Autor Tema: Potrosnja goriva fabia sdi  (Pročitano 2439 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže lukijanZapočeo temu

Potrosnja goriva fabia sdi
« poslato: 03. Dec, 2020. 17:41 »
Pozdrav kolege forumasi.vozim fabiu sdi 2002 godiste hecbek.Auto je u mom posedu vec deset godina,i do sada sa njim nisam imao problema.auto je presao 272000,pravih km,kupljen je nov u srbiji.pre odredjenog vremena auto je poceo da ne vuce,da dimi i da trosi vise.Odem kod majstora,on kaze egr ventil,on je to skinuo,probao da ocisti,vratio,opet isto.odem kod njega opet,i on samo raskaci ono crevo sa egr ventila,loje pravi kao neki vakum i stavi neki sraf u njega,da bi ga zatvorio kolko tolko i kaze mi da to zapusim nekako,sto sam ja i uradio,uz pomoc one plastike koja u utikacu sluzi da fiksira kabel,dve plastikice i dva srafa koja kad se stezu privlace plastikice jednu drugoj,i tako sam zatvorio to crevo,kad stavim prst,ne osecam vakum.Auto ide normalno od kad je on raskacio taj kabel.pre par godina sam merio potrosnju na putu do cg i nazad, metodom od cepa do cepa i bila je 4.4l.Sada sam merio potrosnju bas danas,od cepa do cepa i potrosnja mi je 5.9 litara🤬.To mi je nesto jako puno,znam da su sad nize temperature ali opet...Zivim u mestu na 20 ak km od novog sada,i imam malo gradske voznje.ranije mi je potrosnja na toj relaciji bila 4,7,doduse nije bila zima tad kad sam merio.Isto od cepa do cepa.Koristim mobil 10w40 ulje.auto mi trosi 0.15l ulja na 1000 km.bord potrosnju uopste i ne gledam jer znam da na mom autu nije realna.sad mi pokazuje 5 l.Na vozilu nisam imao nikakvih kvarova osim redovnog odrzavanja,veliki servis,radio 2x,mali servisi,kocnice,lezajevi itd.Drugari sta vi mislite o ovom mom problemu?Izvinite za dugacak post,hteo sam da dobro docaram situaciju😁
  • Vozi: Skoda fabia 1.9 sdi

Van mreže lukijanZapočeo temu

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #1 poslato: 03. Dec, 2020. 18:04 »
Sta mislite,ima li ovo sto je majstor uradio sa egr om veze sa potrosnjom?☹️
  • Vozi: Skoda fabia 1.9 sdi

Na mreži DonKihot

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #2 poslato: 03. Dec, 2020. 18:19 »
Može da ima. Pitanje je u kom je položaju ostao ventil, ako nema vakuma ne znači da je zatvoren. Možda je i dalje zaglavljen. Dobar egr je zatvoren egr. Amin.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže lukijanZapočeo temu

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #3 poslato: 03. Dec, 2020. 18:58 »
Kako to da uradim?
  • Vozi: Skoda fabia 1.9 sdi

Na mreži pajapop

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #4 poslato: 03. Dec, 2020. 21:20 »
Kako to da uradim?

 Pa...nema tu sta da se uradi...osim da se kupi nov EGR ventil. E sad..jeste skup i zato se majstori dovijaju na razne nacine, samo da se musterija ne bi "vatala" za dzep jer u njemu ima neka "zmijica". Ali, pre ili kasnije ti kao i svi mi...moracemo to da menjamo. Ili to ili ceo auto, pa ajd "Jovo nanovo"....EGR ventil je sastvani integrisani deo koji ima svoju ulogu u recirkulacij izduvnih gasova, a samim tim i svoju ulogu u procesu sagorevanja gorivne smese, pa je normalno da samim tim i utice na kvalitet rada motora i na njegovu potrosnju. E sad...on se u toku rada motora otvara i zatvara, samim tim regulise kolicinu izduvnih gasova koja cirkulise ka usisnoj grani i tako regulise sastav gorivne smese i utice na temperaturu sagorevanja...samim tim i na efikasnost sagorevanja. On moze u tom njegovom "hodu" da se zaglavi u nekom polozaju ili da ima usporenu reakciju. Slabiji odziv...Sad..ima bitna razlika izmedju EGRa za benzinski i dizel motor, jer njihove potrebe nisu iste i sastav izduvnih gasova nije isti zbog razlike u gorivu...Kod benzinaca, kad je motor hladan EGR je u pocetnoj poziciji "zatvorenog" ventila..a kasnije kako se motor zagreva i pri opterecenjima on se polako, vise, manje otvara i zatvara u zavisnosti od potrebe. Kod dizelasa, njegova pocetna pozicija je "otvorena"..a kako se zagreva i po opterecenju se manje, vise zatvara. E sad...Ako je zaglavljen u otvorenom polozaju, kod benzinca...doci ce do loseg rada na leru..a kod dizelasa ce izzazvati smanjenje snage , crn dim iz auspuha i povecanu potrosnju, (sto si i opisao u prvom postu)... Ako je zaglavljen u zatvorenom polozaju, dovesce do povecane potrosnjer kod benzinca a povecanog lupanja, buke u motoru, kod dizelasa. Sta ja mislim sta se desava kod tebe???. Mislim da imas usporenu reakciju klizanja...kad vakum koji to regulise popusti, ne zatvara se ventil dovoljno brzo...I uvek ti je otvoren vise nego sto treba...Majstor ti je iskljucio vakum, tj, aktivaciju ventila, pa je on sad stalno u zatvorenom polozaju...sto motoru trenutno odgovara, ali mu je verovatno povecana buka....
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže lukijanZapočeo temu

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #5 poslato: 03. Dec, 2020. 21:41 »
Pa...nema tu sta da se uradi...osim da se kupi nov EGR ventil. E sad..jeste skup i zato se majstori dovijaju na razne nacine, samo da se musterija ne bi "vatala" za dzep jer u njemu ima neka "zmijica". Ali, pre ili kasnije ti kao i svi mi...moracemo to da menjamo. Ili to ili ceo auto, pa ajd "Jovo nanovo"....EGR ventil je sastvani integrisani deo koji ima svoju ulogu u recirkulacij izduvnih gasova, a samim tim i svoju ulogu u procesu sagorevanja gorivne smese, pa je normalno da samim tim i utice na kvalitet rada motora i na njegovu potrosnju. E sad...on se u toku rada motora otvara i zatvara, samim tim regulise kolicinu izduvnih gasova koja cirkulise ka usisnoj grani i tako regulise sastav gorivne smese i utice na temperaturu sagorevanja...samim tim i na efikasnost sagorevanja. On moze u tom njegovom "hodu" da se zaglavi u nekom polozaju ili da ima usporenu reakciju. Slabiji odziv...Sad..ima bitna razlika izmedju EGRa za benzinski i dizel motor, jer njihove potrebe nisu iste i sastav izduvnih gasova nije isti zbog razlike u gorivu...Kod benzinaca, kad je motor hladan EGR je u pocetnoj poziciji "zatvorenog" ventila..a kasnije kako se motor zagreva i pri opterecenjima on se polako, vise, manje otvara i zatvara u zavisnosti od potrebe. Kod dizelasa, njegova pocetna pozicija je "otvorena"..a kako se zagreva i po opterecenju se manje, vise zatvara. E sad...Ako je zaglavljen u otvorenom polozaju, kod benzinca...doci ce do loseg rada na leru..a kod dizelasa ce izzazvati smanjenje snage , crn dim iz auspuha i povecanu potrosnju, (sto si i opisao u prvom postu)... Ako je zaglavljen u zatvorenom polozaju, dovesce do povecane potrosnjer kod benzinca a povecanog lupanja, buke u motoru, kod dizelasa. Sta ja mislim sta se desava kod tebe???. Mislim da imas usporenu reakciju klizanja...kad vakum koji to regulise popusti, ne zatvara se ventil dovoljno brzo...I uvek ti je otvoren vise nego sto treba...Majstor ti je iskljucio vakum, tj, aktivaciju ventila, pa je on sad stalno u zatvorenom polozaju...sto motoru trenutno odgovara, ali mu je verovatno povecana buka....
Hvala na odgovoru,ne znam dal smo se razumeli,i da li ima veze sto je on ostao zaglavljen,jer je ovaj majstor izvukao to neko crevo koje pravi vakum,i ja sam to crevo zatvorio skroz,da li je to greska?citao sam po forumima svi savetuju d ase taj egr ugssibili sta vec,ali ja vidim da imam povecanu potrosnju.Za ovu moju relaciju 6l mi bas mnogo.Sta bi jos mogao biti razlog velike potrosnje,i sta da proverim,dal d atrazim da se skine usisna grana i da se to ocisti?dal je to veliki posao.i koliko kosta nov egr za ovaj motor?hvala jos jednom na odgovoru.
  • Vozi: Skoda fabia 1.9 sdi

Na mreži pajapop

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #6 poslato: 03. Dec, 2020. 22:27 »
....da li je to greska?citao sam po forumima svi savetuju d ase taj egr ugssibili sta vec,ali ja vidim da imam povecanu potrosnju.Za ovu moju relaciju 6l mi bas mnogo.Sta bi jos mogao biti razlog velike potrosnje,i sta da proverim,dal d atrazim da se skine usisna grana i da se to ocisti?dal je to veliki posao.i koliko kosta nov egr za ovaj motor?hvala jos jednom na odgovoru.

 Pazi ovako...Jedina ispravna stvar je zamena sa novim EGRom...Sve otalo su majstorska dovijanja sa ogranicenim vremenom trajanja. Posto EGR ima direktni kontakt sa izduvnim gasovima i produktima sagorevanja, izlozen je visokim temšperaturama i pritiscima...normalno je da jednog dana "crkne"...Zamisli, da tebe neko tako przi i maltretira..koliko bi izdrzao?...S druge strane, mozes ti i da stavis nov ventil, pa da posle nekog vremena opet imas isti problem. Razlog moze biti sumljiv kvalitet dela a boga mi, pre svega i sve drugo sto imace ostecuje ventil vremenom..tj. prlja ga....Propali cilindri, vodjice ventila, odusak kartera....lose ulje, neredovna zamena i sl stvari dovode do prljanja ventila. Tako, da treba i pregledati celokupan motor, proveriti da nije pred "generalnu"...Ti moras u svakom slucaju i da uradis dijagnostiku. S obziroom da ti venti ne radi...sastav gasova ti sigurno nije kako treba i trebalo bi uskoro i da ti se upali lampica. U slucaju kvara EGR ventila, ona se obicno pali nakon treceg ciklusa kontrole OBD sistema...E sad, ne znam koliko dugo vozis auto sa tim problemom, ali uskoro ocekuj da ti se lampica upalil...Znaci..provera na dijagnostici..provera stanja motora....A da...da je skup--preskup je...Original za moju Fabiju kosta 300000din...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže lukijanZapočeo temu

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #7 poslato: 03. Dec, 2020. 23:34 »
Pazi ovako...Jedina ispravna stvar je zamena sa novim EGRom...Sve otalo su majstorska dovijanja sa ogranicenim vremenom trajanja. Posto EGR ima direktni kontakt sa izduvnim gasovima i produktima sagorevanja, izlozen je visokim temšperaturama i pritiscima...normalno je da jednog dana "crkne"...Zamisli, da tebe neko tako przi i maltretira..koliko bi izdrzao?...S druge strane, mozes ti i da stavis nov ventil, pa da posle nekog vremena opet imas isti problem. Razlog moze biti sumljiv kvalitet dela a boga mi, pre svega i sve drugo sto imace ostecuje ventil vremenom..tj. prlja ga....Propali cilindri, vodjice ventila, odusak kartera....lose ulje, neredovna zamena i sl stvari dovode do prljanja ventila. Tako, da treba i pregledati celokupan motor, proveriti da nije pred "generalnu"...Ti moras u svakom slucaju i da uradis dijagnostiku. S obziroom da ti venti ne radi...sastav gasova ti sigurno nije kako treba i trebalo bi uskoro i da ti se upali lampica. U slucaju kvara EGR ventila, ona se obicno pali nakon treceg ciklusa kontrole OBD sistema...E sad, ne znam koliko dugo vozis auto sa tim problemom, ali uskoro ocekuj da ti se lampica upalil...Znaci..provera na dijagnostici..provera stanja motora....A da...da je skup--preskup je...Original za moju Fabiju kosta 300000din...
Ma skomtao sam odmah da to sto je on uradio d aje neki budz,al mislio sam d azna sta radi,medjutim sad vidim da trosi fino.ulke sam mijenjao na 10000,nisam ga forsirao ladnog,a nisam ga ni mrcvario,ponekad ga stisnem.moj auto nema nista od tih lampica.ima grejac,za kocnice,za ulje,alternator,airbag,ona elektronska zastita u kljucu,za rashladnu tecnost i to je sve😂.old school 🙂.Do sad sam stvarno bio zadovoljan autom,pali na -20,za ovih deset god me nikad nije ostavio na putu,30000,pa toliko mi citav auto ne vrijedi 💶.vozicu ga u kisac,oni su bili za skodu ovlasceni,ozb su servis,pa cu vidjet sta cu.
  • Vozi: Skoda fabia 1.9 sdi

Van mreže milosgranice

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #8 poslato: 04. Dec, 2020. 07:45 »
Skini egr stavi lim koji ćeš da iskrojiš po limenom dihtungu egr-a i rešen problem dok ne odlučiš šta dalje, potrošnja ide gore zbog neispravnog egr-a
Posao od 15min. za totalnog laika, pristupačno je
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže lukijanZapočeo temu

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #9 poslato: 04. Dec, 2020. 12:30 »
Skini egr stavi lim koji ćeš da iskrojiš po limenom dihtungu egr-a i rešen problem dok ne odlučiš šta dalje, potrošnja ide gore zbog neispravnog egr-a
Posao od 15min. za totalnog laika, pristupačno je
.Znam da u srbiji mnogo egr ova nije ispravno 🙂Ako zatvorim sa tim limom,da li ovo crevo da vratim na egr ventil?I dal ce mi pasti potrosnja kad stavim taj lim?Ima li potrebe skidati isisnu granu i cistiti to?
  • Vozi: Skoda fabia 1.9 sdi

Van mreže milosgranice

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #10 poslato: 04. Dec, 2020. 13:59 »
Stavi lim, vrati crevo i ništa više ne diraj.
Imaš li katalizator na autu, u kakvom je stanju on ? Ovo sa egr-om je za početak pa prati stanje, utiče na potrošnju al nije jedini faktor, kreni od njega
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Na mreži pajapop

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #11 poslato: 04. Dec, 2020. 15:20 »
Stavi lim, vrati crevo i ništa više ne diraj.


 Luki...mozes ti da radis sta hoces, al' to ti nista ne vredi....Da ne razglabamo i ulazimo u "visoku teoriju", ako bilo sta uradis sem zamene i provere celokupnog stanja motora, ti dogodine neces proci tehnicki pregled zbog kontrole sastava izduvnih gasova...Pa cak, i da si u granicama  EURO 3 standarda (mislim da taj motor i godiste tome pripada), kad na tehnickom pregledu podignu haubu i vide neku "budzevinu" i da fali EGR ventil....ti neces proci tehnicki. Pa ces se naci u "kuku leeleee" situaciji, kad u roku od 3 dana moras da resis problem (da bi ti priznali cenu tehnickog)...sto je malo verovatno...Nego...kao sto se kaze u narodnoj pesmi: "...hrani sina pak salji u vojsku..."...na vreme prvo dijagnostikuj da je sigurno do ventila...nek ti provere i stanje vakuma, te pumpe, vodova...pa ako je do ventila, stedi novce, kupi dobar zamenski (original je jako skup...ali...ko sta voli...), pa uradi to kako treba, i vozi auto "ko normalan svet"...ili prodaji na vreme i spasavaj se iz situacije.... bravo2
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži djordjebg

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #12 poslato: 04. Dec, 2020. 16:38 »
Ako se odlucis za zemenu EGR je oko 50-60eur koliko vidim, proizvodjac Pierburg to je verovatno i prva ugradnja:
https://onlineshop.ms-motorservice.com/msi/MSICD?lang=E&page=showAGRVDetail&ksnr=7.22477.10.0&stacklevel=2&hisdir=fwd

https://www.trodo.com/egr-valve-pierburg-7-22477-10-0

Ovde je cena originalnog:
https://www.oemvwshop.com/038131501bb-exhaust-recirculation-valve-p229490/

Ako je zbilja to u kvaru mislim da vredi investirati u nov deo.

Trivia:
na ovom sajtu mozete proveriti cene svih Skoda/VW delova po fabrickim oznakama, cene su prilicno tacne:
https://www.oemvwshop.com/

Na mreži AcoSk

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #13 poslato: 04. Dec, 2020. 19:00 »
Luki...mozes ti da radis sta hoces, al' to ti nista ne vredi....Da ne razglabamo i ulazimo u "visoku teoriju", ako bilo sta uradis sem zamene i provere celokupnog stanja motora, ti dogodine neces proci tehnicki pregled zbog kontrole sastava izduvnih gasova...Pa cak, i da si u granicama  EURO 3 standarda (mislim da taj motor i godiste tome pripada), kad na tehnickom pregledu podignu haubu i vide neku "budzevinu" i da fali EGR ventil....ti neces proci tehnicki. Pa ces se naci u "kuku leeleee" situaciji, kad u roku od 3 dana moras da resis problem (da bi ti priznali cenu tehnickog)...sto je malo verovatno...Nego...kao sto se kaze u narodnoj pesmi: "...hrani sina pak salji u vojsku..."...na vreme prvo dijagnostikuj da je sigurno do ventila...nek ti provere i stanje vakuma, te pumpe, vodova...pa ako je do ventila, stedi novce, kupi dobar zamenski (original je jako skup...ali...ko sta voli...), pa uradi to kako treba, i vozi auto "ko normalan svet"...ili prodaji na vreme i spasavaj se iz situacije.... bravo2
Kako nece proci tehnicki sa zatvorenim egr-om?
Na tehnickom pregledu dizel motore testiraju tako sto turiraju do nekih obrtaja, a pri turazi (dodavanju gasa) egr je svakako zatvoren, tako da. . .

A i toliko ljudi vozi sa zatvorenim egr-om bez ikakvih problema sa bilo cim.

Na mreži DonKihot

Odg: Potrosnja goriva fabia sdi
« Odgovor #14 poslato: 04. Dec, 2020. 19:06 »
C maxa prolazio bez egra i dpfa sa krivim klipnjacama. Na skautu izbijen dpf izduvni gasovi odlicni. Zablude se vrte internetom. Egr mi je dobar, ali da imam vremena zatvorio bih ga za svaki slučaj.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI



Pretraga foruma [Google]