Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Fabia 2015 - zamena Blues radia za Amundsen multimediju  (Pročitano 142 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži dulegolubTopic starter

Fabia 2015 - zamena Blues radia za Amundsen multimediju
« poslato: Mart 05, 2022, 02:16:55 pre podne »
Od kad sam kupio auto nekako me žuljao najosnovniji Blues radio ali se nisam ozbiljnije time bavio dok nisam došao u posed Swing+ radia. Swing+ se lepo uklapa ali je problem bio Component protection. Bilo je tu nekoliko varijanti da se on ukloni ali pošto sam želeo da imam aktiviran i Android auto a nisam naišao na pouzdanu informaciju da li to uopšte može sve u kompletu jer je Swing+ sa FL modela odustao sam od ove zamene. Nije mi igralo da imam radio koji je bolji od starog samo jer ima ekran a nijednu opciju više od osnovnog.

Kasnije u nekom momentu negde naletim da se neke multimedije mogu otključavati u kućnoj varijati. Vrlo sam se zainteresovao i čitao dosta o tome šta i kako. Imam bukmarkovano sigurno preko 50 linkova koje sam proučavao. Bilo je tu i uopštenih stvari ali mi je naviše pomoglo što je bilo nekoliko ljudi koji su već ovo uradili u svojim Fabiama i detaljno objasnili. Neke smernice sam pokupio i ovde na forumu jer je bilo pokušaj i kod nas.

Ne mogu da kažem da sam sve proračunao odmah do detalja ali jesam imao dobru sliku unapred šta bi trebalo i kako. Neke stvari sam odlučivao u hodu. Neke su nosile rizik ali sam bio spreman da probam.

U suštini morao sam kupiti ekran i glavnu jedinicu. Instalacija može da se prepravi odnosno da se doda šta fali ili da se kupi set koji se nakači na postojeću. GPS antenu imam neku spoljnu sa neke stare navigacije. Za početak to je to. Android auto ću kasnije rešavati.

Pošto se najlakše otključava Amundsen galvna jedinica a i takava je postojala kao opcija za Fabiu to uzimam kao neku bazu. Kao ekran odgovara i ekran sa Bolera koji nema NAV dugme i naravno ekran sa NAV dugmetom. Razlika je što se kod prvog u navigaciju ulazi kroz meni i u suštini to je jedan klik više a cena je drastično povoljnija. Naručujem sa ebay-a ekran za 36 funti sa šipingom. Najjeftiniji sa NAV dugmetom je bio 180 evra i bio je i neki šiping.

Za instalaciju se odlučujem da kupim sa Aliexpress-a set koji sadrži sve što treba plus mikrofon mada u momentu kad sam naručio nisam baš bio siguran da li je to to što mi odgovara. To me koštalo 40 evra i prilikom dostave 350 dinara dal za porez dal za carinu sad se ne sećam. Na kraju je ispalo da je manje više sve kako treba. A zašto manje više objasniću kasnije.

Centralnu jedinicu nalazim kod nas na oglasima. Odlazim sa pripremljenim kablovima i ekranom, probam i kupujem je za 10000 dinara.

Što se tiče otključavanja bio je potreban samo patch koji sam skinuo sa mibsolution.one sajta. Tu dolazi do izražaja to što se ovaj uređaj može otključati pečom preko memorijske kartice za razliku od nekih drugih za koje je potrebno otvarati uređaj i čitati neke čipove ili imati neki poseban adapter preko koga se pristupa centralnoj jedinici za šta ne bih imao ni znanja ni opreme.

Za fizičko ubacivanje ekrana je potrebno seći nešto plastike u tabli iza radia. Gledao sam da sečem što manje. Nije idealno fiksirano jer se ne gađaju osigurači ali pošto ne mrda niti škripi a i lako se vadi kada treba verovatno se neću dalje baviti time.

Da bi se centralna jedinica ubacila na mesto gde je fabrika predvidela potrebno je opet nešto seći. Pošto sam bio nestrpljiv da isprobam a set kablova mi je omogućio da centralnu jedinicu razvučem u kasetu za sada stoji tako. Tu je jedino potrebno iz postojeće instalacije dve žice, valjda za CAN BUS, izvući i povezati u set kablova sa Aliexpress-a.

Patch kojim je otklučan uređaj omogućuje da se koristi bilo koja memorijska kartica te ubacujem mape na neku koju imam i krećem sa korišćenjem.

U suštini sve je radilo ali za moje pojmove trebalo mu je dosta vremena da uhvati satelite. Dešavalo se ponekad i pošto uhvati satelite da ih izgubi pa se posle nekog vremena vrati. Prvo sam mislio da je loša antena jer je sa neke navigacije od pre sigurno deset godina i nema Fakra priključak pa je tu nekako štapom i kanapom povezana. Naručujem sa Aliexpress-a za 3 evra antenu sa Fakra konektorom (istu kakvu sam uzeo kada sam u prethodni auto ubacio multimediju i kakva mi je tad odlično radila) međutim ništa se nije promenilo. Ono što sam još primetio kroz korišćenje je da ako na kratko isključim multimediju pa je opet upalim ona uhvati više satelita ali ih brzo izgubi. Kao da sama sebi smeta kad je upaljena. Slična stvar je bila i sa klasičnom navigacijom koju imam od ranije ali mi je trebalo vremena da povežem da i ona slabo hvata satelite kad je multimedija uključena a čim je isključim i ona se povrati. Uz malo mozganja i povezivanja nekih stvari shvatim da je problem LVDS kabl iz kineskog kompleta koji povezuje centralnu jedinicu i ekran. Nije džabe kod jednog prodavca bio u ponudi i komplet sa kvalitetnijim tim kablom za više para. Obmotam ja njega dobro u alu foliju i izolir traku. Evo već četiri meseca od pet koliko je u kolima ukupno i nije nijednom izgubila satelite i brzo ih nalazi kad se kola upale.

Na kraju mi ostaje još da rešim i ono zbog čega sam i najviše ušao u ovu priču a to je da rešim Android auto odnosno USB pošto u ovakvoj konfiguraciji originalni kablovi ne stižu do centralne jedinice a pitanje je da li postojeći USB može da posluži. Tu je problem što ovaj sad u kolima dale samo 0.5 ampera struje a odgovarajući bi trebalo da daje 2 ampera. To bi trebalo da je još oko 40 evra troška. Neki Rus tvrdi da  njemu i ovaj postojeći može da radi sa Andoid autom. To sve još moram da ispitam.

Nemam mnogo fotografija i trudio sam se da budem kraći ali nije mi baš uspelo. Mogao sam još dosta u detelje i kataloške brojeve delova i...

Da ne bude samo suv tekst evo bar kako to izgleda u vozilu.

« Poslednja izmena: Mart 05, 2022, 02:25:22 pre podne dulegolub »
  • Vozi: Skoda Fabia 1.0 2015