Simply Clever
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Briga Održavanje Oprema
»
Pranje motora?
Dole
Autor
Tema: Pranje motora? (Pročitano 2910 puta)
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
početnik
Ambition
Poruke: 32
Like ukupno: 0
L&K ugled:
2
Lokacija: Beograd, Voždovac
Pranje motora?
«
poslato:
26. Nov, 2013. 10:47 »
Od skora sam vlasnik Oktavije 1,9 tdi 81 kw, 2003 g., karavan, pa me interesuje kako prati taj motor i na šta obratiti pažnju ( tipa alternator isl. ) prilikom posete servisu za pranje. Ne kažem da mi je odmah potrebno već čisto preventivno, jer će se pre primetiti eventualna curenja....
hakkler
Laurin&Klement
Poruke: 2367
Like ukupno: 158
L&K ugled:
80
Lokacija: Zg
Odg: Pranje motora?
«
Odgovor #1 poslato:
26. Nov, 2013. 11:51 »
nemoj to raditi..nepotrebno je.
a i dobro si spomenuo alternator..koji može na-je radi toga.
dao ja liku kao nakon 6g. da mi opere motor.
napravio mi više sranja nego koristi..još kao lik zna..bavi se time..autopraonica.
kad je hauba dolje..nitko ne vidi kakav je motor
poklopac malo pošpricaj s wd eom i prebriši s krpom..ako te več to smeta.
miniwash ostavi za exterijer.
početnik
Ambition
Poruke: 32
Like ukupno: 0
L&K ugled:
2
Lokacija: Beograd, Voždovac
Odg: Pranje motora?
«
Odgovor #2 poslato:
26. Nov, 2013. 12:11 »
Ma i rekao sam da pitam čisto preventivno, mada lepo je kad vidiš čist motor. Kad kažem čist mislim na tragove ulja ,maziva isl., a prašina i ostalo se ne može izbeći, a i nije tako strašna.
Moj drugi auto je fabia 1,4mpi, 44 kw, 2002 god.( dao čerki da vozi) i za 6 god. nikad nisam oprao motor mada znam da po malo "flisuje" na deklu ventila i to nisam smatrao za problem jer znam i da stavim novi dihtung dekla isto će biti vrlo brzo.
robocoprs
RallyeSport
Poruke: 147
Like ukupno: 1
L&K ugled:
-8
Lokacija: ГСУП 29-ти Београд, Република Србија
Ако хоћеш победити, не смеш изгубити!
Odg: Pranje motora?
«
Odgovor #3 poslato:
26. Nov, 2013. 14:17 »
Motor u autu redovno, i na uobičajeni način perem(nanošenjem sredstva za odmašćivanje, a potom ispiranjem), bar 2x godišnje-s proleća i jeseni. Volim čist i uredan auto zato što: je meni prijatno videti čist i uredan motor; svako vlaženje ili curenje se pokaže odmah i vrlo precizno; prljavština dodatno termički opterećuje neke od sklopova motora; poštujem mehaničara koji treba da radi na mom motoru-jer mu olakšavam vizuelnu dijagnostiku i rad mu činim manje prljavim. Što se pak sklopova tiče, oni su fabrički predviđeno zaštićeni od štete koju bi vlaga ili voda mogle da nanesu u toku eksploatacije. Jedino o čemu vodim računa je da motor perem topao, a ne hladan, tako da sav višak vlage ispari. Ne pamtim u zadnjih 30 godina da mi je pranje motora uzrokovalo neki problem. Kako, u praksi, izgleda stav koji sam izložio, može se videti u mojoj garaži/predstavljanju.
sasaj
RallyeSport
Poruke: 124
Like ukupno: 0
L&K ugled:
0
Lokacija: Kraljevo
Odg: Pranje motora?
«
Odgovor #4 poslato:
26. Nov, 2013. 14:21 »
Ja sam prethodni auto oprao 2 puta u razmaku od par meseci i nikakvih problema nisam imao.....tako da ja mislim da uz osnovno poznavanje onogo ko vrsi uslugu pranja moci ce da obavi posao bez ikakvih posledica i steta po motor.
Cak je pranje bilo sa hladnom vodom i oprano je izuzetno.
Vozi: SKODA OCTAVIA 2001g. KARAVAN 1.8 T (110KW,150KS)
djordje cacak
Laurin&Klement
Poruke: 403
Like ukupno: 0
L&K ugled:
13
Odg: Pranje motora?
«
Odgovor #5 poslato:
26. Nov, 2013. 17:36 »
Peri dizela slobodno nema sta da razmisljas,samo u servisu gde to stalno rade.Jer praksa je praksa,a i imaju razna sredstva za odmascivanje.
Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god
WEST 014
RallyeSport
Poruke: 199
Like ukupno: 1
L&K ugled:
8
Lokacija: Valjevo
Odg: Pranje motora?
«
Odgovor #6 poslato:
26. Nov, 2013. 21:01 »
Motor se pere sredstvima odmascivacima za to namenjenim.
Pere se OBAVEZNO hladan motor.
Komp, alternator i sve sto ne bi trebalo da se kvasi se zastiti(ja to radim plasticnom folijom za hranu)
Nakon pranja, svi kablovi, dzekovi i drugo se izduvavaju kompresorom. Nakon susenja nanosi se dressing zastita za plastike i posao je gotov. :-)
Ili
krcaerdoglija
Laurin&Klement
Poruke: 1366
Like ukupno: 3
L&K ugled:
54
Lokacija: Kragujevac
ERDOGLIJA KINGDOM
Odg: Pranje motora?
«
Odgovor #7 poslato:
29. Maj, 2014. 00:52 »
evo reshenja
http://www.autoportal.rs/tekstovi/kako-pravilno-i-bezbedno-oprati-motor_293.html
Vozi: fabia 1.4 mpi 50 kw 2000
ugi85
Laurin&Klement
Poruke: 1754
Like ukupno: 4
L&K ugled:
53
Odg: Pranje motora?
«
Odgovor #8 poslato:
04. Jan, 2017. 11:07 »
Dacu sebi za pravo i objasniti zasto sa stanovista struje nije dobro da svako pere benzinski motor. Od mehanickog stanovista se ogradjujem jer se u to ne razumem koliko u elektrotehniku. Predlazem da uprava foruma prebaci poruke u novu temu da ne spamujemo coveku garazu.
Benzinski motor, za razliku od dizel motora, paljenje smese postize varnicom koju generisu svecice. Da bi se generisale varnice na svecicama, neophodno je na njih dovesti napon koji je reda velicine preko 10000V (cak i preko 20000V). Za generisanje ovog napona koristi se jedan ili vise kalema svima nama poznatih kao bobine.
Treba znati da struja i voda nikako ne idu zajedno jer je voda, pre svega, dobar provodnik i ujedno lose utice na kontakte tako sto vise/manje korodiraju. Mlaz vode pod pritiskom moze da prodje kroz svaki otvor pa cak i tamo gde joj nije mesto i napravi nezeljni spoj usled cega neki deo sistema za paljenje moze da otkaze. Npr. kod starijih vozila se desavalo da vodu udje u razvodnu kapu i nakvasi kontakte koji posle moraju da se suse, a posle cega obicno dolazi do blage korozije na njima. Ako voda kojim slucajem udje u bobinu prouzrokovace njeno brze propadanje i jedino ersenje je zamena. Nesto blazi slucaj je kad voda nakvasi kontakte svecica koji mogu da se ociste. Kod nekih vozila u motornom prostoru se nalazi ECU koji tek pa ne treba prskati mlazom vode pod pritiskom.
Ukoliko voda napravi bazen oko svecice, prilikom paljenja docice do varnicenja na tom mestu sto za posledicu ima bacanje varnica na masu usled cega moze doci do crkavanja osetljivih delova elektronike. Moram naglasiti da su pojedini delovi elektronike vozila izuzetno osetljivi na varijaciju napona. Osim ovoga, nova vozila imaju gomilu senzora u krugu motora, a voda koja prespaja njihove kontakte hipoteticki (izuzetno retko) moze dovesti do ostecenja modula na koji je senzor povezan.
Navedeno vazi i za dizel motore uz izuzetak visokonaponskog dela. Zbog svega ovoga jako je bitno da onaj ko pere motorni prostor zna gde da prska i koliko u protivnom moze da napravi veliki trosak za vlasnika vozila.
Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance
(1 Like)
Gore