Evo ukratko da vam prenesem iznenadnu kratku test vožnju najnovije octavie 3.
Zvoni mobitel..kolega zove..izađi trebam uslugu..rekoh nije bad..ali 22 i 15 je?..kad ono imaš šta vidjeti pred kućom.
Octavia 3 je stvarno vizuelno vidljivo puno veči komad auta od prijašnje O2 FL..i stvarno je pojava na cesti.
Ukratko..boja bijela,ambiente oprema..pod haubom 1.6 tdi 105ks/250nm.
Sam ulazak..makar i low seriji opreme što se tiče opreme da se naslutiti da su osjetna i vidljiva poboljšanja več u samim sjedalima..koja imaju odlično bočno držanje i makar je tkanina..takva kakva je(nije baš nešto) sjedenje je vrlo udobno i zadovoljavajuće. Možda su malo sjedala tvrda..ali nova su.
Kokpit standardan..več viđen.. bez maxi dota..ali sa sasvim dovoljnim podacima sa BC-a. Radio swing..vidljivo novo stanje u dizajnu..a i u ulazu za npr SD karticu na sredini. Zvuk samo na prednjim vratima..dovoljan..ništa spektakularno..ugodan.
Auto je ima polu automatsku klimu..poznatu iz O2 FL..koja odlično obavlja svoj posao.Naprijed još dodatna aux utičnica i usb..mislim. Naslon za ruke standardan..sa tom tkaninom..koja baš nije ostavila neki utisak na mene. Volan u koži..osjetan i dovoljno debeo.
E sad prostor iza..za zadnje putnike je stvarno OGROMAN..i vide se gabariti koji su narasli u međuosovinskom razmaku..a i u širinu. Dojam kvari ogroman središnji greben na kojem su otvori ventilacije i pepeljara.U stražnjim vratima nisam baš siguran da stane boca od pola litre kako se to inače navodi. Ali uglavnom..tri odrasle osobe mogu bez problema stati i voziti se i na duže pruge. Jedino će ovaj na sredini sjediti neudobnije jer se osjeti da je sredina..tvrđa i ne prati baš formu tijela..kao što to čine bočne sjedalice na zadnjoj klupi. Uostalom..tako je skoro u svim automobilima (osim u Superbu nisam imao taj dojam)
I iznutra kad pogledate prema van..vidi se da su gabariti osjtno veči nego kod npr O2 FL modela..a da ne spominjem O2 ili O1.
E sad motor..i ovjes..posebna priča.
Več poznat odprije..buka tj izolacija..stvarno vrhunska..a i cijeli auto mi je nevjerojatno udoban. Uopće se ne osjeti ta standardna VAG tvrdoća ni preko prelaska preko ležečih policajaca a ni kad smo pogodili tu i tamo neku rupu i vozili jedno vrijeme po pruzi. Sjedio sam i naprijed a i odostraga. Ugl same pohvale na ovjes,izolaciju..ali na motor imam jednu ogromnu zamjerku.
1.6 tdi od 105ks i 250nm je stvarno sasvim dostatan za octaviu koja je lakša od predhodnice.I fino povuće iz niskih okretaja..nije bučan ni kad se razvrti..potrošnja je ustvarno umjerena
ALI TAJ START/STOP SISTEM JE KATASTROFA..i stvarno živcira
Znači..dolazite na semafor..kočite motorom i brenzom..stajete.Izbacite iz brzine..i čim pustite kvačilo (auto u leru)..motor se UGASI. Naravno svi potrošači ostaju raditi (svjetla,klima,radio,grijač zadnjeg stakla,brisači itd)
pali se svjetlo na semaforu..STIŠČETE kvačilo i prije nego ubacite u brzinu..motor se pali.Osjeti se ..ko lagano vibrianje. TO zna dosta živcirat ako imate kratke rute od semafora do semafora..a po mojoj nekoj logici..koliko je dobro za kao potrošnju i ekologiju...toliko NIJE dobro za akumulator,DPF,alternator..nemaš kontrolu da želiš krenut kad TI hoćeš ako je potreba..nego moraš pričekat da se "mali" zapali
Normalno da smo odmah doskočili pameti od auta.Jedna je da držiš stisnuto kvačilo i auto je u brzini ili nije ..nebitno (opet nije dobro za kuplung bez obzira na 4 genraciju haldex spojke) Druga je da otkopčaš pojas od vozača
(makar nam se i onda na parkingu ugasil..pa smo morali ga ručno zapalit..pomoću ključa--kaže kolega po prvi puta??)
Ai uglavnom..po meni jedan veliki minus..je taj start/stop sistem..s kojim je opremljena ..ta dizelska varijanta..a mislim da i 2.0 tdi to ima. (*ebo ih zeleni
) nisam siguran..ali evo..kad sam probal..nikad ne bi kupio auto sa tim start/stop sistemom. Pa nek troši i 2L na 100km. Izmjena akumulatora,anlasera..kvačila i ostalih elemenata koji trpe tu visoku exploataciju i korištenje pali/gasi.Kada dođe vrijeme za izmjenu..sa svojom cijenom u izmjeni će pojest tu uštedu na gorivu.
Ugl..slika i night photosutinga nažalost nema..makar smo otišli na jedan jako osvjetljeni parking..jer se taman kad smo stali..spustila kiša ko i kabla.
evo ukratko u tih 15minuta vožnje
i jedna sitnica..svjetla na zadnjim sjedalima..smještena isto ko u Rapidu (kao dva mini zasebna reflektora) pale se jedino ako ih RUČNO upališ dok sjediš iza.
Prilikom otvaranja vrata (bilo kojih)..pale se samo ona u prednjem dijelu.Malo mi je to bez-vez.