Autor Tema: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva  (Pročitano 13475 puta)

0 članova i 11 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže hardmax

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #45 poslato: 22. Avg, 2020. 14:40 »
Za Oracal folije znam da su ekstremno kvalitetne jer sam vozio offroad i video na najekstemnijim primerima kada vozimo kroz sumu i granje i žbunje gde nikad nije postojao put sto bi rekli probijamo koliko štite čak i od velikih čvrstih grana. To što su jeftinije od 3M ne znači da su jeftine i još manje da su nekvalitetne.
Što se izgleda tiče to je već stvar u pojedinačnoj percepciji. Kada sam ostavljao auto za folije upravo su završili dva nova Porsche Cayenne-a i na njima sam gledao kako izgleda i nisam našao zamerke.
Po instagram profilima raznih carwrap radnji možete videti na većina vozila od 100.000€ + stavlja oracal folije. Svakako mislim da je bolje staviti Oracal nego reći da je neka druga bolja ali mnogo skuplja i ne staviti ništa, a imaš želju da zaštitiš lak na vozilu.
  • Vozi: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Xtronic 2024 - Ex Škoda Karoq 1.0 TSI

Van mreže Dilema

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #46 poslato: 24. Avg, 2020. 14:06 »
Ma meni je to suludo, folije jesu dobre, ali cijena je strašna.
Makar joj nije mjesto na Škoda forumu 😀
Ajde neki superb L&K ali opet racionalni ljudi kupuju mahom Škodu, a meni je iracionalno dati toliko para za folije.
Mada znam i da rade folije za par stotina evra, sto ima nekakve logike.
  • Vozi: Škoda Superb 1.9 TDI Greenline

Van mreže Maksimus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #47 poslato: 24. Avg, 2020. 15:37 »
Pa nema mi nekog smisla da stavim folije da bih zastitio lak i zavrsim sa autom koji izgleda kao da je ceo u swirlovima i narandzinoj kori zbog folija...
Nekako mi je logicnije da jednom u 2 godine se odradi dobar detailing.

Iskreno ne znam koje su to bile folije na toj a klasi,niti kakve su te oracal,ali jednostavno sve te kvalitetne koje sam video su jako,jako skupe i postavljaju pitanje isplativosti na svakodnevnim automobilima koji ostaju na svakavim parkinzima,jer ako te neko zakaci to moze da znaci i pored farbanja tog dela i zamenu folije  :-X koja je skupa.

Na skodi od 40k tek ne vidim matematiku,za takve automobile keramika i paznja pri pranju(samostalno pranje i upotreba kvalitetnog peskira za susenje) je sasvim adekvatna nega. Opet-moje licno misljenje koje naravno ne znaci da je ispravno.

Ono gde vidim smisao skupe zastitne folije su veoma skupi egzoticni automobili gde prva farba dosta znaci sa stanovista vrednosti na trzistu,ili kada je auto toliko skup da tih par hiljada za dobru foliju ne predstavlja bitan trosak.

Van mreže petarp031

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #48 poslato: 24. Avg, 2020. 15:46 »
Ja sam gledao te folije na novijoj crnoj grand vitari koja sluzi za lov i offroad voznje. Covek je stavio najkvalitetniju foliju kako bi zastitio vozilo i ima smisla, ali to na crnom vozilu ne lici ni na sta, izgleda kao da je najveci amater ofarbao auto bez imalo truda. Jos kad na pomorandzu dodju ogrebotine, bas deluje lose. Cak su te folije premazane nekakvim nano namazom kao keramika, ali dzaba. Te folije sam mrzeo jos dok je baba, dok sam bio klinjo, stavljala daljinski od tv u foliju da ga sacuva, pa propadne tv, a daljinski nov

Van mreže Super 20

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #49 poslato: 24. Avg, 2020. 16:28 »
Kada se prica o folije i off road, ja stvarno ne razumem nekog koji kupi skup i nov terenac i krene u ozbiljni off road.  >:( >:( Folija ne moze zastiti SUV-a od stete koje moze da izazove surova off road voznja. Kada bi cesto vozio off road nikad ne bi kupio novi "Jeep" vec neki polovan za koji bi me bolio jedan organ dali ce da ga ogrebam ili ostetim. A novi "Jeep" vozio bi ga na asfalt ili mali veoma laki off road. To je moj pogled, neko ako hoce moze da kupi i GLC ili GLE ili Porsche Cayen i da vozi ozbiljan off road.(sta je ozbiljno je relativna stvar).
Inace svi se slazemo da ne vredi na skodi da se stavlja ozbiljno skupe folije od 1500-2000eu.
  • Vozi: Superb

Van mreže sale.kriminale

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #50 poslato: 24. Avg, 2020. 22:05 »
ali opet racionalni ljudi kupuju mahom Škodu,
Nekad bilo. Sada je Škoda neopravdano skup brend. Za iste pare se mogu naći bolji automobili sa više opreme.

Nekako mi je logicnije da jednom u 2 godine se odradi dobar detailing.

Na skodi od 40k tek ne vidim matematiku,

Slažem se za detailing.
Na Škodi od 40k eura ni ja ne vidim matematiku. Kupiš VW/Audi/Merc/Kia/Renault za te pare i voziš se u duplo udobnijem i kvalitetnijem vozilu ...

Ja sam gledao te folije na novijoj crnoj grand vitari
Kod Grand Vitare vidim matematiku kristalno jasno.

Kada se prica o folije i off road, ja stvarno ne razumem nekog koji kupi skup i nov terenac i krene u ozbiljni off road.  >:( >:( Folija ne moze zastiti SUV-a od stete koje moze da izazove surova off road voznja. Kada bi cesto vozio off road nikad ne bi kupio novi "Jeep" vec neki polovan za koji bi me bolio jedan organ dali ce da ga ogrebam ili ostetim. A novi "Jeep" vozio bi ga na asfalt ili mali veoma laki off road.
Tako je druže. Sport Urban Vehicle je dizajnerski koncept kojim se udovoljava malograđanskim potrebama tržišta. Engleska aristokratija je vozila terence sa psima u gepeku za lov na lisice pa to srednja klasa videla i krenula na terence ...... dalje znamo ...   
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Julian The BearZapočeo temu

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #51 poslato: 24. Avg, 2020. 23:19 »
Kolege vidim da nam je razgovor o detajlinga otisao o komedija :) Sale duhovit top. Ja sutra kupim auto sa detajlinga i premazan sa Nano keramika unutra i spolje rekoha iz servisa.

Pa cu okaciti neku fotku
  • Vozi: Uskoro Skoda Kodiaq 2019 2.0 TDI 190hp Style Plus

Van mreže Super 20

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #52 poslato: 25. Avg, 2020. 12:00 »
Prosle godine crveni Kodiaq VRS na beogradski sajem 240hp bi turbo sa svu mogucu opremu je kostao 45k eu(verovatno bio je nesto i sajemski popust). Bas se pitam sta od programe Mercedes ili Audi ili VW u SUV segment mozes da kupis za taj novac. Da je skoda jeftina-nije. Da je racionlaniji izbor za srednu klasu i te kako jeste. O Kia I Reno necu da komentarisem to su vec prokomentisali.  :) :) ;)
  • Vozi: Superb

Van mreže djordje48

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #53 poslato: 25. Avg, 2020. 12:10 »
Ne verujem sa svom opremom, 45 000 je cena u najvisem standardnom paketu opreme bravo2 za kodijak RS

Na to se ima dodati oko 8000 evra sa pdv dodatne opreme, webasto, canton, vazdusni jastuci pozadi, ne znam jel bila panorama, kuka i slicno. Izadje oko 52 000-53 000 ali verujem da bi ga dali za 48 000 za ozbiljnr kupce. Steta sto se ne moze poruciti :(daleko je bolji od sorenta santa fe i stelvia bravo2 ;)

Nista od audija bmw merc porseca a daje motor 2.0 tolike snage diyel, 4x4 i sa tolikim gepekom. O vanvremenskom dizajnu da ne pricamo. Moze neki Q5 bez led svetala napred i sa uskim gumama :( :o

Pohvala za skoda.mk sajt i cenovnike. Lepo uklopljene slike plus cene standardne opreme plus dodatna oprema. Kod nas lose odradjene nepregledne excel tj pdf tabele dodatne opreme :o
« Poslednja izmena: 25. Avg, 2020. 12:15 djordje48 »

Van mreže Super 20

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #54 poslato: 25. Avg, 2020. 12:36 »
Kada su sajemi tada popusti su bas jaki i ne realni. Imao je, panoramu i sve sto sam mogao da vidim. Ako VRS kosta regular 45k , onda veruj da za sajem dobices ga za isti novac napucan sa svu opremu, jer je to primerak koji treba da prezentira brend.Niko ne izlaze modele koje nisu u full. Recimo ne secam se koji model SUV Jaguar je bio u pitanje, cena je bila snizena sa 42k eu na 30k eu ramno. Jaguar je bio u crvenoj boji i odma ga je neko kupio i zakljucali su ga. Brat iako nije imao nameru da kupi nista bio je spreman da kupi taj Jaguar za 30k, al SUV je bio vec prodan.Kako smo razumeli popusti su bili samo na izlozeni modeli. Popusti su bili svugde, negde vecih negde manjih.

by the way audi Q5 ni u san ni priblizno se ne moze kupiti za taj novac. Audi Q5 sa lagera (znaci bez da narucujes vec ono sto stoji i sto moze da dobijes veci popust) sa 190hp kosta malo ispod 60k eu. Za narudzba sigurno nece biti ispod 60k. Slabiji motor i auto sa lagera. https://www.audi.mk/lagerski-vozila/q5
« Poslednja izmena: 25. Avg, 2020. 12:43 Super 20 »
  • Vozi: Superb

Van mreže Maksimus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #55 poslato: 25. Avg, 2020. 13:32 »
Taj jaguar za 30k je bio xe,bila je ta akcija neko vreme,mozda je izlozeni bio nesto napucaniji pa jos malo bolji deal.
A pravilo je da popusti u toku sajma traju i neko vreme pre i posle sajma,i naravno vaze i u salonima na porudzbine.
Mada kod skode sajamski popusti nisu tako znacajni kao kod drugih brendova,jer su cene kod nas uvek dobre.

Auto koji po meni ipak bolje gadja tu ideju "sportski nastrojen SUV" je stelvio,a on moze odlican da se kupi za te pare. Skoda je doduse prakticnija.

Za poredjenje cena bitno je uzeti ponude od dilera,ne samo cene sa konfiguratora.

Van mreže Super 20

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #56 poslato: 25. Avg, 2020. 13:57 »
Kod nas ni VW ni Audi nisu uopste raspolozeni da daju skoro nikakav popust zato su cene te koje jesu. Prodaja im ide dobro i zato cvrsto stoje na to sto pise u katalog. Kada sam kupovao Superb gledao sam i Passat, bio je skuplji naravno sa slabiju opremu i dali su mi popust od 100 eu =)) =)) =)) na cenu od 26k eu kes. Bolje da su rekli da ne mogu da daju nista. Tada su me naljutili i ako sam bio 50%-50% za Superb-Passat , nisam pazario Passat. Zato bar kod nas kada je u pitanju VW i Audi to je to oko cene. Ostale brendove daju dobre popuste. O Mercedesu i BMW ne znam jer nisam do sad kupovao nista nov od njih :) Zdravje bice i to jednog dana :)
  • Vozi: Superb

Van mreže Maksimus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #57 poslato: 25. Avg, 2020. 14:20 »
To sa 100e je cist bezobrazluk,mada sam i stekao utisak da su kod vas automobili skuplji nego ovde.
Zavisi i od dilera,koliko je spreman na saradnju i koliko mu potencijalno "trebas". Znam za slucaj kad je za isti auto odmah po izlasku od 2 razlicita dilera kod jednog dobijen negde 6-7k veci popust  :) . I to je mislim jedini primerak koji je porucen nov kod nas za evo godinu dana od predstavljanja,pritom je to bio prvi primerak isporucen u regionu(porucen bukvalno par dana nakon premijere na sajmu).
A nije da je nesto ubistveno skup auto(dobrano ispod 100k) ali je jako specifican i skup za svoju  klasu.

Sve je to trgovina i ko koga kako za*ebe  :))

Van mreže sale.kriminale

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #58 poslato: 26. Avg, 2020. 00:08 »
Stavio sam drugi sloj Silanta na moju Dačiju a večeras radim vosak u pasti. Ako se ne budete svađali daću kratko iskustvo sa Silantom i Voskom. Pre silanta radio sam glinu dosta dugo. Nije mogla da iščupa jače kamene trunke iz laka pa sam dosta toga izgurao noktima. Strašno šta sve lak pokupi za 14 godina bez garaže. Ovladao sam tehnikom gline i radim opušteno. Samo mi je trebala srednje abrazivna i možda kvalitetnija glina umesto ove koju sam imao.

A sada detailing. Kao što znamo silant daje tzv. hladni sjaj, a vosak tzv. topli sjaj. Posle dva sloja silanta, otpao sam radeći vosak (kutija od 200g koštala je oko 1000 din.). Vosak je veći posao od silanta zato što se moraju zaštititi gumene površine izolir trakom. Nemojte koristiti izolir traku sa struju jer je malo teža za rad. Bolja je papirna traka za fine lakirane površine a prodaje se obično u plavoj boji. Čitajte deklaraciju kada kupujete.

Neofarbana plastika ne reaguje sa voskom u pasti (ili malo) dok gumene površine oko prozora reaguju pa se trebaju pokriti trakom. Mislim da guma neće imati diskoloraciju ako se dodirne sa pastom ali će aplikator i svaka krpa primiti crnu boju sa gume. Za pokrivanje gume trebalo mi je više od sat vremena pa ću jednom pokušati bez tih traka uz pažljivo nanošenje.

Aplikator se malo naprska vodom i umoči u pastu. Prvo se aplikatorom natapka po panelu na razna mesta i krene se malim kružnim pokretima od početka do kraja dok se ne pokrije cela površina. Posle desetak minuta sušenja, mf krpom se obriše ostatak i ostane samo sjaj. Postupak se može razlikovati kod različitih proizvoda pa čitajte uputstvo na kutiji. Ne treba previše paste nanositi jer će posle biti problem da se obriše ostatak a treba menjati krpe.

Prirodni Carnuba voskovi mogu biti mnogo skupi a ima i polusintetičkih sa nekim procentom Carnube a mislim da je moj jedan od tih. Tečni voskovi su lakši za aplikaciju ali ja sam baš hteo u pasti da probam. To sam trebao raditi kada mi je auto bio nov ali tada pojma nisam imao. Zadovoljan sam rezultatom ali ..... lak mi je u lošem stanju pa nije savršeno.

Ako ne želite keramiku ili folije a hoćete da zaštitite vozilo u amaterskoj varijanti, preporučujem  silant i vosak i to kada je auto nov i kada je lak u savršenom stanju. Vosak obnavljate povremeno a silant ostaje zauvek ...... Auto će da se cakli i sija i biće u nekoj meri zaštićen u narednim dekadama koje dolaze ..  =))

« Poslednja izmena: 02. Okt, 2020. 20:09 Karlheinz »
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Julian The BearZapočeo temu

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #59 poslato: 26. Avg, 2020. 19:44 »
Kolege Forumasi,

Da se vratimo teme detajlinga

Evo rezultat 3 slojno poliranje i Premaz Keramikom.

Auto je presao 83000km star je 19 meseci i kad sam ga dovezao nije bilo da nema ogrebano mesto od granje za vreme mog off road-a sbog google.







  • Vozi: Uskoro Skoda Kodiaq 2019 2.0 TDI 190hp Style Plus