Kasnim al ajd da kazem ,
Imam 2.0 TSI 200 konja varijantu
E ovako , prvo da razumemo sta je tu najveci problem , ljudi porede sa Dizelom kao sto si i sam naveo .
Ne moze se to porediti , rad motora na 2000 obrtaja , i onog koji vrti na 4000 obrtaja ne moze da se poredi .
Jer ovaj drugi motor duplo vise puta obrne cikluse svega , znaci duplo se vise trosi . Cista fizika nema tu dizel , benzin samo fizika .
Klip otisao gore dole duplo vise puta za istu kilometrazu , radilica odradila duplo vise , ventili se cimali duplo vise i brze .
I sta se desi ? Ljudi kazu aaa smece motor .
Bas suprotno , motor je fantastican , ali je Performance motor , ne milion kilometara motor kao u kamionu koji radi na 1000 obrtaja i samo se klacka i moze tako koliko hoces .
Ne nego je onako zabavan motor , sportski .
I nije za ljude koji Taksiraju , koji prelaze gomilu kilometara . Ne .
A za ljude kao ja 20-30K Km godisnje , to je fantastican motor .
Ocekuj 300 000Km da moze da predje pre nego je za prodaju , 400 000km ako ga bas dobro odrzavas .
Al pricam prave kilometraze , kao sto ovi Dizeli sto se prodaju po srbiji svi redovno imaju po 300-400K vec predjenih , i mogu jos 200 000.
Zbog toga sto se vrte na niskim obrtajima .
Benzinci ne mogu toliko , ali zbog ciste fizike ne zbog losih motora .
A sad neke specificnosti tog motora ,
Jesce ti ulje , zato sto su ti motori pravljeni sa Karikama male tenzije , za laksi rad motora , koje od starta trose ulje , a kasnije kad se malo isprljaju onda trose vise .
Ne obrisu svoj ulje sa klipa , pa ga sagori .
Takodje Vodjice Ventila i zaptivaci , oce da pustaju posle 150-200k , i tu malo ulja ude .
Takodje PVC ventil oce da ode i redovno malo ulja vrati na usis pa ga sagori , to jest uljne pare .
I to ti se sve nagomila i trosi , ocekuj bar litru na 2000km.
Ali nisu mnogo izbirljivi za ulja, mozes sipati ono najjeftinije, nece se buniti , niti ce reci hvala sto mu sipas neko skupo.
Samo menjaj redovno , i dosipaj.
Na motoru se cuje kad mu treba ulja , ja ne moram ni da gledam , znam cuje se bude gasniji i metalni zvuk i to je to .
Mozes raspakovati motor , zameniti karike , ocistiti ventile i sve sta se cisti .
Neces dobiti bog zna sta , sem mogucnosti da pregledas da nadjes ako nesto bas ne radi kako treba pa da
preventivno sprecis neki veci kvar .
Sto je pozeljno da se uradi .
Lanac menjaj na 200-300K kilometara , ne bi se sa tim igrao , ako pukne napravis stetu .
Izaslo me 700e menjanje lanca i svega ostalog sto tu ide , a idu 2 lanca i nekoliko kaisa , pumpi i sta vec .
Kad su hladni imaju grublji rad , jer se Vazduh u klipu nije na dovoljnoj temperaturi za potpuno sagorevanje .
A oni ne dodaju mnogo goriva da kompenzuju , nego stede , i onda imas manje snage i grublji rad , oce i da stuca
prvih 5-10 min.
Resenje , Prebacis u Sport i ti mu dodas gorivo gasom , i onda nema problema
Ali sta ces kosta .
Pored ovoga svega , svih ovih problema , ti TSI/TFSI motori su mi najdrazi motori .
I cena odrzavanja je niska , nema nista , samo menjaj ulje .
Meni jedino sto je bilo je Klapne na usisnoj grani , i kvar usisne grane , zamena 250e .
U 3 godine .
A ni to nije kvar koji je da nesto bude , ono ni ne znas da je kvar , dok nisam menjao lanac pa video , pa zamenio.
Znaci rade odlicno . Fantasticni motori , koji narvno nisu za Taksiste , niti ce te udarati po dzepu kao da si taksista ,
samo redovno odrzavanje .
I gledaj da uzmes kupljen u Srbiji , zbog originalne kilometraze .