Autor Tema: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija  (Pročitano 74532 puta)

0 članova i 5 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži MAKSZapočeo temu

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #165 poslato: 13. Avg, 2020. 22:55 »
Da skida ga u svojoj garazi kad ima vremena na pretek. A za minut tesko.
Mislim da lik peteruje. Ali najbolje je dobar alarm i zeder. Ako te interesuje dobar alaram pisi na pvt.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže zexmax

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #166 poslato: 04. Maj, 2021. 10:44 »
Zanimljiv test provere zeder zaštite:
https://youtu.be/B_0PsFzPaRc
  • Vozi: Audi A4 B8

Van mreže SuperB

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #167 poslato: 04. Maj, 2021. 20:53 »
Ja sam ugradio Zeder u ovlascenom Skodinom servisu u Subotici, prosle godine je bio 200e sa ugradnjom. Zakljucavanje je par sekundi, navikao sam ga zakljucavati uvek kada napuštam vozilo. Retko ce se neka lopina zezati sa tim. Osim ako ima auto slep ili sl. onda dzabe i igle, zederi, alarmi...
Dobija se dva kljuca. Jedan uz auto kljuc, drugi zakljucan u sef  :) nije velika investicija, a koliko toliko si mirniji. Ili to ili kasko....

Van mreže klisko

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #168 poslato: 08. Maj, 2021. 10:52 »
Ugradili mi iglu pre nekih mesec i nešto dana na službenu O3, a zeder već godinama koristim na O2FL (imao ga i na O2 i O1 pre toga), pa eto prilike da uporedim. Imajte u vidu da su različiti automobili u pitanju, pa neke razlike mogu da potiču i zbog toga (pozicija montaže, prekidanje struje...), a i zeder koristim 10+ godina dok je igla u upotrebi tek mesec i po dana.

Zeder:
- ključ je veći i oštar mu je vrh, može da pocepa džep.
- pozicija zaključavanje je niže, bliže papučicama što zahteva da se čovek sagne za otključavanje/zaključavanje. Meni ne smeta, a moguće da je ovo prednost jer je lopovu teže da priđe niže postavljenoj bravi
- mislim da zahteva nešto veću silu za zaključavanje (ili je zbog nezgodnije pozicije)
- meni je zaključavanje glatko, ništa ne zapanjie, ne zahteva cimanje... Zaključavam za sekund. Ali kada je potencijalni kupac hteo da otključa zeder (da proba auto), nije umeo, nešto mu je zapinjalo. Dakle, subjektivno mi je zeder bolji, ali možda sam se ja samo navikao.
- kada je zeder brava zaključana, volan i dalje može da se okreće deo kruga dok zeder ne klikne i posle toga nema pomeranja. Ovo omogućava da se brava zaključa u bilo kom položaju volana ali je možda manje bezbedno (nisam stručan da sudim).
- kada zeder klin klikne i volan zaista bude zaključan, teže se otključava, nekada treba dosta cimati volan.
- zaključavanje zeder brave prekida struju i auto ne može da se upali. Ovo nije zaštita od lopova nego od zaboravnog vlasnika - da ne krene sa zaključanim zederom. Po meni, ovo ima smisla ali mislim da ovo ne rade na novijim automobilima (što zbog garancije, što zbog raznih mogućih zezanja sa elektronikom). Jedne zime sam umalo kupio novi akumulator jer sam zaboravio da otključam zeder  :)

Igla:
- ključ je manji i manje smeta u džepu. Ne cepa džepove  :)
- ulazak ključa u bravu nije gladak, zapinje, nekada moram blago da rotiram ključ, čak i da ga izvadim potpuno i ponovo gurnem. Ovo me dosta smeta. Moguće da nije pravilo nego me zapao takav primerak.
- pozicija brave na volanu je viša, trebalo bi da je lakše za prići, ali meni nekako smetaju vlastite noge i u stvari mi nije lakše za korišćenje iako bi trebalo da bude. Ovo je verovatno subjektivno. Objektivno, lopovu je lakše da priđe bravi.
- opruga koju treba savladati je slabija, guranje igle/brave u zaključan položaj zahteva manju silu, to je plus.
- zaključavanje brave uvek zaključava i volan što znači da je zaključavanje moguće samo u određenom položaju volana. Ovo je možda bezbednije ali manje komforno za korišćenje. Treba malo cimati volan da bi igla našla svoj put. Pa onda treba okrenuti ključ, a da igla/brava ne ispadnu nazad. Generalno, treba mi puno više vremena nego sa zederom i za otključavanje, a posebno za zaključavanje (minimum 3-5 sekundi, ponekad i 10-30). Kad zaboravim da ostavim volan u odgovoarajućem položaju, treba izvući ključ iz brave igle, vratiti u bravu za paljenje, okrenuti volan...). Sve je to mnooogo duže nego sa zederom. Možda se naviknem ili se brava razradi, ali nakom mesec i po ne primećujem neko značajno poboljšanje.
- auto je moguće upaliti i voziti (bez motanja volana) i sa zaključanom iglom. Desilo mi se više puta u ovih mesec i po da krenem sa zaključanom iglom. Srećom, volan je odmah zaključan (ne kao kod zedera) pa se odmah primeti. Imati kombinaciju koja zaključava volan naknadno, a bez blokiranja paljenja bi bilo opasno (za mene). Ovo je manji problem kada zaključavanje/otključavanje postane mehanička operaciju koju radite uvek, bez potrebe da se razmišlja o tome. Ali ako više ljudi u porodici vozi, a neki to rade retko ili su početnici, može da predstavlja problem.

Meni je subjektivno zeder bolji ali možda zato što ga koristim 10+ godina. U svakom slučaju, uz sve nedostatke, bilo koji od njih je mnogo bolja opcija nego glavobolja i briga da li će auto da  nestane preko noći.
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže squirll

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #169 poslato: 08. Maj, 2021. 13:35 »
Ali cija igla?
Ja imam Abloy, kljuc je ostar i moram da pazim da ne pocepam nesto u autu s njim, brava klizi tako da otkljucavanje/zakljucavanje je lagano.
  • Vozi: Superb 2020 Style Plus 190hp DSG 4x4

Van mreže borkostar

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #170 poslato: 08. Maj, 2021. 14:31 »
Nikada nisam imao nista od mehanickih zastita sem ove sada Abloy
Lako se otkljucava i zakljucava, stvar navike da pre gasenja auta namestim volan u taj polozaj gde ce biti zakljucan.
Jedino sto mi se desilo mnogo puta da upalim auto i hocu da krenem a igla zakljucana, i to mi smeta, bilo bi dobro da kada je igla zakljucana nema paljenja auta.
  • Vozi: golf 7

Van mreže observer

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #171 poslato: 10. Maj, 2021. 13:33 »
Izgleda da ja imam Zeder koji se ponasa kao igla :)

- Brava je visoko (nema saginjanja kao nekad na starom autu).
- Nemam prekid paljenja (nisam imao ni na starom autu - 2010). Kljuc sam stavio na odvojiv privezak pa ne moram da gasim motor da bih otkljucao zaboravljeni zeder (ovo je korisno i kad ostavljate auto u servisu npr - ne dobija svako vaš zeder ključ)
- Volan mora biti namesten u tacno odredjen polozaj da bi se mogao zakljucati (tako mi je bilo i na prethodnom zederu iz 2010 god), a kad je zakljucan nema slobodnog hoda ni milimetar.
- Kljuc jeste ostar ali sam napravio navlaku (čep od starog flomastera)
- Jeste veliki otpor opruge (nije konforno za manipulaciju, ali sta ocekivati od firme koja je prodavala 10 kila gvozdja kao pojas nevinosti - mislim na Lavlju kandzu. Neko ko je bio u stanju da to srednjevekovno "cudo tehnike" ponudi kupcima sigurno nije u "juzer frendli" fazonu)
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže nemilose

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #172 poslato: 16. Jun, 2021. 08:00 »
Koristim Zeder već skoro godinu dana i moja iskustva su kao kod @observer:
- ne saginjem se,
- nema prekida paljenja i
- brava se zaključava u tačno određenom položaju volana.

Sa druge strane:
- verovatno nam je ključ isti, ali nisam primetio njegovu oštrinu, odnosno nije mi pocepao ni jedan džep do sada :)
- otpor opruge, o kome govorite, takođe nisam primetio. Ponekad se dešava da je malo teže okrenuti ključ, ali to nije zbog Zedera, već zbog toga što se volan pomeri (prilikom gašenja) pa vrši pritisak na bravu. Ako se malo zaokrene volan onda nema problema sa otljučavanjem/zaključavanjem. Naravno, ovo zaokretanje volana je znatno lakše kada su kola upaljena, što mi ne predstavlja problem, jer se pali na dugme.
  • Vozi: Škoda Superb III FL Ambition+ 1.5 TSI MT6

Van mreže Wizz87

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #173 poslato: 10. Avg, 2021. 23:26 »
Pozdrav. Nov sam na forumu a i kao vozac Skode. Nedavno sam kupio Superba 2015, 2.0tdi, DSG, 190 konja, Style paket opreme. Dodatno sam nabacio 19ice Vega felne i nove Continental gume. Auto ima panorama krov i zatamnio sam zadnja stakla pa u kombinaciji sa belom bojom sve izgleda jako lepo. Odlucio sam da uzmem kasko, ali sam isto tako stavio T-lock mehanicku zastitu i izmesten OBD, imam i neki fabricki alarm. E sad, zivim u Becu i pre par dana sam se preselio u novi kraj i dovozio sam stvari iz starog stana u novi. Bilo je oko 8 uvece, znaci jos uvek nije pao mrak. Iznesem prvu turu stvari iz kola (ne zakljucam T-lock, racunajucu vracam se za 3 min po jos stvari), vracam se i iz daljine ne mogu da vidim auto, jer kao da je zaklonjeno drugim autom. Prilazim i vidim 3 automobila koja su okruzila moj. Znaci ja sam bio parkiran paralelno uz ivicnjak i situacija je sledeca: odmah paralelno sa mojim autom parkiran jedan auto, iza tog auta jedan auto i ispred tog jedan. Znaci napravili su ogradu oko mog auta. U kolima do mojih lik i riba sede, u kolima ispred lik, u kolima iza lik i jedan napolju, pusi cigaru. Sva 3 auta upaljena. Ja prilazim, otvaram gepek, vadim stvari, gledam ih oko sebe, oni nista. Uzimam par stvari, udaljavam se od auta i stajem ispred ulaza u zgradu i gledam ih. Oni i dalje stoje, nista se ne desava. Vadim telefon, stavljam na uho, kao da razgovaram sa nekim i nakon 20-30 sekundi se pojavljuje jos jedan lik i svi sedaju u automobile i odlaze. Znaci 90% su nesto hteli da petljaju oko mog auta i vrlo moguce da su me pratili, cim su se stvorili oko auta za 2 minuta nakon sto sam otisao. Znaci imam te zastite i vrlo moguce da bi odustali kad bi skontali to sve, plus imam kasko, ali opet ne bih voleo da mi neki Rumuni ukradu kola posto sal bas dugo trazio auto koji mi odgovara i vec ulozio u njega oko 2500 evra. Jako neprijatno iskustvo i ne izlazi mi iz glave.
  • Vozi: Skoda Superb 3v

Na mreži MAKSZapočeo temu

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #174 poslato: 11. Avg, 2021. 08:04 »
Moja preporuka.  Alarm iz kuce Frodo. To mi je nick ovde i na drugom forumu.
Nacices ga ovde ili na drugom forumu / forumcars.rs / . Lik je iz zrenjanina. Porazgovaraj sa njim pa vidi sta ce ti on preporuciti od alarma.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže Sakule

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #175 poslato: 11. Avg, 2021. 10:09 »
Jos jedan glas za zeder, iskreno koliko sam istrazivao i dalje je mehanicka zastita najbolje resenje. Moze i neki alarm uz to cisto radi uzbune. Meni su ugradili kod dilera gde kupih, cca 28000 za kamiq
  • Vozi: Karoq 2023 style, 1.5 tsi, 110kw

Na mreži MAKSZapočeo temu

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #176 poslato: 11. Avg, 2021. 11:09 »
Slazem se da treba imati i zeder ili neku mehanicku zastitu.
Ali ne samo jednu. Mada se zavisi ko ti ugradjuje alarm i kakav. Na mojoj fabiji je bio ugradjen zeder i mislio sam da ce da leti iz kola dok se nisam navikao.
Ali ako sumljas u sve onda obavezno dve zastite. Jer uglavnom lopovi ako vide da auto ima dobru zastitu radije ce ici na neki koji nema nikavu.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže Super 20

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #177 poslato: 11. Avg, 2021. 13:49 »
Jel se ti zezas il si ozbiljan. Ko ima vreme da se zeza svaki put kada udje ili izadje iz auto da otkljucava i zakljucava dve zastite? Ako idemo po toj logici onda tri fizicke zastite su bolje od dve i td. Dovoljno je jedna fizicka zastita i kasko, pa sta bude neka bude...
  • Vozi: Superb

Van mreže radoszver

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #178 poslato: 11. Avg, 2021. 21:45 »
Pozdrav svima,
Imam pitanje i molim za preporuku da li zeder ili abloy gardian igla?
E sad u pitanju je nov auto i ja imam malo oprecne informacije iz salona.
Navodno jedan salon preporucuje zeder drugi gde sam kupio kamiqa gardian, pretpostavljam da je u pitanju njihov interni dogovor sa njima, ali ono sto je meni ovde najosetljivije jeste garancija. Navodno ovlasceni servis koji preporucuje zeder kaze garancija na vozilo ostaje ako se zeder ugradjuje kod njih, kontam da ovo ima logike po njih jer se ugradjuju poprilicno oko 30%, a ovi drugi koji nude gardijan, sto se tice zedera kazu da garancija ostaje ako se ne blokira motor i ne se sece struja. E sad ne znam zasto imam odbojnost prema gardijanu, ja bih pre zeder, ali me sad plasi to sve raditi ako ne daj Boze moze da mi utice na garanciju :) molim za savet jer pametan nisam.
  • Vozi: Kamiq 2021, 1.0 tsi, 81kW, ambition plus, Velvet Red

Van mreže nemilose

Odg: Zeder, Igla, Alarm, Kasko... ili šta? Diskusija
« Odgovor #179 poslato: 12. Avg, 2021. 06:50 »
Više ti se sviđa zeder. Ako ugradiš u ovlašćenom servisu, važi ti garancija. Ako sam dobro razumeo, jedini minus kod zedera je nešto viša cena. To ti je jednokratna investicija. Ja se uopšte ne bih razmišljao. Ako treba, pozajmi neki dinar i ugradi zedera.
  • Vozi: Škoda Superb III FL Ambition+ 1.5 TSI MT6