Dobrodošao/la na škodaforumllRS.
Učestvuj u diskusijama - registruj se!

Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Rikverc svetlo  (Pročitano 73 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže NixaTopic starter

Rikverc svetlo
« poslato: Oktobar 14, 2020, 18:53:12 posle podne »
Pozdrav,kupio sam skoro skodu fabiu 2006 godiste karavn 1.9 SDI.Posle nekog vremena primetim ja da mi ne rade rikverc svetla ,proverio sam osigurac (dobar),sijalice(dobre) da li ima nesto trece da se proveri .Da li je neko imao slican problem? ;)
  • Vozi: Skoda Fabia 2006 karavn 1.9SDI

Na mreži Nenad78

Odg: Rikverc svetlo
« Odgovor #1 poslato: Oktobar 14, 2020, 19:41:01 posle podne »
Možda mikro-prekidač koji registruje položaj ručice u parking poziciji nije dobar.
  • Vozi: Octavia karavan 1.4TSI DSG 2018

Na mreži pajapop

Odg: Rikverc svetlo
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 14, 2020, 20:17:38 posle podne »


 Ma to je klasican kvar u autoelektrici. Ako ti sve ostalo radi normalno (mislim na zadnje lampe), onda je kvar negde u strujnom krugu od osiguraca do automata rikvrca ukljucujuci i kontakt automata sa dovodnom zicom ka lampama. Samo to treba znati pravilno ispitati. Sama ispravnost osiguraca ne znaci da je tu sve ispravno. Postavlja se pitanje kako si ti to ispitao? Vizuelno ili sa ispitnom lampicom. MOze osigurac vizuelno da izgleda ceo, i ometrom ako ga ispitas on je uredu, ali da li ima dovodni napon na kontak u dozni? Zatim, ako i ima napon na njemu (i on je ispravan), ali ispitan je "spolja"...sad treba biti siguran da li njegova perca imaju dobar kontakt sa dovodnom instalacijom ka automatu  i da li provodi struju ka automatu. Jer ti ne vidis sta se desava u dozi...Posto su to obicno ti "bajonet" osiguraci, najbolje je odmah perca osiguraca malo zakriviti...naspanovati....malo...tako, da kad ga vratis budes siguran da njegova perca dobro nalezu na konakte u dozni...A mozes, i direktno...uzmes kratko parce zice, ogolis je sa obe strane....napravis "kratku vezu" i krajeve nabijes u kontakte (mesto osiguraca) i to ce sigurno imati dobar kontakt u dozni. Normalno...sve se komplikuje ako uopste nemas napon u dozni. To je onda veci kvar...negde od kontakt brave do dozne...i to svakako nije za tebe...E...al ako si siguran da imas napon i osigurac provodi pravilno, a rikverc i dalje ne radi...krenes dalje. Nadjes automat rikverca, skines zice i vidis da li imas napon na dovodnoj zici...Ako nemas, onda je zica negde u prekidu, od dozne do automata. Ako imas, pogledas kontakte, buksne na tim zicama, kontakte na automatu...Automat se ispita u smislu elektroprovodljivosti, ommetrom ili ispitnom lampicom...Posle je lako...Najgore je kad je neka zica u prekidu ili je nazuljana pa prelomljena...sad to naci gde je...muka ziva, lakse je izvuci novu zicu....Ma..moze to sve da bude lako i jednostavno, a moze i da se zakomplikuje...Ako nisi vican bolje idi do majstora.... C:-) A treba znati i gde se nalazi taj automat..ili kako neko rece...mikroprekidac..(svasta sad tu turaju... wac1)...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.