Autor Tema: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka  (Pročitano 15283 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže ugljesa50Započeo temu

Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« poslato: 20. Jul, 2019. 13:43 »
Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka je veoma koristan u letnjim mesecima. Naime termoprekidac na hladnjaku bi trebalo kada temperatura  rashlasdne tečnosti dostigne 95 stepeni da ukljući ventilator i da ga iskljuci kada bude oko 90 stepeni. Ako se termoprekidač pokvari onda se ventilator neće ukljuciti i auto se može pregrejati. Pregrevanje motora uvek ima loše posledice. Odu karike, može izbiti i dihtung glave i onda je auto neupotrebljiv.
 Ja imam termostat od osamdeset stepeni i uključujem ventilator na oko 85. Rashladni sistem Favorita je veoma dobro projektovan tako da ako ne voyite po brdima ventilator vam se neće uključiti godinama. Spora vožnja u gradskoj gužvi u vrelom danu takođe zahteva rad ventilatora.

Kako ugraditi
Svaki prekidač od 10A može biti pogodan. Odseku se postojeće buksne . U svaku buksnu se stavi kabal koji je bio i još jedan dužine 2,5m 1,5 milimetra kvadratna preseka i ponovo vreate na termoprekidač. Dva kabla od dva ipo metra uvesti u kabinu na strani vozača. Krajeve kabla spojiti sa prekidačom koji stavite na mesto koje vam je pogodno i lako dostupno.
Kada to uradite ako termoprekidač zataji možete u vožnji uključiti ventilator vi. Moja preporuka je da čim krenete uy veliki uspon to uradite ne čekajući da to termoprekidač uradi umesto vas.
  • Vozi: Skoda Favorit 136

Van mreže Marjanke

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #1 poslato: 22. Jul, 2019. 21:48 »
Iskren da budem, nisam pristalica ovog manual hladjenja.
Ne znam kako je za skodu, ali pregrevanje govori da auto ima problem, meni je golf 2 1.6 dizel imao taj problem, i ugradnjom termostata marke vernet cifra oko 1300rsd reseno je sve, pre toga je majstor je stavljao neke febi, topran sve po 200 300 dinara i nista mi nije funkcionisalo kako treba, prvenstveno zbog toga sto imam oko 2km uspona svaki dan u drugoj brzini.

Послато са SM-J415FN  


Van mreže ugljesa50Započeo temu

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #2 poslato: 25. Jul, 2019. 13:42 »
Meni Skoda Favorit nikada nije imala problem sa pregrevanjem. Nisam govorio o manualnom sistemu hladjenja, govorio sam da trenba imati alternativu kada termo prekidac zakaze, to ce spreciti da se auto pregreje. Rekao sam samo kada se krene uz strmu i dugu uzbrdicu da je pametno ukljuciti odmah ventilator. Ako to ne razumete ja vam ne mogu pomoci. Vidjam stalno fensi automobile pored puta i njihove vlasnike pogotovu ka moru ili  na nekom usponu. Ali svako  ima pravo da ne zna i da to neznanje plati kada mu je to najmanje potrebno.
  • Vozi: Skoda Favorit 136

Van mreže mladen84

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #3 poslato: 26. Jul, 2019. 15:24 »
Ja sam stavio taj prekidac, upravo iz predostroznosti. Palim ga kad vozim po gradu kada je velika vrucina i na velikim uzbrdicama, jer se meni pali automatski na 95 stepeni valjda, a gasi na 89, a termostat mi je na 88.

  • Vozi: Skoda Favorit 135 L 1991.

Na mreži observer

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #4 poslato: 26. Jul, 2019. 15:31 »
Vrlo korisna stvar, ja sam to imao na Stojadinu jer se u njegov termostat nije moglo pouzdati. I kao sto Ugljesa kaze - preventivno se ukljuci kad je gradska guzva ili uspon i nikad nije bilo problema. Lepo je kada tehnika radi, ali jos lepse je kada znas da imas rezervu i mogucnost da je upotrebis.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže Dobrivoje

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #5 poslato: 27. Jul, 2019. 19:25 »
Nadovezao bih se sa ovom diskusijom, ako je sistem rashladjivanja ispravan ( pravilan protok rashladne tecnosti u sistemu i pravina razmena temperature ) u pricipu nije potrebna nikakva nadogradnja kako biste bili mirni i sigurni da nece doci do pregrevanja motora u bilo kom rezimu rada.

U praksi nije tako jer imamo:

- povecan otpor cirkulacije rashladne tecnosti ( nedozvoljena kolicina prljavstine i mulja u hladnjaku i bloku ),
- povecan otpor cirkulacije rashladne tecnosti ( prignjecena ili deformisana gumena instalacija ( creva ) ),
- osteceno radno kolo vodene pumpe koja stvara potrebnu cirkulaciju rashladne tecnosti,
- objektivan pad snage motoru i kvalitet goriva,
- neispravna razmena toplote u hladnjaku jer su zapuseni kanali sa prljavstinom ili iskrivljene lamele i drugo.

Kad se postavlja poseban rucni prekidac koji treba da ukljuci elektromotor ventilatora hladnjaka preporucujem da se nadje mesto za postavku termopokazivaca koji se koristi kod nase IMT traktora. Lepog je izgleda ima priguseno osvetljenje i imate mogucnost dodatnog pracenja temperature motora. Prekidac se postavlja u blizini termopokazivaca i jednim pogledom imate kompletan uvid. Steta sto nisam slikao kako sam pre desetak dana odradio takav zahvat, koristio sam jednozilni licnasti kabal od 1,5 mm2 sa silikonskom zastitom i sve spakovano u termobuziru. Istalacija uklopljena sa instalacijom auta u motornom prostoru pa se nemoze primetiti da ima dodatne istalacije...


  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Marjanke

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #6 poslato: 29. Jul, 2019. 23:15 »
Svi ti apdejti nisu dobri. Zaboravicete jednom da ukljucite i kraj.

Послато са SM-J415FN  


Van mreže Filo

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #7 poslato: 30. Jul, 2019. 06:16 »
Ako vec postavljate termostat koj otvara na 83 ili 80 stepeni umesto 88, ondak postavite i termoprekidac koj ce upaliti ventilator na nize stepeni. Tako je kod mene, termostat od 83 stepeni i termoprekidac 88-83 stepeni i sve funkcionise lepo.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Dobrivoje

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #8 poslato: 30. Jul, 2019. 12:33 »
Tako je Filo, sistem mora biti sinhronizovan da bi pravilno odradjivao...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže JJ

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #9 poslato: 04. Jan, 2020. 19:32 »
Orginal Favoritov termoprekidač je opasan, ja sam ugradio novi sa felicije koji isto pase i radi super! Sad se stvarno vise ne sjecam na kojoj temp. ga pali ali dosta prije crvenog kad gledamo one kazaljke na instrument tabli.
  • Vozi: Skoda Favorit 1.3L 43kW

Van mreže Filo

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #10 poslato: 04. Jan, 2020. 20:33 »
Skazalke temperatura kod felicije da znate nisu bas tacne, narocito one u kojoj termostat se nalazi u aluminiumsko kuciste.
Kod mene felicija je 95to godiste za aluminiumsko kuciste i jednu zicu od senzora, i skazalka laze za oko 7 do 10 stepeni. (provereno sa laserski termometar, termoprekidac pali ventilator na 88 stepeni i tada temperatura kod kuciste na laserski termometar je bila 88 stepena, a spored skazalka oko 98 stepeni)

A pazite ovo, prije nekoe vreme ugradio sam tablu sa obrtometar, ali sve table koje sam probao na lice mesta su bile od novi tip felicije i svi table su pokazivali temperaturu u crvenoj zoni.
Jedva smo nasli tablu od star tip felicije i opet ista prica, skazalka laze za 7-10 stepeni, isto kao i moja tabla.

Mozda sa novi tip table u kombinacija sa plasticno kuciste gde senzor se razlikuje od onoga sa aluminiumsko kuciste resili su problem.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže ugljesa50Započeo temu

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #11 poslato: 10. Mar, 2021. 12:23 »
Termostat 80 stepeni cuva motor uz neznatno povecanu potrosnju goriva. Termoprekidac 80 stepeni da ali i dodatni prekidac za ventilator hladnjaka resava nbas glavobolje ako termoprekidac zataji ili ako hocemo ranije da ukljucimo ventilator pre velikog uspona sto je pametno uvek uraditi ako je napolju velika temperatura vazduha.
  • Vozi: Skoda Favorit 136

Van mreže Edinoktavia

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #12 poslato: 11. Mar, 2021. 11:11 »
zdravo,

ja imam problem sto mi auto jako tesko postize radnu temp. dali je to problem do  termostata??
zimi mogu preci po gradu i do 10 kilometara kazaljka se jedva i pomakne
  • Vozi: Škoda Oktavija

Van mreže Filo

Odg: Dodatni prekidač ventilatora hladnjaka
« Odgovor #13 poslato: 11. Mar, 2021. 11:33 »
Prvo prasanje dali imas parno u tokom voznja ?
Drugo sto mozes da uradis je vrlo ednostavno, trebaju ti samo cak par minuti da ustanovis dali termostat je ispravan.
Upalis hladan motor i ostavis da radi u mesto.

Opipavaj polako to veliko crevo od motor nakaj hladnjak.
Ako to crevo se odma zagreva, ondak to je to, termostat je neispravan.

AKo to crevo ostane hladno i recimo nakon 15-20 minuta postane vruco, ondak termostat radi, kazalka ti ne radi.

Prost test, trebaju ti samo 20 minuta da ustanovis ovo.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995