Autor Tema: Manouvre braking not available  (Pročitano 541 puta)

aldabic, Mareska, Darkoar, Sheky, observer, MAKS (+ 1 sakrivenih) i 26 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži azimuth90Započeo temu

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #30 poslato: juče u 16:57 »
Ne pise,nego je meni obd11 ocitao EFB+,to se vidi na fotkama koje sam prilozio,ja na akumulatoru nisam uspeo da nadjem nikakvu oznaku.

Sta znam,ne znam jel za menjati ili ne?

Bio sam kod elektricara,kaze dijagnostika mu ne izbacuje da je za zamenu ali nije ni u punoj snazi.
Sad da li ce mi novi akumulator resiti problem povremene greske manouevre braking i nedostupnosti ACC-a ne znam,kapiram da je to problem.
  • Vozi: Skoda Superb MK3 (2020 god)


Na mreži azimuth90Započeo temu

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #31 poslato: juče u 16:57 »
Jasno,razumem. To kodiranje novog koji kupim,mogu li odraditi preko obd11 ili to treba neko strucniji?
  • Vozi: Skoda Superb MK3 (2020 god)

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #32 poslato: juče u 17:20 »
Ако имаш најмање Pro варијанту ОБД11 то урадиш сам без проблема.
На једној од слика напред у опцији "Battery adaptation" имаш тренутне вредности параметара, вероватно од оригиналног акуа.
Имаш 4 параметра од којих је битно да се тачно унесу капацитет и технологија акуа, и довољно је да се серијски број промени бар за један број-слово да би систем препознао да је замењен аку.
Тачан податак о произвођачу мислим да није толико битан, али није згорега да се и он унесе тачан ако се зна, мада те ознаке нису за нас лаике препознатљиве, требало би наћи како се који произвођач означава.

Укратко, тражи аку EFB+ технологије, капацитет који ти пише или евентуално већи, водећи рачуна о положају клема и габаритима акуа, и онда у складу са тим ажурирај параметре ако је нешто различито од онога што је већ постављено.
У идеалном случају, ако узмеш аку EFB+ и капацитета 70 Ah, онда само промени серијски број.

Параметри су у модулу 19 - Gateway -> Adaptation -> Battery adaptation
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži azimuth90Započeo temu

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #33 poslato: juče u 17:23 »
Hvala na pojasnjenju. Prilikom kupovine,vecina na koje sam nailazio kao preporuka su Varta AGM sa 760A /70Ah. Da li gledati takve ili EFB+? Neko od Vas je gore preporucio AGM kao dobru opciju takodje.
  • Vozi: Skoda Superb MK3 (2020 god)

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #34 poslato: juče u 17:26 »
Нисам толики познаваоц која технологија је најбоља, да ли AGM или EFB или EFB+ (питај др Гугла или неки АИ), битно да је нека од њих јер оне су за возила са С/С системима.
@AcoSk написа да је AGM најбоља, и најскупља, опција, па га можеш послушати.

Само ВОДИ рачуна да ако узмеш AGM онда у ОБД11 као технологију уносиш "Fleece", не AGM Binary!
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #35 poslato: juče u 17:35 »
Ево шта одговара ChatGPT:

"Koja tehnologija akumulatora je najbolja za vozila sa start-stop sistemima, da li AGM ili EFB ili EFB+?

ChatGPT said:

Odlično pitanje — razlika između AGM, EFB i EFB+ akumulatora je ključna kod vozila sa start-stop sistemom, jer od toga zavise i performanse i dugotrajnost baterije.
Evo jasnog poređenja:

🔋 1. EFB (Enhanced Flooded Battery)

Tehnologija: poboljšana verzija klasičnog olovno-kiselinskog akumulatora (tečno elektrolitska ćelija).
Prednosti:

Napravljena posebno za osnovne start-stop sisteme (uglavnom benzinski motori).

Dobra otpornost na često paljenje/gasenje motora.

Jeftinija od AGM.
Mane:

Ograničen broj ciklusa punjenja/pražnjenja.

Osetljivija na duboka pražnjenja i više temperature.

⚙️ 2. EFB+ (Enhanced Flooded Battery Plus)

Tehnologija: unapređena EFB — obično ima dodatni sloj na pločama ili poboljšan materijal separatora.
Prednosti:

Do 2× više ciklusa od standardne EFB.

Stabilnija naponska kriva, bolje punjenje i brži oporavak.

Dobro rešenje za start-stop dizel motore ili vozila sa većim energetskim zahtevima (npr. klima, grejači, infotainment).
Mane:

Malo skuplja od EFB, ali i dalje povoljnija od AGM.

⚡ 3. AGM (Absorbent Glass Mat)

Tehnologija: elektrolit upijen u stakleno vlakno između ploča (potpuno zatvorena baterija, bez tečnog elektrolita).
Prednosti:

Najbolje performanse za start-stop i rekuperaciju energije pri kočenju (brake energy regeneration).

Do 3× više ciklusa od EFB.

Potpuno zatvorena i otporna na vibracije.

Radi bolje na niskim temperaturama.
Mane:

Viša cena.

Osetljiva na previsoko punjenje (zahteva precizno punjenje).

✅ Zaključak:

Ako tvoje vozilo ima osnovni start-stop sistem bez rekuperacije energije → EFB ili EFB+ je dovoljan izbor.

Ako ima napredni start-stop + rekuperaciju energije + mnogo potrošača (npr. VW, Audi, BMW, Mercedes) → AGM je najbolja i preporučena opcija.

EFB+ je dobar kompromis ako želiš nešto dugotrajnije od običnog EFB, ali bez troška AGM-a.

Ako mi napišeš tačan model vozila i motora, mogu ti reći koja tehnologija je fabrički predviđena i koja je najbolja zamena.
Желиш да проверимо то за твој ауто?"

Значи, унеси и које возило и који тачно мотор и опрема и вероватно ћеш добити још прецизнији одговор.

Иако је вероватно оптимална технологија за твоје возило она која ти већ и стоји - EFB+.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži wkobre

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #36 poslato: juče u 17:56 »
Ne pise,nego je meni obd11 ocitao EFB+

Nije on očitao, on pokazuje za šta je kodiran. Tebi i alternator vrti beskonačno jer je podešen kapacitet koji taj akumulator nema.
Ljudi razvukli smo priču na 3 strane, a sve je objašnjeno na prvoj....  ???
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #37 poslato: juče u 18:18 »
И још отишли у ОфТопик!  :o

"Убиће" нас Карл!  :-X
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži azimuth90Započeo temu

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #38 poslato: juče u 18:40 »
Ево шта одговара ChatGPT:

"Koja tehnologija akumulatora je najbolja za vozila sa start-stop sistemima, da li AGM ili EFB ili EFB+?

ChatGPT said:

Odlično pitanje — razlika između AGM, EFB i EFB+ akumulatora je ključna kod vozila sa start-stop sistemom, jer od toga zavise i performanse i dugotrajnost baterije.
Evo jasnog poređenja:

1. EFB (Enhanced Flooded Battery)

Tehnologija: poboljšana verzija klasičnog olovno-kiselinskog akumulatora (tečno elektrolitska ćelija).
Prednosti:

Napravljena posebno za osnovne start-stop sisteme (uglavnom benzinski motori).

Dobra otpornost na često paljenje/gasenje motora.

Jeftinija od AGM.
Mane:

Ograničen broj ciklusa punjenja/pražnjenja.

Osetljivija na duboka pražnjenja i više temperature.

2. EFB+ (Enhanced Flooded Battery Plus)

Tehnologija: unapređena EFB — obično ima dodatni sloj na pločama ili poboljšan materijal separatora.
Prednosti:

Do 2× više ciklusa od standardne EFB.

Stabilnija naponska kriva, bolje punjenje i brži oporavak.

Dobro rešenje za start-stop dizel motore ili vozila sa većim energetskim zahtevima (npr. klima, grejači, infotainment).
Mane:

Malo skuplja od EFB, ali i dalje povoljnija od AGM.

3. AGM (Absorbent Glass Mat)

Tehnologija: elektrolit upijen u stakleno vlakno između ploča (potpuno zatvorena baterija, bez tečnog elektrolita).
Prednosti:

Najbolje performanse za start-stop i rekuperaciju energije pri kočenju (brake energy regeneration).

Do 3× više ciklusa od EFB.

Potpuno zatvorena i otporna na vibracije.

Radi bolje na niskim temperaturama.
Mane:

Viša cena.

Osetljiva na previsoko punjenje (zahteva precizno punjenje).

Zaključak:

Ako tvoje vozilo ima osnovni start-stop sistem bez rekuperacije energije → EFB ili EFB+ je dovoljan izbor.

Ako ima napredni start-stop + rekuperaciju energije + mnogo potrošača (npr. VW, Audi, BMW, Mercedes) → AGM je najbolja i preporučena opcija.

EFB+ je dobar kompromis ako želiš nešto dugotrajnije od običnog EFB, ali bez troška AGM-a.

Ako mi napišeš tačan model vozila i motora, mogu ti reći koja tehnologija je fabrički predviđena i koja je najbolja zamena.
Желиш да проверимо то за твој ауто?"

Значи, унеси и које возило и који тачно мотор и опрема и вероватно ћеш добити још прецизнији одговор.

Иако је вероватно оптимална технологија за твоје возило она која ти већ и стоји - EFB+.
Pitao sam chat gpt kako rece,nije mi dao konkretan akumulator vec napisao da moze AGM ili EFB, oba su za start stop a AGM se preporucuje ako ima vise potrosaca. Tano gde ide fabricki EFB ,moze i AGM,a navodno gde ide AGM moze samo AGM. Posto imam i ACC,trozonsku klimu,grejače volana,kameru,grejace sedista,start stop,mislim da je AGM 70 Ah/760A najbolja kupovina.
  • Vozi: Skoda Superb MK3 (2020 god)

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #39 poslato: juče u 18:44 »
Твоја одлука.
Ја бих се држао онога што произвођач планира - EFB+.
Јер ако систем за пуњење мало ослаби средиће аку.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži azimuth90Započeo temu

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #40 poslato: juče u 18:46 »
Kako da znam da je ovo sto obd11 kaze,odnosno EFB+ ispravno fabricki? Mozda je neko menjao kodiranjem...
  • Vozi: Skoda Superb MK3 (2020 god)

Na mreži wkobre

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #41 poslato: juče u 18:51 »
Твоја одлука.
Ја бих се држао онога што произвођач планира - EFB+.
Јер ако систем за пуњење мало ослаби средиће аку.

Netačno.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži wkobre

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #42 poslato: juče u 18:52 »
Kako da znam da je ovo sto obd11 kaze,odnosno EFB+ ispravno fabricki? Mozda je neko menjao kodiranjem...

Stoji kako je bilo fabrički.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži azimuth90Započeo temu

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #43 poslato: juče u 18:54 »
Sta je pametnije onda,uzeti AGM, mislim da si ti tu tehnologiju preporucio u nekom od prvih postova ili da se drzim EFB+?
  • Vozi: Skoda Superb MK3 (2020 god)

Na mreži wkobre

Odg: Manouvre braking not available
« Odgovor #44 poslato: juče u 18:55 »
Ajmo spam.... Odeš na sajt proizvođača akumulatora, isklikćeš sve što treba i boom 💥 izbaci sve što ti treba. Opcija broj dva, odeš u prodavnicu akumulatora, oni to urade za tebe, ugrade (neki i umanje cenu staro za novo), dođe čovek sa npr Bosch spravom i kodira u par klikova.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K