Autor Tema: Nivo ulja, više merenja dok se ulje hladi  (Pročitano 3091 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže nidzaZapočeo temu

Nivo ulja, više merenja dok se ulje hladi
« poslato: 25. Nov, 2018. 20:13 »
Pregled u slikama koliko može da se omaši kod dolivanja ako se ulje ne meri u pravom trenutku, pošto se ulje poprilično širi i skuplja u odnosu na svoju temperaturu:


Posle 2 minuta, temperatura ulja 100C:



Posle 20 minuta, temperatura ulja 63C, slilo se ulje u karter i okvirni trenutak najpreciznijeg merenja:



Posle 1h:



Posle 7h:



U pitanju je fabrički preporučeno ulje sipano u ovlašćenom servisu, Castrol Edge 0w-20.
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Na mreži URKE 80

Odg: Nivo ulja, više merenja dok se ulje hladi
« Odgovor #1 poslato: 25. Nov, 2018. 22:25 »
Imao sam ja isto "istraživanje" na mojoj fabiji. Pre paljenja ulje na pola. Posle vožnje od 80ak km i pauze od 10min. Ulje skoro max.,falilo možda 2 mm.

Послато са Moto C  

  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže Filip BG

Odg: Nivo ulja, više merenja dok se ulje hladi
« Odgovor #2 poslato: 26. Nov, 2018. 08:24 »

Posle 20 minuta, temperatura ulja 63C, slilo se ulje u karter i okvirni trenutak najpreciznijeg merenja:



Nidza, hvala na trudu i fotografijama. Važno je da često podsećamo na značaj nivoa ulja u motoru. Blago onome ko jednog dana kupi vaš auto, zaista ga pazite.
Odakle vam informacija da je na temperaturi od 60-ak stepeni merenje najpreciznije? U mom uputstvu piše da se ulje meri nekoliko min nakon gašenja zagrejanog motora. Zavisno od toga kako tumačimo reč nekoliko i od spoljne temperature to može biti razlika od 10-ak stepeni.
  • Vozi: Superb mk3 1.5 TSI

Van mreže nidzaZapočeo temu

Odg: Nivo ulja, više merenja dok se ulje hladi
« Odgovor #3 poslato: 26. Nov, 2018. 09:19 »
Ne ne, ni slučajno, samo treba da ostane dovoljno toplo pre nego što krene da se skuplja.


I kod mene u uputstvu stoji par minuta, a ideja je bila da vidim koliko je to otprilike. Znači nije 2, verovatno nije ni 5, ali 10-20 je recimo okej prozor. Čak mislim da je 63C već i previše ohlađeno ulje, ali kako se ono linearno ne širi i skuplja, sve bi to trebalo da je skroz okej. 1 mm ne menja ništa značajno, ali promašaj od 30% kakav je između 63C i ~10C je velika greška.






  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže Filip BG

Odg: Nivo ulja, više merenja dok se ulje hladi
« Odgovor #4 poslato: 26. Nov, 2018. 10:50 »
Razumeo sam poentu. Dali ste kvalitetan slikovit prikaz sa zelenim i crvenim linijama.
Ako bismo išli u detalje "optimalni" trenutak verovatno zavisi i on konstrukcije motora, tj. vremenu nakon gašenja motora potrebnom da se ulje slije nazad u karter.
Da se onako amaterski složimo da je 10-ak min nakon gašenja dovoljno dobro vreme za merenje.
  • Vozi: Superb mk3 1.5 TSI


Na mreži observer

Odg: Nivo ulja, više merenja dok se ulje hladi
« Odgovor #5 poslato: 26. Nov, 2018. 11:22 »
Ja uvek sacekam najmanje par sati da se ulje dobro slegne, jer drugacije ni ne mogu da vidim jasnu granicu masnog dela, sto i dokazuju gornje slike (na svim slikama je ulje razmazano po celoj sipki, ne vidim jasnu granicu nigde).

Sacekam par sati, ulje nakon toga ocekujem u intervalu min-max, ako je jako ispod sredine, dolijem da dodje do 2/3 (sto bi znacilo da kada se zagreje da je na max) i to je to.
Moram da napomenem da od kako sam prestao da vozim Fiata, nemam uopste potebe za dolivanjem ulja (uvek je izmedju min i max, kontrolisem ga na oko 2000 km) tako je ovo sve kod mene vise u domenu teorije (bar poslednjih 10-tak godina :))
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017