Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331937 puta)

0 članova i 45 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #330 poslato: 01. Okt, 2016. 20:27 »
Znam da stoji pod uglom, ja sam taj savet inace dobio od jednog majstora iz NS koji samo skode radi, inace i ja odrzavam kod njega... I kao sto rekoh uspelo je

Dobar savet. Ne košta, ne škodi, pa vredi probati.


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #331 poslato: 01. Okt, 2016. 20:58 »
@AcoSk,

Nerado komentarišem tekstove, naročito ako se ne zna kontekst istog. One kraće nikako (delove).

Ukratko, manje-više je sve o.k. (uz sitne nepreciznosti) i "to je to".

U principu je (kako je napisano, uz kontekst, a to je vozilo koje se pominje) zaista o.k.

Dakle, za vozila iz 80-tih i 90-tih skoro da je potpuno tačno (ipak uslovno) i dobar je savet.

Za novije motore (noviji materijali, manje godina u njima, iako možda pominjana kilometraža) je nešto drugačije.

Pošto nemam mnogo vremena a da ne bude pogrešno shvaćeno, malo samo da pojasnim:

Sintetska (pa i sintetička) ulja nisu agresivnija sama po sebi (svojom osnovom). Ovo je posebna i duga priča i ne može se tek tako sažeti u "instant znanje" po tačkama u jedan paragraf. Postoji i tu mogućnost da HC ulja drugačije reaguju (u industiji i kod mašina se o tome izuzetno vodi računa, materijali su često isti). U svakom slučaju (uprošćeno) se može reći da zapravo sistem aditiva deluje "agresivno" (kao i npr. estri, ali ne uvek). Naravno, često paket aditiva može biti isti kod "sintetskih" i PS ulja, ali je češći u slučaju PS-mineralno ulje (API SL, ACEA A3/B3 ili A3/B4).
Zato razlika između PS i mineralnih zapravo jedva da postoji, ali je sigurno da su visk. gradacije mineralnih ulja pogodnije za stara vozila (slično i PS vs Sint).
Sva dobra ulja imaju aditiv (sredstava) za omekšavanje elastomera zaptivki (vidi npr. maziva.org dijagnostika, aditivi ...).
Ipak, elastomeri NISU trajni kao metalni materijali (ni približno). Čak i kad su hemijski otporni (Viton, npr.) pod uticajem temp. (i ostalih faktora) vremenom propadaju (po pravilu par puta brže od kritičnih metalnih delova).
Sintetička ulja NE izazivaju to, ali svakako pogoršavaju stanje.
Zato je u praktičnom smislu solidan savet dat. Uostalom i proizvođači maziva to kažu (nekada direktno, kao npr. Lukoil ili Shell) a nekada indirektno (kao npr. Mobil) svojim proizvodima (čemu inače M1 5W-50 PEAK LIFE ili 10W-60 EXTENDED LIFE).

ITD (i sl.)

I na kraju (posle svega) može se kratko odgovoriti na direktna pitanja (inače bi bilo x potpitanja).

P: Posebno me zanima da li je sintetika "agresivna" za gumice isl na starijem motoru??
O: Ne naročito, ali može pogoršati one "načete" i povećati potrošnju ulja.

P: Ili je svakako bolja sintetika za motor pa neka je presao i 400k km?
O: U principu da. (Ali) Kako kad i kako gde*.

*Sintetika (npr. 5W-40) uvek ostaje bolje rešenje zimi (nego 10W-40), ako je 400k km i manje od 10 god. - svakako sintetika, ako je motor u dobrom stanju i ne troškari ulje (zaptivke se redovno menjaju) - opet sintetika, ako je motor moderne konstrukcije i default mu je 5W30 - opet sint., ako postoji dobra VG u sint. a ne u PS ili mineral. varijanti - naravno sintetika, ako se dobro bira (i postoji takav izbor) - sintetika (naravno), ne na 10W-40 odmah na 200k km ali da ako je "200k km" (a duplo je više ili nepoznato koliko, može biti i više), itd.

P.S.
5W-50 je najčešće bolji izbor od 10W-40 (pri prvim znakovima troškarenja ulja ili samo posle "puta do meseca"). Naročito ako je default 5W-40. Ako je troškarenje primetno, neće pomoći ni 5W-50 a ni 10W-40, pre mineralke probati 10W-50 ili 10W-60 (naročito ako je prilagođeno za stare motore, kao kod mobil-a ... Maxlife i slična ulja takođe, čak i u nižim VG).
VW motori ili npr. Ford nisu prava mera za prelazak na PS ili mineralku, ako im je 5W-30 default, ići samo do 5W-40, pa posle na remont (ili na više samo ako se isti odlaže jer se neće raditi; onda svakako 5W-50 pre nego 10W-40).
Kod BMW-a je isto za iole novije (druga polovina 90-tih pa nadalje), 5W-50 pre nego 10W40 ali za starije je baš 10W40 a naročito 15W40 (ili leti 20W50 a zimi 10W40) prava mera. Slično i za mercedes (jako uopšteno pa ne mora da važi za sve motore). Kod Fiat-a je npr. 10W40 često dobro rešenje (sa 5W40) i tako to.

Dakle ne postoji jedan i direktan odgovor na ovo pitanje.
Btw Čelindžer (Space Shuttle) je prvi put eksplodirao ('86.) baš zbog zaptivki (najosetljivija tačka)

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #332 poslato: 01. Okt, 2016. 21:08 »
Hvala Stalker na odgovoru

Van mreže paun

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #333 poslato: 09. Okt, 2016. 20:04 »
Nisam bas sve detaljno procitao,ali koliko vidim nigde se ne pominju eko-va ulja. Skoro mi je jedan serviser pricao da eko pakuje castrol ulja i posle ih distribuora po svojim pumpama. Cak kaze i da slobodno moze da se dosipa eko u castrol i obrnuto, naravno iste gradacije.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #334 poslato: 09. Okt, 2016. 21:33 »
Obavešten čovek za sve pare. Nije Castol (BP) nego je Mobil.
Eko ulja su o.k. pisao na blogu, da ne ponavljam.
Kod nas malo skromniji asortiman, cene uglavnom o.k. (kako kad, na akcijama vrlo isplativo, bez njih prosečno).
Da, može se mešati Mobil i Castrol (ili Eko sa oba, ali ne samo Eko) ako su istih specifikaija (ulja).
I naravno, najbolje dolivati ulje koje je već u motoru (pa tek pod dva ulje istih standarda drugog proizvođača, pa što sličnije istog, itd.). Sve dalje varijante (pod itd.) samo u hitnim slučajevima (treba završiti putovanje, nedostupno ulje koje imate u motoru, ili slično).

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #335 poslato: 17. Okt, 2016. 07:53 »
       U uputstvu (na Italijanskom) piše specifikacija ulja za kočnice " USA FMVSS 116 DOT4". S obzirom da treba da dolijem ulje, da li je dovoljno da bude samo dot4? Na primer na NIS pumpi da tražim dot4 i dolijem ili treba da ispunjava još neki uslov?
      Unapred hvala na odgovoru.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #336 poslato: 17. Okt, 2016. 12:15 »
To je taj "DOT".
3, 4 i 5.1 su svi obuhvaćeni FMVSS 116 standardom.
Bilo koje "DOT 4" ulje (fluid) je o.k. za dolivanje.

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #337 poslato: 17. Okt, 2016. 15:27 »
Hvala  ;)

Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #338 poslato: 05. Dec, 2016. 14:36 »
Citat: Skorpion  Jun 05, 2016, 10:47:25 posle podne
Mobil super3000

Mislim da je bolje da se što duže držite 5W-40. Prelazak na 10W-40 nije obavezan kao što se stiče utisak (obično posle 200k km), ali je moguć i ranije (jer je 10W-40 sasvim o.k. za Vaš motor). 10W-40 ulja su za vaše uslove korišćenja (i interval zamene) sasvim o.k.
Dakle, možete odmah preći i na 10W-40, u principu ćete malo uštedeti ali sa 5W-40 možete slobodno menjati i na 15000km (20k km je ipak za novije motore, do 100k km), jer nemate mnogo stani-kreni vožnje.
Mobil je o.k. nemate potrebe da posebno menjate brend, pogotovu što ste zadovoljni uljem i nemate vidljivu potrošnju istog.
(naravno dolaze u obzir sva renomirana ulja u 5W-40 (za motore sa manje km i 0W-40), za vaš motor je ACEA A3/B4-04 sasvim dovoljno a to imaju sva 5W-40, pogotovu sintetička).

Postovani Stevo, evo jos jedno pitanje od mene pa interesuje me vase mislenje.

Jos koristim Mobil Super 3000 5w 40, pa razmisljam da predjem na Shell Helix Ultra 5W-40 posto cena je vrlo slicna.
Shell Helix Ultra 5W-40 ispunjava Fiat 9.55535-Z2, dok za JTD je dovoljno FIAT 9.55535-N2 koje ima Shell Helix HX7 5W-40 kao i Selenia WR.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #339 poslato: 06. Dec, 2016. 08:36 »
FIAT 9.55535-N2 je u principu (samo) aCEA A3/B4-04.
Dakle, (praktično) svako 5W-40 ulje je dovoljno dobro (kao što ste napisali i HX7).
Mobil je dakle više nego dovoljan (i preko), ali uz sličnu cenu Shell može biti još bolje rešenje (makar akademski gledano).
Helix Ultra ima glavnu prednost u ispunjenju zahtevnijih Fiat specifikacija, kao i u činjenici da se pravi od GTL baznih ulja (sintetička, grupa VI po ATIEL).
Ipak, za veću razliku u ceni se ne bi isplatilo (za Vaš slučaj).
Svakako, vredi (bar) probati.
Pozz

Van mreže paun

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #340 poslato: 06. Dec, 2016. 09:34 »
Postovani Stalker,

Imam jedno pitanje u vezi motornog ulja za skodu octaviu tour mk1, 1.9TDI 90KS. Do sada sam koristio po preporuci EKO ulje (generalno sam zadovoljan), pa me zanima Vas savet, da li nastaviti sa istim i mozda menjati (preporuka za neko bas dobro ulje)?

Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #341 poslato: 06. Dec, 2016. 09:53 »
FIAT 9.55535-N2 je u principu (samo) aCEA A3/B4-04.
Dakle, (praktično) svako 5W-40 ulje je dovoljno dobro (kao što ste napisali i HX7).
Mobil je dakle više nego dovoljan (i preko), ali uz sličnu cenu Shell može biti još bolje rešenje (makar akademski gledano).
Helix Ultra ima glavnu prednost u ispunjenju zahtevnijih Fiat specifikacija, kao i u činjenici da se pravi od GTL baznih ulja (sintetička, grupa VI po ATIEL).
Ipak, za veću razliku u ceni se ne bi isplatilo (za Vaš slučaj).
Svakako, vredi (bar) probati.
Pozz
Hvala puno, razika u ceni je 50din po litro Mobil 3000 vs Helix Ultra sta verujem da je zanemarlivo.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #342 poslato: 06. Dec, 2016. 17:58 »
Da, tih 50 din. po litru je "mala" razlika (zanemarljiva).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #343 poslato: 06. Dec, 2016. 18:10 »
Postovani Stalker,

Imam jedno pitanje u vezi motornog ulja za skodu octaviu tour mk1, 1.9TDI 90KS. Do sada sam koristio po preporuci EKO ulje (generalno sam zadovoljan), pa me zanima Vas savet, da li nastaviti sa istim i mozda menjati (preporuka za neko bas dobro ulje)?

Ne znam koje EKO ulje koristite, ni koji je to tačno model motora. Ako je stari (dobri) TDi bez PD sistema, onda Eko (5W-40) Megatron Synthetic može biti dobar izbor.
Koliko se sećam EKo ranije nije imao ulja koja ispunjavaju 505.01 što znači da nemate izbor za PD motore.
Ako hoćete neko "stvarno dobro" (čak i ako nije 505.01 zahtev za motor) onda svakako koristite neko 5W-40 ulje koje ispunjava (i) 505.01.
Eko sajt sada ima i "finder" za ulja, ali zato mi 5 min. nije pošlo za rukom da nađem listu ulja (to se verovatno zove "napredak", sve šareno i "fejsovano", da ničemu (više) ne služi), pa nisam siguran da li se pojavilo i neko 505.01 ulje i od njih.
Inače su o.k. kao proizvođač jer tesno sarađuju sa Exxon-Mobil(om) u ovom sektoru ("zli jezici" čak kažu da samo prepakuju Mobil ulja*).
* ovde doduše više zvuči kao reklama za ista

Van mreže spale

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #344 poslato: 22. Dec, 2016. 10:44 »
postovanje,ja sam novi na forum,kupio sam skodu oktaviu 4x4 2007 god,1.9tdi 77kw,oznaka motora bxe,presla je 200000km,u njega je po servisnoj knjizici sipan castrol, koji ne pise,e sad mi kazu da ne sipam castrol jer se svercuje nego mi preporucuju likvi moli kao pokazao se odlican.posto sam vidio u knjigu da treba ulje 5/40 sa oznakom 50501,ako sam ja to dobro protumacio,,i da rekli su mi da nema pdf,a ja neznam ima li.intersujeme jesam li dobro vidio specifikaciju,i ako motor nema pdf ima li veze da uspem ulje koje se koristi za pdf,ako mu je specifikacija odgovarajuca.Hvala
  • Vozi: skoda oktavia 1.9 tdi 2007 4x4