidnije se trosi. Milsim da je za SDI koji za dlaku nema 200 hiljada na satu i vise nego ok da troskari do 0.7l/10000km. Uostalom to ti je da potrosis kanticu od 5l (4.3l za zamenu i 0.7l za dolivanje)
Evo malo pojašnjenje da je 0,7 dcl=0,7 liltara :-)Litar se dalje deli na manje јedinice koristeći SI prefikse, tako da јe 1 litar ekvivalentan sa:1,000,000 mikrolitara (µL)1,000 mililitara (mL) = 1,000 kubnih centimetara (cm³),100 centilitara (cL),10 decilitara (dL),0.01 hektolitara (hL).ipak ću se vratiti na LM 10w40, sad baš trebam mijenjat ulje i filtere.pričao sam sa svojm majstorom koji mi održava auto, kaže da motor tek nakom 5.000 km počne osjetnije trošiti ulje, valjda je do ulja koje nam ovdje prodaju za ovo balkansko tržište i naravno radi dizela koji ima više sumpora nego je dozvoljeno a uredno se prodaje, a to znam iz iskustva jer sam se bavio poslovima oko goriva. u nas dizeli mogu ići čak i na dizel.