Simply Clever
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Motor Menjač
»
Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
Strana:
«
1
...
3
4
5
...
83
»
Dole
Autor
Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!) (Pročitano 268445 puta)
Mareska
i 39 gostiju pregledaju ovu temu.
olajkris
Laurin&Klement
Poruke: 685
Like ukupno: 0
L&K ugled:
23
Lokacija: Kikinda
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #45 poslato:
07. Apr, 2014. 20:31 »
Pa dosada uvek menjano na 10000km ali mislim da ima vise van gradske nego gradske. Ali hvala u svakom slucaju na savetima. a i potrosnja ulja je mozda 0.5l jer uvek bude nesto mozda malko iznad pola na meracu pri sipanju novog ulja a kod zamene malko ispod polovine na meracu.
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 428
Like ukupno: 126
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #46 poslato:
08. Apr, 2014. 10:36 »
Manje-više, to je to (poprilično se slažemo).
Sve se svodi na:
1) So far, so good.
2) Menjajte na 10.000km. Bolje nego cediti. Ipak, ne morate se opterećivati "tačnom cifrom", jer i 12.000 ili 12.500km nije nedostižno (i bauk). Dakle, slobodno prekoračite 1000km ako treba da dobacite do nekog vikenda ili kada imate vremena za zamenu. Doduše 10.000km je tako dobra (okrugla) cifra da je praktičnost toga izuzetna. Ništa zato, zimi menjajte na malo manje a leti na malo više i to je to.
3) Definitivno 10W-40. Nije da ne može da se proba 5W-40 ali van grada je razlika manja.
P.S.
Što duže pitanje, kraći odgovor. Da ste odmah sve rekli, završili bi par komentara ranije.
Najkraći odgovor sam dao čoveku iz Slovenije (par redova) koji je pitanje postavio na dve strane (gusto kucane) gde je naveo sve: fabričku preporuku, šta je sipao do sada (sam ili u servisima), koliko km prelazi godišnje, kako vozi, iskustva prijatelja i još što šta (više se i ne sećam) ...
Ostalo je samo da kažem amin! (odnosno dam par alternativa).
olajkris
Laurin&Klement
Poruke: 685
Like ukupno: 0
L&K ugled:
23
Lokacija: Kikinda
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #47 poslato:
08. Apr, 2014. 11:14 »
Hvala na savetima i necu nista vise da pitam da ne bude dve strane pitanja i odgovora...
poz
sasacalko
Laurin&Klement
Poruke: 445
Like ukupno: 5
L&K ugled:
14
Lokacija: leskovac
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #48 poslato:
29. Apr, 2014. 13:30 »
Sipao sam u jednu plastičnu flašicu 200ml castrol magnatec 10w/40, a u drugu g-energy s-synth 10w/40. (boje su im gotovo identične)
Stavio sam flašice u hladnjak-zamrzivač i posle četiri dana sam ih izvadio. Odokativno sam utvrdio da su ulja iste gustine ( gušća nego na sobnoj temperaturi),s tim što se Castrol zamutio. Da li je to normalno( ili je neki falš Castrol)? Koje je boje Castrol?
ps. Ulja su nekorišćena - ostala su posle zamene.
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 428
Like ukupno: 126
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #49 poslato:
29. Apr, 2014. 18:56 »
1) Da li je falš Castrol? "INSUFFICIENT DATA FOR MEANINGFUL ANSWER." (moguće je)
2) Da li je normalno? Mož' bit' da, mož' bit' ne, al' pretežno NE.
(zavisi od temperature u frizu ... na oko -25 ili manje je (na žalost) normalno)
3) Dokazali ste da se G-energy bolje ponaša na niskim temperaturama.
4) Ako je Castrol original (može biti) onda ... bolje da ne nastavljam.
5) Dostigli ste cloud point temperaturu gde počinje izdvajanje voska ali ulje i dalje teče. Ovo je karakteristično za:
a. Mineralna ulja (u "standardnim", čitaj lošijim, PS uljima koja se sastoje od većinskog dela mineralnih)
b. Ulja pod a. koja osim što su takva nemaju ni PPD aditive (a potrebno ih je 0,1% do 0,2%)
6) Naftenska ulja su otporna na ovu pojavu, estarska takođe, sintetička (PAO, grupa III i VI) su blizu tome, tj. pour point i cloud point se skoro poklapaju ili je razlika stepen-dva ("de-waxing" je karakterističan proces u proizvodnji III bazne grupe ulja, ali i kod kvalitetnih ulja II grupe se to takođe radi (ali ne toliko rigorozno ... kako gde, doduše).
7) Rezultat je prilično očekivan za G-energy jer se 10W-40 pravi od kvalitetnih Chevron HC ulja. Po pour point-u (tački stinjavanja; nije kristalizacija) su na papiru ista ulja (pa i odokativna viskoznost) što je takođe očekivano. Cloud point je donekle očekivan za Castorol samo ako je bila izuzetno niska temp. (kao što je gore navedeno). U stvari neočekivano ... mada me NE čudi (da je "klasično" PS ulje a ne moderno full HC ... kao pre 25god. kada ih je pravila Modriča).
Od više desetina 10W-40 (o 5W-40 da ne govorim) ulja u zamrzivaču NIJEDNO se nije zamutilo ALI na temp. od -19°C (lično iskustvo, baždaren termometar ±1°C). Bilo je 15W-40 ulja koja jesu (naravno) i bilo je par (morao bih da isčačkam zapise) slučajeva koja su se mutila na -22 ili tako nešto (ovo ne mogu da tvrdim, standardno je bilo -19 to se sećam). Uvek su to bila ulja koja su sadržala mineralna bazna ulja (većinski).
9) Pri ovome (ali kako se jedno nije zamutilo, pa ne zbog Vas nego zbog drugih) treba voditi računa jer pri izvlačenju iz zamrzivača dolazi do zaleđivanja pare iz vazduha pa može ličiti da se ulje zamutilo (a ispadne da nije).
ITD.
Mogao bih do 22, a svaku stavku po "dve strane"
ali postoji i "kvaka 22" da bih morao da "zagazim" u hemiju (pa da smaram) i ono sa početka (citat iz knjige Isaka Asimova) da nema dovoljno podataka da bi to bilo zasnovano (mogao bih samo teorijska razmatranja ali to ne bi imalo veze sa konkretnim pitanjem).
... a i nemam vremena ... "ne pijem pre podne (u radno vreme)" ... "pod tri ja i nemam psa osim što je lepo vaspitan i ne ujeda" ...
Pozdrav!
sasacalko
Laurin&Klement
Poruke: 445
Like ukupno: 5
L&K ugled:
14
Lokacija: leskovac
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #50 poslato:
29. Apr, 2014. 19:02 »
Hvala na odgovoru. Nije se zamutilo od pare iz vazduha, ponovo sam proverio.
Pozdrav
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 428
Like ukupno: 126
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #51 poslato:
29. Apr, 2014. 21:40 »
Na kraju (krajeva):
U vezi sa prethodnim imam jednu dobru i jednu lošu vest:
- dobra: ako se ulje sa zamućenjem (početkom izdvajanja "kristala" voska) LAGANO zagreva, ulje je upotrebljivo (reversna promena)
- loša: u takvom stanju ulje NIJE upotrebljivo ... bar ne kao motorno. Dakle na temp. vašeg friza G-energy može da se koristi a Castrol (ili "Castrol") NE.
mihajloalasp
AS Petrović since 2014
Laurin&Klement
Poruke: 1185
Like ukupno: 32
L&K ugled:
73
Lokacija: Niš
AS Petrović
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #52 poslato:
29. Apr, 2014. 22:31 »
Jedno pitanjce za Stalkera
Kakva su Mannol ulja? Konkretno me zanima Mannol Universal 15W-40, a sipao bih ga u Favorita 1.3 sa motorom koji je prešao oko 20.000 km.
Vozi: Octavia Combi 1.8T 20v
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 428
Like ukupno: 126
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #53 poslato:
30. Apr, 2014. 08:15 »
Solidna ulja.
Nemački pedantno ali ništa posebno (doduše).
Može.
Mannol Universal je API SG/CD ulje i prosečno za tu kategoriju. Malo su se izbrukali na sajtu, jer podaci su za 20W-50 a ne 15W-40 (na strani sajta gde je opis ulja), dok su u TDS-u podaci pravi ali su napisali da je ulje 15W-30(?!). Ne baš nemački pedantno, zar ne?
Universal je adekvatno ulje za Vaš motor (da nije 200.000km? a ne 20.000km) ALI je za zamenu na 5 do 6 hiljada km mešovite vožnje.
Razmotrite i Mannol Standard 15W-40 koje je API SL/CF i ima više aditiva (i AW i detergenata) pa se može koristiti i duže, recimo 7500km. Fabričkih 10 hiljada km ne bih jurio po svaku cenu baš zbog godišta automobila koje traži malo češće zamene.
Pozdrav!
mihajloalasp
AS Petrović since 2014
Laurin&Klement
Poruke: 1185
Like ukupno: 32
L&K ugled:
73
Lokacija: Niš
AS Petrović
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #54 poslato:
30. Apr, 2014. 12:12 »
Hvala na detaljnom odgovoru! Nije greška u pisanju, motor je prešao 20.000 km posle generalne. Do sad sam sipao Mogul 10W-40, ali njega više ne nalazim u prodaji.
Vozi: Octavia Combi 1.8T 20v
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 428
Like ukupno: 126
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #55 poslato:
30. Apr, 2014. 18:30 »
Onda definitivno Mannol Standard (API SL).
Mogul Felicia 15W-40 (API SH/CF) je skoro idealno za Favorit (i minimum za Feliciu, za koju je bolje koristiti 10W-40 ulja).
zorjo
Ambition
Poruke: 23
Like ukupno: 0
L&K ugled:
4
Lokacija: Niš
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #56 poslato:
05. Jun, 2014. 21:08 »
Postovani,
vozim Skodu Feliciju 96god. 1,3 benzinac sa karburatorom, Skodin standardni motor sa karburatorom, vozim samo na benzin, presla je preko 140000km, u gradu trosi preko 10l...
Inace vozim kratke relacije, do posla 3km, u gradu i toliko do kuce, zimi se taman iskljuci sauh ja sam stigao. Godisnje ne predjem vise od 4000km, i menjam ulje jednom godisnje, pre leta. Koristim mineralno ulje 15W 40. Zadovoljan sam bio Shellovim Helix HX5, ali ga neko vreme nije bilo, pa sam pokusao sa Lukoil Luxe, ali ono definitivno ne prija mom autu, javlja se nesto pene ispod poklopca za sipanje ulja, iako ne mesa ulje i rashladnu tecnost. Trosi Lukoil ulje, na putu, oko 700ml na 1000km, sa Shellom nije bilo toliko. Sada razmisljam o vracanju na Shell HX5, ili mozda neko drugo mineralno, zanima me Vase misljenje.
Hvala unapred, veliki pozdrav!
Vozi: Skoda Felicija GLX; 1,3 benzin; 1996
bigor
Laurin&Klement
Poruke: 906
Like ukupno: 38
L&K ugled:
39
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #57 poslato:
05. Jun, 2014. 21:23 »
To je skrama od isparenja motora, razlog i jeste sto vozis na kratke relacije, pa motor ne dostize radnu temperaturu i ne radi na njoj neko duze vrijeme da bi kondenz ispario.
Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ
sasacalko
Laurin&Klement
Poruke: 445
Like ukupno: 5
L&K ugled:
14
Lokacija: leskovac
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #58 poslato:
06. Jun, 2014. 16:41 »
To se dešavalo kod mene dok sam koristio "Castrol", sada kada koristim G-energy ulje nemam tih problema na kraćim relacijama.
AcoSk
Laurin&Klement
Poruke: 1862
Like ukupno: 234
L&K ugled:
36
Lokacija: Čačak
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #59 poslato:
06. Jun, 2014. 18:54 »
@Stalker:
1. Sta mislis o IGAT uljima? Mislim da se samo proizvode u Nemackoj, a kod nas ih ima u Euro07 radnjama. . .
2. Konkretno sipam IGAT PLATIN Xi 5W-40?
http://igat.ag/en/products/motor-oils/passenger-cars/platin-xi-sae-5w-40/
Ovog ulja potrosi na 15.000km (na koliko radim servis) oko 1-1,5l, cime sam zadovoljan
3. Sta mislis da li da probam, recimo, PLATIN SRS 5W-40, pise da je Fully synthetic??
http://igat.ag/en/products/motor-oils/passenger-cars/platin-srs-sae-5w-40-2/
Ili neko trece koje bi ti preporucio:
http://igat.ag/en/products/motor-oils/passenger-cars/
Skoda Octavia A5 1.6mpi 2008. god.
Uglavnom gradska voznja, ali ne na kratkim relacijama tj. motor je skoro stalno na radnoj temp.
Presao 140.000km
Vozi se na metan (CNG)
Strana:
«
1
...
3
4
5
...
83
»
Gore