Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331616 puta)

0 članova i 33 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #225 poslato: 18. Jan, 2016. 08:41 »
Hvala što ste u principu odgovorili čoveku dok sam bio odsutan.
Mihajlo je dao odgovor koji je najbliži (pravom).
Nema nekih posebnih zahteva u smislu odobrenja za motor tog godišta (Renault je svoja uveo tek sa Laguna III, 2007.).
Dakle, min. zahteva je ACEA B4-98 (obzirom na godinu konstrukcije motora), još bolje B4-02, idealano B4-04 ili noviji (ACEA standard). Dakle, ako je navedeno A3/B4 (uvedeno 2004.) sve je o.k.
Renault RN0700/0710 odobrenja (obično su povezana i daju se oba odjednom) su preporučena i unazad, tako da je svakako poželjno imati ih (ali svakako nije obavezno).
Praktično bilo koje 5W-40 ulje dolazi u obzri (čak pre "starinska" koja nisu Mid-SAPS (ACEA C3, mada A3/B4/C3 dolazi u obzir).
VW 505.01 ... svakako, ali nije obavezno.


Na mreži Nikolagavijal

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #226 poslato: 22. Jan, 2016. 21:03 »
Postovani,procitao sam sve u ovoj temi i dobro se edukovao tako da ni prodavci ne znaju da mi odgovore na pitanja hearcut (ako uopste znaju i sta ih pitam  =))).
Elem,u pitanju je O2 1.6MPI+LPG, 2010god.presla 75Kkm,otvoren put(dosta auto-put) 90%,oko 15Kkm godisnje.U uputstvu navedeno VW 501.01/502.00.
Do sada (u garanciji) sipali Castrol magnatec 5W40.
Vodim se logikom da u sopsvenoj reziji nastavim sa necim sto je dovoljno(i malo iznad,ali ne vise od toga)dobro (i sigurno originalno) za navedenu motorizaciju kako bi "dobacio" do 200-250Kkm bez problema nakon cega sledi prodaja.
Zamolicu Vas da mi odgovorite na sledece:
-Da li se saveti iz prethodnih postova dati za motor 1.4 16V odnose i na ovaj moj (da u startu pokusamo da skratimo pricu)?
-Da li bi izbor mogao da se svede na (i koji bi po Vama bio redosled):
    1.Elf Evolution 900NF
    2.Total Quartz 9000
    3.G energy
sva 5W40; A3/B4; VW502/505; jedino je Elf API SL a ostala SN (koliko je to bitno).Cene vrlo priblizne,originalnost nadam se da je OK.
Ako imate bolji predlog rado cu ga cuti (poslusati) koji je u okviru iznetih parametara,logike razmislanja i upotrebe vozila.
Da li  bi se nesto dobilo prelaskom na 5W30?
Ako mogu da "zloupotrebim" Vasu strucnost joj jednim "uljez" pitanjem:ima li smisla sintetika za dvotaknti motor (Vespa Piaggio PX 200E,1987 god.-ko "casa") obzirom da kada sam krenuo sa eksploatacijom iste u ex Yugi osim "dvotaktola" i njemu slicnih ulja nista drugo i nije bilo u ponudi?(pikiram na Elf selfmix 2ST ili mozda 50% skuplji Motul 100T).Sta se od ulja prodaje pod Shell,Dolmar i sl.brendovima za dvotaktne trimere ili testere(visokoturazni,vazdusno  hladjeni,down-size motori).
Unapred zahvaljujem na odgovoru!


















Na mreži hakkler

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #227 poslato: 22. Jan, 2016. 21:49 »
Tnx to all :)
Ugl. nabavljen ELF SXR 5W 40 koji zadovoljava sve te renaultove norme

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #228 poslato: 23. Jan, 2016. 19:29 »
-Da li se saveti iz prethodnih postova dati za motor 1.4 16V odnose i na ovaj moj (da u startu pokusamo da skratimo pricu)?

Da skratimo priču.

-Da li bi izbor mogao da se svede na (i koji bi po Vama bio redosled):
    1.Elf Evolution 900NF
    2.Total Quartz 9000
    3.G energy

Mogao bi da se svede (i) na ta tri (ali svakako bar na 10-tak ulja).



Recimo da je redosled (ne gledajući cenu):
Total, G-energy, Elf
Gledajući i cenu:
Upravo obratno.

Kako god, razlike su male (u kvalitetu).

Da li  bi se nesto dobilo prelaskom na 5W30?

Mislim da ne (uzimajući u obzir način korišćenja). Menjajte na godinu dana i sve će biti o.k.

Što se 2T ulja tiče, u principu bi mogla i PS i mineralna ulja da se koriste (API TC) ... nema mnogo koristi (da tako kažemo) od "mineralnog" ulja ako već ima rastvarač u sebi.
Oba ulja koja ste naveli čine mi se o.k. iako bi i 510 došao u obzir (i slična PS ulja).
Ne znam koliko je konkretan motor "zastareo" (mislim da nije) ali sudeći po ISTORIJI korišćenja njemu ništa ne fali od korišćenja mineralnih 2T ulja BEZ rastvarača (sada kod stranih proizvođača kao posebne serije ("classic" i/ili "off road", naročito "competition) iz ekoloških razloga i nemogućnosti korišćenja bez prethodnog (dobrog) mešanja, sistemom za ubrizgavanje).
U tom smislu nije loše razmotriti i:
ditaktol (Galax), dvotaktol (Modriča) ili duotakt extra N (FAM).

U svakom slučaju čisto sintetička 2T ulja bih (ipak) izbegavao.

Na mreži Nikolagavijal

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #229 poslato: 24. Jan, 2016. 01:39 »
Zahvaljujem na sveobuhvatnom odgovoru.
Srdačan pozdrav!

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #230 poslato: 21. Mar, 2016. 09:05 »
Poštovani Stevo,

kakva su Vaša saznanja za Citgo ulja za automobile, ima li nekih iskustava iz prakse, dobra, loša, za izbegavati?
Američka ulja, gde se toče, ko ih koristi u Srbiji?
Vaš blog nema rezultata za taj termin.
Konkretno me interesuje 5w40 za 1.9tdi bxe, 130.000km, potrošnja sa castrolom, motulom i texacom je ista 500-700 na 12-13.000km.
« Poslednja izmena: 21. Mar, 2016. 09:07 Karlheinz »
  • Vozi: Yeti

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #231 poslato: 21. Mar, 2016. 12:13 »
Iskreno, pojma nemam o Citgo uljima.
Američka priča. Šta će to ovde? Pa kad otkrijemo vanzemaljce prvo će njihovo ulje (ili bar mast za ležajeve elektromotora) početi da se prodaje kod nas pa onda u ostalim regionima sveta.
Ako je jeftino, onda se pravi nego u "EU" (ili Turskoj) ako nije, onda ne vidim čemu.
Od te egzotike bi me jedino obradovala imena kao što su: SK (ZIC), Neste, Idemitsu (osim OEM-a, kojih ima), Amsoil, Red Line, (eventualno i) Royal Purple i to je to.
Koliko sam spazio na net-u to njihovo 5W-40 ulje nije za PD motore! (nema VW 505.01)
U principu ne bih sipao američka ulja u dizel motore, to je tamo statistička greška i anomalija (motor na dizel) gde u starije sipaju teretna ulja a u novije ulja iz servisa. Tamo se vozi na benzin a na dizel ore njiva (i u Japanu).
Malo karikirano ali ne daleko od istine.

Na mreži zare

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #232 poslato: 21. Mar, 2016. 16:55 »
Kad se vec gore pominje G-Energy, kod mene veliko iznenadjenje. Motor u koji za 10000 km prakticno nema potrebe za dolivanjem ulja je za 5000 km potrosio 0,7-0,8 litara F-Synth 5W-40 ulja  ???. Uglavnom ga je (kao i do sada) vozio otac pa nacin voznje potpuno otpada kao razlog trosenja, kao i stanje motora (sem ako se za 5000 km nesto drasticno nije promenilo).
Ili je motor navikao na Castrol u zvanicnom servisu pa mu ne prija promena  :B=).
Videcemo sta ce biti dalje, vozice se jos max 3-4000 km. Sto je najcudnije, znam da se G-Energy odlicno pokazao kod poznanika a i kod mene u drugim kolima...

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #233 poslato: 05. Apr, 2016. 15:22 »
Zdravo Stalker.
Lani sam kupio Felicija 1.3 karburator od 1995 godina. Vo juni mesec sam napravio servis so filtri i ulje.
Od tada do sada prosao sam oko 4500 km. Do juni mesec ima jos 2 meseca i ne veruvam da cu proci vise od 6-7000 km.
Uljeto e Mannol Defender 10w-40.
Moeto pitanje e dali da go zamenim sada u juni ili da produzim da go vozim dalje.
Toj sto mi prodao uljeto mi je drugar, on mi kaze da mogu da ga voziti do 10 000 km ili 2 godini.
Ja imam namera da ga vozim 1 godina i 6 meseci i tada da ga zamenim, znaci negde oktobar mesec kada bi presao i oko 8000 km.
Sta ti preporucujes ?
« Poslednja izmena: 05. Apr, 2016. 15:27 Filo »
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #234 poslato: 05. Apr, 2016. 22:02 »
Svakako je bolje zameniti ulje na 12 meseci i 15000km nego na 24 meseca i 10.000km (za motore gde nije predviđena zamena na dve godine).
Svakako ste izabrali nekakvo kompromisno rešenje ... no, svaki kompromis je odustajanje od idealnog.
Najbolje je ulje zameniti na 12 meseci BEZ OBZIRA NA BROJ PREĐENIH KM!! (FULL STOP)

P.S.
Malo pređenih km u toku godine se klasifikuje u VEOMA TEŠKE USLOVE KORIŠĆENJA ULJA (naročito ako se radi o kratkim gradskim relacijama). Pošto to niste (posebno) naglasili, ostavljam mogućnost da je 16 meseci (do oktobra) i 7500±10% km solidno rešenja ALI samo (SAMO) ako: je vaših (sada) 4500km (8000km predviđnih do oktobra), 80% ili više u vožnji van grada. Ipak i tada je bolje menjati ulje na 12 meseci jer se radi o "slaboj upotrebi vozila" (onda ispada da se vozilo koristi jednom mesečno ili manje).
Da bi motor odradio svojih 5000rh mora mu se ulje menjati "vozio ne vozio" ("bio ti tu ili ne bio") ... a još više: mora se redovno koristiti.
Zato je klasična prevara sa polovnim automobilima sa ("baba vozila do pijace") zapravo navlakuša za naivne (i da je stvarno tako i tako pređeno 100 ili 150k km (a 10 ili 15 god.), taj je motor pred remontom ... skoro isto kao i sa (najverovatnije stvarnih) 300 ili 400k km).

15000km je zapravo 200rh (servisni interval). U gradu je 200rh nekih 5-7 hiljada km.
A i onda nema veze sa vremenskim ograničenjem (od više toga najznačajnije je što motor neće biti zaštićen od korozije (zapravo već nije čim se malo koristi, pa još na to dodate zamenu na 2 godine ... ).
Naravno, izbor je Vaš (neko će reći, pa šta ako mu smanjim mogućnost da pređe još 50 hiljada km na 30? Ionako će biti 5-6 god., zar ne? Pa ... tu više nemam argumenata, ali to ne spada u održavanje automobila (bio on star ili ne) to je već "bean counting", termin iz upravljanja rizikom).

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #235 poslato: 06. Apr, 2016. 00:14 »
Od 30 dana, 22-24 dana kolata se koristi za do posao i nazad, po 6 km vo pravec, znaci do posao i nazad 12 km. Negde oko 300 km ispadne, a ostala kilometraza je nesto plus, do grad ili bilo kade.
Znaci prosek 400-450 km na mesec mi je za sada.
Inace od tih 4500 km, oko 800-1000 su na otvoren put, ostalo sve gradska voznja.

Znaci tvoja preporuka 12 meseci max ?
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #236 poslato: 06. Apr, 2016. 00:40 »
Izvinite za dupli post.
Evo sta mi servisna kniga preporucuje


Negoo, isto se preporucuje 15w-40 ili 20w-50 za ovi skodini motori. To je mineralno ulje. Neli e mnogo 15 000 km za mineralno ulje ? Ja cu nastaviti so ovo sto sada koristim, mada me zanima ovoj interval u servisnoj knigi.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #237 poslato: 06. Apr, 2016. 10:57 »
15000km ili JEDNA GODINA (šta prvo bude ispunjeno).

15000km je mnogo ali dve godine nije?! (prvo kaže fabrika a drugo drugar koji podaje ulja ... baš se pitam kome više verovati)
Jedna godina bez obzira na pređene km. Za Vaš slučaj POSEBNO (bih preporučio).
Na 15000km ukoliko nije istekla godina.
Naravno može i 15W-40 ili 20W-50 sve zavisi od minimalne temp. (15W do -15 a 20W do -10). 10w-40 su u principu nešto kvalitetnija ulja i mogu se koristiti i do -20°C.
Ako motor ne troši ulje ostanite na 10W-40. Sa druge strane kvalitetno 15W-40 je takođe (dobra) opcija, ali ako je API SL.
Ulja visokog kvaliteta a "mineralna" mogu da se koristi i svih 15000km. Naravno ne u gradskim uslovima. PS ulja mogu da se koriste i do 20k km ako to proizvođač motora dozvoljava. Dakle, sve zavisi od motora i načina upotrebe.
15W-40 može biti i PS ulje (doduše u vreme pisanja uputstva nisam siguran da je bilo takvih).
"Polu-sintetička" ulja su najčešće svega 1/5 ili 1/4 sintetičkih baznih ulja u njima (dakle PRETEŽNO "mineralna").
Strogo gledavši i HC ulja su čista (čistijata) mineralna ulja (dodatno poboljšana). U novije vreme ima i "full HC" ulja (bazni štokovi II bazne grupe) koja se vode kao PS ulja ... ima i takvih koja se zovu i sintetičkim.
SVe je to marketing i nema baš mnogo veze sa strukom.
PS i mineralno ulje API SL (i npr. VW 501.01) imaju (ako su istog proizvođača) isti paket (iste pakete) aditiva, pri čemu 15W-40 ima manje polimera u odnosu na 10W-40. Sa druge strane 10W-40 ima nešto baznih štokova III bazne grupe.
Koliko to utiče na "životni vek"? Veoma malo ... možda 20-30% više.
No, to je manje bitno, bitno je ŠTA KAŽE proizvođač automobila. U vašem slučaju ne treba ići na više sa 10W-40 nego sa 15W-40.
Iako čisto sintetička ulja mogu duže da traju NE preporučuje se prekoračenje servisnih intervala od strane proizvođača.
To je više bio slučaj u USA (da je bilo moguće) jer do pre 10-tak god. su bili standrardni intervali od 3000 ili 5000 milja. Onda je sintetičkim moglo da se duplira. U Evropi su ionako servisni intervali veoma NATEGNUTI da bi se prekoračivali, makar i "najboljim uljem".

Sve u svemu: nastavite sa 10W-40 i menjajte na godinu dana.
Ako Vam nije skupo da koristite 10W-40 (a ne morate) onda ne bi trebalo da bude ni zamena na 12 umesto 18 ili 24 meseca.
(doduše sad je razlika u ceni 15W-40 i 10W-40 istih specifikacija mala).
Bolje je (100x) 15W-40 menjati na godinu dana nego 10W-40 na 18 meseci. Još je bolje 10W-40 menjati na 12 meseci (ali ne onoliko puta, već su nijanse u pitanju).

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #238 poslato: 06. Apr, 2016. 13:24 »
Dobro, na godinu daca cu menjati ulje bez obzira koliko km sam prosao.
Hvala ti puno.
Inace za 4500 km imam dostaveno oko 1 litar, mada jos mi tece od poklopec na bregastu, a nisam nasao vreme da to sredim. A nije mi skupo ovo 10-40 mannol, moj drugar je direktni uvoznik i za meni daje malo jeftinije nego prodaznu cenu za ostali.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #239 poslato: 06. Apr, 2016. 13:40 »
Stevo, koja je preporuka za Civic Ek3 motor 1.5 Vtec sa 114ks, nema plin, nije nikad imao, prešao 248000km pravih? U poslednjih 25-30kkm se sipa Total Quartz 7000 10-40, I u tom periodu je menjano na 5000km, pošto je gradska vožnja, a i redline od 7000+ rpm se koristi

Troši oko 1l na 4000km, toliko za sada, možda malo manje od toga ali ja sada očekujem više jer je ovo bilo u periodu septembar-mart, ne tako dobre zimske gume, lagana vožnja generalno. Sad ima nove letnje i trap sređen 100%, urađene kočnice pa će se voziti brže.

P8 Lite TT