Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva  (Pročitano 3824 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Dilema

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #30 poslato: Avgust 18, 2020, 10:49:32 pre podne »
Keramiku sam nanosio.
Nije tolko osjetljiva koliko kruže priče i nije toliko otporna opet koliko kruže priče.

Zavisno od očekivanja, hidrofobna je i otporna.
Vidite na poklopcu bočice kada se sasuši na šta liči.
Ljudi jedna bočica od 50 ml. pokrije Superb , ne možete očekivati da je otporna na grane, grad itd.

Poliranje i gliniranje su najozbiljniji dio posla osim ako auto nije iz salona.

Generalije za spoljašni detailing:
- svakim poliranjem skidate jedan sloj laka, što je abrazivnija pasta, više laka se skida, tako da ne mlatite fast cut pastama kao blesavi
- nema poliranja, ako nema laka preko farbe, matirana farba, oštećeni dijelovi
- dekontaminacija laka je jako bitna pre poliranja inače više štete negio koristi, ne pitajte kako znam.
- nekada je potrebno ubaciti čak i vodobrusnu Šmirglu
- nakon poliranja stavljate vosak, keramiku... ako nije ispalo poliranje kako treba i foliju :)

Keramika:
- ne nanosite na jakom suncu prebrzo se suši, duga će da vas prati po cijelom autu :D
- pripremite auto prije nanošenja keramike (pranje, sušenje, poliranje, odmašćivanje)
- ne očekujte čuda
- nanosite u cik cak pokretima lagano i u segmentima po m2 ili mnogo manje koliko se osjećate spremno da uradite
- auto namjestite u hladu, negdje nema prašine
- ostavite par minuta da se osuši, drastično varira sušenje od temperature vazduha i samog lima
- stavljate po malo tečnosti na aplikator
- koristite bolju mikrofiber krpu za skidanje viška keramike
- skinite višak keramike na vrijeme da ne osuši
- jedan tip, keramika dobro radi i sa crnim plastičnim djelovima karoserije :)

Razno:
- operite nekada i felne, ratkape, mislim ozbiljno pranje i ribanje
- mjenjajte metlice brisača
- ne mučite se sa poliranjem farova sa pastom za zube, ako treba ispoliraću vam ja za dž., patnja mi je gledati ljude kako se znoje bez stvarnog i dugoročnog efekta.
  • Vozi: Škoda Superb 1.9 TDI Greenline


Van mreže Dilema

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #31 poslato: Avgust 18, 2020, 10:53:02 pre podne »
Ako ste zainteresovani, možemo napraviti mini druženje na Drini, neka svako ponese svoje alatke i sredstva, eto nam prilike za razmjenu iskustva.
Od mene je poliranje nekoliko najtužnijih farova, za kolege forumaše.
Kome je daleko može prenoćiti kod mene, ionako je sezona u hostelu propala.
  • Vozi: Škoda Superb 1.9 TDI Greenline

Na mreži Super 20

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #32 poslato: Avgust 18, 2020, 11:40:06 pre podne »
@ Dilema uz duzno postovanje na komentar koji si napisao ja bi dao savet da niko ko nije radio oko poliranja il nesto slicno da ne pokusava sam da radi to (keramika ili poliranje), posebno ne na naviji auto jer napravice stete. Ili da to prepusti profesionalcu, ili da uzme sa njim neko ko je vec radio to ili zna sta treba da se radi. Jer amater , koji nikada nije radio to moze mnogo lako bas kako sto si napisao da zezne lak ili uradi jos vecu stetu. Sto se tice druzbe, ako sam iz Makedonije, dosao bi na neki skup pa bila to i Bosna ili Hrvatska (za Srbija jos manji problem). Ali "its corona time" nazalost, pa te su potrebni testovi, te se otvaraju/zatvaraju granice, tako da dok ne prodje ovo ludilo nista.
  • Vozi: Superb

Van mreže Dilema

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #33 poslato: Avgust 18, 2020, 15:35:15 posle podne »
Preležao sam koronu, tako da miran sam još 2 mjeseca.
Super 20, slažem se, ja sam prve štete radio na svom autu, Škoda Felicia, koja je ionako progledala.
Fiat Stilo je prošao bolje, a vremenom i iskustvo svakako dolaze i bolji rezultati.

Svakako za druženje se slažem, biće dana za megdana.
U suštini htio sam reći da je teško objasniti sve preko poruka.
Na svaku napisanu rečenicu otvorilo mi je se još par pitanja, ali u kratkim crtama namjera mi je bila da objasnim ljudima kako ide sam postupak.

Imao sam primjer komšije koji mi je nudio za kafu 5 KM (2.5 evra) za poliranje (pocrnelih) farova i nanošenje keramičke zaštite.
Otprilike materijal nije mogao pokriti  =))
  • Vozi: Škoda Superb 1.9 TDI Greenline

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #34 poslato: Avgust 18, 2020, 16:58:48 posle podne »
Centralna stvar detailing zanata jeste veština mašinskog poliranja. Sve pre i posle je lakše naučiti. Slažem se da stvari treba prepustiti profesionalcima. Moja vozila su stara i jeftina pa radim sam sebi sa razumnim troškovima i zadovoljavajućim efektom.

Dodao bih i to da se ne treba upuštati u ručno poliranje jer je to u današnje vreme nemoguće. Nekada su Amerikanci ispred svojih kuća prali i ručno polirali vozila 70-ih i 80-ih kada su lakovi bili mekši a sada je tehnologija napredovala i tvrđi su lakovi. Polir paste koje se prodaju u prodavnicama su pre obmanjivanje kupaca i ne služe ničemu. Jedino za farove. Čak i da uspeš teškom mukom da razbiješ neku manju ogrebotinu, promenio si teksturu laka na tom mestu pa ti ipak treba izjednačavanje mašinskim poliranjem. Na beloj odn. svetlijoj boji se te brljotine teže vide, ali to ne znači da je sve u redu.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže hardmax

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #35 poslato: Avgust 20, 2020, 13:15:31 posle podne »
Sta mislite o nanokeramickim providnim folijama kad se kupi nov auto da se ceo spolja prelepi? Ako se ne varam bio je jedan takav superb na oglasima za 40 000 a covek trvrdio da ga je kupio za 50 000

Po meni su zaštitne folije najbolja zaštita za nov auto ili ako imate terenac koji vozite off-road. Oracal sone guard folije sam imao prilike da vidim na off-road-u gde ih većina vozila ima i štite iz od ozbiljnih grebanja i oštećenja.
Ja sam zaštitio auto sa Oraguard ili Oracal Stone Guard folijom da bih ga zašttio od gradskih uslova vožnje i nemarnih vozača koji stalno lupaju vratima o vaš auto.
Takođe folija štiti od kamenčića na autoputu i od manjih čukanja/grebanja krilo o krilio ili sl. u toj situaciji se samo isprevi lim i prelepi folija ponovo jer sačuva lak.
Folija se ne primećuje na vozilu ako se ne zagledaš i ne narušava izgleed auta.

Svakako je što se tiče zaštite bolja od keremaike dok je po meni keramika samo estetska i daje dodatni sajaj autu i manje skuplja prljavštinu.

Evo par slika sa lepljenja folija:




  • Vozi: Škoda Karoq 1.0 TSI

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #36 poslato: Avgust 20, 2020, 13:23:33 posle podne »
Folija je nabolja zaštita ali bih voleo da znam i cenu. Koja je bila cena ugradnje tvojih folija ?
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Julian The BearTopic starter

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #37 poslato: Avgust 20, 2020, 18:57:21 posle podne »
Zdravo svima ja sam danas ostavio auto kod majstora ali zaboravih da slika ko pre ... pa posle ali dobro pokqzqcu sta imam kad uzmem auto unazad.

Pozdrav
  • Vozi: Uskoro Skoda Kodiaq 2019 2.0 TDI 190hp Style Plus

Van mreže hardmax

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #38 poslato: Avgust 20, 2020, 22:30:01 posle podne »
Folija je nabolja zaštita ali bih voleo da znam i cenu. Koja je bila cena ugradnje tvojih folija ?
Zaštita Oracal stone guard folijom se u glavnom kreće od 650 do 850€ za velika vozila. Neko radi sa skidanjem farova i kvaka neko bez. Ja nisam želeo da mi bilo šta skidaju sa auta.
Postoje i skuplje folije 3M ali je cena previsoka.
Već sam reko mišljenje za keramiku vs foliju.
  • Vozi: Škoda Karoq 1.0 TSI

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #39 poslato: Avgust 20, 2020, 22:56:50 posle podne »
Svaku zaštitu je najbolje staviti dok je auto nov. Ove folije su meni vrh. Mislim da ih amerikanci zovu Clear Bra. Imaju smisla koliko im i cena ima smisla u odnosu na cenu samog vozila.
  • Vozi: Dacia Logan


Van mreže Maksimus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #40 poslato: Avgust 20, 2020, 23:57:33 posle podne »
Ja ne bih stavljao jeftinije folije na auto...

Prosle godine sam otisao u servis za folije da stavim foliju na karbonski prag da se ne bi grebao,stavljena je llumar self healing i ona je stvarno perfektno prozirna,i sitnije ogrebotine se brisu kada se zagreje. Za ceo auto ponuda je bila preko 2k,zato nije ni radjena.
Covek koji je bio tu je uradio a klasu u prozirnu foliju ali neku od cini mi se 600e za ceo auto,ja bi iskreno ono odmah skinuo sa auta,kad pogledas odmah je jasno da nije farba vec da ima nesto preko,kao bas izrazena "narandzina kora".
 
Video sam i kako izgleda xpel koji se porucuje fabricki skrojen za auto i ono je stvarno idealno ali i uzasno skupo(neisplativo za bilo sta sto nije bas ozbiljna egzotika),bas me zanima kako ce se pokazati za par godina,da li ce pozuteti itd.

Inace superb fabricki ima zastitne folije npr ispred zadnjeg tocka tanku liniju,zbog kamencica.
Na porseima je to dosta vece i primetnije,imaju bukvalno "ajkulino peraje" ispred zadnjeg tocka.

Naravno da je dobra folija najbolja zastita,ali i definitivno najskuplja.


Van mreže Julian The BearTopic starter

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #41 poslato: Avgust 21, 2020, 08:47:18 pre podne »
Kolege , podpuno je upravo Maksimus , ja sam hteo 3M da stavim , cena za Kodiaq-a ipak 1500 euro .

Jednostavno sam preskocio taj trosak.
A kada nisma uradio prosla godina kada sma ga kupio sada nikako mi se nedaju.

Pozdrav
  • Vozi: Uskoro Skoda Kodiaq 2019 2.0 TDI 190hp Style Plus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #42 poslato: Avgust 21, 2020, 11:42:34 pre podne »
Plastični štitnici blatobrana su opcija na Karoq-u. Nisam znao čemu to služi ali sam vremenom ukapirao da je to zaštita od kamenčića a ne od bočnog češanja. Mislim da je Fobia imao oštećenje na blatobranu upravo zbog kamenčića pa je zatačkavao. Škodine limuzine nemaju opciju tih plastičnih štitnika pa je folija na tim mestima sasvim dobra stvar. Možda ne stoji svaka folija na svaku boju. Verujem da bi crna mogla biti problematična i da bi se folije na njoj videle daleko više nego na svetlim bojama. Možda grešim.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže djordje48

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #43 poslato: Avgust 21, 2020, 13:49:07 posle podne »
Opcije opreme tj modeli skaut kod skode imaju te plastike. Naravno retko kod nas bi uzeo oktaviju skaut ili superb skaut, a ti modeli prebrutalno izgledaju :(

Van mreže Maksimus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #44 poslato: Avgust 21, 2020, 14:24:41 posle podne »
Ja na scoutu za 10 godina voznje nisam video neki benefit tih plastika na rubovima,ali zato celicna zastita ispod motora je najbitniji komad opreme na tom autu  =))