Autor Tema: Akumulator  (Pročitano 1397 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže DjeckoZapočeo temu

Akumulator
« poslato: 30. Apr, 2020. 18:51 »
Radio sam dekarbonizaciju prije 15-tak dana, pored same dekarbonizacije majstor je prikačio spravu za posmatranje akumulatora, auto je kao što znate radio u leru cijelo vrijeme i pokazivao 12.3 V - 12.4 V (više 12.4), da napomenem da sam vozio prije dekarbonizacije nekih 15-tak km. U kakvom je stanju akumulator sa ovim pokazateljima?
  • Vozi: Škoda Fabia Combi (6Y5), 1.4 TDI-PD, 59 kw, 2007.

Na mreži petarp031

Odg: Akumulator
« Odgovor #1 poslato: 30. Apr, 2020. 19:10 »
Pretpostavljam da si mislio da je merio napon dok auto nije startovan, a nakon tvoje voznje pre dekarbonizavije. Tu bi se reklo da taj napon od 12.4 nije realan, jer je tek izgaseno vozilo o napon polako pada, gde bi nakon par sati mozda pao i na 12v. U svakom slucaju, trebalo bi proveriti napon akumulatora bez nakacenih klema i to recimo 12 sati od voznje. Ako je tada napon ispod 12,5, a na vecini kola je ispod toga, signalizira da je akumulator ispraznjen i da ga prvo treba dopuniti pametnim punjacima. Takodje treba proveriti napon akumulatora kod samog startovanja vozila, ne bi smeo padati ispod 10V na opterecenju kod alnasovanja. Proveriti punjenje alternatora, ako akumulator nije ispraznjen, punjenje mora biti od 14V do 14,3 recimo. Ima dosta clanaka na tu temu, moze se googlati.
Pozdrav

Na mreži pajapop

Odg: Akumulator
« Odgovor #2 poslato: 30. Apr, 2020. 19:28 »
... majstor je prikačio spravu za posmatranje akumulatora, auto je kao što znate radio u leru cijelo vrijeme i pokazivao 12.3 V - 12.4 V (više 12.4),... U kakvom je stanju akumulator sa ovim pokazateljima?

 Pod ovim uslovima, majstor je vise posmatrao sistem za punjenje akumulatora. Do duse, po pravilu, ni akumulator ni alternator se ne ispituju na nacin kako je opisano i kako ga bar ja sad zamisljam ovu situaciju...al, ajd sad...Sto se tice samog napona on bi pokazao otpilike 80% napunjenosti akumulatora. Medjutim, posto je automobil radio, pre ce to biti da je to napon  punjenja, a on kao takav je ili nizak ili ga uopste ni nema, jer posto su alternator i akumulator u "paralelnoj vezi", nemoguce je na ovaj nacin razdvojiti sta je napon punjenja u leru a sta napon akumulatora. Zato kazem, ovo ovako kako je uradjeno ne znaci nista, odnosno ukazuje da mora da se poseti elektricar i da se vidi sta nije u redu. Napon na leru je morao biti bar 13,8V da bi se moglo reci da alternator puni akumulator....12,4 je nedovoljan napon alternatora za punjenje akumulatora. Pitanje je kako se ponasa pri vecem broju obrtaja, zato i kazem da se mora posetiti elektricar...Uostalom, sta je ovaj majstor uopste hteo sa tim postupkom? Sto ti on nije objasnio rezultat merenja ili kontrole...sta li je vec hteo???
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže fobia24

Odg: Akumulator
« Odgovor #3 poslato: 01. Maj, 2020. 08:26 »

Van mreže crtacrta

Odg: Akumulator
« Odgovor #4 poslato: 01. Maj, 2020. 13:44 »
ova tablica bude zbunila večinu  šofera , jer budu izmjerili da ima je aku na 60 % i da vidiš panike ..trk po punjač , suzne oči i neprespavane noći
  • Vozi: octavia 1.6 mpi ,LPG

Na mreži hakkler

Odg: Akumulator
« Odgovor #5 poslato: 04. Maj, 2020. 21:04 »
12.4 struja punjenja na aku..je da ti je alternator ili sam dovod struje na isti u banani..i da taj aku ne bude dugo živio.

Van mreže DjeckoZapočeo temu

Odg: Akumulator
« Odgovor #6 poslato: 05. Maj, 2020. 22:15 »
Neki nisu razumjeli... Elem, radio sam dekarbonizaciju motora i čovjek koji je zadužen za to usput je i montirao spravu za mjerenje napona/voltaže akumulatora, proces dekarbonizacije je trajao 50 minuta i cijelo vrijeme je pokazivao 12.4V u leru, dok vozim pokazuje 14.2V
  • Vozi: Škoda Fabia Combi (6Y5), 1.4 TDI-PD, 59 kw, 2007.

Van mreže ugi85

Odg: Akumulator
« Odgovor #7 poslato: 06. Maj, 2020. 13:02 »
Kolege ti sugerisu da napon punjena akumulatora nije dobar. Razlika u punjenju na leru i u voznji na 3000rpm ne sme biti veca od 0.2V, a kod tebe je 1.8V. Nije dobro cak i da je napon na akumulatoru 12.4V, kad auto nije upaljen i potrebno ga je dopuniti. Kako ste merili napon akumulatora u voznji? Jeste li uopste merili napon na akumulatoru ili na uticnici upaljaca?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži AcoSk

Odg: Akumulator
« Odgovor #8 poslato: 06. Maj, 2020. 15:41 »
Gde god da su merili ne sme da ima mnogo razlike.

Meni izgleda kao da je merni instrument neispravan.

Jednom mi se desilo da sam od nekog elektricara (kucnog, ne za vozila) uzeo da izmerim, kad ono pokaza oko 13.5V, a ugasen auto. Ja mu kazem da mu je neispravan uredjaj i da masi sigurno za oko 1V, a on meni da njemu nista ne znaci taj 1V dole gore pri merenju hahahaha. U pravu covek, na 220V koga briga za 1V (pa i dosta vise).

Van mreže klisko

Odg: Akumulator
« Odgovor #9 poslato: 06. Maj, 2020. 19:27 »
Žena nije vozila oktaviju više od mesec dana i neće da upali. Napon 11,7V. Srećom, Lidl ponovo ima na akciji punjač za 2 hiljade, baš u pravo vreme :)
Stavio da se puni juče oko pola šest, jutros u 7 još nije bio napunjen (60Ah). Kad sam se vratio s posla, punjenje je bilo završeno, žena nema pojma kada je bilo gotovo. Punjač je sasvim jednostavan, ali radi posao.
Vratio aku u auto i sve radi, nije bilo potrebe da unosim kodove i slično. Jedino svetli žuto simbol za volan, ali to znam da će nestati posle 100m vožnje.
Najveći problem je bio zaključati auto bez akumulatora. Morao sam da povežem akumulator, zaključam auto na centralnu, pa tek onda otkačim aku.
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Na mreži observer

Odg: Akumulator
« Odgovor #10 poslato: 07. Maj, 2020. 09:34 »
I ja imam isti taj punjac iz Lidla, sasvim je ok, probao tokom prosle godine po dva puta na oba moja auta i na jos dva malo starija Renoa, dakle ukupno se koristio 6 puta (standardno dopunjavanje ali trajalo je po 10-14 sati). Ja ne vadim akumulator iz auta kada ga punim (nema posledica, ni kod novih ni kod starih).
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži AcoSk

Odg: Akumulator
« Odgovor #11 poslato: 07. Maj, 2020. 12:22 »
Hmm dobro je, mada treba skidati kleme uvek kad se puni (ako sam razumeo da ti nisi).
Ok, svi ti noviji punjaci sami prekidaju punjenje na 14.4V ili 14.7V, ali opet...
Skoro se neko zalio da su mu pocrkali neki moduli po autu (mozda i glavni racunar), jer iz nekog razloga punjac nije prekinuo na tih nekih 14.7V, nego prebacio 15V i ko zna dokle stigao
Nikad ne znas sta moze da crkne u samom punjacu pa da ode u ludake.

Na mreži observer

Odg: Akumulator
« Odgovor #12 poslato: 07. Maj, 2020. 13:03 »
To je tacno, u pravu si... Rizikovao sam jer me mrzelo da se posle gnjavim sa kodiranjem prozora i slicnim...
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže fobia24

Odg: Akumulator
« Odgovor #13 poslato: 07. Maj, 2020. 13:21 »
Slabo se vozi, maltane kao klinicka smrt. Sada je na elektrosoku da bude opet full.



Pretraga foruma [Google]