Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331644 puta)

0 članova i 37 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #345 poslato: 22. Dec, 2016. 16:14 »
Poštovani Spale,
Castrol ili LM, oba su dobra. Da, originalnost je važnija nego koji od ta dva brenda.
Castrol se falsifikuje ali ga ima i originalnog (npr. na pumpama NIS-a, u principu kontaktirajte uvoznika za info).
Dobro ste protumačili, imao nemao pdf u poslednjih par godina je svejedno jer su (skoro) sva ulja sa VW 505.01 i ACEA C3, što znači kompatibilna sa istim.
Dakle, Castrol EDGE ili Magnatec 5W-40, Liqui Moly Top Tec 4100 i bilo koje sa VW 505.01 (bez DPF) ili uz 505.01 i ACEA C3 (ako ima DPF) i to je to.
5W-40 ulja (505.01) se menjaju na maksimalno 15000km ili godinu dana (za razliku od VW 504/507 ulja, ali produžene intervale zamene i 5W-30 ulja ionako ne bih (posebno) preporučio (naročito prvo) zbog pređenih (min.) 200k km).


Van mreže spale

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #346 poslato: 22. Dec, 2016. 21:09 »
Pa i oni mi preporucuju lm top tec 4100,kazu da se super pokazao,i nema veze sto pise da je za pdf,i hvala na odgovoru
  • Vozi: skoda oktavia 1.9 tdi 2007 4x4

Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #347 poslato: 23. Dec, 2016. 08:04 »
Ako je ulje za DPF valjda nije šteta da se sipa u motor bez DPF-a. Obrnuto je problem. Po principu ko može manje može i više.

RN3 Pro via TT


Van mreže fobia24

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #348 poslato: 08. Jan, 2017. 16:30 »
Poštovani, molio bih za pomoć. Zahtevana norma za ulje za auto (dizel motor) koji vozim je ACEA B3:


Da li ovo ulje zadovoljava ovu normu jer mi nije jasno što ispunjava "API CF" standard, ali nije B3?


Još me zanima koja reč o konkretnom ulju ukoliko imate neka saznanja?
Unapred hvala!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #349 poslato: 09. Jan, 2017. 14:55 »
Poštovani,
Napisano je kao da je za neprijatelja a ne od onoga od kog se živi (korisnika).
Prvo sam hteo reći da (zaista) NE znam šta je pisac hteo da kaže ...
Na drugo čitanje je malo jasnije (valjda) ...
ACEA B3 je navedeno zbog svog (tadašnjeg) sopstvenog ulja Mazda Dexelia ... koje je (valjda, nisam 100% siguran) tad ispunjavalo (iz ko zna kog razloga) B3 u obe visk. gradacije (koje se navode) 5W-30 i 10W-40.
A mogu se koristiti 5W-30 i 10W-30 ulja koja nisu Mazda ulja i ispunjavaju sve što je navedeno (mogli su da napišu bolje šta ne jer ispada da može (skoro) sve).
Po navedenom ispada da motor nije zahtevan i da će raditi i na traktorsko ulje (API CD ili CE) samo da je u navedenim gradacijama.
...
Mislim da ne postoji ni jedan dobar razlog da se ne koristi ACEA B4 (navodi se i u uputstvu) umesto B3, jer je to tako i smišljeno (B3/B4 se praktično podrazumeva od 2004. pa na dalje, bilo je neznatno drugačije 2002.  ... npr. test uticaja na polimere ... sad je B4 uglavnom različito zbog zahteva za većim Baznim Brojem (BN)).
S obzirom da i nova Dexelia 10W-40 ispunjava ACEA: A3/B4, API: SL/CF, mislim da se ulja sa ACEA B4 mogu slobodno koristiti (i da je bolja varijanta). B1/B5 podrazumeva Low HTHS ulja, koja mogu da uštede nešto goriva ali ih je u 10W-40 skoro nemoguće naći a i posle 100k km ta prednost pada u vodu (ili ulje ... uglavnom).
...
U principu postoji odlično ACEA B3 ulje u 10W-40 (verovatno ih ima više ali mi prvo pada na pamet), Mobil Super 2000, što je i dobra preporuka.
[Btw API CF nije isto što i ACEA B3 iako nije daleko od toga, standard je iz 1994. a ACEA startuje 1996. i svakih par godina se podižu zahteve, uzanad je kompatibilno]
...
O Comma ulju koje navodite nemam posebnih informacija osim onog što navodi proizvođač.
Po specifikacijama je ulje visokog kvaliteta (bolje od proseka) jer ispunjava i visok standard kao što je MB 229.3 (nije jedino).
No, papir je jedno a stvarnost drugo ... sigurno je solidno ulje ali ne bih očekivao vrhunski kvalitet.
Ne znam da li je (ili nije) (bila, sad ili će biti) Comma pod Mobil-om ali jeste nešto kao Mobil ispostava za jeftinija ulja (makar se zvali "nezavisnim"), u krajnjem slučaju koriste njihova bazna ulja i (verovatno) aditive (makar to bio JV Mobil/Shell, mislim na Infineum).
Dakle (So), ili je "jefiniji Mobil (a skoro isti)" ili je "jeftin Mobil".
Meni se više sviđa opcija originala ali ako malo prelazite u toku godine, i nemate visoke zahteve, verovatno će "kopija" biti isplatljivija.

Van mreže fobia24

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #350 poslato: 09. Jan, 2017. 20:57 »
Hvala na opširnom odgovoru, svakako mi je od pomoći!

Van mreže copernikus

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #351 poslato: 03. Feb, 2017. 23:33 »
Poštovani,molim za savet a evo i pitanja za Vas.Imam Fabiu 2006 god. kupljena sa 69 000 km kod mene je manje od godinu dana i prešao sam sa njom oko 3000 km.Motor je 1,4 16v 74kw.Vreme mi je da zamenim ulje pa sam u dilemi koje da kupim a da je pristojnog kvaliteta i cene uzevši u obzir kilometražu koju je auto prešao.Inače godišnje prelazim 6000/7000 km od kojih je 70% gradska vožnja i to maksimalno 3-5 km što inače znam da je vrlo štetno po motor te bi u tom slučaju pravi izbor ulja odigrao presudnu ulogu.Po evidenciji u servisnoj knjizi do sada je sipano ulje Sunoco Synturo gold 5w40.Nadam se da sam Vam dao dovoljno informacija,hvala unapred na odgovoru!
  • Vozi: škoda fabia 1,4 16v 74 kw

Van mreže goranloznica

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #352 poslato: 04. Feb, 2017. 16:58 »
Poštovani nov sam na forumu i imam trenutno jedno pitanje u vezi motornih ulja i bio bih zahvalan ako bi mi neko tačno i precizno odgovorio .
Imam skodu octaviu 2005 godište motor 2.0 tdi sa oznakom BKD i mislim da je bez DPF filtera ako je to uopšte bitno . Pređena kilometraža  195 000 km.
U motoru je trenutno ulje Castrol 5w30  spicifikacije VW 504.00 507.00 , da li mogu prilikom naredne zamene ulja i filera u motor da naspem motorno ulje Motul 8100 X-cess 5w40 specifikacije VW 502.00 505.00 ?
Da li je navedeno ulje odgovarajuće , ako jeste zašto jeste i ako nije zašto nije ?
Ili da se držim i dalje Castrola 5w30.
Šta su mane a šta prednosti .
  • Vozi: skoda octavia 2005 2.0 tdi

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #353 poslato: 04. Feb, 2017. 17:31 »
Ajd' pa redom.
Za automobil Skoda Fabia, 10 god. ali malo km.
Ulje koje koristite je sasvim o.k.
Ipak, moglo bi i bolje.
Od "Normal SAPS" nešto kao npr. Shell Helix Ultra 5W40.
Možda još bolje "Mid SAPS" ulja, kao što su (sva u 5W-40):
Synoco Xenon, Eneos Premium Hyper, Motul Specific 502/505/505.01 (tipično za sva u ovoj kategoriji), Motul X-Clean, Kroon SpecialSynth MPS, Castrol EDGE, CAstrol Magnatec ... itd.
(pa sve do NIS Autoline Sint ili FAM Fenix Premium)
Iskreno, mislim da još nije kasno ni za 5W-30 ulja (slično kao prethodna ili čak VW 504/507 koja je manje isplativo ispuštati na tako malo km), kao što su (sva u 5W-30):
Liqui Moly Top Tec 4600, Mobil 1 ESP Formula, Eneos Premium Hyper, Castrol EDGE, Motul X-clean, Total INEO MC3 i slična.
Za VW 504/507 bilo koje sa zvaničnim odobrenjem, ali prethodno navedena više nego zadovoljavaju i u konkretnom slučaju mi deluju čak i kao bolji izbor.
Ostaju i VW 502.00 ulja u 0W-40 ukoliko ne možete odlučiti između 5W-30 i 5W-40, ali za pretežno gradsku vožnju njih ne bih stavio u prvi plan, naročito kod benzinaca. Osim toga, kao i kod 504/507 cena je prevelika a ništa posebno se ne dobija (u odnosu na navedena ulja).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #354 poslato: 04. Feb, 2017. 18:07 »
Skoda Octavia 2.0 TDI

Motul X-cess nije dobro da se koristi jer ne ispunjava VW 505.01 specifikaciju.
Možete koristiti (od 5W-40 Motul ulja): X-clean ili Specific 505.01/502.00
Takođe možete ostati na Castrol Edge ulju (više nego dobro) ili koristiti neko drugo 5W-30 ulje koje ili ispunjava 505.01 ili 507.00 (prva morate menjati na max. 15000km a druga i do 30k km po varijabilnom servisnom intervalu).
Alternativa može biti Motul ili bilo koji drugi renomirani brend.
Ostaju dva pitanja:
1) Da li 504/507 ili 505.01?
Ako se prelazi do 10 ili 12k km godišnje, svakako ovo drugo (i menjati na godinu dana), ako se više koristi vozilo (15000km ili više tokom godine, svakako 504/507).
Zbog godišta i pređenih km, ne bih baš menjao na dve god. (ako je cca. 15000km/god.) nego nešto ranije.
2) da li 5W30 ili 5W40? (ako je 505.01 ono što Vam treba, sasvim svejedno, no ako je dosad sve bilo o.k. (motor ne troši 5W30 ulje) bolje je držati se 5W30).
Ende.

Van mreže crni

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #355 poslato: 11. Feb, 2017. 17:55 »
Poštovani STALKER,

Kupio sam prvi auto :), i posle nekog vremena, ulje mi je ispod minimuma.
pitanja:
1. Koje ulje da mu dolim sada?
2. Koje ulje da mu sipam prilikom menjanja?
3. Da li da skraćujem interval menjanja sa 10.000 km na ~8.000 tj da li da odmah menjam ulje pošto ne znam zašto je ispod minimuma?
U pitanju je dizelaš, Škoda Fabia 1.9 SDI 2001. godište, sa 191.399 pređenih km

Potrebne informacije:
- Preporuka ulja iz uputstva vozila:  VW 505 00
- Preporuka ulja iz nezavisne knjige o održavanju: Multigrade engine oil, viscosity SAE 5W/40 to 20W/50, to API SG/CD
- Način korišćenja: gradska vožnja, svaka 2 dana, kratke realacije 10-20 km + jednom mesečno 200 km u 2 dana(100 km u jednom pravcu, odmor, 100 km nazad)
- Tip motora: 1.9 SDI 47kw Euro3
- Godište: 2001
- Ukupna kilometraža vozila: 191.399 km
- Procenjena godišnja kilometraža:  ~2.000 km gradske vožnje + ~ 4.500 km otvorenog puta
- Posebni zahtevi: postoji li način da pratim koliko ulja mi troši na 100 km? ili na 1000 km? Kako se to radi?

Istorija servisa: - (ono što je meni poznato iz nalepnica)
- na 162.178 km(pre 29.221 km) menjano ulje+filter ulja - sipano 5W40
- na 184.027 km(pre 7372 km) menjano ulje+fiter ulja+filter goriva - sipano 10W40 IGAT

Pozdrav,
Crni
  • Vozi: Škoda Fabia Sedan 1.9 SDI 2001 Comfort

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #356 poslato: 11. Feb, 2017. 21:21 »
Poštovani g. Crni,

1. Koje ulje da mu dolim sada?

Bilo koje 10W-40.
Obavezno dolijte da pređe min. pogotovu ako nećete odmah menjati ulje (vidi pod 3.).

2. Koje ulje da mu sipam prilikom menjanja?

Bilo koje (originalno, renomiranog proizvođača) 10W-40.
Ne mora baš Motul ili Castrol, može i Total (Elf) koja navodim kao nešto jeftinija a vrlo dobra.
Naravno, spisak je duuugaaačaak: Eneos, Kroon, svi pumpari (NIS, G-energy, MOL, Lukoil, Eko, OMV (sada sektor maziva pod Lukoil-om), itd.
Posebno da pomenem: Texaco Havoline i FAM BM Extra.
Bilo šta od navedenog (prema afinitetima i ceni). Naveo sam ona koja lako možete naći a da su originalna.

3. Da li da skraćujem interval menjanja sa 10.000 km na ~8.000 tj da li da odmah menjam ulje pošto ne znam zašto je ispod minimuma?

Najbolje da odmah (što pre) promenite ulje (pre 10.000km). Naravno, ODMAH dosipajte, a menjajte kad vam vreme dozvoli (ako ne ovaj, npr. sledeći vikend). Naročito pošto je već pređeno cca. 8000km sa starim uljem.

Potrošnja ulja se meri (procenjuje) na 1000km (inače je neprecizno). Naravno u početku proveravajte nivo ulja na 500km ili pre svaki put van grada (jer je očigledno da nešto tu nije u redu ili je prilikom kupovine bilo na min.), bar dok se ne uverite u realnu potrošnju.
Ako eventualno bude više od 2-3dl na 1000km onda bi možda trebali da pređete na 10W-50 ili 15W-40/50 ulja, ali otom potom (10W su bolja za zimu).
Dakle, pogledajte uputstvo vozila (da nije nešto drugačije, ali su razlike male, uglavnom), ali uobičajeno je da razlika min. i max. na mernoj šipki bude 1 litar. Na osnovu toga možete proceniti koliko je motor potrošio na 1000km. Približno je linearna zavisnost.
Pri promeni nemojte sipati baš do max. nego između max. i sredine (eventualno posle par dana dopuniti blizu max. npr. par mm ispod, uzmite to kao 1dl od max.).
Imate na CBC forumu više o merenju potrošnje ulja (DS9, negde u Stalker (Expendable) temama o ulju, što je posebna grupa tema).

Hvala na opširnim informacijama, pomogle su mi da brže i preciznije odgovorim.
Pozdrav!

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #357 poslato: 11. Feb, 2017. 22:09 »
g. Stevo, da li smo ovde razmatrali koje su posledice po (TDI) motor ako se pretera sa količinom ulja prilikom zamene?

Moj motor prima cca 4.7 litara, pa 0.3l sačuvam i dolijem posle nekih 10.000km (menjam na 20k).

Pročitah da radilici treba nekih 30ak mm (verovatno zavisi od dizajna motora) da doFati ulje u karteru (efektivno par litara) i da lagani overfill nije problem. Šta sve tu još može da "zaškripi" ?

Željno iščekujemo odgovor  bravo2

Van mreže pajapop

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #358 poslato: 12. Feb, 2017. 10:43 »
 Postovani STALKER, pre dve godine kupio sam Feliciju 1.3, 43kw karburator/plin...Sad je prosla 150000km... Od prvog dana kako je kod mene po preporuci iz prodavnice koristim Shell Helix H 7 10W40...Sto se tice potrosnje ulja, vise sam nego zadovoljan. Naime potrosnja je nesto vrlo mala, u svakom slucaju, nemam neku potrebu za dolivanjem izmedju zamena...Interesuje me samo sta mislite o ovom ulju, tj. da li da nastavim sa njegovim koriscenjem, posto vidim da ga niste naveli u prethodnom postu (kao originalno). Ili sta Vi preporucujete...Zahvalan, pozdrav... :RR)
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #359 poslato: 12. Feb, 2017. 12:55 »
Shell Helix HX7 10W-40 je jedno od najboljih ulja u ovoj viskoznoj kategoriji (uopšte), od PS ulja sasvim sigurno.
Postoji zvanični uvoznik za Shell pa preko njega možete dobiti informacije gde kupiti original.
Dakle, ima originala, samo nisam pomenuo jer uopšte (npr. u provinciji) nije baš toliko dostupno (kao navedena). Naravno, postoji i mogućnost kupovine on-line (ne znam da li od uvoznika, ako da, najbolje, makar bilo i skuplje), za Mobil je to najbolji izbor ukoliko u okolini nemate pouzdanog prodavca (koji kupuje direknto od uvoznika).
Samo to, ništa više.