Autor Tema: Dilema  (Pročitano 9184 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #30 poslato: 03. Okt, 2023. 09:26 »
Да ли ће уопште бити нафте до тада?  :))
Pa od čega će Arapi da plaćaju fudbalere po 300 miliona ako ne bude?  =)) =))
Mora i ta sirotinja da se namiri....hleba i igara  ;)
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži MareskaZapočeo temu

Odg: Dilema
« Odgovor #31 poslato: 03. Okt, 2023. 10:33 »
Nije me mrzelo da bacim pogled, pronašao sam sledeće ponude za nov dizel: Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Mini, Peugeot, Renault, Volvo. I Nemci  :)
Gledao sam prodaju u EU.
Ali ajde sve i da nema ni jedan, da se vratimo na temu. S obzirom da ćeš koristiti za taksi, verujem dok dođe do prodaje, na koje god gorivo da se odlučiš, trebalo bi da se auto do tada isplatio ili barem da se živelo od njega zar ne? Jesi li uzimao u obzir hibride ili full električni? Vidim po gradu da ima Tesli na taksiju. Da li u tom slučaju idu subvencije za taksi plus one za hibrid/elektriku?
Vecina tih brendova vrv cisti lager,kod nas ih pola nema u ponudi dizela,nema sabiranja subvencija ako na to mislis. Tesle koje vidjas su kupljene polovne i ostala električna vozila.
  • Vozi: Superb

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #32 poslato: 03. Okt, 2023. 10:42 »
Ово са Теслама је занимљиво.
Знаш ли колико су старе те Тесле што су их узели половне, и колико су плаћене?
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Van mreže wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #33 poslato: 03. Okt, 2023. 12:23 »
Sad sam pogledao (ignorišem one sa po 400.000km kojih ima mnogo), najjeftinije ide od 20.000e sa nekih 175k na satu. I lupiću jedno 2-3000 dok se prebaci na naše table. Međutim kakvo je stanje tih baterija (pod uslovom da je sve ostalo ok) i koliko je zamena ne znam. Video sam u Britaniji da ima firma koja radi remont i dosta je jeftinije. Verovatno će se takve firme otvarati svuda u budućnosti.
Ne znam @Mareska , najbolje onda kao što je predloženo u nekom predhodnom postu, lepo baci sve računice na papir pa vidi kako ispada najbolja matematika po tebe.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži MareskaZapočeo temu

Odg: Dilema
« Odgovor #34 poslato: 03. Okt, 2023. 12:27 »
Definitivno ako se gleda matematički na strani 2.0tdi vozi se 3god i proda,ali opet ponavljam ako se pogleda u budućnost....hm..
  • Vozi: Superb


Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #35 poslato: 03. Okt, 2023. 12:36 »
Питао сам око старости Тесла јер колико знам њима је неких осам година век трајања батерија, а испратио сам поступак једног Финца који је узео половну Теслу, мислим да је била нека од ових јефтинијих модела, била је 2-3 године стара (2013. годиште) и у осмој години му "умрела" батерија. Оде Финац у сервис, затражи информацију о цени замене батерије, и кад је добио цифру од 22.000 евра није веровао, а када се уверио да је заиста тако, баја дигне Теслу у ваздух.
Тако да, и ако се појаве фирме за репарацију батерија, да ли ће то бити прихватљиво за просечног грађанина? Јер који год произвођач био, колико се може сазнати, у цени новог аута батерија учествује са најмање преко 50%, и цена нове батерије се не мења са старошћу возила, тако да ми није јасно како ће то све функционисати ако батерије и технологија око њих не појефтине на неки прихватљив ниво. Те је питање да ли уопште узимати половне електромобиле, поготово старе 5-6-7 година, када знаш да те чека жесток трошак за веома кратко време.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Van mreže wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #36 poslato: 03. Okt, 2023. 13:02 »
naročita u gradu benzincima manje prija režim kreni stani. Jedino na ovim noviji dizelima je problem dpf za grad.
Možda čovek radi najviše noću, kada nema nigde gužve, tarifa je jača i posla ima toliko da ne može po 2h da se dođe po vozila (sad red psovki  =))   ).
Tako da u tom slučaju nije problem ni za DPF, ni za kreni stani.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #37 poslato: 03. Okt, 2023. 13:14 »
Definitivno ako se gleda matematički na strani 2.0tdi vozi se 3god i proda,ali opet ponavljam ako se pogleda u budućnost....hm..
Ja mislim da se neće mnogo toga (ako išta) promeniti u sledeće 3 godine. Ali na kraju dana, tvoja procena i mišljenje je u ovom slučaju najbitnije, jer ti si taj koji će dati pare za taj auto  :)
@zzeelljjkkoo Ahahahahahah znam taj video!! Davno sam gledao, dal beše garanciju nisu hteli da mu uvaže, pa je ispalo da mora tako nešto sumanuto da plati i digao ga u vazduh  =))
Znaš šta, ako bih se odlučio na taj korak da uzimam polovnjaka, verovatno bih se prvo na neki način kockao sa nečim jeftinijim, tipa Renault Zoe ili Nissan Leaf. Predpostavljam da su njima manje i jeftinije baterije. Pa ako bi me zadesilo tako nešto, da ne reagujem kao gospodin sa klipa  :))
I normalno, tada bih se dosta raspitivao i načitao o svemu tome, jer trenutno nit me zanima, nit bih to vozio. Hidrogen je tehnologija koja mi se sviđa više, jer ipak volim da tu postoji neki motor  wac1 :RR)
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #38 poslato: 03. Okt, 2023. 13:30 »
@zzeelljjkkoo 500-800.000km ili 8-12 godina traju baterije, po prvoj informaciji koja je izašla na Google. A onaj primerak koji sam video je već star 10 godina (Tesla S). Dok je za skoro iste pare bila i Tesla 3 2019god, sa 275.000.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #39 poslato: 03. Okt, 2023. 13:40 »
https://nova.rs/auto/koliko-kosta-baterija-za-elektricni-auto/

Чланак јесте стар годину и по, али чињенице су суморне, и претпостављам да се до данас није баш нешто позитивно променило...  cry2
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Van mreže wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #40 poslato: 03. Okt, 2023. 14:11 »
Pa dobro, da uzmem kao referentnu cenu ovu od Nissan Leaf-a, možda i nije tako strašno. Godišnje dajem oko 1500e na gorivo i mali servis je 200e (ili manje, nešto sad ne mogu da se setim), registracija oko 350e. Na 8 godina to dođe oko 16000e. Od te cifre da se skine 5000e za struju kojom se puni i registracija jel izađe 2000e za svo to vreme? I taman što se uštedi na SUS motoru, to se sve uplati za novu bateriju. Po ovome dođe mu na isto, ili nešto propuštam zbog svog neznanja?
Naravno, ova računica garantuje da je baterija crkla u 8oj godini. Ako traje duže, a verovatno da, onda je definitivno jeftinije.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #41 poslato: 03. Okt, 2023. 14:29 »
Мислим да ту још има доста непознаница, а можда их буде и више.
Оно што је за очекивати је да ће цена струје дефинитивно расти, а ако буде масовна употреба електромобила вероватно ће добрано порасти, а код нас је за очекивати да ће цена струје на "пумпи" бити и већа. Тако да ће трошкови "горива" вероватно бити већи него код бензина и дизела, чиме ће се поништити уштеда на редовном одржавању СУС мотора, регистрација ће сигурно бити, осигурање такође, што значи да ће трошак замене батерије бити екстра трошак и даље.  :(
Било би занимљиво сазнати колико кошта "гориво" за 100 км код тих Тесла.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži predragas

Odg: Dilema
« Odgovor #42 poslato: 03. Okt, 2023. 14:37 »
U Novom Sadu ima dosta hibrida Toyotinih na taxiju, uzeli su ljudi sa subvencijama. Pricao sam sa dvojicom u razlicitim situacijama i obojica kazu da je racunica takva da im mesecno ostane usteda od goriva cca 300€, obojica su presla sa octavie 1.6tdi i kazu da se itekako isplati hibrid jako brzo...
  • Vozi: Škoda Rapid 1.2tsi 2014. Elegance

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Dilema
« Odgovor #43 poslato: 03. Okt, 2023. 14:41 »
Ово звучи добро, али да сачекамо омасовљење.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Van mreže wkobre

Odg: Dilema
« Odgovor #44 poslato: 03. Okt, 2023. 14:45 »
Kod mene u zgradi ima 2-3 cara što koriste zajedničku struju u garaži, tako da za njih je vožnja besplatna  =))
Da izuzmemo i cenu struje, kada bismo svi sada vozili Tesle i slično, EPS bi se samozapalio i to onim blatom što ubacuju, za manje od 24h. Dobijali bi spotove ko prošle godine da poklopimo šerpe dok ne provri voda i slično  =))
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K