Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331896 puta)

0 članova i 53 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #180 poslato: 29. Nov, 2015. 21:35 »
Poštovani,
Fabrička preporuka je uvek vezana uz neki standard (specifikaciju) a ne konkretno ulje određenog proizvođača.
To su samo komercijalni bullshit-ovi od kojih mi je odavno muka (samo Selenia u Fiat, samo Total u Peugeot a samo Elf u Renault ... trebalo bi i Mobil u Mercedes ali je ovo manje uvrežen mit, verovatno jer nije ugravirano u stakla automobila).
Dakle, za vaš motor je predviđeno korišćenje ulja koja ispunjavaju ACEA C1. Takva ulja su po pravilu 5W-30 ali mogu biti i 0W-30 (dakle xW-30).
Ne mora ni Dexelia ni Motul, bilo koje C1 ulje (npr. Valvoline ili Kroon ili koje god već, doduše nemaju baš svi proizvođači jer je relativno malo tržište ... noviji motori, zamena ulja u glavnom u servisu i slično).
Korišćenje 10W-40 ulja je sigurno lošije rešenje. Na stranu to što A3/B4 ulja imaju u osnovi slične zahteve kao i C# ulja (npr. po pitanju zaštite od habanja) pa motor neće baš da se (tako brzo) uništi (grubo rečeno) korišćenjem istih, naročito ako iza sebe ima mnogo km. Zapravo ... (ma duga je to priča)
Sve u svemu, tri su najveće prednosti (bez negativnih efekta) korišćenja C1 u odnosu na A3/B4 (i još sijaset sitnijih):
1) Sistem za obradu izduvnih gasova (gde nije samo DPF ali njegovim uklanjanjem se veći deo rešava)
Od svih ACEA standarda C1 ima najoštrije (veoma stroge) po pitanju sadržaja sulf. pepela, fosfora i sumpora.
2) smanjenje potrošnje goriva ... van grada možda samo 1-2% ali u kraćim gradskim relacijama, naročito zimi, i do 5-6%.
3) Mogućnost da se ulje menja na 20 hiljada km (eventualno 15000km u čisto gradskoj vožnji, mada je Ford testirao zamenu ulja i na 60 hiljada km, inače neki Ford motori osim Mazdinih takođe imaju ove zahteve). Sa PS uljem je sve preko 10 hiljada km (ili 7500km u gradu) lutrija (na duži rok).

Dakle, možda ćete produžiti vek svom motoru samo 10 ili 20% (možda i više ali nije izvesno) ALI ćete takođe imati manje sitnijih problema sa motorom (na duži rok). Čistiji motor duže traje a naročito neki njegovi delovi.
Tiši motor ... pa još je Remark opisao kako utišati motor pri prodaji vremešnog (roman "Tri ratna druga") automobila sa motorom pred generalnu - sipaš gušće ulje!). Osim što je subjektivno, verovatno se primećuje samo pri podignutoj haubi ... tako nećete voziti, a zvučna izolacija sigurno ublažava razliku na neprimetan nivo.
Dakle, kupite Dexelia ili neko jeftinije C1 (mada su ona po pravilu skupa) ulje (može i INEO First Total-a, doduše 0W-30 je pa znam da je teško odlučiti) i menjajte na 20 hiljada km (ali maks. godinu dana) i uživajte.
Ako malo vozite (manje od 10 hiljada km) ... manje je bitno. Ipak, nije samo do toga "šta će mi kvalitetnije ulje  u narednih 10 god. preći ću samo 50 hiljada km" ... u principu to će takav motor preći i sa neodgovarajućim uljem, ima nešto i do odnosu prema tom automobilu (doduše većina se preproda, pa sve stigne narednog vlasnika).
Izbor je na Vama. Ulje NE može biti skupo za takav automobil (motor). Jednostavno, za tu klasu štedeti na ulju vodi pitanju - čemu onda takav (može i neki koji nema visoke zahteve) ili što mnogi kažu ako je mali servis i registracija mnogo, treba se zapitati čemu uopšte automobil (nisam ja smislio, samo parafraziram).

« Poslednja izmena: 29. Nov, 2015. 21:37 Stalker »


Van mreže fobia24

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #181 poslato: 30. Nov, 2015. 01:27 »
Hvala na odgovoru, od velike je pomoći!  beer1

Van mreže Vlada1968

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #182 poslato: 08. Dec, 2015. 08:18 »
Imam Fabiju 1.2 44kW Classic verzija. Koje ulje treba da koristim? Kojeg viskoziteta?

Van mreže lipovaccc

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #183 poslato: 08. Dec, 2015. 09:52 »
Napiši koliko je auto prešao i koje si ulje koristio do sada...
  • Vozi: Škoda Fabia 1,2 htp 2005god

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #184 poslato: 08. Dec, 2015. 10:19 »
Hvala g. Lipovac!
Koristilo bi za odgovor. Ionako ne mogu pre podne, zbog posla.

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #185 poslato: 08. Dec, 2015. 10:22 »
Ajde da, dok čekamo Stevin odgovor, predložim nešto.. bilo bi lepo da imamo sticky, na početeku i na kraju teme, gde bi g.Steva preporučio nekoliko ulja, uvek dostupnih na našem tržištu, u best-buy kategoriji (cena/kvalitet), a koja pokrivaju 99% škoda motora. Ovako svako postavi pitanje, pa čekamo nekoliko dana da Steva poseti forum i ostavi odgovor... a taj ili sličan odgovor možda već postoji nekoliko strana ranije u temi.

Isto tako, većina proizvođača poseduje oil-guide na sajtu, tako da i tu možete pronaći koje ulje oni preporučuju za vaš motor.

Ja sam se nekako tokom godina navikao na ELF, jer smatram da poseduje odgovarajući kvalitet za moju penzos vožnju uz poneko stiskanje gasa, a sa cenom je korektan, pogotovo na našem tržištu. Kupujem ga u prostorijma uvoznika (profaco.rs), pa sam koliko toliko siguran da nije divča. A imaju i zavidnu istoriju u F1  :B=)

Ovo ulje pokriva sve (Renault) benzince i dizele bez filtera čestica. Standard: ACEA 2007: A3/B4; API: SM/CF.


Postoji i 504/507 ulje sa VW sertifikatom za nove dizele sa DPF-om. Standard: ACEA 2004: C3; API: SM/CF.


Polusintetika je jeftinija 100din po litri, tako da nju ni ne uzimam u razmatranje. Sa sintetikom imate bolju i postojaniju zaštitu, obično i kvalitetniji paket aditiva i duži servisni interval.
Isto tako, na svakoj pumpi možete kupiti ulje koje zadovoljava standard, ali uglavnom je cena 50% jača.

g.Stevo, čekamo Vašu preporuku za ulja one-size-fits-all :)

 :RR)

*****************************************
ACEA - evropski standardi
*****************************************
Every ACEA specification is made of a letter or letters that indicate the class (e.g. E stands for the heavy duty class) and a number that defines the category (e.g. the 9 in E9). There are separate categories for oils with different purposes or for different applications within the same class. If the ACEA sequence's implementation year is specified then it follows the spec's name after a dash (like ACEA E9-12).

There are ACEA specifications for passenges car motor oils (the A/B class) for catalyst compatible motor oils (the C class) and for heavy duty diesel engine oils (the E class). The classes are further devided into categories to meet the requirements of different engines. The A/B class's A1/B1 and A5/B5 oils have lower HTHS viscosities, which means that they provide better fuel economy but they may not provide adequate protection in engines that are not designed for them. ACEA A3/B3 and A3/B4 on the other hand require oils with higher HTHS viscosities that may not provide as good fuel economy as an A1/B1 or A5/B5 oil but may offer better engine protection in certain engine designs. The categories within the C class are devided along SAPS limits and along HTHS viscosities. C1 and C4 are low-SAPS oils, while C2 and C3 are mid-SAPS oils. On the other hand C1 and C2 oils have lower HTHS viscosities, while C3 and C4 oils have higher HTHS viscosities. In case of the E class the SAPS content and the drain interval make the difference. E4 and E6 oils offer longer drain intervals where the engine manufacturer allows it while E7 and E9 are designed for medium drain applications. E6 and E9 have limited SAPS content so they can be used in engines that require this including Euro VI engines.

Below we are presenting the ACEA categories in "Consumer Language".

A/B: gasoline and diesel engine oils

ACEA A1/B1 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in gasoline engines and car & light van diesel engines specifically designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a high temperature / high shear rate viscosity of 2.6 mPa*s for xW/20 and 2.9 to 3.5 mPa.s for all other viscosity grades. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

ACEA A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.

ACEA A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3.

ACEA A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

C: Catalyst compatibility oils

ACEA C1 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low friction, low viscosity, low SAPS oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9 mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils have the lowest SAPS limits and are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

ACEA C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines designed to be capable of using low friction, low viscosity oils with a minimum HTHS viscosity of 2.9mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and maintain the vehicles fuel economy. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

ACEA C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

ACEA C4 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and gasoline engines requiring low SAPS oil with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life. Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

********************************************************
API Engine Oil Service Category Charts - američki standardi
********************************************************
Gasoline Engines

SN   Introduced in October 2010   
Introduced in October 2010 for 2011 and older vehicles, designed to provide improved high temperature deposit protection for pistons, more stringent sludge control, and seal compatibility. API SN with Resource Conservingmatches ILSAC GF-5 by combining API SN performance with improved fuel economy, turbocharger protection, emission control systemcompatibility, and protection of engines operating on ethanol-containing fuels up to E85.

SM   Introduced on 30 November 2004   Category SM oils are designed to provide improved oxidation resistance, improved deposit protection, better wear protection, and better low-temperature performance over the life of the oil. Some SM oils may also meet the latest ILSAC specification and/or qualify as Energy Conserving. They may be used where API Service Category SJ and SL earlier categories are recommended.

SL   2001 Gasoline Engine Service   Category SL was adopted to describe engine oils for use in 2001. It is for use in service typical of gasoline engines in present and earlier passenger cars, sports utility vehicles, vans and light trucks operating under vehicle manufacturers recommended maintenance procedures. Oils meeting API SL requirements have been tested according to the American Chemistry Council (ACC) Product Approval Code of Practice and may utilize the API Base Oil Interchange and Viscosity Grade Engine Testing Guidelines. They may be used where API Service Category SJ and earlier categories are recommended.

SJ   1997 Gasoline Engine Service   Category SJ was adopted in 1996 to describe engine oil first mandated in 1997. It is for use in service typical of gasoline engines in present and earlier passenger cars, vans, and light trucks operating under manufacturers recommended maintenance procedures. Oils meeting API SH requirements have been tested according to the American Chemistry Council (ACC) Product Approval Code of Practice and may utilize the API Base Oil Interchange and Viscosity Grade Engine Testing Guidelines. They may be used where API Service Category SH and earlier categories are recommended.

Diesel Engines

CJ-4   Current - 2006   Introduced in 2006 for high-speed four-stroke engines. Designed to meet 2007 on-highway exhaust emission standards. CJ-4 oils are compounded for use in all applications with diesel fuels ranging in sulphur content up to 500ppm (0.05% by weight). However, use of these oils with greater than 15ppm sulfur fuel may impact exhaust after treatment system durability and/or oil drain intervals. CJ-4 oils are effective at sustaining emission control system durability where particulate filters and other advanced after treatment systems are used. CJ-4 oils exceed the performance criteria of CF-4, C-4, AH-4 and C-4.

CI-4 Plus   Current - 2004   Used in conjunction with API C-4, the " CI-4 PLUS" designation identifies oils formulated to provide a higher level of protection against soot-related viscosity increase and viscosity loss due to shear in diesel engines. Like Energy Conserving, CI-4 PLUS appears in the lower portion of the API Service Symbol "Donut."

CI-4   Severe-Duty Diesel Engine Service   The CI-4 performance requirements describe oils for use in those high speed, four-stroke cycle diesel engines designed to meet 2004 exhaust emission standards, to be implemented October 2002. These oils are compounded for use in all applications with diesel fuels ranging in sulfur content up to 0.05% by weight. These oils are especially effective at sustaining engine durability where Exhaust Gas Recirculation (EGR) and other exhaust emission componentry may be used. Optimum protection is provided for control of corrosive wear tendencies, low and high temperature stability, soot handling properties, piston deposit control, valve train wear, oxidative thickening, foaming and viscosity loss due to shear. CI-4 oils are superior in performance to those meeting API CH-4, CG-4 and CF-4 and can effectively lubricate engines calling for those API Service Categories.

CH-4   Severe-Duty Diesel Engine Service   This service oils are suitable for high speed, four-stroke diesel engines designed to meet 1998 exhaust emission standards and are specifically compounded for use with diesel fuels ranging in sulfur content up to 0.5% weight. CH-4 oils are superior in performance to those meeting API CF-4 and API CG-4 and can effectively lubricate engines calling for those API Service Categories.

Van mreže Vlada1968

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #186 poslato: 08. Dec, 2015. 10:46 »
Auto je 2009 god. prešao sam  19674km. Do sad je sipan Castrol u ovlašćenom servisu.Interesuje me koji viskozitet ulja se sipa (5W30, 5W40, 10W40) sintetičko ili polusintetičko?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #187 poslato: 08. Dec, 2015. 15:16 »
Poštovani g. Vlado (vršnjače),
Koristi (sipa) se ulje po VW 502.00 ... manje je bitno da li je "sintetičko" ili "polu-sintetičko" (ionako "full" nisu skroz a PS nisu ni trećina a kamoli "polu" ... sve su to manje-više mineralna ulja (malo hidrokrekovana ili malo više).
Ulje se bira po ispunjenju standarda ili odobrenja. Čak je i viskozitet "pod 2" (ako postoji više opcija).
U principu je najbolje koristiti 5W-40 ulja (Castrol, Magnatec ili Edge, ili bilo koje drugo) koja ispunjavaju (imaju) VW 502.00 odobrenje (approval). U principu bi moglo bilo koje 5W-40 "sintetičko" ulje.
Naravno, u ovom slučaju morate menjati ulje na maks. 15000km ili godinu dana.
Za fleksibilne intervale zamene (do 30 hiljada km ili dve godine) su obavezna 5W-30 ili 0W-30 ulja "po" VW 504.00 (504/507) i VW 506.01 (respektivno).
Za praktično novije motore  (što Vaš jeste, 20 hiljada km, makar starosti 5-6 god.) ova druga opcija bi bila idealna ukoliko bi prelazili više od 10 hiljade km godišnje. Ovako je praktičnije (i verovatno) bolje koristiti 5W-40 i menjati na godinu dana (na 4 ili 5 hiljada km neće se 504/507 a ni 506.01 posebno istaći, a za ovako malu kilometražu je godinu dana maksimum (za razliku od 2-3 puta više) za promenu ulja, makar bilo i "super-sintetičko").
Važnije od samog ulja je da jednom mesečno (idealno) ili bar što bliže tome, odvezete jednu relaciju van grada (min. 20 min. rada motora u radnim uslovima, zagrejan, bez stajanja, dakle nekih 30km van grada u "cugu").
Ako para nije u pitanju onda je idealno (čak) koristiti 5W-30/0W-30 i menjati na godinu dana (mada je u principu skupo, nije neophodno, naročito za našu klimatsku zonu, mada je kod novih motora svejedno).
Za starije motore (sa nulom više na km satu u odnosu na Vaš, dakle 200k km) mogu se koristiti i 10W-40 ulja, najbolje sa VW 502.00 ali čak i 501.01 nije neprimereno (ovo naročito ukoliko se ne prelazi svih 15000km godišnje).
Ipak i kod starijih motora (a u solidnom stanju) 5W-40 bi trebalo da bude prvi izbor.
Pozdrav!

Van mreže Vlada1968

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #188 poslato: 08. Dec, 2015. 15:58 »
Hvala puno na ovako iscrpnom odgovoru.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #189 poslato: 09. Dec, 2015. 10:26 »
@mirkuk38:

Hvala na predlozima i ostavljenim standardima.
Za Elf se slažem (best buy, uglavnom, problem je samo što je kod nas asortiman relativno skroman).
Većina proizvođača (svi ozbiljni) imaju "oil finder-e" na svojim sajtovima. Sve su bolji a neki daju i alternativna rešenja.
Predlažem da pre pitanja pogleda jedan (ili par) OF (oil finder) pa ako ima više predloga (ili predlog nije jasan) da se tako formuliše pitanje. Uglavnom im je (skoro jednina) mana što forsiraju sintetiku (novije standarde i skuplja ulja) po svaku cenu.
To je dobar princip ali za starija vozila (preko 200 ili 300 hiljada km) nije uvek najbolje rešenje.
Valvoline ima mogućnost da se naznači da je vozilo prešlo više od 100k km ali se odgovor svodi na isti ili se doda (samo) ulje iz MaxLife serije (pa ni to nije savršeno).
Kod Skoda vozila je relativno lako dati opštu preporuku: 5W-30 po VW 504/507 koja NE važi samo u jasno definisanim izuzecima (mislim da je bilo o tome u temi) i može biti (pre)skupa za starija vozila, naročito ako motor već troškari ulje ili slično. Ne bih favorizovao nijednog proizvođača a cene su promenjiva kategorija.
Castrol će uvek imati prednost (zbog ugovora VW koncerna sa istim, tj. BP-jem) ali svakako nije jedino rešenje. Uglavnom nema greške sa njim ali je činjenica da ovaj brend spada u skuplje.
Opšti savet je da obratite pažnju da li ulje ima zvanični sertifikat (neki proizvođači to naglašavaju na svojim sajtovima), zatim da li se uopšte navodi (kao nivo kvaliteta, dozvoljeno je EU propisima, ali svakako je za nijansu lošije jer nije nezavisno testirano) odobrenje VW za konkretan motor i to je otprilike najvažnije.
Pozdrav!

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #190 poslato: 09. Dec, 2015. 13:54 »
Našao sam na netu "Volkswagen motor oil specification selection flowchart", koji sam malo pojednostavio tako što sam izbacio pitalice za egzotične VW motore kojih nema u Škodinoj ponudi:



Kao što reče g.Steva, "5W-30 504/507" završava posao u svim varijantama.
Eventualno 5W-40 za motore koji su mnogo prešli ili 10W-40 polusintetika  ako se kupuje jeftinije ulje (a da poseduje odgovarajući sertifikat).

g. Stevo?
« Poslednja izmena: 09. Dec, 2015. 13:57 mirkuk38 »

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #191 poslato: 09. Dec, 2015. 21:01 »
Odlično - 9. (naravno, shvatite ovo kao šalu)

Još samo jednu sitnicu da dodam (a da ostane koncizno):

5W-40 je dobra opcija i za VW 502.00 i 505.01 zahteve, naročito ako se ne prelazi više od 10 hiljada km godišnje kada je preporučljivo da se ulje menja na godinu dana (za 12 do 15 hiljada km sa 504/507 može i dve godine, odnosno po fleksibilnom intervalu). Jednostavno, jeftinije je a malo km (u toku godine) i (to) pretežno u gradu obično razređuje ulje (naročito kod benzinskih motora) pa je 5W-40 verovatno malo bolja opcija (skliznuće u toku godine do 5W-30 ali će veći deo biti "četrdesetica" ... 5W-30 i ako ostane u gradaciji biće oko 10mm2/s ili manje).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #192 poslato: 10. Dec, 2015. 08:12 »
Naravno, za jako stare automobile (80-te i početak 90-tih) prvi izbor je 15W-40, a moguće su i kombinacije 15W-40/20W-50 ili 10W-40/15W-50 kao i 10W-50/60, naročito ako motor troškari ulje.
Sa ovim će 95% ljudi lako naći pravo ulje za sebe.
Naravno, tema će nastaviti da postoji ali bi sada mogli da budemo mnogo efikasniji.
Lično je moj predlog da se iznese način korišćenja vozila i dilema pa da to zajedno rešimo.
Naravno, dobrodošla su i iskustva, prosečna potrošnja ulja i slično (sve što i drugima može da koristi).

Van mreže sturm

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #193 poslato: 13. Dec, 2015. 12:08 »
Izvinjavam se unapred ako nije mesto ovde gde treba da dobijem odgovor ali mi svakako treba pomoć!
Radi se o motornom ulju. Moja skoda fabia 1.2htp ga prosto jede! Kao u bunar da sipam! I to u proteklih 10000km. Proverio sam kod majstora nigde nista ne curi! Ne dimi! Nije promesao ulje i vodu! A ipak ga nema! Auto se ponaša normalno lepo radi i vuče! Ne znam da li je to posledica loseg ulja. Sada koristim ELF evolution 10-40! Po forumima sam malo čitao da je moguci razlog PCV ventil i uljni separator! Da li problem sa ventilom i separatorom može da bude potencijalni problem? Ne bih se toliko uspanicio da nije na putu od Nisa do Požarevca i nazad 400km popio 0.7l ulja ( Ko na mesavinu da radi) ali dima nigde!
Hvala na odgovoru unapred a iscekujem ga zeljno!
  • Vozi: skoda fabia 1.2 htp

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #194 poslato: 13. Dec, 2015. 15:35 »
Uz svo dužno poštovanje, NE radi se o ulju, nego MOTORU.
Teško da ćete odgovor pronaći na (bilo kom) forumu, ali možete dobiti ideju (ideje) odakle početi.
Samo serviser (mehaničar), sa mnogo znanja i iskustva (još bolje dobro opremljen servis, najbolje ovlašćeni) mogu da daju odgovor zašto se ovo dešava. U 95% slučajeva NIJE do ulja (osim totalno pogrešnog izbora, što nije slučaj, previše ulja, premalo ulja ili ako je razređeno (ali onda je više do motora, najčešće dizni)).
...
PCV ventil može biti uzrok ali to mora da se proveri u servisu (među 10 najčešćih uzroka).
...
Više puta sam (na CBC forumu a mislim i na blogu) podsećao na čuveni tehnički bilten AMSOIL-a (lako je izguglati, ukucajte REASONS FOR MOTOR OIL CONSUMPTION AMSOIL i eto ga na no. 1).
Dakle, po njihovom od 40 (najčešćih, ima ih još) razloga za povećanu potrošnju ulja, SAMO dva su povezana sa motornim uljem (uslovno tri), a to su nivo ulja (praktično veći od max.) i "prljavo" (koksirano) ulje (do mere da zapušuje uljne kanale što sigurno nije slučaj) i ređe ulje (pogrešno odabrano ili gorivom razređeno). Ostali razlozi su čista MEHANIKA (kako se tamo i navodi).
Nije naglašeno (ili sam zaboravio a sad nisam našao na brzinu) ali čini se da je navedeno po učestalosti ili bar značaju pa se može poći "redom" (putem eliminacije).
...
U svakom slučaju 1,75 lit. na 1000km, a slično, nije navedeno ali verovatno oko litar na 1000km, u dužem periodu, jeste nešto zbog čega se treba zabrinuti i automobil odvesti u servis.