Ne valja da novoregistrovani clan ovoliko dugo ceka odgovor na postavljeno pitanje….Pa, jednostavno je odgovoriti na njega…Idi kod majstora da se uradi dijagnostika. Zasto dijagnostika? Pa zato sto nije moguce dati precizan odgovor, jer mnogo stvari moze biti u pitanju. Razlozi otezanog paljenja mogu biti visestruki..problemi u dovodu goriva , samom paljenju gorivne smese ili formiranju gorivne smese. S obzirom, da se ti zalis na uslove spoljasnje temperature, kod tebe je najverovatnije uzrok formiranje gorivne smese u datim uslovima. Zasto? …Pa u cilju sto boljeg kvaliteta izduvnih gasova, u savremena vozila, ugradjuje se citav niz razlicitih senzora koji imaju ulogu da formiraju sto bolji kvalitet gorivne smese radi njegove bolje iskoriscenosti I efikasnosti…sto bolji odnos kolicine goriva I vazduha, moment ubrizgavanja I vreme trajanje ubrizgavanja. Svi ti senzori, na direktan ili indirektan nacin uticu na to…E ti senzori, su uglavnom temperaturni senzori, takozvani “termistori”..promenljivi otpornici u zaisnosti od temperature motora. E..ali na temperaturu motora ne utice samo njegov rad, vec I spoljasnja temperatura…kad je motor “hladan”….Jer, koliko je “hladan” motor, toliko su hladni I senzori….Pa njihova pocetna ocitavanja I signali koje salju ka upravljackoj jedinici se od momenta paljenja stalno menjaju I jedni druge koriguju, I uporedjuju sa zadatim vrednostima u memoriji upravljacke jedinice…Kod tebe je sigurno neki od takvih senzora u kvaru, to jest njegov temperaturni opseg, zbog kvara ili zaprljanosti se promenio I ocigledno u tom, nekom srednjem temperaturnom opsegu je izgubio svoju osetljivost…Ja ne znam. sad…sta sve tvoj auto ima od tih senzora koji spadaju u tu grupu, ali pretpostavljam da su to senzor temperature rashladne tecnosti, temperature motora, temperture vazduha u usisu, senzor temerature goriva I ulja…..Svaki od njih, moze praviti problem koji opisujes….Zato moras da odes na dijagnostiku da se vidi sta je I da se ocita greska. Ti verovatno I kad bi sad kontrolisao sastav izduvnih gasova, verovatno bi imao nepravilnost, tj zagadjenje. MIL lampica bi trebala da se pali..ali I ne mora…Ona se po pravilu pali tek kada je zagadjenje vece od 150% od predvidjenih vrednosti….Tako da…lampica I ne mora da se pali ali da ti ipak “tehnicki” nisi ispravan…Mozda imas 50%...100% vece zagadjenje, mislis da si ispravan a u sustini nisi…