Simply Clever
Zdravo!
Uloguj se
ili
Registruj.
Novi aktivacioni
Email
?
1 čas
1 dan
1 nedelja
1 mesec
Zauvek
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Motor Menjač
»
Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
Strana:
«
1
...
51
52
53
...
87
»
Dole
Autor
Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!) (Pročitano 331823 puta)
0 članova i 63 gostiju pregledaju ovu temu.
Mareska
Laurin&Klement
Poruke: 714
Like ukupno: 185
L&K ugled:
1
Lokacija: Bg
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #765 poslato:
17. Jul, 2020. 00:05 »
Stalker imam jedno pitanje, nije usko vezano za materiju, ali ima veze.
Zanima me tvoje licno misljenje o dekarbonizaciji motora, da li ima ikakvog smisla kod dizel motora 250.000km +.
Vozi: Superb
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #766 poslato:
17. Jul, 2020. 08:06 »
Izuzetno sam sumnjičav po pitanju "dekarbonizacije". Proizvođači motora nisu oduševljeni procedurom. Sigurno nije da se često radi.
Iako u teroriji ima nekih naznaka da nešto radi, veliko je pitanje da li je tako u praksi. Dodatno, veliko je pitanje treba li uopšte. Retko ko ode u ovlašćen servis da pita (da li ima problema tipa naslaga), a o tretmanu još manje njih. Ako neko zna, trebali bi oni (ne nisu samo "derači", ako se uzme u obzir ulaganje da se uđe u sistem, verovatno da drugačije i ne može).
Dakle, situacija je (kao i često kod sličnih "tehnologija") vervatno: ako je malo naslaga - onda možda i pomaže (ali nije ni neophodno), ako je mnogo - onda će možda i odmoći.
Ako nemate problema sa izduvnim gasovima (na tehničkom) onda Vam sigurno ne treba (tretman).
Ako i radi kao što se reklamira, osim pozitivnih skoro neminovno je da će biti i negativnih efekata.
Btw. ako je automobil dogurao do 250k km a i dalje je u solidnom stanju - čemu eksperimentisanje?
Ako je u lošem stanju, (uključujući i problem u izduvu) može biti mnogo toga drugog (osim naslaga) pa je bolje otići u dobar servis da to srede (standardnim postupcima, možda i zamena EGR ili tako nešto). Automobili sa preko 500k km (a za koje znam) NISU NIKAD primenili postupak, pa (iako nije dokaz) što nekako sugeriše da BAR nije neophodan.
Btw. na YT i uopšte net-u slike sa onolikim depozitima su "tragi-komedija" (na šta su išli ti motori, mazut? Benzin od 86 oktana?). Iskreno kod prijatelja mehaničara nisam video ni približno takav slučaj (prilikom rasklapanja motora, čak i pred generalnu) ... ma ni 5% onih užasavajućih slika (btw. za takve slučajeve bi samo rasklapanje pomoglo, kakva dekarbonizacija, kakvi bakrači ... što mi ponešto govori o "iskrenosti" tvoraca i naročito promotera sistema).
Ukratko - bolje NE.
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #767 poslato:
17. Jul, 2020. 08:11 »
U vezi sa ovim - bolje sprečiti nego lečiti!
Redovno održavanje vozila (promena ulja i filtera) i korišćenje kvalitetnog goriva (sad se svodi na izbegavanje sumnjivih pumpi/distributera ... ili manje prometnih kod onih potvrđeno dobrih, praktično sve vodeće kompanije kod nas). Dodatno, bar jednom mesečno isterati auto VAN grada, te kad se zagreje - malo oštrija vožnja (ne pogibeljna i brza, nego samo u višim obrtajima). To se (valjda) zove i "Italian tuning" ili tako nešto, ali je poznato i "majstor Milojku" još od fiće pa do danas.
jabre
RallyeSport
Poruke: 192
Like ukupno: 13
L&K ugled:
7
Lokacija: Vlasotince
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #768 poslato:
17. Jul, 2020. 10:41 »
Kod dekarbonizacije je otprilike je isti učinak kao i "krema profesora Milojevića" sa tv shop-a
Vozi: Octavia A4 TOUR ALH 1.9TDi 66kw 2001. (1u5) Ambience
(1 Like)
Mareska
Laurin&Klement
Poruke: 714
Like ukupno: 185
L&K ugled:
1
Lokacija: Bg
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #769 poslato:
17. Jul, 2020. 12:48 »
Hvala Stalkeru, auto se redovno održava ulje u motoru na 10k u menjacu na 30,40k,kao što sam već rekao u teškoj je eksploataciji pa sam mislio da će mu prijati. Svakako ću Vas poslušati i nastaviti samo sa redovnim servisima, hvala jos jednom.
Vozi: Superb
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #770 poslato:
18. Jul, 2020. 09:50 »
Redovno održavanje i ne brinite, 400-500k km je dostižno.
Upravo zbog teških uslova ekspoatacije (i starosti motora) skraćen interval zamene ulja se preporučuje. 10 hiljada km je idealno (ne treba da skraćujete, bilo bi bacanje para).
Mareska
Laurin&Klement
Poruke: 714
Like ukupno: 185
L&K ugled:
1
Lokacija: Bg
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #771 poslato:
18. Jul, 2020. 10:03 »
Motor i nije toliko star nepunih 5 godina, ali je vec skoro na 270.000km ulje uvek na 10.000. Mada ja sam sa svakim vw dizelom bez problema prezio 400.000+. Ulje vec godinama samo ravenol, mada su sada poskupeli i ušli u premijum cenu. Možda dam šansu sledeći mesec addinol ulju, iako bi rado uzeo shell ali cena od 8.5e/l u Srbiji mi nikako ne uliva poverenje, jer sam to isto ulje u Grčkoj plaćao 15e/l.
Vozi: Superb
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #772 poslato:
19. Jul, 2020. 14:14 »
Vozila koja mnogo prelaze u toku godine mogu da pređu 50% više (pa i duplo) u odnosu na ona koja se slabije koriste (jer i godine nešto znače, a i češća cirkulacija ulja u motoru). Tako da može biti i preko 500k km (čuveni "slučaj" taksiste iz Kragujevca koji je sa Zastavom (Skala, "kec") prešao preko 600k km (ulje menjao, ako se dobro sećam, na 8000 km, što je bilo na cca. 6 nedelja ili dva meseca).
Da, Ravenolu jeste mesto među premium brendovima (kvalitetom) ali to povlači i veću cenu (ili je samo u startu kod nas bila promotivna, dok se brend ne "probije"). Addinol je o.k. (pravi se u Holandiji), ali ništa posebno. Shell bi za isto ulje bio (svakako) skuplji u Grčkoj. Ne mora da znači da nije pravi Shell samo zbog cene, ali je verovatno (poreklom) iz Istočne Evrope (npr. Poljske ili tako nešto) pa time i niža cena, razlika u kvalitetu je minimalna (u nijansama), naravno u korist "grčkog", te nije od većeg značaja (mada jeste kad se upoređuje sa drugima koji su "made in (west) EU" a ne east EU.
Mareska
Laurin&Klement
Poruke: 714
Like ukupno: 185
L&K ugled:
1
Lokacija: Bg
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #773 poslato:
19. Jul, 2020. 14:36 »
Odgovor doktorski kao uvek! Setio sam se i kroon ulja koji sam par puta sipao u prošli auto, ali sad vidim da si oni otišli na skoro 10e. Ništa ostajemo na ravenol vmp5w30 i petrol i nis aditiviranim gorivima.
Vozi: Superb
Littmann
Test Drive
Poruke: 9
Like ukupno: 3
L&K ugled:
0
Lokacija: Marktheidenfeld
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #774 poslato:
19. Jul, 2020. 14:39 »
@Mareska pa sta hoces vise? ODLICNO.
Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018
Mareska
Laurin&Klement
Poruke: 714
Like ukupno: 185
L&K ugled:
1
Lokacija: Bg
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #775 poslato:
19. Jul, 2020. 14:46 »
Nasta mislis?
Vozi: Superb
Littmann
Test Drive
Poruke: 9
Like ukupno: 3
L&K ugled:
0
Lokacija: Marktheidenfeld
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #776 poslato:
19. Jul, 2020. 14:57 »
@Mareska pa mislim na tvoj izbor ulja i goriva. Odlicno, nemas pozeleti sta puno bolje od toga u Srbiji. Samo nastavi tako.
Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018
Mareska
Laurin&Klement
Poruke: 714
Like ukupno: 185
L&K ugled:
1
Lokacija: Bg
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #777 poslato:
19. Jul, 2020. 15:02 »
Volim da eksperimentisem sa uljima, ali već dugo koristim ravenol, na koji sam prešao sa motula. Skroz sam zadovoljan niti jedan problem vezano delove gde je ulje bitno. Čak i dpf na prošlom posle 400.000 bio u dobrom stanju. Nego me malo iznerviralo što su podigli cene maltane su posle motula najskuplji.
Vozi: Superb
Littmann
Test Drive
Poruke: 9
Like ukupno: 3
L&K ugled:
0
Lokacija: Marktheidenfeld
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #778 poslato:
19. Jul, 2020. 15:56 »
Ja ga kupujem u Nemackoj preko njihovog Online-Shopa i povoljniji su od Castrola, LM, Motula...
Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018
Mareska
Laurin&Klement
Poruke: 714
Like ukupno: 185
L&K ugled:
1
Lokacija: Bg
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #779 poslato:
19. Jul, 2020. 23:40 »
Kod nas je oko 1300din.
Vozi: Superb
Strana:
«
1
...
51
52
53
...
87
»
Gore