Autor Tema: Superb 272 ks iskustva  (Pročitano 2079 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Tode777Započeo temu

Superb 272 ks iskustva
« poslato: 13. Nov, 2023. 20:37 »
Postovanje ljudi!

Zainteresovao sam se za Superb 272 ks, interesuju me iskustva vlasnika, a i onih koji poznaju ovaj motor, kakvo je generalno odrzanje auta i optimalna potrosnja? Trenutno vozim x5 e70 235ks, voleo bih da predjem na nesto mladje, a ako moze i malo jeftinije generalno (registracija, delovi, a mozda i potrosnja :) ) Nisam vozio benzin nikada, pa mi je odrzavanje istog potpuno strano. svaki savet je dobrodosao!

Na mreži maradona

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #1 poslato: 13. Nov, 2023. 21:36 »
Pre par meseci sam se dvoumio izmedju 2.0TDI i 2.0TSI, pa su u okviru teme pisali mišljenja i vlasnici 2.0TSI-a. Prelistaj, sigurno će ti nešto biti korisno.
https://forum.skodaforum.rs/index.php?topic=14965.0
  • Vozi: Škoda Superb 3 140KW TDI DSG

Van mreže Tode777Započeo temu

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #2 poslato: 13. Nov, 2023. 21:42 »
Hvala, procicu temu, sta si uzeo? :) interesuje me koliko je pouzdan i kakvo je odrzavanje, a i potrosnja tsi-a 280/272ks

Na mreži maradona

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #3 poslato: 13. Nov, 2023. 22:25 »
Uzeo sam 2.0TDI 190ks DSG samo zbog manje potrošnje, jer prelazim godišnje preko 30.000km, ne bi me čudilo da izadjem i na 40.000km ove godine. Da malo manje prelazim ili da imam više novca za gorivo uzeo bih baš taj TSI.
  • Vozi: Škoda Superb 3 140KW TDI DSG

Na mreži Bingodalton

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #4 poslato: 15. Nov, 2023. 00:38 »
TSI 280 racunaj prosek 12 litara.
272 sa 7 brzina nekih 11 recimo.
To je to.
Odrzavanje u neovlascenom nije skupo.
Mali servis sa svecicama 150e.
DSG servis (6b) 130 recimo
Haldex 80

Mana je pumpa vode koja je mislim original oko 350, plus ruke bar 50.

280 ima i mpi, dok 272 nema, sto na duze staze moze dovesti do stvaranja naslaga na usisnim ventilima.

Ostalo nema nekih problema. Poneki gremlini sa tsi motorom, skripanje prednjih silen blokova, dcc amorti, letv volana, solje, to je nesto sto je univerzalno zapravo.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #5 poslato: 16. Okt, 2024. 23:42 »
Svakako 2.0 TSI motor jeste bolja opcija ali 272, ne 280. Ciljenica je da su presvirali sa 280 konja motor, koji sada ide u rasponu od 245 do 265 konja, gde je i neki limit za 2.0 agregate.
Otkud ti ovo, pogotovo prva rečenica?!

Naravno da je TSI 280KS bolji motor i pouzdaniji zbog port brizgaljki, 272 ne bih kupio ni pod razno.

Ali da budem sasvim precizan, ne bih kupio nijedan od njih, ne zato što su presvirani (jer nisu), nego zato što imaju veliku i tromu turbinu, sa svim negativnostima koje to nosi, a što nije kompatibilno sa mojim stilom vožnje.

A da sam neki trkač/često idem autobahnom i slično, TSI 280KS bi mi bio izbor broj 1.

  • Vozi: Superb 2.0TFSI DSG7 STYLE Plus 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP

Na mreži maradona

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #6 poslato: 17. Okt, 2024. 11:09 »
Zbog čega nije dobar taj sa 272ks?

Ozbiljno pitam, jer bih trenutni TDI190 zamenio baš tim.
  • Vozi: Škoda Superb 3 140KW TDI DSG

Van mreže petarp031

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #7 poslato: 17. Okt, 2024. 12:20 »
Ne vidim razlog bezanja od tsi 272 ks. Kao sto je Cermet pomenuo, motor ima turbo IS38, motor koji je skoro identican sa Golfom mk7,5R a svi znamo na koju snagu se dize i sta trpi. To sto je Vojkan napisao, nova octavia rs ima 265ks ali koristi isti turbo kao u pre fl, tj IS20 turbo pa samim tim nije mu smanjena snaga vec podignuta za dodatnih 20ks u odnosu na mk3 rs i pre fl mk4 koji su imali 245ks.
Dobar drugar ima superb 272ks sa onlyRevo mapom, meri skoro 380ks i vozi se preko 4 god bez ikakvog problema. Gazi do sada preko 150.000km i jos uvek nema zelju da menja vozilo.
Pozdrav

Na mreži Bingodalton

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #8 poslato: 17. Okt, 2024. 14:13 »
Cermet je pomenuo da bi pre uzeo 280, a ne 272, zbog port ubrizgavanja.

Na gen2 motorima se desavalo skupljanje naslaga na ventilima, sto je sa port ubrizgavanjem skoro potpuno eliminisano. (uprljaju se, ali ne toliko)
Motor od 280ks ima port ubrizgavanje (pricamo o onim bez GPF-a).
Kasnije je dosao 272 motor sa GPF-om i bez port ubrizgavanja. Sada je vec proslo dosta godina i nisam primetio da ljudi imaju problema sa skupljanjem naslaga na ventilima na tim motorima. To su verovatno resili nekako, dizajnog usisne grane i slicno... Ali nije kao na gen2 motorima.
Najnoviji je takodje 280 sa GPF-om, ali je to evo4 motor koji ide u Golf 8R, takodje bez port ubrizgavanja i sa Continental turbom.

272 i evo4 280 deluju mozda malo problematicnije zbog GPF-a i sto nemaju port ubrizgavanje, ali to se da resiti redovnim odrzavanjem, a i pranjem usisne grane i ventila.
Ako i dodje do prljanja nece dovesti do havarije motora, tako da nije nesto oko cega bih brinuo, niti je skupo i cesto za odrzavanje.
GPF se moze skinuti ako smeta.
A tu je 7. brzina, kao prednost, kao i malo osetljiviji DQ381 (deluje mi da je malo manje otporan na zlostavljanje).

Evo4 ima i druge novosti, Continental turbo sa vecim tuning potencijalom, novi PCV ventil, konstrukcijski jaci motor koji trpi vise snage i obrtnog momenta.

U najnovijem najjacem Superbu (265ks) je evo4 motor, ali sa Garrett turbinom od Golf 8 GTI.
Kompresija je malo veca kod tog motora u odnosu na R, 9.6:1, umesto 9.3:1, ne bih rekao da je znacajna razlika i otprilike isti tuning potencijal.
Moze na njega sve sto i na 8R, tako da mi je jedino zao sto su stavili taj manji turbo, ali i on ide na 320-330ks u Stage 1, sto je prihvatljivo.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #9 poslato: 17. Okt, 2024. 19:01 »
Najnoviji je takodje 280 sa GPF-om, ali je to evo4 motor koji ide u Golf 8R, takodje bez port ubrizgavanja i sa Continental turbom.
Golf 8R ima 320, a ne 280KS.

Lično, nikad ne bih uzeo auto sa najvećom turbinom: ili mala, ili srednja, gore sam naveo zašto.

A motore bez port ubrizgavanja ne bih ni razmatrao..
  • Vozi: Superb 2.0TFSI DSG7 STYLE Plus 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #10 poslato: 17. Okt, 2024. 20:16 »
Ozbiljno pitam, jer bih trenutni TDI190 zamenio baš tim.
Šta ti smeta na TDI 190?
  • Vozi: Superb 2.0TFSI DSG7 STYLE Plus 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP

Na mreži maradona

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #11 poslato: 17. Okt, 2024. 22:51 »
Smeta mi što ne ide ni blizu dobro kao taj TSI Stage 1. Ne mogu da opišem koliko mi se svidelo kako ide taj auto.

Uostalom, sve govori post u mojoj garaži u kom sam rekao da bih menjao za takav, uz moju doplatu.
  • Vozi: Škoda Superb 3 140KW TDI DSG

Na mreži Bingodalton

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #12 poslato: 17. Okt, 2024. 22:56 »
Golf 8R ima 320, a ne 280KS.

Lično, nikad ne bih uzeo auto sa najvećom turbinom: ili mala, ili srednja, gore sam naveo zašto.

A motore bez port ubrizgavanja ne bih ni razmatrao..
Nije bitna snaga, isti je motor, drugi softver.

Sto se tice turba, to je srednja velicina rekao bih. I is38 i Conti.
Evo4 motor sa Conti turbinom je elasticniji od starog sa is38.

Is20 je mala. Svakako dovoljna i zivlja na nizim obrtajima. Sam Golf 7 GTI je super auto i mnogo pruza kao takav.
Na Superbu je ta tromost sa vecim turbom vise izrazena i sigurno mu bolje lezi is20 za po gradu. Za Autobahn je bolja veca turbina.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Odg: Superb 272 ks iskustva
« Odgovor #13 poslato: 17. Okt, 2024. 23:04 »
Na Superbu je ta tromost sa vecim turbom vise izrazena i sigurno mu bolje lezi is20 za po gradu.
Stvarno ne znam ko Superb 2.0TFSI sa IS20 kupuje i koristi "za po gradu.."

IS20 nije mala turbina, ona je taman. Mala je IS12.
  • Vozi: Superb 2.0TFSI DSG7 STYLE Plus 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP