ergela konja do francuske ti ne koriste , u ita je gužva a u hr i slo vrebaju presretači ...osim toga jurcanje s thulama i familijom nije sretno rješenje (osim ako nejdeš s" delijama" na skijanje ) .
Thule mi jos ne treba (to je i jedan od razloga zasto sam sveo izbor na prostrane superba i kodiaqa), posto su klinci mali, kao i njihove skijice, a 2 para velikih mogu stati u torbu i kroz rupu na zadnjem sjedistu.
Sto se tice guzvi, jeste neobicno da kroz ITA nailazim na guzve cak i nocu (pogotovo oko Milana), ali i kroz HR moze da se provuce sa 150-160 uz malo vise paznje na retrovizorima
Hmmm ... 270ks je momačka varijanta. Kao zimovanje .... ovo ono ... Ukebali smo ga. Sada je kompromitovan.
Disclaimer: Zezam se.
Moram malo necim i sebe da zavaravam i nadjem 270 opravdanja
Dalje, ja u potpunosti razumem zelju za 280ks i benzincem... Jednostavno nije isti osecaj u voznji... Niko ne kaze da ces voziti van ogranicenja, ali me takodje niko ne moze ubediti da je isto voziti 1.6 tdi i 2.0 tsi u okviru ogranicenja... Pogotovu kad se ukaze prilika i dobar put, 4x4 i 280 konjica u superbu sigurno ne mogu da se porede sa dizel kodiakom...
Za potrosnju u gradu se moram sloziti da sumnjam da je realno ispod 13-14 u gradu. Takodje dalja prodaja je veoma diskutabilna...
Niti je osjecaj isti, niti se zavaravam da cu biti njezan na gasu, ali po gradu ni nema prostora za vise od 3. brzine.
Posto za razliku od vecine 2.0 TSI 4x4 270ks superbovaca planiram auto za sebe, ne kao sluzbeno, deprecijacija mi je jedna od vecih glavobolja... Dizelasa koji nije presao ni 150000 km za 10 god cu lakse udomiti nego ovog benzinca, zasigurno.
Ako zelis sportsku voznju,ni jedan od pobrojanih ne ispunjava to na pravi nacin.
Kazem da preferiram malo zivlju voznju, a ne da zelim sportsku. To su razlicite stvari
Takodje od gradske potrosnje od 10 litara na superbu 270 nema nista,meni dizel 190 dsg 4x4 trosi nikad ispod 8.5-9(i to na duzim relacijama od tvojih). Tako da racunaj 12 objektivno(a sa gazenjem nebo je granica,mada tu ni dizel nije imun),ali opet uzmi u obzir da je to nekih 3 litra razlike i na 10 000km to izlazi nekih 30000 dinara razlike na godinu dana,uzimajuci u obzir da je i benzin jeftiniji po litru od dizela.
Toga sam svjestan, i nalazim korisnim informacijama koje je @Vuk naveo! Tokom dana NBG, a van spica idem preko mostova, uglavnom. Tako da ne ocekujem bas 15 lit/100.
Ja sam uzeo dizel iz specificnih razloga,a 2 stvar koje me nerviraju a za koje nisam znao buduci da sam pre toga 10 godina vozio benzince su tragicno sporo podizanje temperature i dpf regeneracije.
OK, evo ga trik pitanje: da sad opet uzimas auto, i da znas za te 2 muke, sta bi izabrao: dizelasa opet?
Svako ima svoju filozofiju. Lično više volim benzince ali ne bih uzimao Godzilu čak i da sam milioner. Mislim da bi čovek uzeo i slabiju varijantu 2.0 TSI 190ks DSG kada bi bilo sa 4x4 pogonom.
Upravo tako, uzeo bih 2.0 TSI 190ks DSG da ima 4x4. Iako mogu priustiti i "Godzilu" ne razmisljam tako, vec gledam racionalno: dizelas u gradu, kratke relacije => mucenje motora! Ni potrosnja nije puno manja, ako se gleda "hladan start" i 5 km voznje! (cini mi se da su neki poljaci to testirali za kodiaqa, i za TSI i TDI...Otprilike 14 lit/100 km)
S druge strane, "racionalna kupovina" i 270 ks u gradu tesko mogu u istu recenicu! Heh...
Pokretac teme treba da provoza oba auta pre kupovine istog. Definitivno 2.0tsi nije vozilo za grad niti je racionalna kupovina, ali je vozilo koje ce ostaviti mnogo veci osmeh na licu nego pomenuta dva slabija motora.
Cekam tog benzinca u salonu ili drugara da se vrati s puta, pa sta bude prije, za test voznju...
Da probam da pomognem mojim iskustvom sa 280ks.
1. Potrošnja:
- Novi Beograd 10-12
- Cruise control (150km/h) - 9-9,5 letnje gume, 9,5-10 zimske
To je ono sto i ja ocekujem, kako sada vozim (na autoputu nekad i brze, zavisno od okolnosti)
Nema puno pametovanja, auto jako dobro ubrzava i to pogotovo dolazi do izražaja na magistralnim putevima. Što bi rekao jedan moj prijatelj, pri obilasku ni ne gledaš da li nailazi neko sa druge strane, svakako ćeš obići na vreme.
Što se tiče 4x4 pogona - dovoljno je dobar i za sneg i za led u smislu da uz normalnu vožnju i dobre gume u razumnim uslovima neće nikada biti problema.
Jos uvijek sjednem po nekad u karting, a imao sam priliku da testiram 'nasviranog' Clia 250 ks, porsche boxter, BMW M4 od preko 500ks... na pisti Tor Modlin, blizu Varsave. Adrenalin! I osmijeh koji je trajao par dana!
Ali ne idem na NAVAK i sl (na zalost) a najvise od "sportske voznje" je otprilike preticanje na Ibarskoj i kroz CG! Tu svakako ovakav motor uliva pouzdanje i montira osmjeh na lice! Ostalo van grada je uglavnom auto put. (ne racunajuci i planine kad se priblizi kraj putovanja)
3. Zaključak
Ukoliko nemaš želju i potrebu da koristiš auto u ekstremnim uslovima koje sam gore naveo, realno je dizelaš od 190ks odlična opcija. Verovatno bih i ja uzeo taj motor da sam normalan.
Inače, ako razmišljaš o Kodiaqu sa 2.0 TDI od 190 konja, trenutno je na akciji u ACS-u, pa ti se možda isplati da pogledaš.
Nadam se da sam pomogao bar malo
Ja se kao trudim da budem normalan
Naravno, ovakvi komentari sa konkretnim informacijama, sto bi rekli "iz prve ruke" i te kako pomazu!
Kodiaq preteze samo kad zaboravim na zivahnu voznju i pomislim na rupe, ivicnjake, makadam (ko je isao na kanjon Uvca zna)... Onda kazem, to je to, zreo si za penziju, pardon, za SUV
Salu na stranu, kao porodican SUV odlican je izbor, a ni 190 ks nije za bacanje.
Vidim u ACS neki Style (ne Plus) sa dodacima (Canton npr)...manje-vise cini mi se da je to ta cijena, samo sto mi Candy White nije bas favorit...
PS ne znam da li na forumu postoji limit u velicini ovih postova, ali nadam se da ce admin imati razumjevanja posto nisam bio tu par dana, pa se nakupilo replika....