Autor Tema: Zašto je promenjen viskozitet?  (Pročitano 1436 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže nemiloseZapočeo temu

Zašto je promenjen viskozitet?
« poslato: 12. Jul, 2023. 07:54 »
Nakon što sam kupio Škodu, na prvom i drugom servisu je sipano ulje Castrol EDGE Professional LongLife III 5W30. Međutim, sada na trećem servisu je to bilo Castrol EDGE Professional LongLife IV 0W20. To sam video tek kod kuće, pa ih nisam pitao. Zna li neko zašto je promenjen viskozitet?
  • Vozi: Škoda Superb III FL Ambition+ 1.5 TSI MT6

Na mreži wkobre

Odg: Zašto je promenjen viskozitet?
« Odgovor #1 poslato: 12. Jul, 2023. 08:53 »
Sa tim uljem inače napušta fabriku, sada je to nova preporuka, a može se nastaviti sa 5w30.

Edit: 0w20 bi trebalo nešto malo da pomogne što se potrošnje tiče. E sad ne znam koja je razlika u ceni, čini mi se da je to ulje nešto i skuplje.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži AcoSk

Odg: Zašto je promenjen viskozitet?
« Odgovor #2 poslato: 12. Jul, 2023. 22:36 »
U sve novije (od neke 2018.god) pa i 1.5TSI se sipa 0w-20 (508.00, 509.00), ne znam kako su ti do sada supali 5w-30.
Nisam siguran da ijedno 5w-30 ispunjava gore pomenute standarde.

Na mreži wkobre

Odg: Zašto je promenjen viskozitet?
« Odgovor #3 poslato: 13. Jul, 2023. 18:54 »
Mislim da ne ispunjava.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Odg: Zašto je promenjen viskozitet?
« Odgovor #4 poslato: 27. Avg, 2024. 02:03 »
I kako stojimo sa onim pričama kako "retko ulje ne valja", "ne podmazuje...bla, bla"

0W-20 je skoro kao voda, šta ćemo sa tom činjenicom?

Zašto se prešlona njega, da li su ti motori urađeni sa manjim tolerancijama pa to može/poželjno je, ili je i to samo još jedan od načina udovoljavanjima ekologa kako bi se maksimalno smanjili otpori kretanja u motoru, dobila manj potrošnja, a za zdravlje/održavanje/vek motora - koga briga?

Jel tako - ili nije tako? :)
  • Vozi: Superb 2.0TFSI STYLE Plus DSG7 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP

Van mreže hirurg

Odg: Zašto je promenjen viskozitet?
« Odgovor #5 poslato: 27. Avg, 2024. 08:53 »
Nema to veze sa otporom motora vec sa otpadnim uljima koje se u dosta zemalja ne preradjuje opet vec zavrsi na livadi kanalizaciji ili pecima za grijanje. Ekolozi jebu kevu na svakom koraku.

Odg: Zašto je promenjen viskozitet?
« Odgovor #6 poslato: 27. Avg, 2024. 11:32 »
Jasno je to za ekologe, to znamo, ali stvarno se postavlja pitanje kako to odjednom toliko retko ulje "odlično podmazuje" - a do juče je bilo "No No", pa bih zamolio Stalkera da malo pojasni ima li smisla da se i za te najnovije motore koristi npr. Castrol 5W-30?

Sigurno će auto malo slabije ići i potrošnja će biti malo veća, ali vredi li?

Inače, moj auto je održavan jedno vreme u Autočačku gde mu je isprva dok je bio nov stavljano upravo to staro Castrol 5W-30, a poslednjih par puta drugi, takođe ovlašćen servis, sipao je pomenuti Shell 0W-20, iz buradi naravno.

Zašto ta razlika i ko je u pravu?
  • Vozi: Superb 2.0TFSI STYLE Plus DSG7 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP

Van mreže hirurg

Odg: Zašto je promenjen viskozitet?
« Odgovor #7 poslato: 27. Avg, 2024. 11:41 »
Jede li to novo ulje motor?