Autor Tema: Dvotockasi  (Pročitano 3183 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže fobia24Započeo temu

Dvotockasi
« poslato: 08. Avg, 2023. 16:37 »
Juce preuzeo novu igracku Piaggio Medly 125ccm. Posto sam odvozao 6 casova i to je dovoljno da se dobije A1 kod u Sloveniji, trazio sam nesto da imam umesto auta za relaciju do posla i nazad 50km magistrale. Budzet je bio ispod 4000e. Ovaj je 3890e, registracija sa tablicom jos 69e.

Van mreže DJM

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #1 poslato: 08. Avg, 2023. 22:02 »
lijep ti je skuter a novo kao novo , sretno ga ti vozio , mada ja da sam birao novi najzadnja odluka bi mi bila da kupim PIAGGIO grupaciju , a prvo biranje bi bilo KYMCO ili SYM aludirajuću na kvalitet skutera i dugotrajnost , recimo u ovoj kategoriji 125 moja odluka bi bila SYM 125 ADX,
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #2 poslato: 09. Avg, 2023. 06:28 »
Hvala. Sym sam gledao i lepsi mi je bio ali sam odlucio da uzmem evropski brend najvise zbog servisnog intervala koji je kod Sym bio prvi servis na 300 a posle na 3000km. Kad sam pitao zasto tako uvoznik mi je rekao da su osetljivi. Dakle, uradim vise od 3 servisa na Sym u odnosu na Piaggio. Drugo, posta Italije, Srbije, Slovenije vozi Piaggio a ne tajlandske ili kineske. Za kineske ne bih hteo ni da isprobavam jer sam cuo dosta loseg sto mi je potvrdilo predrasude. I jos je Piaggio imao najbolju ponudu za 11kw skuter, dok je konkurencija imala nesto preko 9kw za te pare.
Pre nesto vise od 10g sam u Bg kupio nov Kimcho skuter od 50ccm i nisam bio zadovoljan kvalitetom. Imao je dosta fejlova i prodao sam ga posle god dana. Od tada nisam ni razmatrao vise taj brend i kod Sym-a sam samo zato imao tu predrasudu jer je tajlandski.

Van mreže DJM

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #3 poslato: 09. Avg, 2023. 08:00 »
Kymco i Sym nisu kinezi ni tajlanđani nego su sa Taiwana, pa ako tamo prave čipove za sve kompjutere u svijetu , onda znaju napraviti i motore i skutere, u prilog tome Kymco pravi 3 agregata za BMW motocikle i za Kawasaki 2 agregata, Sym radi za većinu Peugeot skutera agregate koji se ugrađuju u te skutere i motore , tako da pričati o kvalitetu koji oni prave je suvišno , e sad drugi parametar na kojim ja temeljim kvalitet je tržište i ono šta kažu kupci i sad kad otvorim podatak  kako stoji tržište u onim zemljama kojima je skuter način života i nasušna potreba a to su baš spomenuta Italija koja je matična zemlja Piaggio grupacije u njoj je njihov proizvod piaggio tek na 5 mjestu , a prva četiri su honda kymco yamaha i sym ja mislim da je to najbolji pokazatelj kvaliteta , isti redoslijed najprodavanijih skutera je i Francuskoj , Španiji , Grčkoj zemljama koje imaju najveći broj skutera u Evropi.
Sa kvalitetom kineza se slažem to je ipak poluproizvod koji nije ni blizu ikakvog kvalitea , ali ono što kažu koliko para toliko muzike, sad prvi put čujem za negativna iskustva sa kymco od 50 kubika ja ih imam nekoliko u u okruzenju mojih prijatelja koji voze oni i njihovi ukućani i to su sve modeli iz 2006-2008 i do sada su presli oko 30ak hiljada i bez ikakvog kvara osim redovnog odrzavanja , ali da napomenem radi se o 50 ccm sa 4 takta , a slozio bih se da se modeli sa 2 takta problematicni i kvarljivi to znam jer vozim dvotočkaše i održavam od davne 1987god , i za 2 takta mogu samo reći to je nužno zlo koje se vozi a u to nespadaju prosti stari tomosi 2 taktne masine.
Sa Piaggio grupacijom po pitanju odrzavanja imam iskustvo da je to loš proizvod pogotovu zadnjih godina kada su svu proizvodnju mehanike i drugih elektronskih sklopova preselili u Kinu tu je i pao nivo kvaliteta , nekoliko primjera na beverly 350 starih 4-5 godina i sa manje od 10k kilometara glavni kocioni cilindar propadne totalno pa opravke nema samo novi , otkazivaje pumpe za vodu-curenje vode modeli 350 i 300 kao i otkazivanje pumpi za benzin i injektora ovo moje iskustvo u radu mi govori da to nije kvalitetan proizvod ni blizu japanaca i Taiwanaca.

Ono kad bi sad gledali u 125 ccm sta je najkvalitetnije  to bi bila neprikosnoveno HONDA SH 125i , to je skuter koji sam svojim očima gledao da je u službi dostave hrane uspio da pređe preko 90.000 kilometara a da motor niko nije otvorio.

No dobro imas nov skuter i sto je najvaznije imas ABS na njemu sto je od neprocijenjive sigurnosti i stvar must have, malo nevolem taj hladnjak koji se nalazi sa strane nije mu bas najbolja pozicija za hlađenje ali sta je tu je , nadam se da će te dobro sluziti i da te nece snaci piaggio-vi nedostaci , uostalom ti živiš i radiš u Sloveniji bar je tamo lako prodati zamijeniti skuter u svakom momentu i uzeti drugi
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže DJM

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #4 poslato: 09. Avg, 2023. 09:03 »
najvise zbog servisnog intervala koji je kod Sym bio prvi servis na 300 a posle na 3000km. Kad sam pitao zasto tako uvoznik mi je rekao da su osetljivi. Dakle, uradim vise od 3 servisa na Sym u odnosu na Piaggio
E ovo po pitanju ulja i servisa , taj prodavac je klasični teletabis čuj osjetljivi koja je to neznalica, a o čemu se radi kod intervala naime kod SYM 125 nema uljnog filetra nego ima sitna fina čelična mrežica koja je separator uljnih nečistoća umjesto filtera i zato je prvo ulje na 300 km pa sledeće na 1000, a onda dalje po servisnom intervalu , mada bi ja lično zanemario interval i mijenjao ulje na svakih 1500km ako su pretezno kratke relacije ili na 2000 maximum ako ima i mjesovite voznje uostalom tu ide od 0,8 do max 1 lit ulja sto nije neki trosak a pogotovu za skutere ne trebaju posebna ulja koja idu u motocikle motore a to su ulja koja sadrže aditive za lamele i kvačilo i mijenjač koju su kod motocikla jedan sklop i jedno ulje pa im iz tog razloga trebaju posebo aditivirana ulja , a kod skuter to nije slučaj u njega je CVT varijatori remen umjesto mijenjača pa iz tog razloga može da koristi i obična automobilska polusintetička ulja 10W-30ili10W-40 tako da skratim po pitanju koštanja tih učestalih servisa u periodu razrađivanja i češće promijene ulja nije neki trošak a to možeš i sam da uradiš .

Po pitanju tvog Piaggio Medley 125 on ima filter za ulje i moj savjet bi ti bio da to prvo ulje promijeniš OBAVEZNO zajedno sa uljnim filterom na 1000km bez obzira sta ti priučeni prodavci pričaju , pa onda kasnije svake 3000 , a vjerovatno nećeš više ni navozati za godinu dana od 3000 kad bi ga zbog starosti ionako trebao mijenjati , e sad ovaj filter diže malo troškove održavanja , a što se tiče ulja ne znam koje tebi tačno ide u motor pošto je piaggio bio nedosledan pa je  od modela do modela specifikaovao različita i tu se najbolje vidi da je lutao u razvoju agregata a to su ulja od 5w-30 5w-40 , 10w-40 pa čak za 350 agregate 15w-50 , pošto je ovo najnoviji euro5 model vidi u knjižici šta kažu koje ulje pa kupiš filter ulja i 1 litar ulja i promijeniš sam to je 30 minutni posao.
I pomanje gasa barem prvih 300 kilometara nemoj preko pola da se to razradi i nalegne kako treba najbolje bi ga bilo razraditi na malo duže relacije nisu mu baš gradske kratke ture stani pođi dobre za razradu.
 
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #5 poslato: 09. Avg, 2023. 09:49 »
Друже @DJM, бежим од двоточкаша ко ђаво од крста, али после овакве анализе и искустава дође ми да га купим макар стајао у гаражи!  :bravo:
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Van mreže DJM

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #6 poslato: 09. Avg, 2023. 14:36 »
Друже @DJM, бежим од двоточкаша ко ђаво од крста, али после овакве анализе и искустава дође ми да га купим макар стајао у гаражи!  :bravo:
hvala hvala

Ma to je tokom ljeta postala nasušna potreba za doći od A do B zbog neviđenih gužva i problema sa parkingom , nego mi još koliko znam imamo zastarjeli zakon u odnosu na cijelu Evropu gdje se 125ccm do 11KW snage može voziti sa B kategorijom , nadam se da će ovaj novi zakon što ide ovo popraviti , inače ta kubikaža je za čistu korist i za obavit posao , oni su tu do 90km/h u maksimumu tako da sve i da hoćeš nemožeš ući u problem da ga stiskaš i gasaš jer je dovoljno mali da nemože
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #7 poslato: 09. Avg, 2023. 15:40 »
U skutere se ne razumem kao u automobile jer me nisu zanimali i zato sam gledao samo ove faktore osnovne. Redovne seevise moram raditi u servisu zbog garancije. Jedino ako skracujem sam servisne intervale na ispod 10.000km sto je po Piaggio planu, a verovatno ih hocu prepoloviti, to mogu izvan ovlascenog dilera. Da sam ga kupio na pocetku leta mesecno bih verovatno pravio 1000km medjugradske voznje i zato bih na 5000km a ne na 3000km. Npr postini Piaggio Liberty se odrzavaju na 5000km, ali uslovi rada kreni-stani i 6 sati rada dnevno svaki radni dan zimi i leti a ne predju po danu vise od 30km. Posle 4-5g se prodaju sa 20-30000km. To je tek smrt, ali opet rade. Ja cu npr da predjem tih 50km dnevno iz dve voznje po 30min.
Sto kazes moj kum je u februaru uzeo novog Piaggio Beverly 300 i vec mu nesto zveci iz motora izmedju 4 i 5000 obrtaja. Danas je sve postalo jeftino. Meni u saobracajnoj stoji zemlja porekla Vietnam a ne Ita.

Van mreže ivanovitzz

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #8 poslato: 09. Avg, 2023. 17:46 »
hvala hvala

Ma to je tokom ljeta postala nasušna potreba za doći od A do B zbog neviđenih gužva i problema sa parkingom , nego mi još koliko znam imamo zastarjeli zakon u odnosu na cijelu Evropu gdje se 125ccm do 11KW snage može voziti sa B kategorijom , nadam se da će ovaj novi zakon što ide ovo popraviti , inače ta kubikaža je za čistu korist i za obavit posao , oni su tu do 90km/h u maksimumu tako da sve i da hoćeš nemožeš ući u problem da ga stiskaš i gasaš jer je dovoljno mali da nemože

Ne bih ja potcenjivao 125ccm, jer se ozbiljni motori sa tom kubikažom poput Aprilie rs, Honde cbr, Yamahe i ostalih vrte na 10000rpm i lagano idu do 120 km/h, a bez restriktora i do 160.

A što se tiče zakona (Srbija) potpuno se slažem da su nazadni. Daću mali primer da sa AM, B i C kategorijom, i sa vozačkim stažom od 20 god, morate nositi 2 god. Probnu dozvolu za A kategoriju. Nema naznaka da će se to promeniti sa novim najavljenim zakonom.
  • Vozi: 1.8T 4x4

Van mreže DJM

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #9 poslato: 09. Avg, 2023. 18:57 »
Da postoje te nabrijane cvaje od 125, ali to su već motori nisu skuteri , ja sam mislio na skutere gdje si pravi gospodin upališ ga i on dalje CVT šalta sam i divota.
E to mi nije jasno toliko nekih novina najavljeno u novom zakonu , a ovo bi baš bilo boom i smanjilo bi guzve i na ulicama i na parkingu i ljudima ustedilo pare i vreme i ono ništa , jer 50ccm je za Beograd i većinu gradova malo jer imalo veća uzbrdica nema te nigdje i plus  restriktor brzine na koliko ono 47km/h ugrožavaš saobracaj i po ravnom pa bi zato 125 bila prava mera i cak prevoz za dvoje
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #10 poslato: 09. Avg, 2023. 22:01 »
Jel si siguran da i 125ccm imaju blokadu? Ja sam pitao prodavca za blokadu i kaze mi 125 nema ni jedan blokadu jer nije zakonski ogranicena brzina vec idu koliko idu, dok samo 50ccm ima blokadu jer je to zakonom odredjeno. I kod 50ccm osetim da stane, a moze jos, dok se 125 muci dugo da dostigne npr maks 110. Vidi se da ne moze vise.

Van mreže DJM

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #11 poslato: 09. Avg, 2023. 23:23 »
Pa naravno da 125 cm³ nema nikakvu , blokadu niti sam je uopšte spomenuo u kontekstu 125cm³, blokada se logično ai spomenuo sam da je na 50cm³ , tako da ne brini tu nema ograničenja.
 Inače ne cepaj ga novog , ali za skuter od 125cm³ to je brzina 100-110 u fabrickoj postavki , može da se izvuče više promijenom varijatora ali to je uzaldno bacanje novca , jeftinije je kupit onda 150 ili 200cm³
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži Ljuba

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #12 poslato: 10. Avg, 2023. 08:38 »
Aj da ja stanem u odbranu "brace" kineza kad niko nece  :))
Davne 2007 na sajmu automobila sam kupio nov skuter. Krstio sam ga Đinki, jer je originalan naziv cisto lomljenje jezika (Quingqui). Ideja je bila kupovina za potrebe voznje po gradu, nek izdrzi i 10kkm bice dobro. Međutim, meni se Đinki dobro pokazao. Ima 4t motor, koji sam na 15kkm pojacao na 80ccm jer su se, naravno, apetiti povecali. Klip i cilindar od 50ccm su bili i dalje u odlicnom stanju, cuvam ih negde u garazi ako zatrebaju. Sad je na satu nekih 30kkm i dalje lepo pali i ide. Od ulaganja nisam imao nista sem redovnih stvari, zamene ulja, jedan varijator, par pogonskih kaiseva i jedanput anlaser (za koji sam naknadno nabavio cetkice tako da ga imam sad u rezervi). Sto se tice mehanike i ono malo elektrike sto ima delovi su univerzalni vezano za tip GY6, tako da ih nije problem naci. I da, upisao sam se na listu onih koji su pali sa motora, posto se motoristi dele na one koji su pali i koji ce tek da padnu 😄. Srdacan pozdrav.
  • Vozi: Fabia 2

Van mreže DJM

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #13 poslato: 10. Avg, 2023. 13:50 »
To je najuspješniji agregat do 50 ccm mislim na GY6 504T , i jedini od malih motora koji ima tradiciju 70 godina u neizmjenjenom obliku mehanički , prvi put sklopljen u KYMCO tvornici u Taiwanu mada se tada nije zvao kymco nego honda pošto je to do prije 20-ak godina bio hondin pogon a onda su se oslobodili i od tada razvijaju i prave sami.
Moze kinez da se potrefi da bude kvalitet jer cilindar je sivi liv i ako je to imalo precizno razbuseno i stvaljen kvalitetan klip to traje jer to je 4 takta , pogotovu ti stariji kinezi , a ovi novi to bas i nije kvalitet niti zavrsna obrada , e sad kinezu fali u odnosu na brendove ciklistioka  , suspenzija i najvise dobra kočnica najvažnija stvar na motoru-skuteru koliko god sve bilo top ,sve to treba adekvatno i kvalitetno brzo zakočiti to su te stvari koje razlikuju kineza od brand-a, i uglavnom veći i širi točkovi
Koliko je to uspjesna konstrukcija GY6 sa prinudno hlađenim zrakom kasnije su nastale varijante na osnovi GY6 varijante od 125 i 150 kubika
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Dvotockasi
« Odgovor #14 poslato: 10. Avg, 2023. 15:05 »
U autoskoli gde sam odvozao 6 casova za A1 su mi rekli da se ne zeznem da kupim kineski skuter jer su oni imali seriju kineskih sa kojima je bilo stalno problema i prodali ih posle godinu dana neplanirano da bi kupili honde. A i ja imam lose iskustvo sa Xiomi telefonima i generalno kineskom robom. Vidim i navala sada kineskih automobila u celom svetu jer su jeftini.