Autor Tema: moja fabija-uspon i pad lkone:)  (Pročitano 996 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže djordje48Započeo temu

moja fabija-uspon i pad lkone:)
« poslato: 16. Jul, 2019. 12:47 »
haha, bombastican naslov.

Nego hteo bih da napisem ovde nesto korisno, a vezano za moje iskustvo sa ovim autom pred kraj njegovog zivotnog veka-i kasnije reinkarnacija:

Nakon 8 godina druzenja...dosao je kraj sa fabijom..malo neocekivano...

Naime, na oko 140 000 km, auto je izbacio gresku, check engine (osecao sam strasno trzanje kad je auto hladan, cak i leti pri startu). Najore za senzor bregatse osovine se javila greska. Ja promenim senzor. Greska se nastavila. Ocistim dizne u Cirincu i Mića iz Cirinca uradi test vozila.. Missfire cilindar 1 ili 2 ili 3 naizmenicno, ali vise se nista nije osecalo u voznji. Presao sam 40 000 tako i cak vozio u Svajcarscu u sred zime. Greska se palila i gasila, a ja nisam bio svestan kakav auto vozim sto ce kasnije ispostaviti fatalno. U Cirincu su rekli da je verovatno natalozena garez od plina i da mora glava da se otvara. Reko jeste li sigurni, da nije lanac i sl. Ma nema sanse, ne cuje ti se lanac, sve je to ok. Napominjem da sam bobinu menjao na 60 000, 80 000, 120 000, st mozete videti ovde iz mojih postova, i uvek kupovao novu u Krnajci

Krajem septembra 201/ sam isao za sloveniju. Vozio sam oko 100-120 kroz HR.

Auto je usao u safe mod kad sam dosao do ZG. Ne reaguje na gas ali ide i blinka check engine...jedva se dovucem do Ljubljane. Skinem svecice i imam sta da vidim...cilindar 3 istopio vrh svecice! Cilindar 2 zamastio svecicu! Kupim nove svecice i krenem nazad sutradan.
Opet kad sam bio oko ZG auto je usao u safe mod. Jedva sam se dovukao do Slavonskog Broda. Stanem na pumpi i pogledam svecice. Opet isto! Promenim svecice i krenem ka granici. Taman sto sam prosao granicu, auto vec vise ne moze da ide, strasne eksplozije, podrhtavanja, opet cilindar br 3 pojeo svecicu. Imao sam rezervnu, stavim je i dam gas 140 jer sam kasnio da stignem u beograd. Kod sremske Mitrovice opet blinka check engine. E sad sam mu.....kevu! katalizator je bio crven kao sam djavo! Usled loseg sagorevanja goriva u cilindru br 3 sve oko cilindra se usijalo do crvenila. Sva sreca pa nije izbio pozar. Vozio sam 60 na sat is tigao do Beograda, naravno sacekao sam 20 min da se ohladi motor. Odem u Cirinac, stave na dijagnostiku, kaze nema sad nista. Reko brt kako nema nista?! kaze promeni bobine vozi pa dodji opet. Puknem 16 000 za bobine. napominjem da sam zadnju bio pormenio na 120 000 a sada sam opet sve 3 promenio na 180 000 km. Probao sam auto na AP, vozio do 120, probao ga da ubrzavam jace, i sve u redu stvarno, nema greske!

Krajem oktobra krenem za Nemacku do Karlsruea. Cim sam dosao na odrediste, auto je crkao! Jesam vozio 120 sto je ipak previse za ovaj mali motor...pri startovanju motora se culo jako lupanje u motoru. Sva sreca pa se nije desilo na autobanu vec na odredistu, sva sreca! Isao sam sa drugarom da on kupi auto koji je tamo video na placu. Kupimo kola krenemo nazad i zamolimo coveka da nam pricuva auto par dana. Pristao je ali kao i svaki Nemac, jesi ispraznio plin i skini akumulator. I treba tako jer je bezbednost najbitbnija. Preko oglasa sam nasao izuzetno korektog momka koji je za 500 evra doslepao auto do Beograda. AMSS mi je kao clanu trazio 230 000 din da doslepam auto do Beograda. Naravno, posto auto vredi 3000 evra, nisam imao racunicu. Momak se zove bojan i on i njegov otac idu po nemackoj iholandiji i belgiji i kupuju polovne automobile i dovoze ih u srbiju. veoma korektan momak, sve je bilo po dogovoru. imao sam vise srece nego pameti da ne udari sneg, sve je bilo cisto i lepo vrem. Bojan 060 6061711

I konacno dodje fabija do Beograda za 7 dana. Za svaki slucaj skidajte tablice kad slepate auto zbog kamera. Lagano je porsao Horgos, ja sam mu uradio ovlascenje kod notara, to su mu granicari trazili. Onda idemo dalje, da preslepam auto do mog majstora u cacak. u njega imam poverenje, odrzavam kola od 2002 godine, on je radio u autocacaku do 2012 godine pa posle u ivecu i sada radi u Tojoti koju isto Kole drzi. Iskoristio sam AMSS slepanje do Ljiga i posle od Ljiga do Cacka NIS Sberbanka sa nama na putu. Nisam nista slep platio.

Odradio sam osvezavanje motora jer na moje iznenadjenje nije bilo stete. Napominjem da auto kada je crkao u Nemackoj uopste nije pokazao check engine niti se bilo sta osecalo u voznji! Ravnanje glave 120 eura, blok nije diran. GLAVNO: HTP motori se mogu raditi, otvaraju se, nisu zanitovani i sve sto je zasrafljeno, moze se i odsrafiti. Majstor mije rekao da se glava radi ali ako je blok ostecen, on se ne radi. Blok je bio u redu, standardni tragovi koriscenja za tu km. Dalje: kvacilo novo 15000, lanaca i lancanici novi 15 000 (INA u Wintu)i ostalo je otiuslo na PK kais sa elemntima, rashladnu, ulje, filtere. Rad je bio 200 evra, obrada glave 120 eura, 250 eura kvacilo i lanac, karike 30 eura, ventili dobri, i jos 100 eura na PK kais sa pratecim materijalom i ostale stavri kao podloske gumice ventila i zaptivke i sprej za cicenje, dakle 800 eura sve ukupno. Izvadio je opet parce svecice koju je klip ostetio. On kaze da je lanac napravio problem

Nauk! Na malim motorima menjajte lanac obavezno na svakih 100 000 km bez obzira sta fabrika kaze!

Auto sam prodao mesec dana nakon postavljanja na oglase za 3000 eura.

U sustini treba covek da bude zadovoljan. Auto sam kupio sa 12 000 km na satu, presao skoro 190 000 km, vozio ga 8 godina ja sam, ugradio plin, nisam imao ni jednu saobracajnu nezgodu, naucio da vozim i dobar deo evrope obisao sa njim. Teoretski nikad ne nije stavio na putu ali jeste van puta =))

Neka racunica bi bila ovakva:

Auto kupljem za 5500 eura.
Redovno odrzavanje 3000 eura
Iznenadna popravka: 1500 eura (osvezavanje motora, lezaj tocka i birac brzina)
Upgrade-ovi: 2000 eura
Useteda na razlici u ceni benzin plin: 5500 eura
Prodat za 3000 eura

Ispadne da me je kostao oko 600 evra godisnje kad podvucem crtu, a to mogu uraditi, jer da nije bilo plina, ne bi mogao da se vozim toliko (racunam opravdano ovu ustedu na plin)





Na mreži mtesic

Odg: moja fabija-uspon i pad lkone:)
« Odgovor #1 poslato: 16. Jul, 2019. 15:25 »
Uhhh kakkva priča  :bravo:!

Hvala što si imao volje da podeliš sa nama iskustvo na ovakav način (detaljno, informativno, ilustrovano fotkama, sve sa podnetim završnim računom za auto... velik like i za naslov teme). Za nepoverovati je kolika je temperatura bila u cilindru kada se svećica onako istopila.
  • Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)

Van mreže djordje48Započeo temu

Odg: moja fabija-uspon i pad lkone:)
« Odgovor #2 poslato: 16. Jul, 2019. 16:02 »
i dalje ne mogu prezaliti sto sam ga prodao jer je sad nakon prepravke bio spreman da predje jos 200 000 km bez problema. male motore treba osvezavati barem na 200-300 000 km. Nego jbg, hteo sam superb i morao sam da je prodam zbog ucesca :) ovo je super auto za gradm za beograd plin nema alternativu. nego na kraju me poteralo 100 cuda, odradio sam atest, kupio nove zimske gume i nov akumulator. Kupcu sam rekao sta je radjeno na kolima-delimicno, ali sam prodao 200 posto ispravan auto i savest mi je mirna bravo2 :bravo:

Na mreži observer

Odg: moja fabija-uspon i pad lkone:)
« Odgovor #3 poslato: 16. Jul, 2019. 16:04 »
Poucan tekst. Dobro je sto je blok motora ostao neostecen, imajuci u vidu komadice svecice i sve po redu...
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže -nebojsa-

Odg: moja fabija-uspon i pad lkone:)
« Odgovor #4 poslato: 16. Jul, 2019. 16:12 »
Ladno :) to je auto radio moj mehanicar iz Toyote. Djole. Nije to prvi HTP koji ozivljava.
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže djordje48Započeo temu

Odg: moja fabija-uspon i pad lkone:)
« Odgovor #5 poslato: 16. Jul, 2019. 16:27 »
Djole Topalovic :bravo: