Dobrodošao/la na škodaforumllRS.
Učestvuj u diskusijama - registruj se!

Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 122629 puta)

1 Član i 37 gostiju pregledaju ovu temu.

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #810 poslato: Septembar 10, 2020, 13:02:28 posle podne »
Nije greda (loše/šteta) koristiti 10W-40 i polu-sintetiku za taj motor. Jest' da je alternativna preporuka, ali dovoljno je dobro. Možda samo treba skratiti interval zamene na 10k km (sa 15k km).
Zbog starosti motora može biti i korisno (kao i skraćenje servisnog intervala).
Btw. default su sintetička SAE 5W-40 ulja (VW 502.00 stara verzija je potrebna, nova (iz 2005) samo poželjnja, svako API SL ulje je dovoljno dobro, SM ili SN još i bolje).
Eventualno SAE 5W-50 ili 10W-50 ali nije obavezno.
Za sada bih (baš) ostao na "starom "dobrom"" 10W-40. Ako mnogo km prelazite u toku godine, onda bi leti moglo da se koristi i 15W-50 (a da je PS). Sint. 5W-50 ili 10W-50 mogu biti celugodišnja zamena. Ipak, ništa posebno se time ne bi dobilo (max. na 15k km promena), eventualno 5W-50 SAD, a 10W-50 ako dođe do troškarenja ulja ili tako nešto.
SAE 5W-xx su u principu bolja ulja za tubro motore, ali je i 10W-xx zadovoljavajuće ... bar do -15 cel. (malo manje forsirati zimi dok se ne zagreje motor i to je to).

Na mreži Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #811 poslato: Septembar 10, 2020, 13:09:30 posle podne »
Stevo ostali smo bez stručnog komentara za mannol 5w30 energy ll(bez obzira na informaciju sa bloga). Vredi li 5, 5e koliko je sada na akciji kod uvoznika?
  • Vozi: Passat

Na mreži nex0801

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #812 poslato: Septembar 11, 2020, 12:35:14 posle podne »
Nije greda (loše/šteta) koristiti 10W-40 i polu-sintetiku za taj motor. Jest' da je alternativna preporuka, ali dovoljno je dobro. Možda samo treba skratiti interval zamene na 10k km (sa 15k km).
Zbog starosti motora može biti i korisno (kao i skraćenje servisnog intervala).
Btw. default su sintetička SAE 5W-40 ulja (VW 502.00 stara verzija je potrebna, nova (iz 2005) samo poželjnja, svako API SL ulje je dovoljno dobro, SM ili SN još i bolje).
Eventualno SAE 5W-50 ili 10W-50 ali nije obavezno.
Za sada bih (baš) ostao na "starom "dobrom"" 10W-40. Ako mnogo km prelazite u toku godine, onda bi leti moglo da se koristi i 15W-50 (a da je PS). Sint. 5W-50 ili 10W-50 mogu biti celugodišnja zamena. Ipak, ništa posebno se time ne bi dobilo (max. na 15k km promena), eventualno 5W-50 SAD, a 10W-50 ako dođe do troškarenja ulja ili tako nešto.
SAE 5W-xx su u principu bolja ulja za tubro motore, ali je i 10W-xx zadovoljavajuće ... bar do -15 cel. (malo manje forsirati zimi dok se ne zagreje motor i to je to).

Hvala Vam puno na savetu.
Ne prelazim previse km godisnje, do 10k u proseku gde je 70% voznja autoputem.
U tom slucaju cu ostati na 10W-40 kao i do sada sto sam sipao.
Da li da ostanem na istom Mobil 1 2000 Super x1 ili da predjem na 10W-40 drugog proizvodjaca?
  • Vozi: Skoda Octavia Combi 1.8T 20V 1999

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #813 poslato: Septembar 12, 2020, 11:45:12 pre podne »
Mobil je sasvim o.k.
Nema neke posebne potrebe da menjate.
Pozz

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #814 poslato: Septembar 12, 2020, 11:46:53 pre podne »
Stevo ostali smo bez stručnog komentara za mannol 5w30 energy ll(bez obzira na informaciju sa bloga). Vredi li 5, 5e koliko je sada na akciji kod uvoznika?

Vredi ... za kraće intervale zamene (fiksne) je čak odlična kupovina, za varijabilne je ... taman toliko ... (tj. bolje dati više para za neko "krštenije" ulje).

Na mreži Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #815 poslato: Septembar 12, 2020, 12:23:24 posle podne »
Ja ga menjam striktno na 10.000km otprilike 5 servisa godišnje, za sada stvarno ne vidim razliku izmedju njega i dosta skupljih. Čak šta više izuzetno lep rad motora sa preko 270k km. Iako sam fan ravenola volim da eksperimentisem..
  • Vozi: Passat

Na mreži dixon

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #816 poslato: Septembar 13, 2020, 00:02:29 pre podne »
Поздрав Стево, које уље бисте препоручили за моју ситуацију?

У питању је шкода суперб 2008. годиште, 125kw, CBBB мотор (2.0 дизел) (упарен са DSG мењачем ако ишта значи).

Годишње прелазим око 15-ак хиљада км, највише отвореног пута, града 20-ак %. Ауто је сад на флексибилном сервиснођ интервалу, никада до сад нисам имао искуства са тим, да ли је боље да пребацим на фиксни и да ми на борду избацује на сваких 15ккм замену уља и филтера или да остане овако? Некако ми несигурно и чудно да уље може да ваља и дуже од 15ккм са горивом у Србији...

По произвођачу би требало да иде VW 507.00 5W30. Чуо сам доста препорука за Texaco тј. Halvoline уље, да је цена ок, а квалитет добар. Које бисте Ви препоручили, је л Texaco ок или ипак неко друго?


Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #817 poslato: Septembar 15, 2020, 11:45:30 pre podne »
Uz VW 504/507 možete i da ostanete na varijabilnom servisnom intervalu. Oni su uvedeni pre više od 10 god. pa je sad gorivo i kod nas kao gorivo u Evropi tad ... pa, skoro.
Međutim, posle više od 10 god. možda je pametnije da se pređe na fiksne intervale zamene, pogotovu što se vaših 15k km uklapa u godinu dana, pa da imate jedan servis u toku godine (lako ga je i planirati, mnogo unapred). Nije ni bacanje para, ranija zamena ulja uvek dobro dođe, a što je starije vozilo tim pre.
Texaco je o.k. Zbog cene se možda Total više isplati, a što se tiče kvaliteta, "tu su negde".
Dalje ne bih širio priču.