0 članova i 44 gostiju pregledaju ovu temu.
I ja imam pitanje za gdin Stalkera: imam preporuku za motorno ulje Yacco Lube DE 5W30. Motor u koji bi išlo ulje je 1.6 tdi, 88kw u superbu 2017 god. Da li prihvatiti preporuku ili se zahvaliti i odbiti?
Jedno pitanje za uvaženog Stalkera - šta je pandam Šelovoj masti “Shell Gadus S2 V100 3”? Može od FAM-a, NIS-a ali i od zvučnijih proizvođača, zapravo nešto što je dostupno da se kupi kod nas i u nekom razumnom pakovanju za upotrebu u domaćoj radinosti (400-800g).Hvala unapred!!
Da, prihvatite preporuku. Yacco su veoma kvalitetna ulja. Koliko se isplate, to je već klasičan odgovor "kako kome" (u pricipu su malo skuplja, bar bila, do covid-a nisam pratio, a 2022. su cene ludovale pa su neki premium brenovi bili jeftiniji od manje poznatih a neki su bili još skuplji, sad se opet ustalilo (odnosi kao i pre ali sve cene više).
Ako imate mast i na njoj DIN specifikacije bilo bi lakše (jer ih Shell krije kao zmija noge).E sad, pošto nisam našao specifikacije (imam ih negde sigurno ali ...) na net-u, onda ću dati "pandane" (zamene) koje se mogu neznatno razlikovati (ali da ispune sve što i Shell).Btw. ne pominju ni ISO specifikacije (kao da nije za tehničku primenu nego za vradžbine).Ovo je inače "redak zver" (da se nađe u maloprodaji) jer em je NLGI 3 em korišćeno ISO 100 bazno ulje kao osnova.U svakom slučaju to je litijumska mast opšte namene, e sad, da li i sa EP aditivima - to ne znam pa se moram OGRADITI zbog toga.Dakle ako (je) treba i EP (po svoj prilici - NE)Napominje se otpornost (mogućnost primene) do +130 °C što je zapravo 120 po DIN (jer je sledeća 140, ovo se hvale da su "bolji od standarda" ali ne znači ništa u tehničkom smislu).Dakle, Total Multis EP 3 je dobra zamena (bazno ulje nešto viskoznije, a i nije čisto Li mast nego Li+Ca), ali o.k. FAM FOR 3EP je odlična zamena, full Li mast, EP aditivi i tako to ... osnovne osobine su identične (osim što je ulje viskoznije, bolje na višim temp. a lošije na mrazu ali sve u granicama standarda, dakle - zanemarljivo u praksi, naročito za opšte namene). Preporučujem.Fuchs RENOLIT LX-EPT 3 je zamena+ jer je otporna na temp. do 160 °C.RENOLIT H 443-HD 88 je takođe o.k. (do +140) uzeti NLGI 3 varijantu.Nisotec nema Li mast sa EP aditivima i konzistencijom NLGI 3 (na žalost, ali razumem ih jer se to malo traži) a GREASE LI 3 je to isto ali bez EP aditiva (btw. na njihovom sajtu imate o mastima i oznakama, ako vas interesuje više o ovome).Ako ne treba EP kao što verovatno ne treba (još jednom se ograđujem ali njihov "tehnički papir" to ne navodi a ni jedan od međunarodnih standarda za masti, da se teže nađe zamena?):Onda Nisotec GREASE LI 3 (kao što je gore pomenuto), FAM FOR 3, Total(Energies) Multis 3 (bez EP), a za Fuchs (veliki proizvođač mazivih masti) bi trebao poseban odgovor. U svakom slučaju "non-Ep" je lako naći.Viskoznost baznog ulja može imati mali uticaj kod ležaja sa velikim obrtajima (elektromotori) ali tu po pravilu ne idu NLGI 3 masti pa nije od većeg značaja.U principu bolje od zamene je korišćenje kompleksnih Li masti (skuplje ali superiorne po svim pitanjima, naročito otpornost na vodu je bolja). Li imaju izbalansirane osobine pa su najviše u upotrebi. Ipak, ako su "obične" (non-complex) onda su tek osrednje otporne na vodu (Li-Ca su tu bolje*, a posebno neke egzotičnije, ali to je duga priča).Pozz*a i obične Ca masti (popularni naziv "tovatna mast").
Na prvom godišnjem(potrefilo mi se da sam imao taman 15.000 i neki km ) servisu u velikom, glavnom Hyundai servisu mi sipaše ulje kakvo proizvođač "ne preporučuje", tj. sipaše SHELL ECT AH 0W-30, a u uputstvu za Evropu piše da preporučuju Helix Ultra AH 0w-20 ili Helix Ultra A5/B5 0w-20. Pitao sam šefa servisa zašto, kako, i izlupetao se bzvz, ali izbora, nažalost, NEMAM . Pitanje za kolegu Stalkera: koliko ovo sipano ulje škodi, ako uopšte škodi? Motor je 1.6T, sa GPF.Drugo pitanje, zvučaće vrv šašavo : "Održavam", tj. vodim računa o 3 četvorotaktne jeftinije kosilice iz uže/šire familije. U svaku sipamo SAE 30 zejtin. Da li je bolje u njih sipati(ili ako nekad zafali DOLITI) multigradna ulja, jer njih najčešće imam viška(vodim računa i o nekoliko automobila ) ?