Autor Tema: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min  (Pročitano 513 puta)

Sekin, zare, sds21 i 24 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži srsaZapočeo temu

Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« poslato: 13. Dec, 2025. 17:02 »
Pozz drugari,
primetio sam da je nivo rashladne tečnosti u posudi, za oko 1 cm ispod oznake min. Pre oko 10000 km je rađen veliki servis i sipan je G12+. U pitanju je Oktavia 3 1.6tdi 85kw iz 2019. godine, prešla ukupno 140000 km.
Da li je to neka normalna "potrošnja" rashladne tečnosti, obzirom da nigde ne vlaži niti curi?
  • Vozi: Škoda oktavija lll A7 1.6 tdi 85 kw karavan

Van mreže Fbia

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #1 poslato: 13. Dec, 2025. 19:08 »
Moze da bude normalno.
Sipaj demineralizovanu vodu tacno do linije, zapisi kilometrazu i prati dalje. Kada vozis duze i brze baci pogled na temperaturu ulja.
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži srsaZapočeo temu

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #2 poslato: 13. Dec, 2025. 21:26 »
Ok hvala na savetu.
  • Vozi: Škoda oktavija lll A7 1.6 tdi 85 kw karavan

Na mreži Warlock

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #3 poslato: 14. Dec, 2025. 00:42 »
Ako je uradjen pre 10000km i tada menjan antifriz i bio normalan nivo posle 1000 2000km, a sada nakom 10000 manjka, nije normalna pojava. Pogledaj hladnjak Egr. Oni znaju da trose antifriz. Auta ne trose rashladnu tečnost. To nije ok.
  • Vozi: Fabia

Na mreži Mareska

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #4 poslato: 14. Dec, 2025. 05:54 »
Osnovno pitanje je kada si ustanovio da mu fali tečnosti da li posle vožnje ili kada je hladan...
  • Vozi: Superb


Van mreže Lazić

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #5 poslato: 14. Dec, 2025. 07:56 »
Bavim se mehanikom 42 god. Ne sme da trosi rashladnu tecnost. U tvom slucaju mora se naci uzrok potrosnje, obicno kod skode se mora ispitati hladnjak u dpf filteru, hladnjak u usisnoj grani mada nije redak slucaj da trosi zbog glave motora. Sistem se optereti pritiskom do 2 bara pa ces videti da li gubi pritisak. 
  • Vozi: Škoda superb 3

Van mreže bgdvinko

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #6 poslato: 14. Dec, 2025. 08:33 »
Motor kad je hladan skroz, dospi mu onda tecnost na crtu. Proprati tada. Jer on kad se ugreje podigne se malo tecnost a kad se motor ohladi skroz onda malo padne nivo
  • Vozi: Skoda fabia 1.2 htp 2007...Seat Leon copa 1.4 tsi 2012

Na mreži zare

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #7 poslato: 14. Dec, 2025. 09:12 »
Sistem za hlađenje (kao i kočioni sistem npr.) su zatvoreni sistemi i nema gubitka tečnosti. Ako gubi, negde curi.
Nivo proveravaš naravno kada je motor potpuno hladan (ujutru pre paljenja ili ako nisi palio ceo dan) jer samo tada si 100 % siguran da je nivo onaj koji jeste. Na vruć motor nikada nisi siguran koliko je zbog toplote nivo viši a viši je dosta.

Na mreži srsaZapočeo temu

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #8 poslato: 14. Dec, 2025. 21:35 »
Nivo tečnosti je oko 1 cm ispod linije u posudi, mereno sa potpuno hladnim motorom. Teperatura ulja ide do 110 stepeni na autoputu pri brzini oko 120-140 km/sat, inače je do 97 stepeni. Skazaljka za temperaturu tečnosti je u vožnji "zakovana" na sredini, znači normalna. Grejanje u kabini je odlično. To je otprilike presek stanja. Sutra ću kupiti i dosuti G 12+, razblažen sa vodom 1/1, pa ćemo videti dinamiku potrošnje tečnosti. Inače za oko 2000 km ide mali servis pa će majstor prekontrolisati sve što treba.
  • Vozi: Škoda oktavija lll A7 1.6 tdi 85 kw karavan

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #9 poslato: 14. Dec, 2025. 22:14 »
Зашто разблажујеш са водом? Зар тај антифриз не треба чист да иде?
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži Warlock

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #10 poslato: 14. Dec, 2025. 23:27 »
Zavisi koji se kupuje. Ima koncentrat kojinse razblazi, a ima vec razgradjen.
  • Vozi: Fabia

Van mreže Filip BG

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #11 poslato: 15. Dec, 2025. 09:40 »
Poštovani,
VW u poslednjih 10-ak godina nije napravio pouzdan sistem za hlađenje motora.
Zbog dizajna po zlu čuvene pumpe za „vodu“ ona fabrički „pušta“ vodu/antifriz. Citiram:

Small leak at cup on coolant pump housing

› The coolant pump housing is sealed at the drive shaft via a mechanical seal. To ensure that
the seal does not run dry, a small amount of coolant leakage is necessary to keep the seal
lubricated (for design-related reasons)
.
› Slight traces of coolant on the coolant pump cup can therefore be evaluated as okay (see
photographs on next slide).
› Such leaks generally do not result in a customer concern and are found as part of a service
inspection or tire change. If there is a slight leak and the coolant level drops significantly,
this issue may occasionally result in a customer concern (coolant level warning lamp lights
up).

Zbog nekvalitetnih fabričkih i OEM pumpi kao rezervnih delova, veliki procenat posle izvesnog vremena počne da gubi više tečnosti za hlađenje nego što je predviđeno tehničkim rešenjem.
  • Vozi: Superb mk3 1.5 TSI

Na mreži observer

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #12 poslato: 15. Dec, 2025. 13:45 »
Ovo mi ima smisla jer sva tri VAG auta koja sam imao (Fabia, Polo, Golf) su imali blag pad nivoa tečnosti, istina zanemarljivo.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži zare

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #13 poslato: 15. Dec, 2025. 14:28 »
Ima smisla, mnogo teško je napraviti kvalitetnu pumpu za vodu :)). Najnovija tehnologija, roboti, nano čestice, veštačka inteligencija... Nisu oni krivi što im ne ide, ima vremena, popraviće se.

Na mreži Zdushan

Odg: Opao nivo rashladne tečnosti ispod min
« Odgovor #14 poslato: 15. Dec, 2025. 14:51 »
Pumpa za vodu je stvarno sramota koja traje vec xy godina.. I jos toliko će, boli ih Q