Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331904 puta)

0 članova i 53 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #240 poslato: 06. Apr, 2016. 15:15 »
Samo pazite na bezbednost (i sebe i drugih).
Naravno, razumem šta ste hteli da kažete.
Koristite jedno solidno PS ulje i za zimski period je sasvim u redu.
Za period april-oktobar (novembar) preporučujem:
1) 15W-50 PS ulja, prvo Total 7000 (da bude iz iste serije), ako ga ne nađete tu su Motul i Texaco.
2) 15W-40 ulja, PS ili mineralna, ali API SJ ili SL. Izbor je veliki. PS ulja su G-energy, Castrol, Comma, Modriča ...
Od mineralnih bih (između ostalih) izdvojio (eto baš) Total 5000 (ima ih još dobrih, ali iz više razloga, na kraju krajeva da ne menjate proizvođača u periodu leto-zima, iako NIJE obavezno).


Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #241 poslato: 06. Apr, 2016. 15:20 »
Veliko hvala  :RR)


Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #242 poslato: 06. Apr, 2016. 15:41 »
Isteče Edit. Iskreno, ostao bih na Totalu jer je dostupan, ima ga na trafici skoro, a i ovaj koji sada sipam je 390 dinara valjda, za litar. Mada ga nema nigde kod Profaca, tog 15-50. Ne znam kakva je ponuda drugih brendova u toj gradaciji i kvalitetu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #243 poslato: 06. Apr, 2016. 20:09 »
Kao što rekoh, Motul u Mass-u ... 2100, 4100 ili 6100. Cenom najdostupniji (te preporučujem) 4100.
Texaco Havoline u Trigremi (ne znam cenu ...).
Mineralna 15W-50 ... takođe su opcija (Motul 4000 ali mislim da ga nema (u Mass-u, mada vredi proveriti na sajtu) ... Mannol ima takvo ali je samo API SG/CD te ga ne bih preporučio (iako je min. zahteva ... pa jeste nekakva opcija).

Van mreže pp1.4

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #244 poslato: 07. Apr, 2016. 11:35 »
Mr. Stalker, koje ulje bi pre preporucio za 1.9 tdi motor, Castrol Edge ili Motul X-clean 8100?

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #245 poslato: 07. Apr, 2016. 11:54 »
Bilo bi dobro da napišeš nešto više o svom automobilu tj. motoru, stanje, km, kako je održavan, šta je sipano do sada... što detaljnije napišeš - biće relevantniji odgovor koji očekuješ.
  • Vozi: Yeti

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #246 poslato: 07. Apr, 2016. 13:49 »
"Bilo bi dobro da napišeš nešto više o svom automobilu tj. motoru, stanje, km, kako je održavan, šta je sipano do sada... što detaljnije napišeš - biće relevantniji odgovor koji očekuješ." - Hvala. (upravo tako).

Inače, ovde (za konkretno pitanje) nije od većeg značaja.
Edge ili 8100 X-Clean? Koje se vama više sviđa, koja vam cena više odgovara i gde mislite da je ulje "originalnije" ...
Ovo su jako (ali JAKO) slična ulja, tako da je (manje-više) svejedno (možete s vremena na vreme promeniti, čisto da ne bude "dosadno", naravno, ne mora, ako ste već zadovoljni, a zašto ne bi bili, to je par (ulja) koji je u samom vrhu u svojoj kategoriji).

Van mreže pp1.4

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #247 poslato: 10. Apr, 2016. 22:20 »
Bilo bi dobro da napišeš nešto više o svom automobilu tj. motoru, stanje, km, kako je održavan, šta je sipano do sada... što detaljnije napišeš - biće relevantniji odgovor koji očekuješ.

Interesuje me postoji li razlika u kvalitetu izmedju ova dva ulja i da li bih dobio nesto ako sa Castrola predjem na Motul.

Koje se vama više sviđa, koja vam cena više odgovara i gde mislite da je ulje "originalnije" ...

Vise mi se svidja bolje ulje, a cena je nebitna :) Imas li neku preporuku gde nabaviti Castrol, a gde Motul?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #248 poslato: 11. Apr, 2016. 14:09 »
Teško je reći koje je bolje. Male su to razlike. Koje god da uzmeš bićeš zadovoljan.
Motul kupi u Mass-u a za Castrol postoji nekoliko imena ali ni za jedno nemam iskustva niti sam video šta i kako rade.
U svakom slučaju najbolje je uzeti Castrol "Made in UK" jer su ona nosioci odobrenja.

Van mreže Skoda007

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #249 poslato: 09. Maj, 2016. 11:26 »
Pozdrav Stalker,

Preporuka za izbor ulja, u pitanju je fabia mk1 2003 1.4 16v 55kw, 165 000km na satu
Ovo je prva izmjena ulja od kada je auto kod mene, na prosloj izmjeni je sipano 10- 40 shell HX7!
 Ugradjen je i sekvent plin i od tada sam presao nekih 8500km.
Godisnje prelazim oko 17000 - 18000 km, 70% otvoren put,  30 % gradska voznja.
Auto trosi jako malo ulja zasada.
Ne znam koliko plin utice na izbor, kao  i da li moram uzeti neki od premium brendova (Shell, Castrol, Mobil... i koji??) ili da pokusam sa nekom jeftinijim uljem i kojim? 

Hvala!

  • Vozi: skoda fabia 1.4 16v hatchback

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #250 poslato: 09. Maj, 2016. 22:46 »
Poštovani,
1) Plin ne utiče bitno na izbor ulja, kod mineralnim možda, kod PS vrlo malo kod sintetičkih zanemarljivo.
2) Shell Helix HX7 je ulje koje zadovoljava VW 502.00 tako da je o.k. za Vaš motor (idealno).
Većina VW 502.00 ulja je 5W-30/40 ali ih ima i kod 10W-40 ulja (Motul 6100, Optima HC Power, Ina Delta Sint, MOL Dynamic MAX ... ima još par ali se trenutno ne mogu setiti).
3) Obzirom na navedeno, ne bih menjao Shell.
4) Kao i kod svakog motora, NE morate koristiti zvučne (i skupe) brendove.
5) Uvek je važnije da ulje ima zvanično odobrenje nego da "zvuči".
6) Ovde nemate baš mnogo izbora, ograničeni ste VW 502.00 (ako ćete ostati na 10W-40).
7) Ako bi ste prešli na 5W-40, onda imate veliki izbor ulja (praktično svako bolje ispunjava i QW 502.00). Imate jeftina ulja koja imaju mnoga zvanična odobrenja, npr. belgijski Wulf, poljski Lotos, grčko-holandski Cyclon ... Modriča je obnovila svoju blendaru a ulja su im "srednjih cena" ... FAM ima ulja sa VW odobrenjem (isto "srednji nivo cena") ... itd.

Ulje menjajte na 15000km ili godinu dana pa šta prvo istekne (km očigledno); ostaje mogućnost da jednom godišnje menjate ulja, s obzirom na 70% km van grada i TNG instalaciju. ipak, to je više za noviji motor, mada sa 165000km još uvek može biti "kao nov" (ako je dobro održavan). Ipak, ne vidim zašto ne bi menjali na 15000km, mislim da je čak i jednostavnije.

Pozdrav!


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #252 poslato: 24. Maj, 2016. 15:41 »
Na konkretan post?
(inače je o.k. diskusija bez mnogo "natezanja" i prilično dobrih predloga; mislim na celu temu, koliko sam prelistao na brzinu)

Pa ... može, kad odem na godišnji (umor, iako se zvanično tako ne zove).

Šalu na stranu, moram koncizno jer vremena nemam (ovih dana) a i da ne uzimam 'leba tribologičarima (jest da ću učestvovati na projektu gde je tribologija deo ali nisam sa tih katedri, ima ljudi koji to bolje znaju i pišu radove iz te oblasti).
Hoću reći, ne mogu od Kulina Bana pa neće biti 100% teorijski zasnovano ... i neću se pozivati na literaturu (za sada, kažem, može tek u nekom letnjem mesecu) a ako i to treba ... biće (možda i neki dobar link, pre nego naučnu ili stručnu literaturu).

U suštini je tako, ali (zapravo) nije. Ili, čovek je u pravu ("ugljesa50") ali NIJE u krivu ni Filo (malo je i "više u pravu").
(ne, nije kvantna teorija pa da je foton i čestica i talas, i da je i ovde i onde ... samo sekund-dva i biće jasno)

Mineralna ulja (bazna) ISTE viskoznosti "bolje" podmazuju (manji koef. trenja u istim uslovima) od "sintetičkih" (HC) ulja, pa pod određenim uslovima i drugih sintetičkih (PAO, estri) ali ne uvek i ne u svim uslovima (uglavnom i nije neka razlika).
Čak i sa (sigl) aditivom kao što je ZDDP još uvek prednost može (ali i ne mora) biti na njihovoj strani (po ovom parametru).
(ipak, koliko je to bolje, a koliko je jer nisu toplotno stabilna, pa utiču i na razlaganje ZDDP-a, ali to je duga priča)
Ovo je zbog toga što mineralna ulja u sebi imaju (mnogo više) sumpora i aromata. Jednostavno, manje su prečišćena.
Po "mazivosti" su posebno poznata Bright Stock bazna ulja ALI se ona (više) ne koriste u proizvodnji motornih ulja.

No, kompletno ulje (komercijalno) sa kompletnim aditivima je nešto drugo i tu prednost prelazi na stranu sintetičkih ulja.
Pa i PS ulja su nešto "bolja" od mineralnih (makar većina njih bila "delimično sint." pre nego "polu").

Ukratko rečeno:
Glavna prednost sintetičkih ulja (pa i PS) u odnosu na mineralna je zbog mogućnosti da se koriste ulja niže viskoznosti (i time manjeg hidrodinamičkog trenja, koje je bitno u radnim uslovima) bez problema sa povećanom isparljivošću ulja i niže HTHS vrednosti kod korišćenja baznih ulja niže viskoznosti.

I tako, sve u svemu, između PS i mineralnih i nema velike razlike ali sintetička (npr. 5W-40 naročito 5W-30 u odnosu na 15W-40) povećavaju iskorišćenje energije motora jer "bolje podmazuju" od mineralnih.

Osim toga, sve drugo je na strani sintetičkih (indeks viskoznosti, tačka stinjavanja, itd.).

U konkretnom slučaju: može i PS (10W-40) i mineralno (15W-40).
Mineralno bi trebalo menjati na manje od 10k km, recimo 7500km ili manje i onda su tek (posebno) uporediva.
Potrošnja ulja ... može biti slična ali veće verovatnoća je da će sa mineralnim biti (nešto) manja.

Lukoil. Naravno. Može i PS (Lukoil), što da ne? Mineralna ... Super (bilo koje API SG) je dovoljno dobro (može i SF, Luk Standard, ali ta tek treba menjati na kraćim intervalima ... do 5000km maks.). Još je bolje koristiti LUXE (15W-40) koje je API SL (i menjati na cca. 7500km, recimo ±20%).

Ako je motor u dobrom stanju, 10W-40 (Lukoil Luxe ili bilo koje slično, ACEA A3/B4 i API SL/CF) može biti najbolji izbor.
(menjati na 10.000km osim ako je više od 3/4 km u gradu, onda skratiti za (npr.) 20-tak %)
Prednost (naravno) ako se koristi na manje od -15°C (par dana u godini do -20 nije za diskvalifikaciju 15W-40 ali češće jeste, kao i temp. ispod -20 za koje 15W-40 ulja (definitivno) nisu).

Toliko od mene.

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #253 poslato: 05. Jun, 2016. 00:20 »
Stalker, sta mislis za ulje od proizvodac 77 lubrikants ? http://www.77lubricants.nl/
Nizozemsko ulje, imam mogucnost da uzmem 10w-40 so aproved 501.01 od VW za dobra cena.
Evo ovo je to ulje:
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #254 poslato: 05. Jun, 2016. 11:08 »
Dobar izbor, za 501.01 zahteve. Ulje je ACEA A3/B3 pa je više "benzinsko" iako može poslužiti i za dizele (koji ne zahtevaju ACEA B4 ali je takvih sve manje). Dobro je i za TNG, i to je to.

Proizvođač je o.k. (pravi i Addinol ulja, tj. nemam pojma u kojima su poslovnim odnosima ali se ulja prave na istom mestu, verovatno 77 radi za Addinol zbog bolje logistike).
Kapaciteti izuzetni, pogon vrlo dobar*, laboratorija solidna (mada nisam oduševljen ima i boljih i na ovim prostorima).
Marketing i logistika (verovatno) savršeni, pa eto holandskog ulja širom Evrope (pa i sveta) po umerenim (niskim) cenama.

*uspeli da zaposle i par penzionera (kako se vidi na youtube) na manje zahtevnim radnim mestima (nije baš 100% automatizovano; deo sa kanistrima od 20 lit. mogao je i da se automatizuje).
Iskreno, Prista ima moderniji pogon u svakom pogledu, Modriča (ovaj novi) verovatno (nema baš detalja za javnost), FAM-ov nije lošiji a za NIS nemam pojma (kriju detalje kao da je oblast 51 u najmanju ruku, pre ćemo saznati ko je ubio Kenedija nego kako im izgleda NIS pogon, što im je anti-reklama "do bola", jer ako je o.k. sigurno jeste a ako nije onda sa razlogom kriju).
I na kraju, NE mogu a da ne odolim: rađe ćemo kupovati strano nego domaće čak i kada su cene slične a kvalitet još sličniji.
E oni tamo to neće, i uvek će sa podsmehom reći ("Balkan"), e moja "braćo" Holanđani, pa taj Balkan je ponekad i bolji od Vas (jedino što nije na okeanu i u centru događaja pa da nafta (bazna ulja, aditivi) stiže pravo tamo).
Ja nisam (posebno) oduševljen (solidno i šlus), ali ako kupujete zbog cene, onda kupujte, ako zbog "made in Holland (Germany, a Holland)" onda bolje preskočite, ništa to nije bolje od domaćih. Gasprom (G-energy) pogon u Bariju je Science Fiction za onaj u Holandiji (doduše 4x manjeg kapaciteta), Prista (novi, tj. obnovljeni, uz blending na ambijentalnoj temperaturi posebnim procesom umešavanja) "Zvezdane Staze" i "Ratovi Zvezda" (tehnološki) a sličnog kapaciteta (ne, nema penzosa da lepe etikete i zatvaraju kanistre ni kod jednih ni kod drugih).
« Poslednja izmena: 05. Jun, 2016. 11:18 Stalker »