Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331946 puta)

0 članova i 48 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #810 poslato: 10. Sep, 2020. 13:02 »
Nije greda (loše/šteta) koristiti 10W-40 i polu-sintetiku za taj motor. Jest' da je alternativna preporuka, ali dovoljno je dobro. Možda samo treba skratiti interval zamene na 10k km (sa 15k km).
Zbog starosti motora može biti i korisno (kao i skraćenje servisnog intervala).
Btw. default su sintetička SAE 5W-40 ulja (VW 502.00 stara verzija je potrebna, nova (iz 2005) samo poželjnja, svako API SL ulje je dovoljno dobro, SM ili SN još i bolje).
Eventualno SAE 5W-50 ili 10W-50 ali nije obavezno.
Za sada bih (baš) ostao na "starom "dobrom"" 10W-40. Ako mnogo km prelazite u toku godine, onda bi leti moglo da se koristi i 15W-50 (a da je PS). Sint. 5W-50 ili 10W-50 mogu biti celugodišnja zamena. Ipak, ništa posebno se time ne bi dobilo (max. na 15k km promena), eventualno 5W-50 SAD, a 10W-50 ako dođe do troškarenja ulja ili tako nešto.
SAE 5W-xx su u principu bolja ulja za tubro motore, ali je i 10W-xx zadovoljavajuće ... bar do -15 cel. (malo manje forsirati zimi dok se ne zagreje motor i to je to).


Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #811 poslato: 10. Sep, 2020. 13:09 »
Stevo ostali smo bez stručnog komentara za mannol 5w30 energy ll(bez obzira na informaciju sa bloga). Vredi li 5, 5e koliko je sada na akciji kod uvoznika?
  • Vozi: Superb

Van mreže nex0801

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #812 poslato: 11. Sep, 2020. 12:35 »
Nije greda (loše/šteta) koristiti 10W-40 i polu-sintetiku za taj motor. Jest' da je alternativna preporuka, ali dovoljno je dobro. Možda samo treba skratiti interval zamene na 10k km (sa 15k km).
Zbog starosti motora može biti i korisno (kao i skraćenje servisnog intervala).
Btw. default su sintetička SAE 5W-40 ulja (VW 502.00 stara verzija je potrebna, nova (iz 2005) samo poželjnja, svako API SL ulje je dovoljno dobro, SM ili SN još i bolje).
Eventualno SAE 5W-50 ili 10W-50 ali nije obavezno.
Za sada bih (baš) ostao na "starom "dobrom"" 10W-40. Ako mnogo km prelazite u toku godine, onda bi leti moglo da se koristi i 15W-50 (a da je PS). Sint. 5W-50 ili 10W-50 mogu biti celugodišnja zamena. Ipak, ništa posebno se time ne bi dobilo (max. na 15k km promena), eventualno 5W-50 SAD, a 10W-50 ako dođe do troškarenja ulja ili tako nešto.
SAE 5W-xx su u principu bolja ulja za tubro motore, ali je i 10W-xx zadovoljavajuće ... bar do -15 cel. (malo manje forsirati zimi dok se ne zagreje motor i to je to).

Hvala Vam puno na savetu.
Ne prelazim previse km godisnje, do 10k u proseku gde je 70% voznja autoputem.
U tom slucaju cu ostati na 10W-40 kao i do sada sto sam sipao.
Da li da ostanem na istom Mobil 1 2000 Super x1 ili da predjem na 10W-40 drugog proizvodjaca?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #813 poslato: 12. Sep, 2020. 11:45 »
Mobil je sasvim o.k.
Nema neke posebne potrebe da menjate.
Pozz

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #814 poslato: 12. Sep, 2020. 11:46 »
Stevo ostali smo bez stručnog komentara za mannol 5w30 energy ll(bez obzira na informaciju sa bloga). Vredi li 5, 5e koliko je sada na akciji kod uvoznika?

Vredi ... za kraće intervale zamene (fiksne) je čak odlična kupovina, za varijabilne je ... taman toliko ... (tj. bolje dati više para za neko "krštenije" ulje).

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #815 poslato: 12. Sep, 2020. 12:23 »
Ja ga menjam striktno na 10.000km otprilike 5 servisa godišnje, za sada stvarno ne vidim razliku izmedju njega i dosta skupljih. Čak šta više izuzetno lep rad motora sa preko 270k km. Iako sam fan ravenola volim da eksperimentisem..
  • Vozi: Superb

Van mreže dixon

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #816 poslato: 13. Sep, 2020. 00:02 »
Поздрав Стево, које уље бисте препоручили за моју ситуацију?

У питању је шкода суперб 2008. годиште, 125kw, CBBB мотор (2.0 дизел) (упарен са DSG мењачем ако ишта значи).

Годишње прелазим око 15-ак хиљада км, највише отвореног пута, града 20-ак %. Ауто је сад на флексибилном сервиснођ интервалу, никада до сад нисам имао искуства са тим, да ли је боље да пребацим на фиксни и да ми на борду избацује на сваких 15ккм замену уља и филтера или да остане овако? Некако ми несигурно и чудно да уље може да ваља и дуже од 15ккм са горивом у Србији...

По произвођачу би требало да иде VW 507.00 5W30. Чуо сам доста препорука за Texaco тј. Halvoline уље, да је цена ок, а квалитет добар. Које бисте Ви препоручили, је л Texaco ок или ипак неко друго?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #817 poslato: 15. Sep, 2020. 11:45 »
Uz VW 504/507 možete i da ostanete na varijabilnom servisnom intervalu. Oni su uvedeni pre više od 10 god. pa je sad gorivo i kod nas kao gorivo u Evropi tad ... pa, skoro.
Međutim, posle više od 10 god. možda je pametnije da se pređe na fiksne intervale zamene, pogotovu što se vaših 15k km uklapa u godinu dana, pa da imate jedan servis u toku godine (lako ga je i planirati, mnogo unapred). Nije ni bacanje para, ranija zamena ulja uvek dobro dođe, a što je starije vozilo tim pre.
Texaco je o.k. Zbog cene se možda Total više isplati, a što se tiče kvaliteta, "tu su negde".
Dalje ne bih širio priču.

Van mreže Vozimisko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #818 poslato: 27. Sep, 2020. 11:10 »
U novom automobilu imam Selenia 5w40 c3 ulje, medjutim bilo je na minimumu na 5500km pa sam dolio Molovo Essence 5w40 a3 ulje.

Sad se brinem da sam napravio grešku.

Je li moze ova kombinacija ili da idem u servis da promijenim kompletno ulje?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #819 poslato: 27. Sep, 2020. 16:56 »
"Insufficient data for meaningful answer".

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #820 poslato: 27. Sep, 2020. 17:02 »
... al' ajd' i vračara da budem.
1) Ako su zahtevi VW502.00 (benzin) ili 505.00 (dizel) - sve je o.k. (ipak, treba izbegavati ovakve kombinacije, u principu)
2) Ako je PD motor (zahtev 505.01), nije sjajno ali u smislu dolivanja (npr. do 20%) nije posebno strašno. Malo skratiti interval zamene (za 20-30%) i sve o.k.  Ako ste dolili ceo litar pa je to sad (npr.) 1/4 ulja u motoru, onda zamenite ulje još ranije (na max. 10k km, ili i pre toga, ali nije za paniku i trčanje u servis).
Ukoliko još treba doliti ulja (a verovatno će trebati), za sve gore navedene slučajeve, dolijte ono prvo ili po specifikacijama identično (ili što sličnije), npr. MOL Dynamic Prima.

P.S. Ulja su kompatibilna i mešljiva ali nisu identičnih paketa aditiva (što može za nijansu umanjiti kvalitet smeše u odnosu na oba).
Ipak, neće se stvoriti gel, babaroga ili smeša uništiti motor.

Van mreže Vozimisko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #821 poslato: 27. Sep, 2020. 17:11 »
Izvinjavam se zbog manjka pruženih informacija.

U pitanju je fiat tipo 1.4 16v 95 atmosferac benzin.

Specifikacija ulja je 9.55535-S2. Selenia KPE

Na mreži Bingodalton

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #822 poslato: 27. Sep, 2020. 18:53 »
Stevo, ja na svakom forumu po neko pitanje za ulje.

Stanje sledece:
Skoda Supetb 2.0 TSI 206kw
Kilometraza 139.000km
Ulje u motoru Castrol Edge 5w40
Godisnja kilometraza 15.000-20.000km
Kratke relacije (grad 7-10km): 70-75%, autoput: 25-30%. Poneko izletanje u crvene obrtaje, bez prelaska 3000 dok temp ulja ne bude bar 70c, cesce 80c.
Potrosnja na poslednjih 7.000km mozda 1dl

Preporuka je vw 504.00 za fleksibilni, 502.00 za fiksni interval. Auto je trenutno na fiksnom.

Castrol preporuka:
Edge 5w30 LL za fleksibilni
Edge 5w40 za fiksni
Edge 0w40 za fiksni

Koja bi bila preporuka za ulje uz sledece zelje:
- Cena nije problem, vise cu ustedeti za trunku laksom nogom
- Da moze pouzdano da se kupi original
- Da pruza najbolju mogucu zastitu motora
- Da ne dodje do potrosnje ulja
- Da podrzava gorenavedene uslove eksploatacije

Razmisljam o 0w40, sad za zimu ce biti dobro verujem za te kratke relacije, dok sa druge strane na leto mozda bude bude retko. Ako gorivo malo razredi, takodje, ali ce se leti prakticno svesti na 0w35, a mozda i sad zimi bude previse retko.
Ili ostati na 5w40? A zasto ne 5w30LL ali sa fiksnim intervalima, ako to ulje pruza bolju zastitu i moze da izdrzi preko 15k km?

Hvala unapred
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #823 poslato: 28. Sep, 2020. 09:24 »
Sve tri opcije su o.k. LL ulje može i za fiksne intervale (ako cena nije problem) a za više gradske vožnje je možda i najbolje. 0W-40 mi se jako sviđa, sad pred zimu je pravo vreme da se proba (u krajnjem slučaju "0W-35" nije mnogo lošije od 5W-30 za leto). Naravno i ostati na istom je o.k.
E sad, ako ćemo po želji da se proba najbolje onda:
0w-40 pa 5W-30 LL te 5W-40.
Sa druge strane, ako ćete da igrate (na) siguricu, onda je upravo obrnuto!!
Konzervativno ali najsigurnije je ostati na dobrom i proverenom (uvek)!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #824 poslato: 28. Sep, 2020. 09:27 »
Izvinjavam se zbog manjka pruženih informacija.

U pitanju je fiat tipo 1.4 16v 95 atmosferac benzin.

Specifikacija ulja je 9.55535-S2. Selenia KPE

Nije neki veći problem. Promenite ulje na cca. 10k km ili (ako ponovo na toj kilometraži treba doliti, pa onda ACEA C3) uz dolivanje Selenia ili nekog drugog C3 ulja, može i 12 do 15k km (ili godinu dana).
Od sad pa u buduće, uvek dolivajte ACEA C3 ulja (lako su dostupna, ima ih na većini pumpi).
Kad ste na putu i treba doliti (npr. pola litara ili par deci, da se put završi) onda bilo koje C3 (NIS ima takvo). Naravno, ukoliko motor (a ti su poznati po tome) redovno troši litar na 5000 km ili slično, nije loše imati bocu ulja koje je u motoru u prtljažniku (proveriti da ne curi! čak iako je "marka", dodatno - staviti u plastičnu kesu).