Autor Tema: Start-Stop modul  (Pročitano 2649 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži AcoSk

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #15 poslato: 28. Jan, 2023. 16:30 »
Zanimljivo zaista. Mada meni ne smeta ni opcija preko menia za gasenje na O4 jer retko ugasim. Bas dobro radi, a i cuva dsg jer nije "na vagi" dok stojim na semaforu.
Vise steti drugim delovima (zamajcu itd.) to sto se gasi i pali motor nego da ga drzis u D na kocnici.
Tako da, u D ostaviti, osim kod duzeg stajanja. Kao sto napisa i @dixon

Van mreže fobia24

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #16 poslato: 28. Jan, 2023. 20:21 »
Mnogo manje steti start-stop od klasicnog paljenja nakon sto ugasis motor kljucem. Jer je ceo sistem usavrsen i motor je u pripravnosti da nastavi sa radom.

Na mreži AcoSk

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #17 poslato: 28. Jan, 2023. 21:09 »
Potpuno isto ti je paljenje kada palis kljucem i kada pali start&stop.
Nema tu sta da se usavrsi, mehanika je mehanika (ili fizika je fizika). Pricam o tome da samo zaustavljanje pa ponovno pokretanje motora steti u nekoj meri (skracuje vek pojedinih delova).

Van mreže fobia24

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #18 poslato: 28. Jan, 2023. 21:45 »
Pored robusnije konstrukcije delova koji su optereceniji stalnim paljenjem kod vozila sa start-stop sistemom, mislim i da su ventili u pripremnom polozaju za razliku od klasicnog paljenja. Ima i jedan tekst o toj prici, ali ne obuhvata sve sto sam cuo na tu temu. Svakako, kod paljenja na kljuc motor duze vergla.
https://www.mdautodelovi.rs/blog/start-stop-sistem-kako-radi-start-stop-sistem/

Van mreže hirurg

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #19 poslato: 28. Jan, 2023. 21:49 »
Start stop je belaj, sta drugo reci. Znaci habanje akumulatora anlasera alternatora itd. Cak su zbog te ekologije i da bi motori troaili manje snage na kompresor klime uvalili ovaj novi plin. Ne znam za Srbiju ali u Bosni dopuna preko 200E a stara verzija bila oko 20E
Citam da se taj novi plin mnogo brze hladi itd.... Katastrofa

A upitna je usteda motora na start stop pogotovo zimi... Kad je potrošnja sama po sebi povecana zbog mnogo faktora.
  • Vozi: Skoda Karoq Style Plus 1.6TDI 2020

Na mreži AcoSk

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #20 poslato: 28. Jan, 2023. 21:53 »
Kako to mogu ventili da budu u pripremnom polozaju ili bilo kod drugom polozaju?
Kako god, fizika je fizika, samo to zaustavljanje okretanja pa ponovno pokretanje je losa prica. Nema tu nikakve pripreme koja moze da zaobidje fiziku.

Start&stop i DPF su dve najvece gluposti ikada u autoindustriji. Nijedna ne doprinosi ekologiji (ili bar ne toliko koliko "se prica").

Upropastismo ovu temu o korisnoj spravici. Evo necu vise.

@hirurg, ispusti se taj skupi gas i napuni tim od 20e i to je to. To skoro svi rade (ili bar oni sto znaju).

Van mreže hirurg

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #21 poslato: 28. Jan, 2023. 21:55 »
Pored robusnije konstrukcije delova koji su optereceniji stalnim paljenjem kod vozila sa start-stop sistemom, mislim i da su ventili u pripremnom polozaju za razliku od klasicnog paljenja. Ima i jedan tekst o toj prici, ali ne obuhvata sve sto sam cuo na tu temu. Svakako, kod paljenja na kljuc motor duze vergla.
https://www.mdautodelovi.rs/blog/start-stop-sistem-kako-radi-start-stop-sistem/
Mislim da su velika habanja paljenja motora svakih malo... Sigurno
  • Vozi: Skoda Karoq Style Plus 1.6TDI 2020

Na mreži BingodaltonZapočeo temu

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #22 poslato: 28. Jan, 2023. 22:30 »
Dixon rekao.
Menjac je raskacen, mizerno drzi, sem ako kocnicu ne drzis blago, onda tek figne obrtaje.
Ali tu moze pomoci auto hold i pri njemu deluje da popusti pritisak menjaca jos vise, a ne zamaras nogu kocnicom.

Nije to torque converter, bas na 402 trkama vidim kako se na bmw-u otima, vrti zadnje tockove, reakciona vremena su najbolja sa takvim automatskim menjacem, da manuelac sad ne pominjem.
A dsg-u iako imam tcu stage 1 treba vremena nakon pustanja kocnice da pusti jedno kvacilo i da krene. Bas ga moras ubosti, a i namestiti se za dobro reakciono vreme.

Po mom misljenju, mnooogo manje stete je stajati u D na semaforu, nego da ti pali gasi auto.

Toliko sam se brzo navikao, i zaboravio sam da sam pre uvek gasio taj sistem. Danas se setio, pa sve gledam da je ugasen i koliko brzo to odradi nakon paljenja.

Na mreži BingodaltonZapočeo temu

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #23 poslato: 29. Jan, 2023. 09:46 »
Kako to mogu ventili da budu u pripremnom polozaju ili bilo kod drugom polozaju?
Kako god, fizika je fizika, samo to zaustavljanje okretanja pa ponovno pokretanje je losa prica. Nema tu nikakve pripreme koja moze da zaobidje fiziku.

Start&stop i DPF su dve najvece gluposti ikada u autoindustriji. Nijedna ne doprinosi ekologiji (ili bar ne toliko koliko "se prica").

Upropastismo ovu temu o korisnoj spravici. Evo necu vise.

@hirurg, ispusti se taj skupi gas i napuni tim od 20e i to je to. To skoro svi rade (ili bar oni sto znaju).
Za klimu. Obavezno onom kome prodajes auto napomeni da si zamenio freon tim drugim.
Ja sam svoj dopunio, 6000 = 100gr, falilo 306gr od 430 (ili 420), a radila je dobro.
Nisam mislio da ce bas toliko faliti :( a hteo sam da ostanem po fabrici.

Van mreže hirurg

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #24 poslato: 29. Jan, 2023. 09:59 »
Zar može da se stavi onaj stari plin?
  • Vozi: Skoda Karoq Style Plus 1.6TDI 2020

Na mreži AcoSk

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #25 poslato: 29. Jan, 2023. 10:21 »
@Bingodalton, nisam jos uvek sebi dirao ovaj "skupi" freon, nije imalo potrebe, hladi lepo.
Ali provereno znam da i sa jeftinijim freonom radi sve full, samo ne sme da se mesa (kao sto kazes).

Na mreži BingodaltonZapočeo temu

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #26 poslato: 29. Jan, 2023. 10:34 »
Da, rekao mi majstor moze, nego nisam hteo to da radim. Mada, kad me soknulo 18.000, pomislio sam da sam trebao.
U sustini taj novi brze hladi.
Nadalje samo ne treba mesati.

Na mreži wkobre

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #27 poslato: 29. Jan, 2023. 11:45 »
Čuo sam (ne od majstora) da ubacivanje "starog" freona R134A, umesto tog "novog" R1234YF na duže staze može da ošteti kompresor. Stvar je u tome što nije sam gas drugačiji, već i to ulje koje se meša radi podmazivanja. Definitivno može da radi zamenom, ali ne zna se koliko dugo. A napravili su čitav cirkus oko toga samo da bi stvorili gas koji nekoliko puta manje zagađuje okolinu, dok je za samu proizvodnju potrebno opet nekoliko puta više zagaditi istu. Pritom taj gas je za razliku od "starog" zapaljiv što je takođe zanimljivo. I na kraju, za nas vozače najgori deo što forsiraju priču da se treba dopunjavati svake 2 godine, a sa cenom su upoznati svi ovde  :)
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže Super 20

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #28 poslato: 29. Jan, 2023. 23:06 »
Tema je start-stop modul a naveliko se prica za freon za klimu :))) Hajde kada smo kod teme audi, da pitam od koje godiste skode imaju novi odnosno stari freon u klimi?
  • Vozi: Superb

Na mreži wkobre

Odg: Start-Stop modul
« Odgovor #29 poslato: 29. Jan, 2023. 23:50 »
2016/2017 kreće R1234YF.

Edit: neko bi zaista mogao ovo da prebaci u novu temu
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K



Pretraga foruma [Google]