0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Hoću da podelim iskustvo koje sam imao sa nefabričkim felnama, i problemom prstena za centriranje točka. Auto je Superb 3, 2019 godište, 190 4x4.. Kupio sam set felne i gume, kao zimski komplet, 17-ice. Sve novo, felne Momo.Računam, ovo je kvalitetna felna, po ceni tamo gde treba da bude. Prodavac je relativno renomiran, predlaže felnu po Momo katalogu, tvrdi da se uklapa za Superba.Sada počinje razrada ove priče...Centralna rupa felne je veća, što nisam znao (niti smatram da je trebalo da znam). Posle učim da se većina aftermarket felni i radi sa većom rupom, i to se rešava prstenovima-adapterima.Prstenovi-adapteri se ubaciju u samo "srce" felne, i služe da centralnu rupu bukvalno smanje na dimenziju glavčine točka. Tako, kada se točak stavi, on tesno leži na prstenu na glavčini, i sve je "u nuli" i spremno za šrafljenje. U servisu prodavca su to i uradili.Na prvoj vožnji preko 80km/h, počinju da se osećaju vibracije, na 100 km/h se ceo auto ozbiljno trese (ne samo volan kao kada je nebalansiran točak, već ceo auto).Do tada sam vozio na fabričkim 19-cama, i navikao da je potpuno miran na bukvalno svakoj brzini.Naime, ispostavlja se da prsten-adapter ne "hvata" glavčinu lepo, već malo radi, oko milimetar. Ovaj milimetar ima za posledicu da točak ne može da se centrira lepo, već radi kao ekscentar, i eto opšte žurke i treskanja auta. Tri nova seta prstenova su naručena i probana.Ispostavlja se da glavčina ima "zub" na svom kraju, koji je dimenzije 57,1, i ka točku se glavčina sužava. Prsten širine 57.1 spada sa ovog zuba i upada u uži deo i tu "pliva" za oko milimetar, što znači kao da ga i nema. Nakon toga smo se dogovorili da se zamene felne.Montirane su druge felne sa otvorom 57.1, i eto sreće, sve je kako treba. Možda će ova priča nekom koristiti, ne može da škodi...