Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 127660 puta)

2 članova i 36 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #840 poslato: Novembar 02, 2020, 07:34:45 pre podne »
1,9 sdi ... pa bilo je i o tom motoru, bar nekoliko puta, ali na ovoliko (mnogo) ekrana (strana) nije baš lako naći.
Motul - sasvim o.k. Nešto se preplaćuje (skup brend) ali slično je i za Castrol ili Kroon, ali ako se složimo da cena ulja u ukupnoj eksploataciji nije od primarnog značaja (iako se ne može baš zanemariti) ne bi trebalo da bude problem.
Predloga brendova bi bilo na desetine pa ne bih ni da počinjem.
Za Vaš motor 505.01 nije obavezno ALI bi bilo idealno. Stoga X-Clean ili 6100 Syn Clean, oba u 5W-40, mi se čine dobrim izborom. Može naravno i X-cess ili neko koje nije C3, naročito zbog nešto niže cene (bar u odnosu na X-Clean).
Ulje menjajte na 10 do 15 hiljada km ili godinu dana. (15k km za mešovitu vožnju, naročito više van grada, 10 za pretežno gradsku vožnju).

Van mreže porto

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #841 poslato: Novembar 02, 2020, 09:52:47 pre podne »
Stalker predložene varijante ulja su sintetika ??
Da li sam u pravu ?
  • Vozi: Škoda Fabia

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #842 poslato: Novembar 02, 2020, 20:19:20 posle podne »
Osim (verovatno) 6100 što je PS ("PS+").
Naravno, može i 10W-40 ali je više ako se pretežno vozi Van grada.

Van mreže porto

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #843 poslato: Novembar 02, 2020, 21:22:47 posle podne »
Jasno Stakler.
Hvala puno na pomoći, 6100 PS + sam imao u planu,krenuću od Motula pa ćemo videti kako će se pokazati.  :bravo:
  • Vozi: Škoda Fabia

Na mreži Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #844 poslato: Novembar 15, 2020, 02:03:38 pre podne »
Gospodine Stevo u čemu je poenta?

Vw dizel novije generacije teška eksploatacija taxi(pedantno održavanje) 270k. Sipao dugo ravenol, jedno vreme motul, kroon... Sada već dva mala servisa mannol i meni nepojmljivo jako minimalna potrošnja ulja maltane i da se nedolije od servisa do servisa. Dok su sva prethodna ulja na 10k trošila najmanje litar, sva ulja su u gradaciji 5w30 isključivo 504/507.
  • Vozi: Passat


Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #845 poslato: Novembar 15, 2020, 10:58:43 pre podne »
Poente i nema. Nije baš jasno. Mannol se SVOJSKI potrudio da sakrije tragove jer ni u TDS-u ni u MSS nema NIJEDNE KORISNE INFORMACIJE.
CRNA RUPA.
Tako da ne bih nagađao. Poenta je da ste u "sreći i zdravlju" u teškim uslovima eksploatacije prešli 270k km koristeći kvalitetna ulja koja su se slično ponašala (motor ih je trošio sasvim normalno, tj. oko 1 dl na 1000 km).
Možda i samo MOŽDA je u pitanju nešto kvalitetnija osnova (makar po marketinškim navodima Mannol-a, jer tehnički to NE potrvđuju) u smislu da je bazno ulje kombinacija PAO/estar.
Uz nešto viskoznije bazne štokove (baz. ulja od čijih je kombinacija finalna baza) ovih (šta ti ja znam, recimo 5-ica estar + 4 i 6 PAO (uz značajno šestice)) i nešto manje polimera (i konačnog indeksa visk. koji može biti sličan III/III+/PAO kombinacijama ali dobijen uz manje aditiva) eto manje isparljivosti i uopšte manje potrošnje.
Može biti ali ne mora da znači.
Dodatno, ne mora biti kvalitetnije ili makar značajno kvalitetnije, no svakako je dobra preporuka (pretpostavljam da nije ni zabiberene cene).
Pozz

Na mreži Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #846 poslato: Novembar 15, 2020, 13:47:30 posle podne »
Naprotiv, najeftiniji su na tržištu kod direktnog uvoznika je cena 600din.
Meni isto uopšte nije jasno, uglavnom menjam ulja volim da eksperimentisem i za sada sam prijatno iznenađen čak nema ni onog zvuka hidropodizaci posle 7,8k km. Na sledećem servisu cu sipati petrol(texaco) ulje, ali sam jako prijatan kvalitetom mannol ulja.
  • Vozi: Passat

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #847 poslato: Novembar 29, 2020, 09:20:43 pre podne »
Baš je Petrol primer koliko se cena može spustiti (u odnosu na Havoline) kad se izostavi cena brenda.
Btw. pošto se Mannol pravi u pribaltičkim državama, verovatno jak uticaj na cenu imaju i subvencije države, pa još za izvoz (pa još Van EU) ... ih, ha! I eto nama solidnog ulja po veoma niskoj ceni.

Na mreži Nedim

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #848 poslato: Novembar 30, 2020, 21:37:04 posle podne »
Pozdrav, koje ulje preporucujete za Skoda Fabia II, 1.6 TDI CR, 2011, 55 kw a koja je presla 209000 km. Do sada sam sipao Castrole Edge TD 5w-40 i mijenjao svakih 10000km/1 godina.
Kazu mi da trebam sipati 5w-30 pa da li stetim motor jer sipam 5w-40 sada.
Hvala
  • Vozi: Škoda Fabia II 1.6 TDI CR, 2011, 55 kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #849 poslato: Decembar 03, 2020, 20:20:12 posle podne »
Niste napravili štetu motoru ALI zaista je fabrička preporuka SAE 5W-30 VW 504/507.
Sledeći put sipajte takvo ulje (kod Castrol-a je npr. Edge LL 5W-30).
Dakle, preporuka je i za fiksni interval zamene (no, nije tolika razlika da bi ste brinuli, ovo je više šta bi trebalo da bude bolje, 209k km nije bog zna šta, još motor može biti u sjajnom stanju).
Naravno kad (ako) motor bude troškario ulje pređite na SAE 5W-40 te VW 505.01 (i ACEA C3 zbog DPF-a, a i bez je o.k.).