Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 269895 puta)

Mareska i 43 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #60 poslato: 07. Jun, 2014. 11:09 »
Postovani,
vozim Skodu Feliciju 96god. 1,3 benzinac sa karburatorom, Skodin standardni motor sa karburatorom, vozim samo na benzin, presla je preko 140000km, u gradu trosi preko 10l...
Inace vozim kratke relacije, do posla 3km, u gradu i toliko do kuce, zimi se taman iskljuci sauh ja sam stigao. Godisnje ne predjem vise od 4000km, i menjam ulje jednom godisnje, pre leta. Koristim mineralno ulje 15W 40. Zadovoljan sam bio Shellovim Helix HX5, ali ga neko vreme nije bilo, pa sam pokusao sa Lukoil Luxe, ali ono definitivno ne prija mom autu, javlja se nesto pene ispod poklopca za sipanje ulja, iako ne mesa ulje i rashladnu tecnost. Trosi Lukoil ulje, na putu, oko 700ml na 1000km, sa Shellom nije bilo toliko. Sada razmisljam o vracanju na Shell HX5, ili mozda neko drugo mineralno, zanima me Vase misljenje.
Hvala unapred, veliki pozdrav!


"bigor" Vam je već rekao uzrok i tu nema mnogo pomoći. Najviše zavisi ("pena", "majonez") od načina korišćenja automobila (kratke, naročito zimske, relacije) pa tek posle od svega ostalog, pa i kvaliteta (vrste) ulja. Što se samog ulja tiče, po pravilu više utiče viskoznost nego kvalitet (sastav) samog ulja ali ako ne prelazite mnogo km godišnje teško da vam se isplati "zimsko" i "letnje" ulje (10W-40 i 15W-40).
10W-40 bi bilo rešenje kao celugodišnje ulje ali ne i za motore sa više od 2000rh (100.000km) gde mi se čini da je 15W-40 bolje. Ići na 10W-50 je isto nepraktično jer su to sintetička ulja pa mogu uzrokovati i popuštanje zaptivki.
Verovatno je najbolje rešenje vratiti se na Shell HX5 (mineralno), pogotovu što je godinama korišćeno isto (i ista vrsta, mineralno a ne PS).
Inače je teorijski još bolje koristiti polu-sintetička 15W-40 ulja (na primer: G-energy kako je "sasacalko" naveo) jer obično imaju bolje ponašanje na niskim temperaturama (i uopšte su za nijansu kvalitetnija).
Međutim, moram da primetim da je onih 700ml na 1000km (ipak) previše. To je već velika potrošnja ulja. Sa Shell-om kažete da je bilo manje ali ni pola od toga (iako nije strašno) nije baš "new life" već (debela) "peak life" faza motora.
Zbog toga je možda (na kraju krajeva) najbolje rešenje (zapravo): Shell Helix HX5 15W-50 (mada ga je teško naći, pa do daljeg 15W-40).
Pozdrav!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #61 poslato: 07. Jun, 2014. 11:35 »
@Stalker:
1. Sta mislis o IGAT uljima? Mislim da se samo proizvode u Nemackoj, a kod nas ih ima u Euro07 radnjama. . .

2. Konkretno sipam IGAT PLATIN Xi 5W-40?
http://igat.ag/en/products/motor-oils/passenger-cars/platin-xi-sae-5w-40/
Ovog ulja potrosi na 15.000km (na koliko radim servis) oko 1-1,5l, cime sam zadovoljan

3. Sta mislis da li da probam, recimo, PLATIN SRS 5W-40, pise da je Fully synthetic??
http://igat.ag/en/products/motor-oils/passenger-cars/platin-srs-sae-5w-40-2/

Ili neko trece koje bi ti preporucio: http://igat.ag/en/products/motor-oils/passenger-cars/

Skoda Octavia A5 1.6mpi 2008. god.
Uglavnom gradska voznja, ali ne na kratkim relacijama tj. motor je skoro stalno na radnoj temp.
Presao 140.000km
Vozi se na metan (CNG)

1. IGAT ulja su O.K. sa veoma dobrim odnosom kvalitet/cena (da ne dužim dalje).
2. Xi je (a i na osnovu navedenog) sasvim O.K. ali je (ipak) minimum.
3. Platin SRS je verovatno i OPTIMALNO rešenje, a sintetička ulja mogu i smanjiti potrošnju (koja i nije velika doduše).
4. Zbog Metana kao pogonskog goriva Platin MF deluje kao najbolje ali zbog više od 5 god. i skoro 150.000km ne mora da znači (može da se proba).
5. pređite na SRS ili MF, HCD tek nije rešenje (malo drugačije aditivirano Xi koje već koristite a opet na bazi HC ulja). Prvo ima prednost zbog kvalitetnije baze a drugo zbog (pogodnijih) aditiva. Neće biti neke velike razlike pa možete probati jedno pa drugo ili ostati na samo jednom od njih.
Da je auto sa manje od 100k km, prednost bi sigurno bila na strani Mf-a a ovako je verovatnije da će se SRS bolje pokazati.
Naravno i ako ostanete na istom nije ništa loše, mada podržavam želju za boljim.
Metan (ipak) forsira Mid SAPS ili (čak) Low SAPS ulja pa 140.000km nije prereka za MF.
Pozdrav!

Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #62 poslato: 07. Jun, 2014. 12:24 »
Stalker ako možeš koju o Bardahl uljima, nisam našao na blogu o njima. Sipao sam XTC 5W-30 VW502.00. Za sada vrh, lanac se ne čuje a za 1000+ km od toga 600km prženja po autoputu se nije pomerio nivo što se ne može reći za Motul koji je vidno padao (uvek merim na istom mestu i pod identičnim uslovima) jel moguće da je sa 504.00/507.00 veća potrošnja ulja?

Sent from my HUAWEI P6-U06  


Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #63 poslato: 07. Jun, 2014. 14:45 »
Hvala Stalker!!!  ;)
Lepo je znati da imamo takvog jednog poznavaoca na forumu. Poz

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #64 poslato: 08. Jun, 2014. 13:17 »
Stalker ako možeš koju o Bardahl uljima, nisam našao na blogu o njima. Sipao sam XTC 5W-30 VW502.00. Za sada vrh, lanac se ne čuje a za 1000+ km od toga 600km prženja po autoputu se nije pomerio nivo što se ne može reći za Motul koji je vidno padao (uvek merim na istom mestu i pod identičnim uslovima) jel moguće da je sa 504.00/507.00 veća potrošnja ulja?

Sent from my HUAWEI P6-U06  



Bardahl ulja sam (s)pomenuo kod motociklističkih ulja po čemu su poznatiji.
To je VELIKI brend ali za razliku od Castrol-a (isto samo brend a ne i proizvođač) koga "drži" gigant kao što je BP (pa može i da ga (po)drži na vrhunskom nivou) za Bardahl se to ne može sa sigurnošću reći.
Italijanski ogranak jeste ozbiljan ali daleko od velikog proizvođača (ima o tome malo na blogu, moje sumnje da se tako može držati vrhunski nivo).
Holandska filijala mi je malo ubedljivija ali zaista je teško (a ja vremena nemam) proniknuti u poslovne odnose unutar Bardahl-a (da li je to centralizovano, makar kontinentalno, kontrolisana proizvodnja a nekoliko lokacija od strane vlasnika brenda ili je klasična franšiza ili nešto treće).
Jedno vreme sam (čak) preporučivao taj brend motociklistima (koji su hteli da uštede a da imaju odlično ulja).
Većina je bila zadovoljna. Ipak, to izbegavam, ne zato što nisu (vrhunska ulja) nego što MOŽDA nisu.
Kako god, "furalenski" aditivi nisu standardni, pa je dobro imati nekog ko i to koristi (možda i Marly ali oni nisu baš jasni šta su im "mazive keramike").
Dakle, radi se (najverovatnije) o nano WS2 sa furalenskom strukturom (ne, nije furalen, glavom i bradom, no i bolje što nije). Da li baš NANO ili skoro nano (trebalo bi da su čestice ispod 100nm) nije ni bitno previše (dali je po definiciji) iako izraelski NanoMaterials Ltd. ima specifikaciju za 50nm (prosek, manje od 100nm) što je sigurno bolje (a da li su njihovi aditivi ili ne, ostaje da nagađamo).
Ovde ne mogu a da ne spomenem da su moje kolege sa IC TMF istu (sličnu) tehnologiju razvili sa svega 5-6 godina zaostatka (i NanoMaterials je to uradio u saradnji sa Weizmann Institute of Science, 2002.).
No, mi stalno sebe potcenjujemo a ne bi (baš) trebali.
Doduše za komercijalni deo ne bih znao da nešto o tome kažem ali u svakom slučaju ću o tome "koju reć" na blogu (uskoro).
Za razliku od svih ostalih nestandardnih aditiva ovaj je JEDINI (uz MoS2 ali u, davnoj, prošlosti) koji je dokumentovan u ozbiljnoj stručnoj a naročito naučnoj literaturi (vodeći, M21 ili M22, časopisi iz oblasti mašinstva i hemijskog inženjerstva, kao i tribologije) i da je pokazao pozitivne rezultate (nedvosmisleno).
U industriji se razmatra njegova upotreba kao standardnog aditiva, ali to neće biti odlučeno pre 2018. (čak po optimističkoj varijanti) pa je moguće da će se naći u mazivima tek sledeće decenije (kao standardno industrijsko rešenje). Možda će i ranije (već je trend) u mazivim mastima i industrijskim uljima ali u automobilskoj će to ići teže. Možda kod menjača brže a kod motora ima malo kontroverzi, ne zbog aditiva nego opšte konstrukcije motora (ne preporučuje se ako motor troši ulje, tj. više od 1dl na 1000km) a izuzetne hemijske inertnosti materijala.
Kako god, često su ovi aditivi bili od koristi kod motocikala i njihovih menjača (mada je baš zbog smanjenog trenja kompatibilnost sa "mokrim" kvačilima malo problematična).
Možda je problem lanca ublažen baš zbog toga (po meni najverovatnije).
Ovi nanoaditivi (slično i "klasični" MoS2) su veoma korisni za hladni starti, statička opterećenja i prelazne režime podmazivanja, dok se kod hidrodinamičkog ne mogu iskazati (tu nemaju veću funkciju osim kao "zadnja linija odbrane kod, eventualnog, prekida uljnog filma).
Znači, može se očekivati poboljašnje kod problematičnih motora (ili delova, kao čuveni "lanac" kod nekih motora, ne samo VW) ali uopšteno se ne može sve govoriti u superlativima.
Motor jednostavno nije nešto gde će se isti iskazati (postoje tačno definisane oblasti gde su se iskazali aditivi ove vrste).
Ostalo je jasno.
Ulje je visokog kvaliteta ali ne bi trebalo da je bolje od 504/507 (ne samo Motul-a).
Prilično je za diskusiju ta manja potrošnja (samo 1000km na jednom automobilu je u okviru "statističke greške" pa može biti i izuzetak koji potvrđuje pravilo).
U svakom slučaju VREDI PROBATI jer je ulje jeftinije a ne skuplje. Ako se pri tom pokaže jednako dobro (uz čak manju potrošnju ulja) razlog više da se nastavi.
Pričati da 504/507 ulja (zbog toga) ne valjaju ... (jednostavno) NE valja.
504/507 odobrena ulja su verovatno među najkvalitetnijim UOPŠTE (u celoj automobilskoj industriji) iako bi bazna ulja mogla biti i kvalitetnija (čista sintetika, ali bi onda i ovako skupa bila još više) no i to je sam vrh standarda industrije (čiste, prave, sintetike su sada više za nestandardna (i skupa) ulja, uglavnom Racing).
Pozdrav!

Van mreže zorjo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #65 poslato: 09. Jun, 2014. 17:15 »
Hvala Stalker,
zadovoljstvo je procitati konkretan i strucan odgovor, kakvi si Vasi.
Hvala jos jednom i veeeeliki pozdrav.
Isti pozdrav upucujem svim citaocima foruma.
  • Vozi: Skoda Felicija GLX; 1,3 benzin; 1996

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #66 poslato: 17. Jun, 2014. 21:47 »
@Stalker
Ako moze jos nesto, IGAT vs Statoil ulja??

I preporuka za Statoil ulje, moze prva tri koja bi bila najbolja, redom...

A moze i preporuka neke trece marke za navedeni auto.

Da podsetim:
Skoda Octavia A5 1.6mpi 2008. god.
Uglavnom gradska voznja, ali ne na kratkim relacijama tj. motor je skoro stalno na radnoj temp.
Presao 140.000km
Vozi se na metan (CNG)

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #67 poslato: 18. Jun, 2014. 13:03 »
Statoil je veća kompanija, jače laboratorije i razvoj, više godina u poslovanju, jači brend ...
Sve po malo bolje. Ipak, razlike su u nijansama.
Statoil je veoma ozbiljna firma sa skandinavskim (visokim) standardima.
Da li vredi cene? U principu - da, ali su IGAT svakako isplatljivija.
Za Vaš automobil:
LazerWay 5W-40 ili LazerWay 5W-40 C3.
Prvo je verovatno optimalno rešenje, ali vredi probati i drugo (ako ništa drugo zbog metana).
Ostaje i mogućnost korišćenja LazerWay LL 5W-30 (VW 504/507).
Ipak, 5W-40 bih dao malu prednost (uz menjanje na 15000km/12 meseci).
Pozdrav!

P.S.
Ovde je C3 varijanta skoro 5W-30 ("5W-35") što je opet razlog više za "non C3".

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #68 poslato: 18. Jun, 2014. 19:42 »
Hvala Stalker!!!!  ;)

Van mreže djordjebg

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #69 poslato: 18. Jun, 2014. 20:08 »
Stalker, Castrol u svojoj trazilici ulja za Skodu Fabiju 1.9sdi kao preporuceno ulje nudi Edge 5w30, da li je to najbolji izbor?
Auto voze moji roditelji, presao je 94kkm, sipano je bas to ulje unazad nekoliko godina, potrosi ga onoliko koliko ostane od onog petog litra sto bude na servisu, 500-600ml i tako godinama unazad.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #70 poslato: 20. Jun, 2014. 09:03 »
Poštovani,
Svakako je(ste) jedan od (naj)boljih izbora. Doduše ne mora baš Castrol, može bilo koje ulje istih (VW 504/507) specifikacija ... naravno Castrol jeste uvek u vrhu (i kad su razlike male, a kod ovih ulja jesu).
Jedina mana je cena (ulje se mora menjati na 15000km) pa je ovo pomalo i "overkill" (preterano) za ovaj motor. Ako novac nije problem (ionako ga nikad dovoljno) neka nastave sa tim uljem, pogotovu što ga koriste dugi niz godina.
Inače za motor će poslužiti (itekako) praktično bilo koje 5W-40 ulje, naročito ako ima i 505.01 (što nije obavezno, ali ni 507.00 nije).
Ako i dalje ne gledamo na cenu ulja: Mobil 1 0W-40 Turbo Diesel je jedan od boljih izbora za ovaj motor.
I Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40.
Ponavljam, svako "obično" 5W-40 (naročito "diesel" varijante) će biti dovoljno dobro.
Na 200 hiljada km i više može (čak) i 10W-40 ali je više za troškarenje ulja nego "preventivni prelazak".
5W-30 je sasvim dovoljno za našu klimatsku zonu, naročito 504/507 koja nisu mnogo isparljiva (dovoljno dobro i za odlazak na more, Grčka ili Turska i naravno sve severnije od toga).
POzdrav!

Van mreže mihajloalasp

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #71 poslato: 18. Jul, 2014. 21:58 »
Ponovo pitanje za Stalkera :) Uskoro treba da menjam ulje na Fabiji (F2 2011, 1.2 12v HTP 51 kw), a auto je prešao 28.000 km. Trenutno razmatram Mogul Extreme 5W-30 jer mi se Mogul generalno odlično pokazao gde god da sam ga sipao. Da li je ovo dovoljno dobro ulje za ovaj motor? Castrol ne bih uopšte više razmatrao, jer sa njim u poslednje vreme imam jako loše iskustvo. U auto dati piše 5W-30/5W-40 VW 502.00 i 10W-30/10W-40 VW 501.01. pa me zanima šta je bolje u ovom slučaju?
  • Vozi: Octavia Combi 1.8T 20v

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #72 poslato: 20. Jul, 2014. 14:38 »
U Autodati je dat minimum zahteva. Zaboravite vW 501.01 ulja (stara je to specifikacija, čak i "obnovljena") tj. 10W-40 (bar 90% njih). Uzmite da je minimum (minimuma) VW 502.00 i u tom smislu ulja 5W-40 ili (malobrojna) 10W-40. Ipak, najbolje je koristiti 5W-30 ulja sa VW 504.00/507.00, naročito kod tako novog automobila (motora).
Dakle, Mogul Extreme 5W-30 ne samo da je "dovoljno dobro" ulje, nego je i optimalno rešenje (strogo gledano i jedino dovoljno dobro).
Pozdrav!

P.S.
(u zadnji čas ... sledeće 2 nedelje sam odsutan ... i bez comp-a)

Van mreže mihajloalasp

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #73 poslato: 20. Jul, 2014. 15:40 »
Hvala puno na detaljnom odgovoru! :) Definitivno uzimam Mogul, pogotovo što mi se cena mnogo dopada ;D 2100 dinara 4 litra, a 3 (koliko meni treba) izadje bez malo 1600 :)
  • Vozi: Octavia Combi 1.8T 20v

Van mreže cremonese

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #74 poslato: 12. Avg, 2014. 14:14 »
Pozdrav svima, kao i Stalkeru (sto bas Stalker?  ;D), koji se nadam se vratio sa godisnjeg.  :bravo:

Vozim Fabiu 1.9 SDI, 2002. 156000km, kupio sam je sa 138000, menjao ulje na 146000. U njemu je bilo 5W30 ulje, ne znam kog proizvodjaca a ja sam sipao OMV 10W40. Vreme je za zamenu ulja i ja dobijem od ortaka Castrol Edge 5W30 kanister od 5L. Tanka je svirka s parama, meni je to usteda, medjutim, smatram da ne bi bilo zogreg da pitam da li je u redu da sipam Castrol Edge 5W30 na ovu kilometrazu? Inace od decembra do sad sam presao 18.000 a u maju menjao ulje. Najvise vozim na otvorenom, auto put i magistrala do 100km. Da napomenem da mi je motor u poslednje vreme glasniji nego inace. Veliki pozdrav i hvala na odg.
  • Vozi: Fabia, 1.9 SDI, 2002, Silver