Evo videh pa se javljam. Sta da kazem sta da slazem sad a da te ne rastuzim, tako ide ona pesma. Valja se malo nasaliti, ali opet da se izvinim unapred

Gledaj, potrosnja ulja na tim motorima od 2009 do 2013.godine je izrazena. Prvenstveno potice od dugih intervala zamene ulja, pisali smo dosta na forumu, svaki auto koji je servisiran na 30k km je imao problem kad tad. Ono sto pre svega treba videti i zbog cega najcesce dolazi do ozbiljnih problema je PCV ventil koji sluzi za recirkulaciju uljnih para iz kartera. U sebi ima odredjene dihtunge i membrane. On veoma cesto crkne na malim km, dosta je vw fabrika radila na izmeni tog ventila pa taj deo ima vise revizija, cesto i preko 5 novih revizionih brojeva. Kad on propadne moze da se odrazi na neravnomeran rad vozila ili na karbonizaciju ventila ili prvo na neravneran rad, a zatim to uzrokuje karbonizaciju. Moras poceti od njega, neka majstor proveri da li je ok, cesto se moze krenuti od vadjenja meraca ulja, ako motor ne menja zvuk on je sigurno problem. Stavljas drugi i samo iz originala, cena ide od 55 do 120 eura, zavisi koja je verzija. Drugo, svaki semering, dihtung motora mora biti u savrsenom stanju, ne sme nigde da curi ulje jer motor radi na principu vakuma. To su najosnovnije stvari, ako je sve ok proveriti turbinu, najbolje proveriti crevo koje ide od turba da li je masno, ako ima tragova ulja turbo nije u najboljem stanju i mora se skidati pa remontovati.
Opet, ta potrosnja na 3000km nije bas ni nenormalna, obzirom da ti motori imaju mnogo vece potrosnje. Probati i sa drugim uljem, par drugara koji su imali slicnu potrosnju tvojoj su presli na druga ulja, smanjili su potrosnju upola, ali moras pre toga sve proveriti, a najbitnije taj PCV ventil jer ako nije ispravan moze napraviti ozbiljnu havariju, karbonizaciju, pregorevanje ventila. Drugar koji je u CH kupio novog superb 2010.godine, na maloj km je imao potrosnju ulja, vec na prvom servisu je zamenjen PCV ventil i superb nema vise taj problem.
Krajnje resenje je zamena klipova i karika, ili stavljanje debljih karika na postojeci klip, ali se nadam da to neces morati da radis.
Nadam se da neces morati da se upustas u vece radove, nadji samo dobrog majstora koji je vec imao dodira sa tsi agregatom, neka dobro pregleda sve elemente, ako je sve ok, probaj drugo ulje i prati redovno.
Srecno, pozdrav!