Simply Clever
Zdravo!
Uloguj se
ili
Registruj.
Novi aktivacioni
Email
?
1 čas
1 dan
1 nedelja
1 mesec
Zauvek
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Elektrika Mehanika Dijagnostika
»
DPF - VCDS check
Dole
Autor
Tema: DPF - VCDS check (Pročitano 2649 puta)
0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.
Ljahze
RallyeSport
Poruke: 224
Like ukupno: 25
L&K ugled:
5
Lokacija: Burghausen
DPF - VCDS check
«
poslato:
07. Okt, 2020. 19:34 »
Pozdrav,
da li je proveravanje stanja DPF filtera preko dijagnostike validno i ako jeste,sta znace ovi ocitani parametri:
Press Differece Offset - 17.85
Particle Filter Load Coefficient 27.39
Partilce Filter Carbon Mass 41.00
Dijagnstika koja mi se nasla pri ruci je ocitala samo ove parametre,ne znam sta je tu od tih vrednosti jos vazno za neki opsti uvid u stanje filtera ili se za to mora ici u servis koji se time bavi.
Kada sam vec kod DPF filtera,da li na instrument tabli gori neka lampica koja ukazuje na to da se vrsi regeneracija?
Ako je verovati ovim podacima,poslednja regeneracija je izvrsena pre nekih 220km i u to vreme sam bio na auto putu. Apsolutno nista neuobicajno nisam osetio da se desava sa motorom i ako stalno gledam u instrument tablu i osluskujem motor,jer je auto veoma kratko u mom posedu pa mi je jos uvek velika nepoznanica niti imam neko poverenje u njega dok ne predjem odredjenu kilometrazu.
Vozi: Skoda Octavia IV,2.0 TDI,DSG
dixon
Laurin&Klement
Poruke: 856
Like ukupno: 210
L&K ugled:
7
Lokacija: Beograd
Odg: DPF - VCDS check
«
Odgovor #1 poslato:
07. Okt, 2020. 20:32 »
Овако... Ово није VCDS, већ нека друга дијагностика. Генерално, DPF је направљен тако да скупља честице гарежи и онда кад запремина честица дође до одређеног нивоа он покрене регенерацију и спржи део тих честица. Али је предвиђено да он на одређеном нивоу зачепљености буде замењен и да се стави нов, а како је нов 1500е
, код нас а и преко се масом чисти у посебним машинама или ако је у баш лошем стању, онда се софтверски искључи и физички се извади. Међутим, кренуло је чаврљање да ће 2021 да мере издувне гасове и логично већина аута без пречишћивача издувних гасова вероватно неће моћи да прођу технички (мада је питање шта ће бити од тога, с обзиром да пола Србије вози ауте без катализатора итд). Код @Buca Skoda Mladenovac у гаражи на форуму видех да су њему измерили 0.01 издувне гасове а граница преко које се не пролази технички је 2.5, а искључен EGR, DPF и нема задњи лонац. Па долазимо до суштине да издувни гасови највише зависе од стања мотора, дизни итд.
Press difference offset не знам шта је, load coefficient је као што име и каже проценат запушености самог DPF, што је код тебе ок, 27,39% је одлично, тек на 75% се мења или чисти/вади напоље. Carbon mass је количина тих честица које он скупља и одређен проценат спржи при регенерацији, а део остаје и тако се накупља, то је нормално, направљен је као заменски део; али не знам ипак колико је 41g, то звучи много јер је 75g већ за замену, мада је проценат запушености на том другом параметру ипак само 27%. Не би било лоше и да се неко накачи на VCDS, па види шта тамо избацује.
Што се регенерације тиче, он је сам покреће кад схвати да је потребно, помоћу сонди испред и иза и рачуна проток. Све док сам ради регенерацију и не избацује грешку на табли, не пали лампице итд, не брини добро је. Кад дође до превише зспрљаности онда јавља грешку, регенерација мора да се покрене преко VCDS, а касније није могућа регенерација. У вожњи кад је ради то можеш знати кад мотор малтене промени звук и као да зуји, а и на леру држи обртаје на ~1000rpm уместо ~800rpm (ово зависи од мотора и аута, али већини је око ~750-800rpm нормално на леру), можеш да притиснеш квачило у вожњи и видиш да ли иду обртаји на ~900rpm (кад не ради регенерацију, јер ауто у покрету и у леру има малко јаче обртаје него у месту) или је покренуо регенерацију па су обртаји при притиску квачила/избацивању у лер на ~1000-1100rpm. То је такође све НОРМАЛНО, регенерација није ништа лоше нити пали икакво обавештење на табли кад је регенерација покренута, једини начин да установиш кад ради регенерацију је објашњен укратко у претходној реченици. Такође има и регенерација у месту, кад стигнеш негде пре гашења аута обрати пажњу на колико обртаја стоји у леру, кад је на ~1000rpm немој да га гасиш, седи и сачекај док се смири, некад је то 5, некад 10, а некад и 20-ак минута чак.
Надам се да те нисам збунио, нисам ни ја професионалац већ хобиста, али од кад сам узео ауто који има DPF, мало сам се детаљније посветио проучавању самог DPF и свега око њега. Погледај и овај клип, лепо је човек објаснио шта и како, па ако ти још нешто није јасно пиши.
https://youtu.be/u-dnwXJYwyo
Иначе, ако долазиш у недељу на скуп можемо да видимо шта каже VCDS, или ако си иначе из БГ јави се на пп па можемо негде да се сретнемо и спојимо дијагностику.
(2 Like)
Ljahze
RallyeSport
Poruke: 224
Like ukupno: 25
L&K ugled:
5
Lokacija: Burghausen
Odg: DPF - VCDS check
«
Odgovor #2 poslato:
07. Okt, 2020. 22:05 »
Nisi me zbunio,sta vise,jednostavno si objasnio neke stvari.Vecinu tema za DPF sam vec ranije ispratio na forumu i ako nisam imao vozilo sa istim tako da su mi osnovne stvari vezane za DPF poznate.
Slucajno sam imao priliku prikopcati vozilo na dijagnostiku (mislio sam da je VCDS generalno izraz za auto dijagnostiku,nemam pojma koja je ova bila na koju sam kacio) i onako iz radoznalosti sam pogledao status filtera i dizni i ako meni ti parametri i vrednosti nista ne znace.
Ono sto sto ne mogu da shvatim je da na instrument tabli nema nekog upozorenja da motor radi regeneraciju nego je to prepusteno culima,ali dobro,nema ni kazaljke za kolicinu goriva i temperaturu motora tako da je to skoro pa normalna stvar.
U svakom slucaju prilikom sledece posete servisu cu proveriti stanje filtera da znam na cemu sam,da li treba preventivno delovati ili nesto trece.
Hvala na odgovoru.
Vozi: Skoda Octavia IV,2.0 TDI,DSG
dixon
Laurin&Klement
Poruke: 856
Like ukupno: 210
L&K ugled:
7
Lokacija: Beograd
Odg: DPF - VCDS check
«
Odgovor #3 poslato:
07. Okt, 2020. 23:55 »
Нема на чему. Иначе, сагласан сам да би требало да буде неко упозорење да се возачу да до знања да не гаси ауто итд, да има представу шта се дешава с мотором. Јер постоји X возача који ауто користе само као превозно средство и не посвећују му пажњу, ретки смо ми залуђеници, и такав возач онда пре збрља мотор и стање DPF-а јер му нико није рекао како да се понаша...
А VCDS је назив за један програм дијагностике за VW групацију, постоји их много још, што универзалних за све произвођаче возила, што само за VW групацију.
Мени чак избацује неке велике вредности, али ипак изгледа да није страшно. Провери шта мајстори кажу, али ја колико сам се распитивао, сви су рекли не брини док не крене да пали лампицу
.
Gore