Autor Tema: Pcv ventil i iberlauf napolje  (Pročitano 8635 puta)

0 članova i 8 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže peki_bgdZapočeo temu

Pcv ventil i iberlauf napolje
« poslato: 07. Nov, 2020. 18:34 »
Moja fabia 1.2 htp sa predjenih 150 000km pocela u zadnje vreme da trosi ulje. Citajuci po netu naidjem na pcv ventil i separator ulja kao moguci uzrok. Ocistim juce detaljno i jedan i drugi, i primetim da je u pcv ventilu membrana pukla na jednom mestu na obodu. I odlucim da dok kupim nov pcv ventil da napravim improvizaciju: zacepim crevo koje iz njega ide u usisnu granu da motor ne vuce fals vazduh, a na izlaz iz ventila ka grani spojim komad creva da uljne pare umesto u usisnu granu idu u atmosferu. Slicno kao sto smo nekad radili na jugicima i ladama.  :)
Krenem u probnu voznju i shvatim da je auto zivlji i startniji nego pre ove intervencije. E, sad mene zanima mislje je upucenih forumasa - mogu li ja to tako da ostavim, ima li nesto sto trpi zbog te izmene, a sto sam prevideo? Izuzimajuci ekoloski aspekt...
  • Vozi: Škoda fabia 1.2 htp 2003 Elegance

Van mreže pajapop

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #1 poslato: 07. Nov, 2020. 19:21 »
- mogu li ja to tako da ostavim, ima li nesto sto trpi zbog te izmene, a sto sam prevideo? Izuzimajuci ekoloski aspekt...

 Prvo sam napisao jedan komentar, a onda sam "ukapirao" da si zapusio dovod ka osisnoj grani a ostavio slobodan otvor na ventilu...(ucinilo mi se da je drukcije)...Pa dobro, to je kratkorocno resenje....samom motoru nece stetiti (samo prati kolicinu ulja), ako planiras da tako dugo vozis...Samo, mislim da ce uskoro da ti se upali MIL lampica, samo dok komp skapira da si nesto "muljao"...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže peki_bgdZapočeo temu

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #2 poslato: 07. Nov, 2020. 19:35 »
Negde sam naisao na netu da se na ovaj 'moj' nacin karter slabije oslobadja od gasova stetnih po ulje nego kada se preko pvc ventila ti gasovi izvlace forsirano usisavajuci ih iz kartera u usisnu granu. To, navodno, za posledicu ima degradaciju ulja.
Opet meni deluje logicno da je pritisak koji klipovi stvaraju u karteru kada se krecu nadole dovoljno jak da izbaci sve te gasove, ako je odusak prohodan.
  • Vozi: Škoda fabia 1.2 htp 2003 Elegance

Van mreže pajapop

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #3 poslato: 07. Nov, 2020. 20:19 »
Negde sam naisao na netu da se na ovaj 'moj' nacin karter slabije oslobadja od gasova stetnih po ulje nego kada se preko pvc ventila ti gasovi izvlace forsirano usisavajuci ih iz kartera u usisnu granu. To, navodno, za posledicu ima degradaciju ulja.
Opet meni deluje logicno da je pritisak koji klipovi stvaraju u karteru kada se krecu nadole dovoljno jak da izbaci sve te gasove, ako je odusak prohodan.


 Pa prakticno, slabije se oslobadjaju...samo onoliko koliko izadje kroz onu pukotinu na membrani koju si nasao. Jer kad je ventil ispravan, vakum iz usisne cevi povlaci membranu, ventil se otvara, a gosovi se usisavaju..i .neka mala kolicina ulja koja se usissa se talozi u rezervoaru, jer je ulje teze i pada, talozi se dole...u separator...Zato ti to moras sto pre da zamenis bez velikog mudrovanja... bravo2
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže bgdvinko

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #4 poslato: 07. Nov, 2020. 21:31 »
Ovo bi trebalo biti to sematski prikazano. Nadjoh na guglu, pa reko mozda moze malo pomoci...
  • Vozi: Skoda fabia 1.2 htp 2007...Seat Leon copa 1.4 tsi 2012

Van mreže peki_bgdZapočeo temu

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #5 poslato: 08. Nov, 2020. 15:39 »
Hvala na odgovorima. Pajapop, ne bih se slozio sa time da se uljne pare i pritisak iz kartera u mom slucaju oslobadjaju samo kroz pukotinu na menbrani. Posto je sa PCV ventila iskopcan vakuum iz usisne grane, menbrana je u gornjem polozaju i PCV ventil je skroz otvoren i prohodan.
Citao sam danas i juce na mnogim stranim sajtovima i rezimirao da, sem ekoloskog postoji samo jos jedna posledica eliminisanja PCV ventila, a to je potreba za nesto cescim zamenama ulja, jer se ono brze kontaminira nego kad postoji forsirana ventilacija kartera vakuumom. Eto, ako neko bude imao ovu dilemu, da se ne muci oko istrazivanja ove teme koje je pun internet (delete PCV valve).
Ja cu za sada da ostavim ovako i da pratim nivo ulja da bih ustanovio da li je njegova pojacana potrosnja dosla usled PCV ventila. Optimista sam, jer je crevo na izlasku oduska danas potpuno suvo, dok je i posle ciscenja separatora ulja i pcv ventila bilo ulja u crevu koje uljne pare vodi u usisnu granu. Osim toga, auto osetno bolje ide i nema onih detonacija ('kliktanja ventila') kada vozim u niskim obrtajima.
 
  • Vozi: Škoda fabia 1.2 htp 2003 Elegance

Van mreže pajapop

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #6 poslato: 08. Nov, 2020. 17:17 »
Hvala na odgovorima. Pajapop, ne bih se slozio sa time da se uljne pare i pritisak iz kartera u mom slucaju oslobadjaju samo kroz pukotinu na menbrani. Posto je sa PCV ventila iskopcan vakuum iz usisne grane, menbrana je u gornjem polozaju i PCV ventil je skroz otvoren i prohodan.
Citao sam danas i juce na mnogim stranim sajtovima i rezimirao da, sem ekoloskog postoji samo jos jedna posledica eliminisanja PCV ventila, a to je potreba za nesto cescim zamenama ulja, jer se ono brze kontaminira nego kad postoji forsirana ventilacija kartera vakuumom. Eto, ako neko bude imao ovu dilemu, da se ne muci oko istrazivanja ove teme koje je pun internet (delete PCV valve).
Ja cu za sada da ostavim ovako i da pratim nivo ulja da bih ustanovio da li je njegova pojacana potrosnja dosla usled PCV ventila. Optimista sam, jer je crevo na izlasku oduska danas potpuno suvo, dok je i posle ciscenja separatora ulja i pcv ventila bilo ulja u crevu koje uljne pare vodi u usisnu granu. Osim toga, auto osetno bolje ide i nema onih detonacija ('kliktanja ventila') kada vozim u niskim obrtajima.

 Pazi..najveca greska je kad neko cita nesto sa interneta...Znas, oduvek sam se pitao ko sve to pise po internetu, po raznim sajtovima...sve te tekstove. Mislio sam, to pisu neki strucnjaci, inznjeri...razna strucna lica..dok...jednog dana, moja cerka se zaposlila u firmi koja radi "optimizaciju sajtova"...Sta je to, kakvo je to zanimanje???...Kad, oni imaju kllijente, koji naruce da o njima pisu i o raznim temema vezanih za to....i slicno...i ona mene pita, jednog dana, da joj kazem nesto o cervikalnom i lumbalnom sindromu jer o tome trena nesto da pise sta je klijent narucio...I ja ukapiram!!! Pa sve te tekstove i pisu tako neki "strucnjaci" kao sto je moja cerka...Pa to nema veze sa elementarnim znanjem iz bilo koje oblasti...Ja stvarno ne nameravam da te obeshrabrujem niti da ti protivrecim, ali ti dajem dobronmerni savet. Ne vozi tako, vec kupi novi ventil. Treba da znas, da je taj ventil pre svega "odusak" kartera i sluzi i za oslobadjanje pritiska u karteru....To sto ti je crevo suvo, to moze samo da znaci da ona pukotina i nije tako velika i da to ulje i ne curi kroz njega mnogo...Ali ti se pritisak u karteru povecava...Evo, probaj...skini senzor pritiska ulja, postavi manometar i meri pritisak....ma sigurno ce pritisak biti veci nego sto bi trebao, koliko samo od ulja u normalnim okolnstima.....Zanemari to sto ti auto bolje radi. Dobro je radio i sa ispravnim ventilom...Sad, ti brate..radi kako hhoces, ali ja ne vidim ni jedan valjan razlog da ga ne resis odmah i to onako kako treba... wac1 Ima bre da ti poispadaju semerinzi sa radilice...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže pajapop

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #7 poslato: 08. Nov, 2020. 17:28 »
Izvni..mala ispravka...sad sam primetio da si napisao ta ti je membrana i polozaju otvorenog ventila...koncentracija mi je u zadnje vreme "katastrofa"....Pa dobro...ali vodi brigu o zagadjenju, da ne bude da nam zbog tebe jos vise dignu norme.... =))
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži AcoSk

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #8 poslato: 08. Nov, 2020. 23:19 »
Pazi..najveca greska je kad neko cita nesto sa interneta...Znas, oduvek sam se pitao ko sve to pise po internetu, po raznim sajtovima...sve te tekstove.

A odakle ti citas?
I gde pises ti?
I jos, kako mislis da ce se povecati pritisak ulja ako je losije provetravanje kartera (bloka)?

Van mreže pajapop

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #9 poslato: 09. Nov, 2020. 00:22 »
A odakle ti citas?
I gde pises ti?
I jos, kako mislis da ce se povecati pritisak ulja ako je losije provetravanje kartera (bloka)?

Dobro je...vec sam se "zabrinuo" da samo meni opada koncenracija...kad ono i mladjima...Ja sam se bar ispravio. Kad sam ono napisao misllio sam da je membrana zatvorena a pukotina nedovoljna za dobar protok...A sto se tice mog "citanja i pisanja" pa...mnogo toga ti o meni ne znas...

Izvni..mala ispravka...sad sam primetio da si napisao ta ti je membrana i polozaju otvorenog ventila...koncentracija mi je u zadnje vreme "katastrofa"....Pa dobro...ali vodi brigu o zagadjenju, da ne bude da nam zbog tebe jos vise dignu norme.... =))
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže peki_bgdZapočeo temu

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #10 poslato: 09. Nov, 2020. 13:05 »
Slažem se sa Pajapop da je internet beskrajno polje za sluđivanje i dezinformisanje, ali ja, pored foruma citam i ozbiljne radove, tako da sliku o necemu stvaram temeljnije i studioznije.
U konkretnom slucaju, nije problem da kupim novi pcv ventil, vec me zakopkalo zasto ne mogu da ostavim ovako, ako vec auto ide kao nikad do sad za tri godine koliko je kod mene. A, buduci da sam inzenjer trazim odgovore koji ce mi jasno i nedvosmisleno predstaviti situaciju.
Iznenadio sam se kad sam otkrio da je ta tema masovno zastupljena (ukucajte 'pcv valve delete') i da se prave i citavi kitovi za eliminaciju ovog sistema forsirane ventilacije kartera
 On, sem prednosti u smislu ekoloske dobiti i duzeg intervala zamene ulja ima i dosta mana, zbog cega mnogi zele da ga eliminisu. Jedna od njih je da uljne pare u usisu smanjuju oktansku moc benzina (razlog zasto mi je iscezlo ono 'kliktanje' pri dodavanju gasa u na nizim obrtajima u visoj brzini). Sagorevanje uljnih para u kojima ima raznoraznih produkata prlja katalizator, EGR ventil, ventile...
Sto se zagadjenja tice, verujem da moja skoda sa otvorenim sistemom provetravanja kartera, a sa besprekornim odrzavanjem motora manje zagadjuje nego mnoga druga vozila sa razdesenim motorima, potrosenim svecicama, progorelim auspusima, premoscenim katalizatorima...
  • Vozi: Škoda fabia 1.2 htp 2003 Elegance

Na mreži Robby

Odg: Pcv ventil i iberlauf napolje
« Odgovor #11 poslato: 04. Okt, 2024. 15:10 »
Zdravo,svima! Ja sam upravo juče uradio zamenu ovog dela; Upravo ovde mi je 1,4 BXW motor gubio antifriz. Morao je da se menja deo u kompletu, to je Preheater Cranckase Ventilation i nalazi se u sklopu sistema koji vraća gasove koji su prošli u motor, nazad na usis, ako dobro kapiram; uz to idu i gumice i crevo, ne može posebno. Čuo sam od majstora da su neki ovo izbacivali - proslavili se nisu, ali deo je negde, sada trenutno, oko 7-8000 hiljada din; uz ruke plus koje jesu skupe, jer ima dosta toga iznad da se raskupusa sa motora. U svakom slučaju, mali pogani, ali bitan deo, dobro ga je zameniti. Eto, ja na 200.000km, prvi vlasnik 2007.god. U prilogu stavljam screenshotove.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024