Autor Tema: Gliniranje automobila Claying Glina za auto  (Pročitano 4483 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže petarp031

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #15 poslato: 15. Avg, 2020. 21:36 »
Mozes obicnu vodu, dodas malo ferija ili nekog sampona, par kapi i ubacis u pumpicu, pršćeš i gliniras. Neko cak koristi i tecnost za stakla, zimsku ili letnju. Imaju posebni lubrikanti poput Meguilars-a, ali nema potrebe za tim kad i ovo radi posao.

Van mreže sale.kriminale

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #16 poslato: 15. Avg, 2020. 23:23 »
Ne bih imao petlju da koristim bilo šta osim šampona ili možda tečni sapun sa vodom. Lubrikant mora biti perfektan. Već sam se upetljao. Radio sam sa njom ali gledajući ništa nije skinula a blago matirala lak na probnoj varijanti. Vrv moja greška. Stari vosak se mora skinuti pre bilo čega. Obilno sa lubrikantom i blagi pritisak. Sumnjiva mi je ta glina jer nema brend proizvođača već kao robna marka (Silux) ali izgleda kao i svaka što vidim na YT.  Sutra je dan D (Detailing na Normandiju).  =)) Javiću se u dogledno vreme.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže petarp031

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #17 poslato: 15. Avg, 2020. 23:44 »
Jesi to resio da daciu posaljen na tender, pa da se upicanis zasluzeno? Ako treba pomoc, posalji je post expressom, besplatno cu je ispolirati i vosikrati, samo da pomognem da postanes skodaš

Van mreže Buca Skoda Mladenovac

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #18 poslato: 16. Avg, 2020. 15:06 »
Ne brini Sale potrudicemo se da nadjemo najvecu klot Skodu da nemas problema sa njom kao ni sa Daciom  bravo2
  • Vozi: Octavia vRS mk1

Van mreže sale.kriminale

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #19 poslato: 16. Avg, 2020. 22:50 »
Pozdrav drugari ! Stavio sam Sealant na ćaletov auto koji je bio za uvežbavanje (priznajem) a sa glinom sam krenuo na Dačiji od poklopca gepeka i farbani deo zadnjeg branika.

Prvo sam zabrljao ćaletov auto koji je metalik crna boja jbt. Nije bilo strašno ali je Silant izvadio situaciju. Pre toga sam krenuo ručno poliranje i posle nekoliko panela odustao. O tome ću na drugom mestu.

Moja iskustva sa glinom su sledeća. Nemojte se zajebavati sa glinom ako nemate osećaj za filing.

1. Treba prvo oprati auto. Glina da bude svetlije boje da vidiš šta se dešava.
2. Nemojte to raditi po vrelom letnjem danu čak ni kasno posle podne. Suši se kao ludo a ta hemija od amaterskog lubrikanta ne treba da se zadržava. Kada uradiš deo speri to odmah. Idealno bi bilo raditi noću ako imaš crevo pri ruci i svetlo. Neki prolećni ili jesenji dan.
3. Dobro apliciraj lubrikant i dodavaj uvek na vreme. Natopi sve lubrikantom. Mora da klizi opušteno.
4. Jednim protezom nećeš pokupiti sve pa zato radiš "napred-nazad" Mislim na glinu
5. Blagi pritisak i lagano. Nemoj da se ložiš i da žuriš. Ako zapne, stani.
6. Isperi glinu i okreći drugu stranu čim postane sumnjivo, mesi glinu i neka bude čista radna površina.
7. Nikad prvo ne radi poklopac motora. Možda je vruć od kada si dovezao auto a to je i najvidljiviji deo. To radiš zadnje i kada je hladan.
8. Kao lubrikant koristio sam auto šampon sa vodom u prskalici ali sam i natapao šampon krpom po panelu. Negde preporučuju šampon i tečni vosak da se prska dodatno. Ima posebna sredstva da se kupe. Ovo je jako važno.
9. Blago pređi ogrebotine ali ne trljaj po njima.  Glina može da proširi ogrebotine na nekim mestima. Uzdužno po ogrebotinama.
10. Glina ima smisla samo ako nameravaš da poliraš/sealant/vosak ili nešto od toga. Posle gline opereš auto i zatvoriš Silantom ili makar voskom. Nisam to stigao na svom vozilu ali hoću.

Razlog zašto ovo radim za sada nije prodaja Dačije već je to neka zadnja investicija sa moje strane. Uradio sam saniranje korozije i dubokih ogrebotina kod limara a ostavio mi je boje pa sam zatačkavao i sanirao ivice vrata i pokopaca. Uradio sam veliki servis po ceni od oko 22.000 dinara (materijal i ruke). Rešio sam ulazak vode u gepek blagodareći silikonu.
  • Vozi: Dacia Logan


Van mreže Super 20

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #20 poslato: 17. Avg, 2020. 12:12 »
Uputstvo mi deluje kako neka erotska prica: napred-nazad, lubrifikati, zapni stani,nezno-grubo... Kao neko uputsvo iz Kama Sutre  :)) :)) :))
  • Vozi: Superb

Van mreže milosgranice

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #21 poslato: 17. Avg, 2020. 13:09 »
Koliko sam ja skapirao dok sam to proučavao ima 3 vrste gline, gruba, srednje gruba i fina. Ja imam neku piše na njoj da je fina, jel na tvojoj pisalo nesto?
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže sale.kriminale

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #22 poslato: 17. Avg, 2020. 13:39 »
Uputstvo mi deluje kako neka erotska prica: napred-nazad, lubrifikati, zapni stani,nezno-grubo... Kao neko uputsvo iz Kama Sutre  :)) :)) :))

Pa to i jeste uputstvo iz Kama Sutre.

Koliko sam ja skapirao dok sam to proučavao ima 3 vrste gline, gruba, srednje gruba i fina. Ja imam neku piše na njoj da je fina, jel na tvojoj pisalo nesto?

Na mojoj glini ništa nije pisalo ali mislim da je fina (amaterska). Svaka će zamagliti lak ako nemaš dobar lubrikant i ako žuriš po toplom vremenu.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže vladan266

Odg: Gliniranje automobila Claying Glina za auto
« Odgovor #23 poslato: 01. Okt, 2020. 11:07 »
Napisacu sada jedan post o GLINI, a kasnije i jedan o POLIRANJU. Poliranje mozda nije bas za temu pranje ali cu napisati ipak, mnogi su totalno neinformisani pa da se ipak neke stari objasne.

GLINA, GLINIRANJE (clay, claying)

Primetili ste mozda da kada predjete rukom preko laka vozila da lak bude grub, krpa vam zapinje tokom brisanja, nema onu glatkocu na dodir koju bi trebalo inace da ima. To je zato sto su se kontaminacije iz vazduha bukvalno fizicki zabole u lak. Naravno ovo se desava na mikroskopskom nivou- cestice iz atmosfere bukvalno zaprljaju sam lak. Ovo se ne moze ukloniti pranjem vec samo fizickim putem, a tu na scenu stupa clay bar iliti glineni blok. Pored glinenog bloka ima jako praktican proizvod koji se zove Sonax clay ball, to je gumeni drzac sa sundjerom na kojem je na donjoj strani zalepljena neka vrsta mekane gume i ona ima funkciju gline. Mnogo je zgodnije i prakticnije za rad nego glina.

Pored ovih fizickih kontaminacija postoji i hemijska kontaminacija koja je pre svega odnosi na cestice metala (gvozdje tri oksida) u atmosferi (tzv. iron rust). Mozda ste primetili na svom autu mikro tackice boje rdje, to je taj iron rust. Da biste uklonili ovu hemijsku kontaminaciju treba vam- hemija. Koristi se, po sastavu isto, sredstvo koje se koristi i za felne, tzv. iron remover. Kada je u pitanju Sonax znam provereno da Wheel kliner za felne moze da se prska i po karoseriji, nije preterano jak da bi ostetio lak.

U vezi gliniranja ima jedna bitna stvar. U nekoj praksi, posle gline uvek ide poliranje jer ti potezi koji pravite glinom, pogotovo ako niste koristili iron remover i uklonili metalne cestice, prave mikro ogrebotine na laku. Jer svaki fizicki kontakt sa lakom, pogotovo kada nesto vucete po njemu pravi swirlove. Ako auto ostavljate po raznim auto perionicama ili na cetke ovo vam i nije nesto bitno jer tim pranjima svakako nanosite vise stete laku u smislu grebanja nego sto ce to sama glina da uradi. Ali ako pricamo o opstem efektu koji cete dobiti to je da ce posle gline auto da progleda i moze lako da se pomisli da je poliran, ali cete "za uzvrat" dobiti jos nesto sitnih tzv. swirlova (ogrebotinica). Licno, glinu koristim najcesce kada promenim auto, da ga "resetujem" jer puno cini za izgled, a opet te ogrebotinice mi nisu toliko bitne i primetne jer ih kasnije zamaskiram nekim premazom ili ispoliram auto.

Postupak: 1) hemijska dekontaminacija, 2) fizicka dekontaminacija

1) Operete auto, osusite i bilo bi idealno da se naprska prvo iron remover. Videcete kako cestice pocinju da se tope i da, kako se to kaze "krvare" (bleeding). Sacekate da se hemijski proces zavrsi i isperete auto pod pritiskom. Medjutim kako ovde pricamo o hobi pranju, a iron removeri su skupi (10-15 evra za litar koji ode caskom. 1L je dovoljan da se 4 felne naprskaju ne vise od 4 puta. 5L je oko 60e, zavisno od proizvodjaca) pretpostavljam da ce mnogi preskociti ovaj korak iako je vazan.

2) Posle toga na scenu stupa glina. Gline za ovu namenu postoje kao blage, srednje i grube. Nama su ovde zanimljive uglavnom srednje i blage. Glina se koristi u kombinaciji sa nekim lubrikantom koji se prska kako bi glina klizila po povrsinama i ujedno je cistila. Meni se najbolje pokazao glass kliner kao lubrikant i cistac ali isto tako moze da se koristi sampon za pranje vozila. Sipa se u neku prskalicu i obilno sprica dok se glinira. Posle toga se auto opere, osusi i videcete u kakvom vam je stanju lak zaista jer proces skida sve voskove i sta god da je namazano (osim keramike). Postupak gliniranja mozete videti na YT.

Wlada je u gornjem postu spomenuo Gyeon kao brend. Brend je premium, vrhunski i kosta malo vise. U Srbiji je samo M polish zastupnik, generalno nema u slobodnoj prodaji. Te krpe Soft Wipe su dvostrane sa laserski secenim ivicama. Jedna strana ima kratka vlakna kao mf krpa, a druga strana ima dugacka vlakna kao cupavi tepih. Krpe su izuzetnog kvaliteta i koriste se kada se radi nesto na laku jer su mekane kao cebe za bebe. Medjutim, krpa na kojoj je utisnut GYEON logo kosta 6e, a ista ta krpa koja se moze kupiti kod jednog detailera iz Srbije, da ga ne imenujem javno (dakle sam prozivodjac i materijal krpe su isti ali nije brendirana) kosta 2e. Vama treba recimo 6 komada da imate cistih da biste sa sto manje grebanja brisali auto dok nanosite zastitu ili polirate. Cisto da znate da ima dosta takvih stvari, moze se naci isti proizvod ali nebrendiran za mnogo manje novca ali treba znati gde, sto je nekome ko se ne bavi time teze da ostvari.

Spomenuti peskiri za susenje su isto odlicna stvar, to je veliki debeli cupavi mf peskir koji moze da popije bukvalno 5L vode u sebe.
  • Vozi: BMW E61 520d N47