Autor Tema: Nizok napon na ler  (Pročitano 1415 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže FiloZapočeo temu

Nizok napon na ler
« poslato: 15. Feb, 2020. 21:07 »
Imam jedan problem sa napon kada motor radi na ler gasu.

U sta se sostoi problem ? Kada motor postigne radna temperatura, obrtaje su oko 700 sa upaleni svetla i bez obzira koliko potrosace uklucim (parno na 4-ka, grejac zadno staklo i ventilator na hladnjak), obrtaje staju na 700.
Ako izgasim svetla i nema upaleno nikakve potrosace, ondak su na 900

Danas merio sam sa multimeter i izmerio sam ovakve vrednosti.

Kada nema nikakve potrosace, napon je 14.6 volti.
Kada upalim svetla, napon pada ispod 14 volti, na oko 13.8.
Upalim i parno na 2-ka, tada napon je na oko 13.2-13.3 volti
Ako stavim parno na 4-ka, ondak pada ispod 13 volti.

Kada dodam gas, cak i samo malo dodam gas i obrtaje stignu na 1000 rpm, ondak napon se povecava i stize na oko 14.2 sa svetla, 13.8 sa parno na 2-ka i da isturiram motor i do 4000-5000 obrtaje, ostaje ovaj napon.

Akumulator je star 5 meseca, marka AFA 56Ah. Sutra cu izmeriti kakav je napon na akumulator, mada alanser odlicno vergla motor.

Alternator je Magneton 55A.

Lampica za akumulator na satl tablu ne sveti ni u jednom trenutku, cak i kada upalim sve potrosace, lampica se ne pali
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #1 poslato: 15. Feb, 2020. 23:12 »
Sve je u redu, akumulator ti je dobar, punjenje je dobro, nego ti nisi dobro nastelovao ler gas. Kad se podesava ler gas on se i steluje sa upaljenim potrosacima, nejcesce su to velika sveta. I sa takvom potrosnjom, sa upaljenim potrosacima (velika svetla) nastelujes broj obrtaja na 950. Kad bi sad ugasio potrosace, broj obrtaja bi ti se podigao na bar 1000. Kad posle u leru upalis i druge potrosace, normalno je da se oseti pad obrtaja motora, jer taj broj obrtaja alternatora nije dovoljan da kompenzuje tenutnu potrosnju. Kasnije, kad se doda gas i poveca se broj obrtaja motora, povecava se i broj obrtaja alternatora i on sad stize da kompenzuje potrosnju i povecava ti se punjenje tj. povecava se napon akumulatora.
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže FiloZapočeo temu

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #2 poslato: 16. Feb, 2020. 01:04 »
Da nastelujem ler gas na isparivac ili na karburator ?
Jer na isparivac koliko god da stelujem nikako nemozem da podignem obrtaje nad 700 sa upaleni potrosaci.

A motor fino vuce na plin, evo bas prije 2 nedele vozio sam na otvoren put i bez velike probleme odrzavala je brzina od 120-130 km/h po autoput i 70-90 km/h po 8% uspon i sa takva voznja potrosnja bila prosek ramno 8 litra plin.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #3 poslato: 16. Feb, 2020. 08:08 »
Ne mozes ti na isparivacu da stelujes gas "u nedogled"...Osnovno stelovanje gasa se prvo vrsi na benzinu. Prebacis na benzin i sad stelujes gas na karburatoru. Moras da nadjes osnovni polozaj leprira gasa na karburatoru...preko onog srafica sa zadnje strane ili da malo zategnes sajlu gasa...i nastelujes na benzinu na 950 i to sa upaljenim svetlima. Kad si to postigao, sad imas osnovne parametre..standardni polozaj leptira gasa...Na taj standard sad prebacis na gas i preko rasprsivaca unosis potrebnu kolicinu gasa koja je potrebna da se odrzi potreban broj obrtaja motora od 950 (pri upaljenim svetlima). Jer kad prebacis na gas, motor mora da radi na isti nacin kao i na benzinu.
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže FiloZapočeo temu

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #4 poslato: 16. Feb, 2020. 10:10 »
Vidi, ovaj problem je u zadnji 8-9 meseca, negde od proslo leto poceo se desivati ovakve stvare sa ler. Tada nisam imao tablu sa obrtometar, ali ipak kada motor stigiao na radnu temperaturu, osecao se po sluhu da radi veoma nisko.
Prije toga, 4 godine nikada nije radila na toliko niske obrtaje, znaci ler gas otkad je kupena (maj mesec 2015), nikada nije stelovan i sve do proslo leto je radila okej na leru.

Ali aj danas u tokom denu probacu je i na benzin pa da vidim sta bi se desilo. Juce kada sam merio napon, ustanovio sam da i svih strafovi na isparivac sa obe strane su labavi, pa sam ih pritegnuo.


Nego isto tako i sam karburator je zaprljan. Preporucujes li ciscenje sa neki carburator cleaner ? Ama da ne skidam karburator, samo da poprskam ?

  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #5 poslato: 16. Feb, 2020. 10:57 »
Servis karburatora uvek "dobro dodje". Ciscenje njegovih kanala, dizni, zamena membrana, stelovanje plovka i iglicastog ventila... Samo, on je narocito vazan za one koji samo ili cesto voze na benzinu. Samo, tada se ler gas steluje i preko otvora leptira gasa i preko srafa za odredjivanje kvaliteta smese...Pri tome i ler dizna treba da je prohodna, benzinska pumpa apsolutno ispravna...Ti, posto uglavnom koristis plin (gas), a benzin koristis samo za paljenje i mozda povremeno "na kratko" (nije ti toliko vazna potrosnja benzina), za tebe je najvaznije da ti samo otvor leptira gasa bude dovoljan za normalni rad na leru. Kad dodajes gas on se otvara onoliko koliko pritisnes pedalu, tj. koliko ti je zategnuta sajla gasa...Neko kaze "koliko mi je teska noga"...Prebaci ti njega na benzin, zagrej motor...popali svetla i tad nasteluj obrtaje motora, preko tog imbus srafa sa zadnje strane ili malo zatezes ili otpustas sajlu gasa.  Kad to uradis, prebaci na plin i preko rasprsivaca doteraj potreban broj obrtaja (isti kao i na bezinu 950). Posle toga nasteluj potrosnju (snagu) preko srafa na racvi...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže FiloZapočeo temu

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #6 poslato: 16. Feb, 2020. 11:23 »
Nikad ne koristim benzin, ni za palenje. Uvek palim je na plin.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #7 poslato: 16. Feb, 2020. 11:36 »
E tu ti je greska...I dok ne sredis prvo karburator i rad na benzinu,  nikad neces lepo doterati rad na plinu... nono
 Ma nista...ajd ovako...Upali motor, zagrej ga, popali svetla i sa zadnjim srafom na karburatoru otvori malo leptir (ili zatezi sajlu) dok ne doteras do 950....i to ti je to....
« Poslednja izmena: 16. Feb, 2020. 11:45 pajapop »
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže FiloZapočeo temu

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #8 poslato: 16. Feb, 2020. 15:02 »
Idemo ovako po red.

Prvin sta sam uradio e da sam dodao zicu da ima bolje masu onaj ventil prije isparivac. Evo na sliku vidi se, povezao sam zicu, jedan kraj na ventil, drugi direkt na minus klema kod akumulator


Nakon ovo, zapalio sam na plin, pa kada se motor ugreao na radnu temperaturu, prebacio sam na benzin i odlucio sam da izvozim edno 10tina km. Znaci nisam stelovao ler na karburator, nista nisam dirao.
Nakon voznja, vratio sam se kuci da vidim sta kazu obrtaje i obrtaje su bile ovakve na benzin:

Bez svetla na benzin


Sa upalene svetla na benzin:



Nakon ovo, prebacujem na plin i odlucim da malo nastelujem. Prvin nastelujem na isparivac. Zatim proveravam racvu na crevo od isparivac do karburator, da vidim ako odvijem dali ce imati promene. I imalo je, kako sto sam odvijajo jos, tako motor poceo jos malo dizati obrtaje.
Odlucio sam da odvijem samo 1/4 od onoga sto do sada je bio na tu racvu (2 kruga od najdolne tacke gde motor ne radi, znaci sada je 2 kruga + 1/4 krug)

Nakon ovo, odlucim da provozim ista relacija kako i na benzin.
Nakon voznja evo kakve su bile rezultati na plin:

Bez svetla na plin:


Sa upalene svetla na plin:



Isto ono sto sam primetio je da sada obrtometar malo skace samo ako obrtaje su bile ispod 1500. Do juce obrtometar je skacio kada obrtaje su bile ispod 2000.

Ima jedan bulevar sa malo uspon, recimo 2% i tu kada sam vozio 70 km/h u 5ta pri 2000 obrtaje i kada sam dodavao pun gas, obrtometar je skakao, pa tek nakon 2200 se smirivao.

Sada na ist taj bulevar pri istoj brzini i pri pun gas, obrtometar ne skace.


Praticu kako ce biti u naredan period i napisacu ako ima ikakve promene.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #9 poslato: 16. Feb, 2020. 15:44 »
Ovo sad kako ti je na slikama je uredu...upravo tako je i kod mene. Sto se tice "poskakivanja" skazaljke, to ti je do komutatora. Imao sam isti problem, ali kod mene je kvar bio u losem kontaktu buksne na komutatoru. Znaci, u svakom slucaju problem je ili sam komutator ili los spoj buksne na komutatoru. Koliko se secam ima tamo 4 zice. Jedna je sa "malom" buksnom i upravo ta je pravila problem, bila je labava. Malo sam je stegao i nema vise problema.
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže FiloZapočeo temu

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #10 poslato: 16. Feb, 2020. 16:02 »
Komutator sam malo premestio jer imao sam maka prije 2-3 meseca, padala je jaka kisa i dok sam vozio obrtometar je poludio, skakao je od 2000 do 6000 obrtaje, pa zatim celo vreme se uglavio tamu dole kod saat, znaci nakaj 9000 obrtaje, pa pocela je trokirati i ugasila je i nisam mogao upaliti sve dok kisa padala.

Pa ustanovio sam da kada pada kisa, od jedan kanal ide direkt voda na komutator i to pridonesuje da uhvata koroziju na strafove. Ja sam odavno donio dodatan kabel za masu, eno gore onaj debel kabel na prvu sliku sa ventil koj sam postavio, e taj kabel je za masu na komutator. Inace sve kontakte na komutator su proverene bas kada sam premestio i sve je okej sa kontakte.

Evo kako bilo, ovu belu tragu onzacuje da kada kisa pada, uvek ide voda pravo na komutator


Pa malo sam improvizirao ali radi kako sto treba



A inace primetio sam da kada sam prebacivao od plina ili benzina na neutral na taster, obrtometar je skaknuo. To znaci da ovaj ventil za plin moze praviti probleme ako nema dobar kontakt jer taj ventil zima plus sa bobine.
Koliko je to ispravno da taj ventil dobija napajanje sa bobine neznam jer taj plus od bobine nije konstantan, nego samo kada treba da bude varnica iz bobine.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #11 poslato: 16. Feb, 2020. 17:52 »




 To skakutanje na obrtometru kad se prebacuje na tasteru je normalno...Medjutim, fali ti zastitna kapa (gumena navlaka) preko ovih kontakata i zato imas problem sa kvasenjem... I  kakva ti je to veza sa bobinom? Kako ti je to povezan prebacivac? Moze struja da se "pozajmi" sa kontakta "+" na bobini pa da se prebaci na prebacivac i da to nema veze sa radom bobine...to se sovu "paralelne veze". Ali ako je on na kontaktu "-"...to je suludo...Ko je to radio i kako je to tacno kod tebe povezano? Sa "+" kontakta ili sa "-" kontakta???
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže FiloZapočeo temu

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #12 poslato: 16. Feb, 2020. 18:08 »
Ne fali zastitna gumena kapa jer ove dve slike sa komutatora su kada sam ga skidao i premestio. Eto na druga slika mozes da vidis ta gumena zastita. I nije vlagao vodu gde su kontakte, nego zbog voda koja korodirala strafove nije imao dobar kontakt kada ima voda.

Inace na ''+'' od bobine je povezana zica za struju na prebacivac.

Pitam ja dali je to normalno jer taj ''+'' na bobina koliko ja znam nije konstantan, nego ima prekide. Ranije to radila platina, sada komutator.
I ja pitam dali e u red da ima prekine u struju i dali to utice na rad ventila za plin ?
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže FiloZapočeo temu

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #13 poslato: 16. Feb, 2020. 19:10 »
Inace sabajle prije palenja izmerio sam napon na akumulator, bio je 13.2 volti.
Zatim zapalio motor i bez ikakve potrosace alternator punio sa 14.8 volti. Sa upaleni svetla i turaza punio sa 14.5 volti.
Nije to prevelik napon ?
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Nizok napon na ler
« Odgovor #14 poslato: 16. Feb, 2020. 19:58 »

Inace na ''+'' od bobine je povezana zica za struju na prebacivac.

Pitam ja dali je to normalno jer taj ''+'' na bobina koliko ja znam nije konstantan, nego ima prekide. Ranije to radila platina, sada komutator.
I ja pitam dali e u red da ima prekine u struju i dali to utice na rad ventila za plin ?

Dobro to je u redu. Na taj kontakt se preko kontakt brave dovodi struja. I sa tog mesta je "pozajmljen" napon za prebacivac. NIje neko srecno resenje ali ajdeeee... I to mesto je "konstantno" kako ti kazes, a mislis pogresno.... "-" kontakt koji ide sa bobine na razvodnik paljenja nije konstantan kako ti kazes.....nema veze, bitno da je dobro povezan prebacivac. A inace, prekidi struje znatno uticu na rad plina, pre svega ako imas prekida u radu plinskog ventila. Tu treba da vidis kontakte, moze zbog vibracija da se gubi + ili -, jer ce tad da se povremeno zatvara i da ne dovodi plin -....A moze da se desi i neki "proboj" na prebacivacu pa da ti se povremeno ukljucuje i benzinski ventil koji bi dozvolio povremeno ubacivanje benzina u smesu plina. Mada, moze on i sam po sebi i kad je potpuno zatvoren (elektricno ispravan) da zbog pohabanosti malo probija (benzinska pumpa pod pritiskom nabija) pa da dodje do mesanja plina i benzina. Tada po pravilu nastaje "haos" u radu motora...Mozda bi bilo dobro, da ako su ti ti ventili i inace stari da ih zamenis.
 Napon akumulatora i punjenja je dobar....Ber nesto... bravo2
« Poslednja izmena: 16. Feb, 2020. 20:04 pajapop »
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.



Pretraga foruma [Google]