Autor Tema: Šaraf kartera  (Pročitano 1930 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DjeckoZapočeo temu

Šaraf kartera
« poslato: 25. Feb, 2020. 12:14 »
Pozdrav momci, molim vas, moj auto je star 12-13 godina i od proizvodnje sigurno nije mjenjan čep kartera, da li je pametno taj baciti a zamjeniti ga novim, i/ili, da li je pametno svaki 'mali servis'ga mjenjati? Taj čep nije skup, nekih 3-5 KM odnosno 180-300 RSD.
  • Vozi: Škoda Fabia Combi (6Y5), 1.4 TDI-PD, 59 kw, 2007.

Van mreže shuxx

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #1 poslato: 25. Feb, 2020. 12:26 »
Zavisi od njegovog stanja. Ako je ostecen DA... Ako ima podlosku... Menjaj podlosku... Ako curi... Menjaj.. Ako drzi... Ne opterecuj se...
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Na mreži soneje

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #2 poslato: 29. Feb, 2020. 22:14 »
Pa u principu se cep ne menja osim ako je ostecen kao sto clan shuxx rece.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.4MPI

Van mreže sale.kriminale

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #3 poslato: 01. Mar, 2020. 11:56 »
Posle zamene ulja uvek treba menjati podlošku šrafa kartera. Ne vozim Škodu ali mislim da je svuda isto. Podloška dihtuje i deformiše se dok šraf nije podložan deformacijama osim ako je oštećen. Čak mislim da je podloška napravljena od mekšeg metala (bakar ili slično).
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže shuxx

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #4 poslato: 01. Mar, 2020. 12:07 »
Na bivsoj fabiji I, nije bila podloska. I sraf nije menjan. Odvijes ispustis ulje zavijes. Na nekim automobilima postoji podloska naravno od mekseg materijala najcesce bakarna i kod njih je preporuka menjati je pri odvijanju srafa.
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže pajapop

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #5 poslato: 01. Mar, 2020. 12:44 »
Na nekim automobilima postoji podloska naravno od mekseg materijala najcesce bakarna i kod njih je preporuka menjati je pri odvijanju srafa.

 Preporuka je uvek preporuka. Moze a i ne mora...po potrebi. Ta podloska je od mekseg materijala, da bi se pri zatezanju malo deformisala i poprimila oblik konusnog otvora kartera i ima ulogu dihtunga. Kad se jednom formira i kad se sraf uvek zateze ujednacenom silom uvek ima isti oblik. Medjutim...kad se skine sraf, pa kad neko smakne podlosku sa navoja (da je ocisti ili sta vec..), pa kad je vrati a on je ne vrati kako je bila nego suprotno. I sad, kad se ponovo zateze ona se ponovo deformise ali u suprotno i dobija kontra oblik...I napravi se "talasasto"...I tu onda hoce da bude curenja. Zato...ili ne skidati podlosku sa navoja, ili voditi racuna o njenom polozaju. I onda nema potrebe za njenim menjanjem. U ostalom, ta "kapanja" su vrlo mala i uglavnom ih i nema kad je podloska u redu. Ja recimo, kad skidam taj sraf, skoro potpuno ga odvijem, drzi se na pola loze...i nema curenja ulja. Tek kad ga potpuno smaknem ono se prolije. Znaci, ni taj sraf ne treba da se uopste jako zateze pri montazi. I ni jedan pravi majstor taj sraf nece jako zategnuti. Problem znaju da napreve priuceni, ne kvalifikovani u servisima za "pranje i podmazivanje"...Suvise jako zategnu sraf...a onda neko u hoby varijanti hoce sam da zameni ulje, pa ne pripremljen pocne to da radi a nema odgovarajuci kljuc. Pa se onda angazuju papagajke...smrt kljesta...srafcigeri, izbijaci, sekaci....brusilica... wall1
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže shuxx

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #6 poslato: 01. Mar, 2020. 12:50 »
U Potpunosti se slazem
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže sale.kriminale

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #7 poslato: 01. Mar, 2020. 13:53 »
A čuo sam da u Njemačkoj je prekršaj kada ti kapa ulje iz kartera pa može biti ogromna kazna. Ustvari plaća se kazna i popravka asfalta gde je curelo ulje i svašta nešto.

Bolje zategnuti jače da ne kapa i menjati šaraf svaku put.

Zezam se.  =))
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže shuxx

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #8 poslato: 01. Mar, 2020. 14:04 »
Ima istine u tome. Samo sto tamo mali broj a svi znamo odakle oni dolaze... Menjaju ulje sami i na ulici.. Stavis karton... Najlon ispod... Pa menjaj bato
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže crtacrta

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #9 poslato: 01. Mar, 2020. 15:04 »
A čuo sam da u Njemačkoj je prekršaj kada ti kapa ulje iz kartera pa može biti ogromna kazna. Ustvari plaća se kazna i popravka asfalta gde je curelo ulje i svašta nešto.

Bolje zategnuti jače da ne kapa i menjati šaraf svaku put.

Zezam se.  =))

moj otac je otišao kod sestre u njemačku i na svoje oči gledao kako mu sestra nosi kantu vode i kefu na ulicu i pere masne mrlje na asfaltu od kapanja ulja ..to je bilo prije više od 35 godina , da li su u međuvremenu naši ljudi "pobalkanili " njemačku ne znam , ali i kod nas u hrv se pada na tehničkom ako je karter mastan , nedaj bog da ulje kapne na kutu   djelatnika STP -a...
  • Vozi: octavia 1.6 mpi ,LPG

Van mreže pajapop

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #10 poslato: 01. Mar, 2020. 16:37 »
Kapanje ulja i antifriza nije nigde dozvoljeno. Samo neke zemlje, narocito "na zapadu" i Americi bas striktno o tome vode racuna. Kad policajac primeti odmah se pise kazna koja je paprena, tako da se nikom ne isplati da odlaze popravku. U tim zemljama, na ulici se ni ne sme nista raditi oko kola. Mozes u svojoj garazi ili dvoristu, ali na ulilci ne...Evo. ja prvi..uvek menjam na ulici (parkingu) i koliko god se trudim, uvek malo "zakrmacim"....Sto se tice kapanja sa cepa, ako se nema podloska, uvek se moze iskoristiti i kučina...Ali, mnoga kapanja uopste ne poticu sa srafa, vec se tu ulje sliva i nakuplja iz višlje zone....dihtunga kartera (najcesce) ili moze sa benzinske pumpe (sa njenog dihtunga), dihtunga poklopca ventila...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže sale.kriminale

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #11 poslato: 01. Mar, 2020. 17:46 »
Aaaa Pajo vidi se da si pravi majstor. Nema zezanja.  bravo2
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže shuxx

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #12 poslato: 01. Mar, 2020. 18:09 »
Kucina.. Teflon traka... Zakon za curenje oko navojnih spojeva...
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže DonKihot

Odg: Šaraf kartera
« Odgovor #13 poslato: 01. Mar, 2020. 22:59 »
Kucina.. Teflon traka... Zakon za curenje oko navojnih spojeva...
Da se neko ne zajebe, kučina je super ali za vodovodnu instalaciju. Za sve ostalo teflon traka ili konac zavisi za šta. Ima ih sijaset vrsta u raznim kvalitetima i cenama, i pojedine su ravne čudu.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI