Autor Tema: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova  (Pročitano 12469 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže tasa

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #15 poslato: 06. Dec, 2013. 21:16 »
pa da hocu da dajem tolike pare  na auto vozio bi bmw mercedes ili sta vec...

Onda se kolega naviknite na treskanje,
sta da vam kazem, merak nema cenu :-)

Poz...
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže bokilava

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #16 poslato: 07. Dec, 2013. 21:04 »
Nigde u upustvu  za zamenu kocnica ne pise da nesme da se koci normalno posle zamene...
Varas se, pise. Da se u prvih nekoliko stotina kilometara izbegavaju snazna, nagla, i duga kocenja. Naravno posle toga i pise da to ne znaci da moras sebe da dovedes u opasnost i da obracas paznju na saobracaj bla bla bla

Van mreže nemanja_vr6

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #17 poslato: 08. Dec, 2013. 23:19 »
Citaju ci upustva iz volkswagenove servisne dokumetacije... nigde ne pise da ce diskovi da se iskrive ako se naglo zakoci posle zamene istih,a nisam ni sreo to da pise da auto ne sme normalno da se vozi. Postoji samo upozorenje da kocenje moze biti nesto slabije u prvih par stotina kilometara

Van mreže bokilava

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #18 poslato: 09. Dec, 2013. 23:58 »
A ne, ja nisam mislio na vagenovu servisnu dokumentaciju. I nisam napisao da pise da ce se diskovi iskriviti ako se ne pridrzavas toga i toga. Mislio sam na aftermarket diskove, a u kutiji sa diskovima ima i ''upustvo'' za montazu na kom izmedju ostalog pise ono sto sam naveo.
edit: ima nesto sto se zove ''bedding'' brakes pa proguglaj malo  ;)

1. To avoid disc distortion and cracking.
During the disc casting process molten iron is poured into sand moulds at temperatures in excess of 1350 ̊C
and allowed to cool rapidly into solid form. This rapid cooling causes internal stresses to be ‘stored
’ within the disc casting. Gradual and moderate thermal cycling (as is experienced when bedding-in discs properly after fitment) can effectively relieve these stresses but sudden, dramatic temperature changes can lead to distortion or cracking of the disc. If you’ve ever watched a block of ice in a glass crack suddenly when a warmer liquid is poured into the glass, then you have witnessed a perfect demonstration of stored internal stresses being relieved suddenly through cracking.
The stresses in the ice are formed as a result of the rapid cooling of the water, in a freezer, into solid form. If the ice block were warmed slowly it would not crack.
It’s the SUDDEN change of temperature (or thermal shock), caused by the ice coming into contact with the
warmer liquid, that causes the internal stresses to relieve themselves by cracking.
Following a moderate and progressive bed-in process is an effective way to stress-relieve new brake discs
and avoid ‘thermal shock’ that leads to disc distortion and/or cracking. Although Powerbrake™ discs
undergo proprietary ‘weathering’ processes that stress-relieve the castings and increase their resistance to
distortion and cracking, they will still benefit substantially from correct bedding-in.
« Poslednja izmena: 10. Dec, 2013. 00:08 bokilava »

Van mreže dulefontana

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #19 poslato: 12. Dec, 2013. 09:50 »
Evo jednog interesantnog linka. Vrlo lako moze da se desi da predmet aukcije bude prodat za malo para.
http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i-moto/Auto-delovi/Auto-mehanika/Original-Diskovi-FABIA-POLO-NOVO-/19495333

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #20 poslato: 12. Dec, 2013. 11:51 »
Hvala kolega za link.  :D

Znas kako ja sam se vec dvaput opekao na mleku, tako da bi sada i jogurt zamrzo. Da li su ovo zaista originalni diskovi ?
Bio sam u Favoritu i pitao ih za diskove, imaju Textar kao najzvucnije ime i najvecu cenu od nesto preko 5 wajferta, dok u ovlascenom servisu kostaju i vise nego duplo vise  :(

Imajuci u vidu da ide NG i najduzi srpski mesec januar, tesko da cu skupiti novac za ovlasceni u narednih mesec dana, a opet ne bih ni po treci put da se opecem...  :(
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže dulefontana

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #21 poslato: 12. Dec, 2013. 12:05 »
Potpuno te razumem, ali zato sam i stavio link jer ako uspes da ih kupis za 500-1000 dinara nekako mi i nije neki rizik, a opet moze da se desi da valjaju. Sam proceni ali si mi pao na pamet kada sam ih jutros nasao na aukciji. :D

Van mreže hatuna1983

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #22 poslato: 28. Jan, 2016. 23:51 »
Jbg dosadilo mi je vise prepoznavati se u temama koje sam citao...Prije nekoliko dana sam otisao da izbalansiram tockove jer sam planirao put. Tad vidjeh da su plocice pri kraju a diskovi su prilicno losi. Zadnje sam vec prije mijenjao pa odlucih da zamijenim i prednje. Sutradan sam krenuo na put I nakon 20-30 km pocelo se cuti neko skriputanje. Tocak se nije grijeao a skirputanje bi pocinjalo pri blagom motanju volanom u lijevo, a sa blagim pritiskom na kocnicu bi prestajalo na neko vrijeme. Stanem i pozovem prijatelja iz servisa opisem sve i on mi kaze da su oni tzv usmjerivaci zraka za hladjenje diskova tj da je jedan malo iskrivljen, da nije strasno da ce samo prestati ako mi se ne skida tocak. Posto sam krenuo na planinu gepek pun, nije mi se dalo vaditi sve do dizalice i nastavim tako. Nekad u toku puta skirputanje je stvarno prestalo. Sada nekoliko dana poslije svega, posto je cesta suha prvi put sam od zamjene diskova malo jace potjerao auto, I osjecam vibracije na volanu pri voznji od oko 110-120 pa do skoro 140 nisam brze vozio, ipak je magistralni put sa ogranicenjem od 80. Vibracije se vise osjete kada skroz opustim ruke na volanu, skoro pa sam siguran da to nisam prije osjecao iako ni cesta nije idealna, ali mi se vibracije cine previse ujednacenim da bi bile zbog ceste. Pri kocenju ne primjecujem neke vece vibracije. Moze li biti zbog diskova, pretpostvljam da moze, I kako da u servisu dokazem da su oni uzrok? Cijeli trap su mi pregledali i jedino vrijedno spomena je slabije stanje gumica balans stange koje cu sutra zamijeniti nisam imao danas vremena da ceka, ali nekako mislim da one ne bi stvarale ti siten vibracije i na vecim brzinama, sve mi lici na diskove...
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže ИгоР

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #23 poslato: 29. Jan, 2016. 00:35 »
1. У највећем броју случаја ради се о лошем квалитету дискова;
2. Може се десити да имате луфт на трапу па кочењем преноси вибрације на волан (као мени са лијевог селена-дискови били нови);
3. Крива главчина која квари диск (ријетко);
4. Непрописно одрађена уградња или уграђени погрешни дијелови (чест случај јер многи мајстори не знају препознати које чељусти и плочице иду на које дискове). Такође, веома чест случај је да је претходни власник уградио погрешне дијелове, а ви то само преузели, итд).

Van mreže lipovaccc

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #24 poslato: 29. Jan, 2016. 11:16 »
Hatuna imao sam ovaj problem sa škripom , meni je škripa dolazila iz prednjeg desnog točka , isto sam promenio nove diskove i pločice i posle jedno 500 kliometara voznje po Beogradu ja čujem skripu i kad je noga na kočnici i kad kočnica nije stisnuta i skinem točak desni pregledam sve ok ali rekao mi jedan majstor da skinem pločice i blago sa šmirglom granulacije 120 ošmirglam nove pločice i tako sam i uradio i evo vec par hiljada kilometara nista se ne cuje ....
  • Vozi: Škoda Fabia 1,2 htp 2005god

Van mreže hatuna1983

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #25 poslato: 29. Jan, 2016. 14:26 »
@Igor
Me zbunjuje to sto su cijeli trap pregledali i nasli samo da su gumice balans stange lose to sam danas eto zamijenio. Diskove sam ja ugradjivao jedino ako je losa kvaliteta.

@lipovac
Ako je tako, onda cu sacekati da vidim hoce li se one same trosenjem dovesti u red.

Danas sam zamijenio gumice balans stange, volan mi se cini mirniji i ugodnije, ne znam mozda je placebo samo, skripa se kao ne cuje. Natjerao sam odmah po zamjeni jedno 120 km/h I nisam primijetio vece vibracije ni kod voznje ni kod kocenja.

Elem, nadacu se da je to rijeseno, malo bolji test ce biti sutra kada idem za BG poslovno pa cu na autoputu primijetiti ako ima jos nekih vibracija pri vecim brzinama.

Jedino sto imam ponekad malo cviljenja kad kocim, valjda i to legne vremenom...
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže ИгоР

Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #26 poslato: 29. Jan, 2016. 15:13 »
Елем, није увијек оно што је очигледно, видиш сада и сам... ;)
Цвиљење = лоше (тврде) плочице.
« Poslednja izmena: 29. Jan, 2016. 15:20 ИгоР »

Van mreže -nebojsa-

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #27 poslato: 29. Jan, 2016. 20:39 »
Ja sam imao problem sa blagim vibracijama pri kocenju pre oko 4 godine.
Diskovi i plocice su bili originalni, oko 130000km na satu, diskovi fabricki.
Vibracije nestale kad sam obuo novi zimski set; dakle letnje gume su bile uzrok problema.
Bile su balansirane posle zime, ali vrlo je moguce da je gazeca povrsina bila deformisana.
Dakle, nije zgoreg proveriti i gume kod pojave vibracija pri kocenju.

Sto se kvaliteta delova tice, fabricki diskovi su mi trajali oko 175000 km.
Nakon njih ugradio sam Ferodo diskove i Ferodo plocice.
Nije bilo vibracija niti bilo cega slicnog.
Medjutim, posle 2-3000 km pocinje skripanje plocica.
Reklamacija, vracene pare; nakon toga sam uzeo ATE plocice(sto i jeste prva ugradnja, tj. i u VAG kutijama je ATE, barem za Fabiu).
10ak hiljada km kasnije sve je OK, koci kao i sa fabrickim "setup-om"  :)) , barem se meni tako cini.
Mada sam kod zamene diskova ocistio glavcine pre montaze novih, podmazao klizace koc.celjusti,proverio sve gumice...Malo preventive nije naodmet, a i cesto problem sa kocnicama prave klizaci i gumice.

Ja imam naviku da kada nesto menjam, ako nije original da onda bude najbolja aftermarket varijanta, iliti od dobavljaca koji je inace prva ugradnja za taj deo, ili istog kvaliteta. Manje boli glava.
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže tasa

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #28 poslato: 29. Jan, 2016. 21:50 »
Zimi te vibracije mogu da budi i od snega, koji se nakupi sa unutrasnje strane felne, pre par godina vracao se sa planine, i naravno snega svuda gde sidjes kolima, nahvaltalo se snega,i kola ne mogu da prepoznam, svasta mi je padalo napamet. Stigao u bg, uterao kola u garazu i kola prenocila, kad sam ujutru isterao kola iz garaze nadjem dve sante koje su ispale iz felni, i auto se ponasao kako treba. Zimi ima dosta sr=nja koja uticu na felne, pocev od rizle koja se nagomilava na felnu, i eto vam gramaze i tresnje... uh al se raspisah  =))
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Na mreži Ljahze

Odg: Problem sa krivljenjem (deformisanjem) diskova
« Odgovor #29 poslato: 29. Jan, 2016. 22:10 »
Zimi te vibracije mogu da budi i od snega, koji se nakupi sa unutrasnje strane felne, pre par godina vracao se sa planine, i naravno snega svuda gde sidjes kolima, nahvaltalo se snega,i kola ne mogu da prepoznam, svasta mi je padalo napamet. Stigao u bg, uterao kola u garazu i kola prenocila, kad sam ujutru isterao kola iz garaze nadjem dve sante koje su ispale iz felni, i auto se ponasao kako treba. Zimi ima dosta sr=nja koja uticu na felne, pocev od rizle koja se nagomilava na felnu, i eto vam gramaze i tresnje... uh al se raspisah

Za ovo potvrdjujem i ja,jer mi se pre dvadesetak dana desila ista stvar.
Isao za Bosnu po najgoroj mecavi,a tamo gde nije bilo snega bilo je rizle uzasno dosta.Pri povratku slicna situacija,isti uslovi voznje dok nisam presao Batrovce gdje je put bio relativno cist.Kada sam prvi put zakocio pri brzini vecoj od 80km/h pomislio sam da mi je tocak otpao koliko je na kocenju tresao.Stanem,pogledam malo trap i nista mi nije jasno.Sve na svom mestu,ali samo pri kocenju i to malo vecoj brzini trese kao da su plocice otpale.
Sutradan kada je malo otoplilo i kada su se kola otkravila od snega i leda,operem vozilo i prilikom pranja iz tockova je izaslo sve i svasta.Na svu srecu nisam otisao do majstora,jer su se kola posle toga normalno zaustavljala.Cudno,ali tako je...
  • Vozi: Skoda Octavia IV,2.0 TDI,DSG