Autor Tema: BCM centrala - modul  (Pročitano 1225 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Markoni_Započeo temu

BCM centrala - modul
« poslato: 27. Dec, 2019. 22:08 »
Kolege Škodaši, zamolio bih nekog ko se razume u elektroniku oko male pomoci.

Probaću da budem što kraći (mada će to biti teško) i jasniji kako bih objasnio šta je problem i zašto me zanima BCM modul.

Posedujem Fabiu Combi 2011-o godište, 1.2 TSi, sa DSG menjačem, bio je sluzbeni auto do prošle godine kada sam ga otkupio od firme, a pre mene su ga vozile neke druge kolege do 2015-e a od tada ja.

Sam auto meni nije pravio probleme nikad za te 3 godine, a kolege pre mene očigledno nisu znale da ga voze pa su uništili dve turbine za prve 4 godine tj nekih 100000 km, ja sam posle prešao 55000 do danas bez problema.
U svakom slučaju to je nebitno za dalju priču, jer je sada glavni problem elektronika. Pa da počnemo.

Auto je povremeno imao probleme sa podizačima prozora, znali su na proleće ili jesen da malo rade malo ne rade, tako da to nisam uzimao za ozbiljno niti kao problem koji mi smeta pri vožnji. Akumulator je bio fabrički do početka ove godine, a u ferbuaru je kupljen novi, ali ne isti kao fabrički već neki Firecell malo većeg kapaciteta, jer je stari odradio svoje i nije mu bilo spasa. Od dodatne opreme ugradjen je tempomat kod ovlašćenog servisa u junu 2018-e i tempomat radi odlično, bez problema. Drugi dodatak koji sam bez zvaničnog servisa dodao je RNS 510 Columbus, originalna multimedija i navigacija, godišta kao i sam auto 2011, iz neke oktavije. RNS je ugradjen u junu ove godine i on radi bez problema.

Prvi manjii problemi oko elektronike vozila počinju u septembru, kada podizači prozora povremeno ne rade kako treba ( npr sa vozačevih vrata ne mogu da spustim prozor suvozaču a on sebi može, ili ne radi dugo spuštanje nego ono kratko dok se drži prekidač...). To sam i očekivao jer se i pre dešavalo pa se smiri i proradi samo od sebe. Medjutim u oktobru ove godine kreće novi problem, a to je da centralna brava počinje da reaguje u toku vožnje, auto se sam zaključava dok stojim ili se krećem ili se više puta uzastopno zaključa i otključa sa sva 4 migavca kao da sam ključem dao signal da to radi. I pored svega toga auto je bio funkcionalan i vozio sam ga normalno kao i uvek jer se ovo dešavalo retko, možda dva tri puta u toku sat vremena vožnje.
 
Dok jednog dana nije počeo sam i da se otključava dok je parkiran. Sam od sebe krene da se zaključava i otključava više puta uzastopno, ali ne odmah po završetku vožnje nego posle 20 minuta ili 5 minuta ili 3 sata, pa se dešavalo da ga parkiram uveče na ulici i zateknem ujutru otključanog, pa je onda počeo i da ne reaguje na komande sa ključa, nije hteo da se zaključa niti otključa kad pritisnem dugme odmah posle vožnje ali zato posle nekih 10 minuta odreaguje na daljinac pa se zaključa. To je trenutak kada je postao nebezbedan za putovanja jer ne smem nigde da ga ostavim bez nadzora kad se sam od sebe otključava.

Verovao sam da je  to uzrok, što je pre 15 dana, posle nekoliko dana bez vožnje, akumulator, koji je kupljen u februaru, bio ispražnjen toliko da nisam mogao da upalim auto. Posle pomoći starter uredjaja upalio je iz prve i provozan je da malo dopuni akumulator i izdrži do nekog električara. Kod majstora sam saznao da mi nešto vuče 2 ampera dok je sve pogašeno i auto zaključan (al ko za inat kod majstora se uopšte nije sam od sebe zaključavao i otključavao dok je bio parkiran). Majstor nije rešio problem ali me je naveo na dobar put.
RNS 510 mi je vukao 1.7A iako je isključen kad je auto parkiran i zaključan, a nešto drugo vuče još 0.3A. Kažu da je normalno da nešto vuče 0.03A ali ovo je 10 puta više. Majstor nije uspeo da detektuje šta tačno vuče ali je rekao da je sto posto nešto iz kabine i da je najverovatnije kompjuter u pitanju. Tada sam odlučio da odem u ovlašćeni servis radi konačne dijagnoze, i kako se bližio dan odlaska servisu brava je sve više ludela u toku vožnje. Dok se krećem retko kad ali na semaforu, pri polasku ili kočenju stalno je zaključavalo/otključavalo. Verovatno je ljudima oko mene delovalo da sam uključio sva 4 odjednom jer se pokvario auto.

I dolazimo do dijagonze kod ovlašćenog servisa da treba zameniti BCM modul, za početak, jer veruju da je do toga problem, mada kažu možda i nešto drugo može da zeza ali nisu ništa konkretno osim ovoga rekli.  Taj modul nije jeftin ali ću ga najverovatnije kupiti jer šalju iz Češke i ima garanciju dve godine.

Ono što mene zanima, ako se neko razume u to, da mi objasni da li je moguće da se sve gore navedeno dešava zbog neispravnog modula ili pak problem može biti do nečeg drugog? Da li iko zna nešto više o tom BCM modulu i šta sve radi? Ja sam našao da na svašta utiče ali nisam siguran jer izvor nije neki zvanični Škodin sajt.

Pokušao sam u pretrazi da nadjem na forumu pojam BCM ali niko ga izgleda nikad nije pomennuo pa zato otvaram ovu temu.

Na deo ću čekati sigurno mesec dana kad se odlučim da ga poruče tako da ću kasnije pisati da li je problem rešen, ukoliko pre toga neko odavde sa sličnim iskustvom ne da neki drugi predlog šta uraditi.

 

  • Vozi: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Elegance


Na mreži bugarin

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #1 poslato: 27. Dec, 2019. 22:30 »
ne znam koliko ti traze u ovlascenom za org deo, ali verujem da bi neko od prodavaca polovnih delova bio spreman da ti ustupi odgovarajuci modul da probas da li je do njega. inace, napolju polovni kostaju oko 30 eura. ovde verujem da  je cena "malo" jaca :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže slobodanalex

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #2 poslato: 27. Dec, 2019. 22:35 »

RNS 510 mi je vukao 1.7A iako je isključen kad je auto parkiran i zaključan,

Ovo se desava ako nije dobro iskodiran
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže Markoni_Započeo temu

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #3 poslato: 27. Dec, 2019. 22:47 »
Deo sa ugradnjom košta dosta više od 30e, al to su mi i rekli tamo u servisu, možeš ti da nadješ neki polovni za mnogo manje para al je pitanje dokle će da izdrži a ovako imaš dve godine garancije i sto posto original iz Češke, pa se zato razmišljam još.

A za RNS verujem da jeste ovo što je kolega iznad napisao, jer se sećam da sam kod zeta povezivao dijagnostiku neko vreme posle ugradnje i bila je neka greška kao da ne prepoznaje navigaciju i neki gateway se pominjao u toj grešci, tako da verujem da jeste to problem nego nisam obraćao pažnju jer se ne razumem, a i sve mi je radilo normalno pa reko možda je zato što nije fabrički ugradjeno nego naknadno pa ga zato ne prepoznaje. Nego to mi je manji problem, rešio sam ga privremenim vadjenjem multimedije iz auta, bitnije mi je da rešim ovu centralnu bravu pa ću posle lako sa RNS-om.
  • Vozi: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Elegance

Van mreže vnov

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #4 poslato: 28. Dec, 2019. 12:38 »
Ako me pamćenje služi mislim da je Filip pisao kad je stavljao Bolero iz Oktavije 2 FL u njegovu Oktaviju 2 pre FL moglo je da se ugradi samo od neke godine jer je kod starijih modela vukao struju, verovatno je to problem i kod tebe.
  • Vozi: KAROQ FL, Ex KODIAQ, Ex Octavia A5 FL 1.4TSI ELEGANCE + RS LOOK

Van mreže vnov

  • Vozi: KAROQ FL, Ex KODIAQ, Ex Octavia A5 FL 1.4TSI ELEGANCE + RS LOOK

Van mreže Markoni_Započeo temu

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #6 poslato: 28. Dec, 2019. 14:35 »
Uf, u prvi mah dok sam razmišljao o problemu sa centralnom bravom isključio sam u potpunosti mogućnost da je RNS glavni krivac za sve probleme. Ali evo sad kad sam sve bacio "na papir" tj ovako na forum i kad sam pročitao par puta svoj upis skockan redom kako je sve teklo, polako počinjem da sumnjam u to da je ugradnja RNS-a bila okidač problema.

Ako je on od početka vukao malo po malo i izvlačio akumulator, da li mislite da je moguće da, kada je akumulator pao na nekih 20-30% recimo, ili 50 , elektronika u kolima više nije imala stabilno napajanje i recimo zbog toga je pobrljavila brava odnosno taj BCM modul?

Nisam povezao to jer je u junu ove godine ugradjen RNS a "tek" u oktobru kreće frka sa bravom, što je tačno 4 meseca posle ugradnje. Mislio sam da nešto ne valja da bi posle mesec dana već počelo da pravi problem ali možda je zbog toplog vremena i malo više vozikanja to bilo skriveno dok se akumulator nije malo više ispraznio.

Još sam namerno izbegavao ugradnju bilo kakvog "kineza" i kad sam video da čovek ima original Škodinu i to isto godište kao i moj auto, rekoh sebi to je to, to ću da ubacim. Ali moguće da nije dovoljno samo ubosti džek i terati ga dalje.
  • Vozi: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Elegance

Van mreže Baltazar

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #7 poslato: 28. Dec, 2019. 18:49 »
Sta je BCM modul? Sa Fabiom II sam imao problem da podizaci nece da rade kada je vlazno vreme, kad se osusi auto sve radi normalno. Zamenio sam motor u vozackim vratima i problem je resen.
  • Vozi: Škoda Rapid 1.2 tsi 2014

Van mreže djordje48

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #8 poslato: 28. Dec, 2019. 19:04 »
Imas temu gde sam pisao o problemima sa nekompatibilnim can modulima. Ja imam neki can adapter pa ako ti bude pomogao da spreci odvalcenje struje. Originak je skodin deo. Meni je na fabiji mk2 pre FL pomogao da se smanji odvlacenje struje ali nedovoljno. Mozda tebi bude srecniji :(

Van mreže Markoni_Započeo temu

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #9 poslato: 28. Dec, 2019. 19:13 »
Ovo je taj BCM za koji su rekli da treba da se menja:

https://www.cars-equipment.com/en/shop/bcm-ecu-relay-9/oem-bcm-6r7937087r-skoda-fabia-2/

Nisam našao šta sve tačno radi, negde sam pronašao da utiče na rad cele elektronike jer je vezan sa kompom ali šta tačno i zašto postoji nemam pojma.

  • Vozi: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Elegance

Van mreže Markoni_Započeo temu

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #10 poslato: 13. Apr, 2020. 16:13 »
Evo novih informacija, kada sam odlucio da zamenim BCM u servisu, pronašli su neke iskrivljene pinove na samoj ploči koje nisu videli prvi put, i kad su to ispravili kvar je nestao, i tako je i bilo nekih mesec dana a onda je opet poceo da se otključava kad je parkiran i da se zaključava u toku voznje. Mada zna da veže po sat vremena da ne zaključa a onda kad krene ne ume da stane naročito kad stanem na semafor onda krene da luduje.

Sledeće mi je naravno opet odlazak u servis ali tek kad prodje ovo nevreme sa virusom, a do tad gledam samo kako da ga ne zapalim kad počne da me zeza u toku vožnje..

Mada sam se razmišljao da ga sam rasturim nego ne znam ni gde se ta ploča nalazi niti uspevam da nadjem skice ili šeme negde, niti nekog ko bi znao i hteo sad da se bakće sa tim sada.

U svkaom slučaju kad se jednog dana popravi, pa makar i zamenom te ploče, obavestiću vas da znate.
  • Vozi: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Elegance

Van mreže Baltazar

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #11 poslato: 13. Apr, 2020. 18:11 »
Trebalo bi da je ispod table, levo u odnosu na prekidac za svetlo. A prilazi mu se kada se skine bocna plastika.
Mada nisam siguran, proslo podosta vremena od kada sam imao problem a i nemam vise Fabiu da pogledam.
  • Vozi: Škoda Rapid 1.2 tsi 2014

Van mreže Sima-Koya

Odg: BCM centrala - modul
« Odgovor #12 poslato: 13. Apr, 2020. 19:28 »
Ovde ima dva problem.
BCM i gateway.

Kod ugradnje RNSa mora se odraditi update softwera gatewaya da ne bi vukao struju.
BCM je najbolje zameniti za drugi da se ne bi desilo da auto ostane negde.

Ne mora se kupovati novi,moze se ukodirati i sa drugog auta.
  • Vozi: Seat Leon 5F FR