Autor Tema: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?  (Pročitano 16267 puta)

0 članova i 12 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DUTJA ZPZapočeo temu

PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« poslato: 07. Dec, 2013. 21:21 »
Uzmi u obzir da genije koji je smislio EGR ventil nije imao na umu da sipa gorivo (ako se tako moze nazvati) u Srbiji. Sa jedne strane...a sa druge EGR vraca sagorelo nazad u sistem umesto u auspuh i cuva zivotnu sredinu,ali zato prlja dizne i sve ostalo,tako da nema puno filozofije oko zatvaranja EGR,stvar je iskljucivo para i problema koji on izazove kod pojedinaca. Retki su vozaci koji su kupili nov EGR za 400-500e kad ih zeza,mahom ih zatvarju,a vozaci koje ne zeza kazu da ga ne treba zatvarati,ali samo dok im ne crkne,pa kad shvate da nema para a ni svrhe,zatvore ga...Mada znam par njih koji su ga zatvorili odmah nakon kupovine vozila,kazu bolje spreciti ili leciti...

Van mreže djordjebg

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #1 poslato: 07. Dec, 2013. 21:55 »
Zasto bi EGR prljao dizne?

Van mreže vlada320

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #2 poslato: 07. Dec, 2013. 22:05 »
Ja sam menjao EGR ventil pre vise od 3 godine, jer je bio sasvim crkao. Platio sam 50 Evra polovan sa 6 meseci garancije i taj radi bez problema i dan danas. Inace, nov je kostao oko 150 Evra.
Kada su zapusene cevi EGR ventila - dijagnostika pokazuje gresku "slab protok ka EGR ventilu", pali se zuta lampica koja se povremeno i gasi pri voznji na otvorenom putu, ali se u gradu ponovo upali. Ponavljam da ciscenje samo EGR ventila ne znaci NISTA  AKO se ne ociste i obe cevi, od kojih se jedna vrlo tesko skida i vraca.
Eto, meni je crkao EGR i zamenio sam ga, kao sto menjam i sve ostalo neispravno na autu, jer zelim da mi auto bude besprekorno ispravan.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži 2 Busy

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #3 poslato: 07. Dec, 2013. 23:24 »
Ja ću za 3000 RSD u što skorije da odradim softversko-hardversko uklanjanje EGR-a.

Van mreže DUTJA ZPZapočeo temu

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #4 poslato: 07. Dec, 2013. 23:41 »
Ne znam kako je na tvom motoru ali na mom je samo softverski iskljucen


Van mreže Badja

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #5 poslato: 08. Dec, 2013. 21:13 »
Ja sam menjao EGR ventil pre vise od 3 godine, jer je bio sasvim crkao. Platio sam 50 Evra polovan sa 6 meseci garancije i taj radi bez problema i dan danas. Inace, nov je kostao oko 150 Evra.
Kada su zapusene cevi EGR ventila - dijagnostika pokazuje gresku "slab protok ka EGR ventilu", pali se zuta lampica koja se povremeno i gasi pri voznji na otvorenom putu, ali se u gradu ponovo upali. Ponavljam da ciscenje samo EGR ventila ne znaci NISTA  AKO se ne ociste i obe cevi, od kojih se jedna vrlo tesko skida i vraca. Eto, meni je crkao EGR i zamenio sam ga, kao sto menjam i sve ostalo neispravno na autu, jer zelim da mi auto bude besprekorno ispravan.

Obzirom da imamo isti motor reci mi, ja sam cistio ventil EGR i ynam da ima dva dihtunga sa obe strane pojedan nisam ih menjao samo ocistio. Interesuje me te dve cevcice koje pominjes ja ih nisam cistio ali me interesuje jel imaju dihtunge dali se menjaju ili mogu da se koriste ponovo?


« Poslednja izmena: 09. Dec, 2013. 19:58 pedja »

Van mreže nemanja_vr6

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #6 poslato: 08. Dec, 2013. 23:13 »
DUTJA ZP

Sta god i kako god neko tamo milsio, i dalje tvrdim da je bolje resenje sve ocistiti ili zameniti ako treba i vratiti u fabricko stanje. Svakom po volji ali opet ponavljam taj motor je konstruisalo 100 inzenjera  napravilo i proracunalo da to trako treba da radi. Taj motor je ugradjen u milione vw vozila i radi bas tako kako su ga oni napravili , i sad si ti i tamo neki majstori smislili da je egr vsiak delova i da netreba da postoji na motoru i da sve to moze bez toga...Ajmo malo ozbiljnosti...
OK motor moze da radi baz EGR ali ne sigurno dobro  kao sa njim.
 Isto bi bilo kad bi rekli da auto moze da se vozi  Bez  nekog dela auspuha ili samo sa prednjim kocnicama ... sto bi kupovali drugi auspuh i zadnje kocnice ide to i i bez toga,  mislim to je trosak od nekoliko stotina evraaa

Van mreže mihajloalasp

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #7 poslato: 08. Dec, 2013. 23:27 »
Kako su mene u školi naučili, motor bez EGR ventila može samo bolje da radi. Jedini razlog što se ubacuje EGR je smanjenje štetnih materija u izduvnim gasovima, tačnije NOx. NOx se javlja pri visokim temperaturama sagorevanja, pa se ubacivanjem već sagorelih gasova koji su se usput ohladili odvodi toplota iz cilindra i smanjuje NOx. EGR vraća gasove samo pri delimičnom opterećanju motora, na leru i punom opterećenju se zatvara. Ako već tada ne radi, ne vidim razlog zašto ne bi bez njega radio u celom opsegu obrtaja? Ja ću kod mene na Fabiji prvom prilikom da zatvorim EGR ventil...
  • Vozi: Octavia Combi 1.8T 20v

Van mreže DUTJA ZPZapočeo temu

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #8 poslato: 08. Dec, 2013. 23:28 »
Promasio si sustinu. Nisam lud da kazem da nesto ne treba da bude na kolima,pricao sam uglavnom zbog finansija i sigurno ponovnog zezanja sa istim ventilom a sve zbog uzasnog goriva,ili mozda mislis da koristimo isto gorivo kao i Nemci npr???
Ne bih sebi dozvolio luksuz da kazem da sam pametniji od celog VW koncerna,samo iznosim besmisao davanja para na nesto sto opet moze da se desi. Ne kazem da mora ali moze,a znamo gde zivimo.

Auspuh nekoliko stotina evra??? Uporedio si ga vrhunski.Auspuh ako ne zamenis sjebaces dosta drugih stvari a ako zatvoris eger neces sjebati bas nista. I opet kazem radite sta vam volja,ja sam samo izneo svoje misljenje.
« Poslednja izmena: 09. Dec, 2013. 20:12 pedja »

Van mreže bugarin

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #9 poslato: 09. Dec, 2013. 01:11 »
Kako su mene u školi naučili, motor bez EGR ventila može samo bolje da radi. Jedini razlog što se ubacuje EGR je smanjenje štetnih materija u izduvnim gasovima, tačnije NOx. NOx se javlja pri visokim temperaturama sagorevanja, pa se ubacivanjem već sagorelih gasova koji su se usput ohladili odvodi toplota iz cilindra i smanjuje NOx. EGR vraća gasove samo pri delimičnom opterećanju motora, na leru i punom opterećenju se zatvara. Ako već tada ne radi, ne vidim razlog zašto ne bi bez njega radio u celom opsegu obrtaja? Ja ću kod mene na Fabiji prvom prilikom da zatvorim EGR ventil...


covek lepo skolski objasnio cemu sluzi. samo nemoj da se neko sad nadje pametan i kaze da to sto je napisano nije tacno.
odavno je u praxi dokazano da EGR i DPF nisu bog zna kako korisni, i da motor bolje funkcionise bez njih.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD


Van mreže djordjebg

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #10 poslato: 09. Dec, 2013. 11:11 »
Nesporno je da stete nece biti, samo isto tako treba reci da Fabia vise nece biti vozilo sa EKO3 motorom. Mozda u perspektivi to moze biti problem cak i u Srbiji.

Sto se goriva tice, mislim da je ono vec duze vreme zadovoljavajuceg kvaliteta.

Van mreže Neba

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #11 poslato: 09. Dec, 2013. 13:42 »
Sta god i kako god neko tamo milsio, i dalje tvrdim da je bolje resenje sve ocistiti ili zameniti ako treba i vratiti u fabricko stanje. Svakom po volji ali opet ponavljam taj motor je konstruisalo 100 inzenjera  napravilo i proracunalo da to trako treba da radi. Taj motor je ugradjen u milione vw vozila i radi bas tako kako su ga oni napravili , i sad si ti i tamo neki majstori smislili da je egr vsiak delova i da netreba da postoji na motoru i da sve to moze bez toga...Ajmo malo ozbiljnosti...
OK motor moze da radi baz EGR ali ne sigurno dobro  kao sa njim.
 Isto bi bilo kad bi rekli da auto moze da se vozi  Bez  nekog dela auspuha ili samo sa prednjim kocnicama ... sto bi kupovali drugi auspuh i zadnje kocnice ide to i i bez toga,  mislim to je trosak od nekoliko stotina evraaa

EGR ventil ima i jos nekoliko funkcija koje nisu vezane za ocuvenje okoline vec za potrosnju:
Pri niskim/srednjim obrtajima i krstarecim brzinama, recimo 1.9 SDI pri 120km/h u 5toj se vrti na ~2800obrtaja. u ovom slucaju se u cilindar vraca deo NOx (inace inertnog gasa). Prosto klip zapremine skoro 0.5l se mora napuniti odredjenim odnosom dizela i vazduha da bi smesa sto bolje sagorela. Umesto da se puni sa 0.5l vazduha koji zahteva (lupam 0.005l diesela) puni se sa 0.4l vazduha i sa (0.004l diesela) i sa 0.1l uglavnom NOx. Sa ovim miksom na 2800 obrtaja se smanjuje snaga motora ali ostaje dovoljna da se odrzava brzina i stedi se na gorivu.
Kod nekih modela se izduvni gasovi hlade pre vracanja sto opet ima uticaja na temperaturu same smese i smanjuje se mogucnost stetnih detonacija.
Takodje klipu koji usisava vazduh lakse je da usisa 0.4l vazduha kroz filter i usisnu ganu i 0.1l iz klipa koji izbacuje sagorelu smesu (olaksava i njemu izbacivanje) nego da vuce 0.5l vazduha.

E sad ne ulazim u to kako sve ovo stvarno radi u praksi ali verujem da radi, i da nije stavljeno samo iz razloga okoline kao i da bi inzenjeri imali posla, kao i serviseri...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže vlada320

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #12 poslato: 09. Dec, 2013. 22:45 »
Ne znam za dizele, ali kod benzinca ja ne bih uklanjao EGR ventil i mislim da je doslo pravo vreme da se on ocisti, kao i cela instalacija oko njega, zbog toga sto na trzistu vise nema loseg benzina punog sumpora. Svi benzini su sada EURO 5 kvaliteta i ne bi trebalo vise da stvaraju probleme na diznama i EGR-u.  Ja primetih da se sada kada upalim auto i dok se ne zagreje, vise ne oseca iz auspuha onaj specifican miomiris sumpora koji se talozi u katalizatoru. Tako da verujem da ko sada sredi EGR nece dugo, dugo vise imati problem sa njim.
Za Badju - sto se tice ciscenja cevi od EGR ventila, to nisam sam radio, vec u servisu. Nisu to cevcice, vec prilicno dugacke cevi, od kojih je jedna nepristupacna i znam da su svasta morali da poskidaju sa auta da bi nju izvadili, trajalo je dugo, ali se isplatilo (bila je puna garezi). Nista od delova i zaptivki ne treba pri tome menjati, koliko ja znam. I vrlo je bitno cime se cisti EGR, jer su razlicita hemijska sredstva potrebna za benzin i dizel. Tako se talog i garez od benzina ne moze ocistiti benzinom, vec se koriste sredstva na bazi acetona. Kod mene je koriscen sprej Wynn's petrol EGR 3 professional formula. Evo, 2 godine je proslo od toga i nikada vise nije palio zutu lampicu i ako auto vozim 90% po gradu, sve kratke relacije.
Mislim da je ovo treci put za 3 meseca da istu stvar pisem na ovom forumu, ima bar 5 otvorenih tema o EGR ventilu i samo se vrtimo u krug. I nikome od novih clanova ne pada napamet da prvo pretrazi forum, vec se odmah otvaraju nove teme i ako one vec postoje.

I da - ja sam od onih koji smatraju da je ekologija jedna od najbitnijih stvari na svetu i uveo bih proveru Euro normi izduvnih gasova na tehnickom pregledu, kao sto to radi sav normalan svet! Onda bih odrao ekoloskim taksama sve one koji su skinuli katalizator i blokirali EGR, jer ih je bas briga gde ce da im zivi potomstvo. Cak i u Americi je IN voziti Toyotu Prius ili druga hibridna vozila, ali ne zato sto je to dobar auto, vec sto svi gledaju sa postovanjem na vlasnike takvih vozila, kao na ljude sa visoko razvijenom drustvenom svescu i brigom za zivotnu okolinu. Onima koje, ipak, nije briga za izduvne gasove zelim sto vise voznje iza Wartburga i Trabanta ili bar nekog starog Golfa dizela, to je bas prijatno!
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže DUTJA ZPZapočeo temu

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #13 poslato: 10. Dec, 2013. 08:00 »
Vlado probaj ali ti drugarski ne preporucujem da sipas mesec dana gorivo ne knez petrolu koji je svuda oko nas,pa prvo vidi koliko ti se povecala potrosnja goriva a onda proveri egr. Ima dobrog goriva ali ne uvek i svuda,sto je na zapadu standard.

Послато са LT18i користећи Тапаток 2


Na mreži 2 Busy

Odg: PT: EGR, namena. Čistiti ili ukloniti?
« Odgovor #14 poslato: 10. Dec, 2013. 10:21 »
Ni sam više ne znam šta da radim.Otkrio sam da je katalizator skinuo prethodni vlasnik.Pitaću koliko je čišćenje i zbrojati 2 i 2.

Sent from my ST23i