Da se ukljucim u temu, imam dvije fabie II 2010 godiste, jedna je benzin, druga dizel, dosta toga sam saznao kroz 10 godina upotrebe.
Motor 1,6 mpi je motor sa poludirektnim ubrizgavanjem, to je sistem slican kao kod common rail dizela samo sto nema brizgaljku izbacenu izmedju ventila vec se slicna nalazi iza usisnih ventila. Taj motor je najpouzdaniji benziski motor koji je vw ikad napravio, ako je ulje mjenjano na vrijeme taj motor moze preci 500000 km bez problema, ti motori su prave u karogu u rusiji, namjenjeni su za trzista sa losim benzinom, benzin koji ima previse sumpora, zbog toga imaju nesto vecu potrosnju od tsi i tdi motora ali vracaju to sa niskom cijenom servisiranja, od komponenti koje se mjenjaju u tih pola miliona km na tom motoru osim ulja i filtera su 4 svjecice svakih 70000 i 4 bombine svakih 120000. Djelove koje ima tdi i tsi kao sto su egr ventil, turbina, zupcasti remen taj motor nema i ako se izracuna zamjena turbine na 200000, set zupcastog remena svakih 90000 km ili 7 godina starosti, zamjena grijaca svakih 5 godina, problemi sa tandem pumpom koje svaki dizel ima, stalno drkanje egr-a ko koristi vozilo u gradu izadje jeftinije od tdi i tsi. Ono sto je nekad bio benzinac sa karburatorom, razvodnom kapom i koaksijalnim kablovima koji su rasipali struju i gasili se kad ulete u lokvu vode sada je to dizel sa prekomplikovanjim sklopovima.
Mpi benziski motor razliku u vecoj potrosnji goriva nadoknadi ustedom na servisiranju motora.
1,6 mpi je sladak na gasu, ima dovoljno snage na malim obrtajima, nema "turbo rupu" kao tdi i tsi male kubikaze, ima tih rad, vozi se gospodski, bez silovanja, njegova snaga je kontinuirana, za kilometraze do 10000 godisnje to je najbolji motor, preko 10000 km prednost dajem dizelima. Taj motor je najbolji za gradske uslove, iako na auspuh izbacuje najvise co2, ne cadi, nema potrebe za propuhivanjem, imam tdi koji vozim po gradu i to je veliki promasaj, tdi je za one koji zive van grada, u grad dolaze povremeno i koji gaze velike kilometraze, za gradske guzve i nase gorivo mpi motor je najbolji motor, da ne bude zabune dobar je i van grada ali fabia je gradski auto, ko zivi van grada nek trazi vece auto.
Bilo je komentara da je 1,6 htp motor, oznaka htp je marketing, svi htp motori su mpi motori, 1,2 htp je skracena verzija sa tri cilindra izvedena iz 1,6 mpi, vw pravi motore sa istim komponentama pa 1,2 htp i 1,6 mpi imaju iste klipove, klipnjace, lezajeve, ventile, pumpe, lance itd...
Obim jednog cilindra je 399 cc
399 cc x 3 je 1197 cc, zaokruzeno to je 1200 cc,
399 cc x 4 je 1596 cc, zaokruzeno to je 1600 cc.
1,2 htp tj. mpi je takodje pouzdan motor, ne zahtjeva puno ulaganja ali je njegov eksplatacioni rok smanjen zbog male snage i forsiranja motora na 300000 km sto nije malo ako ste kupili nov auto.
Moj sljedeci novi auto aBd ce biti sa motorom 1,6 mpi 80 i kusur kilovata.