Autor Tema: Pomoc oko dijagnostike  (Pročitano 1023 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže VeljadrZapočeo temu

Pomoc oko dijagnostike
« poslato: 14. Dec, 2020. 22:09 »
Pozdrav ljudi,
Vlasnik sam Fabia 1.9SDI, imam jedan meni zanimljiv problem, vama koji se bolje razumete ce verovatno biti trivijalan, i za dve sekunde cete znati da mi objasnite sta je problem.
Naime, kad auto palim zimi, kad je hladno, nakon sto se ugasi lampica grejaca, cuje poznato "cak" releja, auto pali bez problema. Tako pali i leti kad je toplo. Ali onda dodje nekih 10-15 stepeni... I tad mora bas dugo da vergla da bi upalio. Nekad se nadam da je hladno napolju da lakse upali ahaha.
Molim za neki savet, pomoc, ideju.
Hvala divni ljudi.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.9SDI


Van mreže pajapop

Odg: Pomoc oko dijagnostike
« Odgovor #1 poslato: 15. Dec, 2020. 16:34 »
Ne valja da novoregistrovani clan ovoliko dugo ceka odgovor na postavljeno pitanje….Pa, jednostavno je odgovoriti na njega…Idi kod majstora da se uradi dijagnostika. Zasto dijagnostika? Pa zato sto nije moguce dati precizan odgovor, jer mnogo stvari moze biti u pitanju. Razlozi otezanog paljenja mogu biti visestruki..problemi u dovodu goriva , samom paljenju gorivne smese ili formiranju gorivne smese. S obzirom, da se ti zalis na uslove spoljasnje temperature, kod tebe je najverovatnije uzrok formiranje gorivne smese u datim uslovima. Zasto? …Pa u cilju sto boljeg kvaliteta izduvnih gasova, u savremena vozila, ugradjuje se citav niz razlicitih senzora koji imaju ulogu da formiraju sto bolji kvalitet gorivne smese radi njegove bolje iskoriscenosti I efikasnosti…sto bolji odnos kolicine goriva I vazduha, moment ubrizgavanja I vreme trajanje ubrizgavanja. Svi ti senzori, na direktan ili indirektan nacin uticu na to…E ti senzori, su uglavnom temperaturni senzori, takozvani “termistori”..promenljivi otpornici u zaisnosti od temperature motora. E..ali na temperaturu motora ne utice samo njegov rad, vec I spoljasnja temperatura…kad je motor “hladan”….Jer, koliko je “hladan” motor, toliko su hladni I senzori….Pa njihova pocetna ocitavanja I signali koje salju ka upravljackoj jedinici se od momenta paljenja stalno menjaju I jedni druge koriguju, I uporedjuju sa zadatim vrednostima u memoriji upravljacke jedinice…Kod tebe je sigurno neki od takvih senzora u kvaru, to jest njegov temperaturni opseg, zbog kvara ili zaprljanosti se promenio I ocigledno u tom, nekom srednjem temperaturnom opsegu je izgubio svoju osetljivost…Ja ne znam. sad…sta sve tvoj auto ima od tih senzora koji spadaju u tu grupu, ali pretpostavljam da su to senzor temperature rashladne tecnosti, temperature motora, temperture vazduha u usisu, senzor temerature goriva I ulja…..Svaki od njih, moze praviti problem koji opisujes….Zato moras da odes na dijagnostiku da se vidi sta je I da se ocita greska. Ti verovatno I kad bi sad kontrolisao sastav izduvnih gasova, verovatno bi imao nepravilnost, tj zagadjenje. MIL lampica bi trebala da se pali..ali I ne mora…Ona se po pravilu pali tek kada je zagadjenje vece od 150% od predvidjenih vrednosti….Tako da…lampica I ne mora da se pali ali da ti ipak “tehnicki” nisi ispravan…Mozda imas 50%...100%   vece zagadjenje, mislis da si ispravan a u sustini nisi…
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže VeljadrZapočeo temu

Odg: Pomoc oko dijagnostike
« Odgovor #2 poslato: 15. Dec, 2020. 16:47 »
To je lep odgovor, hvala na svim informacijama, malo edukacije...
  • Vozi: Skoda Fabia 1.9SDI

Van mreže soneje

Odg: Pomoc oko dijagnostike
« Odgovor #3 poslato: 15. Dec, 2020. 21:28 »
Samo cisto brzo da odgovorim,meni pada napamet da ti je ulje lose ,jer ulje se zagreje i opadne mu viskoznost pa samim tim ne podmazuje motor dobro.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.4MPI

Na mreži petarp031

Odg: Pomoc oko dijagnostike
« Odgovor #4 poslato: 15. Dec, 2020. 22:09 »
Kako sam shvatio pisanje, problem je sa prvim jutarnjim startovanjem dok se na vozilu ne aktiviraju grejaci, tj kada je temperatura iznad recimo 5 stepeni. Kada se aktiviraju grejaci, tj kada je napolju hladno, Vas problem vise nije prisutan. Treba poceti prvo od provere stanja motora, a najlakse je izmeriti kompresiju, tj.pritisak u cilindrima. Kod dizela, na startovanjima, sve dok nije hladno i nema potrebe da se aktiviraju grejaci, iskljucivo je zasluzna kompresija koja stvara toplotu za paljenje smese.
Nisam strucan za dizele, ali logicno treba poceti od provere osnovnih stvari.
Pozdrav